*pyyhkii pöydät puhtaiksi ja tönttäsee samalla kissankin pöydältä pois*
Kevät saa tunteet pintaan..niin hyvät kuin pahatkin ja toisaalta on hyvä, että on jokin paikka, missä kiukutella..syystä tai syyttä.
Tosin minäkin olen sitä mieltä, että välillä voisi hiukka miettiä mihin kirjoittaa ja miten.
Olisikohan ylläpidon aika perustaa "tänään minua on ammuttu persiiseen* palsta.
Sinne voisivat kaikki jätetyt, petetyt, huonosti nukkuneet, naimatta jääneet ja muut saamattomat, vasemmalla jalalla ylös nousseet tai muuten vaan ärripurrit suoltaa tekstiä ihan sensuroimatta.
Siellä olevista teksteistä ei voisi valittaa, niitä ei voisi itse poistaa ja kaikki haukkumiset ja erimielisyydet pitäisi niellä vaan..tai lakata lukemasta ja/tai kirjoittamasta.
Ainoat tekstit joita sieltä poistettaisiin olisivat ne hyväntuuliset tai muuten vaan positiiviset.
Toisaalta taas..kyllähän tännekkin sopii, sillä eihän kukaan pakota meitä muita niihin reagoimaan *hymyilee*
Aikoihin en ole nauttinut keväästä kuten nyt.
Olen istuttanut 4 omenapuuta ja siirtänyt kirsikkapuun toisen samanmoisen seuraksi. Yksi viinimarjapensaskin vaihtoi siinä hulinassa kasvupaikkansa.
Nyt sitten vaan kyttään ettei mikään vihamielinen ötykkä ala nakertamaan hedelmätarhaani.
Saankohan satokorvauksia EU:lta, jos tänä vuonna ei tulekkaan omenia??
Olen istuttanut kukkasipuleita, mukuloita ja vimppassut tuonne etupihalle niittykukkaseosta, jotta ellei nyt kesällä mikään kuki missään niin jopas on pentele.
Istuttanut mukuloita *naureskelee* kuulostaa ihan toimenpiteeltä, jota ei lastenhuolto oikein hyväksy..
Mansikantaimet pitää vielä ostaa ja vadelmat ja pari hauskaa pensasta ja muutama maanpeittokasvi ja..
Tänä keväänä olen varsinainen puutarhatarvikkeita myyvien putiikkien kauhu kaikkine kysymyksineni..sillä olen ensimmäistä kertaa elämässäni rakentelemassa omaa puutarhaa ja innostus on siis huomattavasti suurempi kuin tietämys.
Mukavaa kevättä kaikille
*hymyilee*
Nonnih..
18
1372
Vastaukset
- Sivusta seurannut
Ensiksi palstalle palaa takaisin wiljami, sitten tuffe ja sen jälkeen meriv...samassa järjestyksessä mitä aloittivat meuhkaamisen????
- meriv
luonteeseeni ei oikein kuuluu meuhkaaminen..tai noh..ei kannata kysyä perheeltä kuitenkaan.
Enkä ole täältä pois ollutkaan..en vain ole kirjoitellut, jos en kyllä lueskellutkaan.
*hymyilee* näyttää erehtyneen jälleen... joten kannattaako tuo sinun sivusta seuraaminen... ja meuhkaaminen toisten tekemisistä... Sorry...
kieltämättä mielenkiintoinen - lukijamäärä olisi ainakin melkoinen, kun uteliaita aina piisaa ;DDD
Oma puutarha - sellaisen minäkin tahtoisin ja mahdollisuuskin on, mutta tontti ei ole nykyisen asunnon yhteydessä...täytyy vielä odotella.
Anopin kanssa kyllä sovittiin (minulle oman) kasvimaan perustamisesta tulevaksi kesäksi.
Ihanaa, kun on "neuvonantaja" tällaiselle vaaleanvihreän peukalon omaavalle aloittelijalle :)
Kissoja meillä sen sijaan on - *tuuppaisee lempeästi yhden alas keittiön pöydältä* :)- Laahustava
En ole minäkään enää paljon kirjoitellut tänne.
Lukenut olen kirjoituksia paljonkin.
Taisi ottaa liikaa voimille tuo viime talvi palelin aivan riittävän monta kertaa.
Vai olet istuttanut mukuloita.
Meinaatko vahdata haulikon kanssa istutuksia?? - tii-kris
olet hurahtanut puutarhahommiin. Itse tutkin tänään talven vaikutusta kukkapenkkeihin. Tuloksena: rikkaruohot eivät ole kärsineet talvesta tippaakaan, hyvin tuntuivat olevan taimella, myyrät ovat suorittaneet sipulikukkien harventamista ja uudelleensijoittelua äärimmäisen tehokkaasti, ne muutamat jäljellä olevat tulppaanit kasvavat siellä mihin niitä ei ole istutettu. Ruusut selvisivät pelkällä leikkauksella ja lannoituksella. Vuohenputkea työtyy joka paikasta. Marjapensaissa on poistolistalla kolme kappaletta ja yksi vanha omenapuu pitäisi yrittää pelastaa. Tuli talvella lumet turhan vauhdikkaasti katolta alas ja puuraukka kärsi melkoiset vauriot.
Kissanrontti seikkailee pihalla, vaikka en ole moista itselleni hankkinut.Naapurin kolli päätti viimesyksynä vaihtaa kortteeria ja muutti meille. Sillä halvatun katilla on vielä niin iso ego, että se tarvisee oman huoneen ja parisängyn ( vallanut vierashuoneen )
Kevättä on tietysti rinnassa ja energiaa riittää. Muksut uhkaavat muuttaa, koska olen heitäkin patistelemassa kokoajan hommiin. Mutta eläköön orja ja lapsityövoima, ainakin tässä kommuunissa. - meriv
toluvedellä täytetyllä sumuttimella ja uhkaavalla asenteella nirvasen tajuttomaksi jokaikisen kirsikankukkia himoavan kirvan tahi muun vahingollisen öttiäisen.
Pihapiiristä löytyi ruusuvanhus, mistä kukaan ei tiedä kuinka vanha se on.
Yhteistuumin teimme sille nuorennusleikkauksen ja jaoimme sen juurakon kolmeen osaan samalla, kun siirsimme sen näkyvämmälle paikalle.
Nyt siis odottelemme jännittyneinä viihtyykö se uudessa olotilassaan.
Vielä on tuo joskus kasvimaana palvelleen osan kääntäminen jäljellä, mutta se saa nyt odotella ensi viikkoa.
Madot on olleet ihmeissään, kun niiden majapaikat myllerretään ja tilalle pudotellaan sipuleita sun muita omituisia mötiköitä.
Epäilen muuten ettei kirvat ole minusta moksiskaan, sillä ei edes västäräkki pelännyt minua vaan tuli aina vaan lähemmäksi jutellessani sille..se vastasi ja hyppelehti aina vaan lähemmäksi...kunnes NUO SAAKUTIN VILLAKOIRAT PELOTTI SEN RÄKSYTTÄMÄLLÄ TIEHENSÄ.
Juu..juttelen pihan olioille..kaikille *nolo* onnellinen puolestasi...siis sitä se rakkaus teettää..pistää istuttamaan..:))..eli parempi mukula maassa kuin pussissa " vanha hain sanonta "...:))..ne on muuten ystävällisiä puutarhamyymälöissä myyjät..
toivon onnea kasvupaikollesi...tiedän kokemuksesta että sitäkin tarvitaan...:)..nyt vasta ostamassa mansikantaimenta ostat..mites sen daikirin laita..:))
hairuttaus sulle ja lämmin kädenpuristus turvajutskalle...- meriv
mansikat kasvatankin erityisellä huolella ja suurella määrällä rakkautta.
Onkohan sitä varten kehitetty jokin ihan erityinen lajike *pohtii*
Olin hyvin pettynyt, kun vielä aamusella ei ollut yhtikäs versoa vielä noussut maanpinnalle vaikka jo eilen istutin *jupisee*
Näin ensin ajateltiin hankkia noin 30 mansikantainta ja jos onnistun pitämään ne hengissä niin sitten ensi keväänä määrä tuplataan.
Pikkasen suuruudenhullu??
korvista kiinni ja pussssssssssssss
Puristan turvajutskaa lämpimästi puolestasi..sieltä sun täältä..
- Mysteriet
Puutarha voi hyvin, kun siellä möyhii mato tai kaksi... *virnuilee koko hammasrivillään*
Terveeks, Meriv, onpas hauska taas nähdä ;D- meriv
minä möyhitään siellä sulassa sovussa.
Minä tosin en niiden reikiin kajoa.
Mitä nyt välillä joku pöllämystynyt matonen nostetaan käteen lähempää tarkastelua varten, mutta teen sen hyvin hellästi ja ujutan matosen kyllä takaisin koloonsa ennenkuin se saa mitään sen suurempia traumoja.
Se näkeminen..sen järjestely pitäisi taas alottaa.
Saatan jopa huristella paikalle uudella mopollani..jonka tosin TurvaJutska joutuu ensin kasaamaan.
- taaskaan asiaa...
ketä kiinnostaa...En jaksanut ees lukea tota fuulaa....
- meriv
onneksi näiden lukeminen, aivan niinkuin vastaaminenkin, perustuu täysin vapaaehtoisuuteen.
Mukavaa päivänjatkoa sinulle *hymyilee*
eikun aloitusta wäsäämään ja mie sinne sewuksi :=)
sie pyyhit mirril pölyjä? :=)
hywää kesää sinulle :=)- tuhmaa donitsi pojua?
on löytäny kaverin...tjn :)
koneen ja taas vauhdissa ..=(((
ei hyvä! tuhmaa donitsi pojua? kirjoitti:
on löytäny kaverin...tjn :)
koneen ja taas vauhdissa ..=(((
ei hyvä!juh on mulla kawereita muutenkin :=)
mut on tuo Meriwee niin hywä kirjoittaja et en woi muuta kuin yhtyy häneen :=)
ja miten niin taas wauhdissa? mää olemas aina ko olen hereil tilanteesta wälittämättä :=)
ei baha ei baha tjn- meriv
A.DONIS kirjoitti:
juh on mulla kawereita muutenkin :=)
mut on tuo Meriwee niin hywä kirjoittaja et en woi muuta kuin yhtyy häneen :=)
ja miten niin taas wauhdissa? mää olemas aina ko olen hereil tilanteesta wälittämättä :=)
ei baha ei baha tjnmeidän ystävyytemme kantaa yli tämän kirjoittelunkin..ilman yhtymistäkin.
Hyvää kesää sinulle *hymyile*
Muista aina liikenteessä, monta vaaraa ompi eessä ja nyt on yksi lisää, kun olen saanut punaisen moposkootterin.. meriv kirjoitti:
meidän ystävyytemme kantaa yli tämän kirjoittelunkin..ilman yhtymistäkin.
Hyvää kesää sinulle *hymyile*
Muista aina liikenteessä, monta vaaraa ompi eessä ja nyt on yksi lisää, kun olen saanut punaisen moposkootterin..sen sanomattakin :=)
waikka et wälttämättä usko?
ja mie tiedän et jos nään punaisen mopon mie waron omalla mopolla tjn :=)
eilen aloitin kikkailemisen :=)
kaikki tai ei mitään :=)
lentokettäajot tjn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017503
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?925290- 824956
- 1354343
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113110- 522739
- 462732
- 552322
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112299Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211890