Sonya ostamassa

Pinja

Laitanpa viestini vielä tännekin...

Olen ostamassa uutta kameraa. Entisen (Sony DSC-L1), johon olin enemmän kuin tyytyväinen (4 megapixeliä riitti minulle loistavasti), objektiivi hajosi kameran tiputtua maahan. Muuten en olisi vaihtanut kameraa vielä vuosiin. Mitä nykyisin markkinoitavaa, vastaavaa Sonya te suosittelisitte tilalle? Sellaisen saisi varmaan alle 300 €:lla? Lähinnä tulee napsittua maisema- ja matkakuvia.

Juuri siksi haluaisin ostaa Sonyn, kun muistikortit siihen löytyisivät jo valmiiksi (eivätkä olleet aikanaan mitään halpoja!:). Ja kun kerran hyvän löysin, olen taipuvainen luottamaan, että samalta merkiltä löytyisi uudemmistakin malleista joku vastaavin, hyviksi todetuin ominaisuuksin.

Seuraavat ominaisuudet, joista en tiedä ovatko itse asiassa edes ratkaisevia, puuttuvat monista uusista: EBP (Even Brightness Picture), SRC (Super Resolution Converter), Clear Colour NR, Clear Luminance NR ja Exif Private -tunniste. Tiedättekö, onko ne korvattu jollakin uusilla, erinimisillä ominaisuuksilla?

Lisäksi vielä vähemmän oleellinen kysymys: Teenkö DSC-L1:n vanhalla laturilla enää mitään - onko uusissa malleissa samanlainen lataussysteemi? (Meinaan vaan siksi, että oleskelen suht usein myös Saksassa, jolloin olisi tietysti mukavaa, jos laturia ei aina tarvitsisi kuljettaa mukana tai ainakaan ei olisi katastrofi jos se unohtuisi, vaan vanhan voisi viedä sinne varalle.)

0

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
        Ikävä
        73
        1157
      2. 71
        1112
      3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
        Ikävä
        66
        906
      4. 95
        859
      5. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
        Ikävä
        49
        747
      6. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
        Kotimaiset julkkisjuorut
        244
        729
      7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
        Ikävä
        72
        649
      8. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
        Ikävä
        25
        649
      9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
        Ikävä
        54
        646
      10. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
        Ikävä
        40
        590
      Aihe