Eli olen pojalleni ostamassa Derbi Senda X-Race SM -mopoa. Haluaisin tietää kuinka paljon kyseinen mopo syö bensaa 100 kilometriä kohti?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Derbin kulutus?
29
21847
Vastaukset
- glsgkxds
käy kattoo googlesta derbi kotivu muistaakseni siellä kerrotaan paljo se kuluttaaa
- drdr
derbi drd imee n. 7 litraa jollekkin 200km tai vähän alle. mopo on kuristamaton ja suutin on 70.
- Hyyppäilijä
drdr kirjoitti:
derbi drd imee n. 7 litraa jollekkin 200km tai vähän alle. mopo on kuristamaton ja suutin on 70.
Mun derbi on jotenki hajalla tai sit vaa mun ajotyyli vähä kuluttaa jotenki todella paljo, koska mulla menee se 7l noin 50km matkalla -.-
- Sameli-
jaa-a itelläni on xtreme r -04 ja kuluttaa suunnilleen 3,5 l/100Km
- rooni
Hei tota toi on aika hyvä, mikkä säädöt?
- Jutustelija1
rooni kirjoitti:
Hei tota toi on aika hyvä, mikkä säädöt?
Vakio tai kuristamaton menee helpolla tuohon... ; )
- Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Vakio tai kuristamaton menee helpolla tuohon... ; )
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- late.90
Itsellä justii sama mopo ja kuluttaa tankillisen eli 6.5 litraa vähän alle 150-200 km, mopo on vakio
- moped.man
ei ehkä kannattaisi ostaa x-racea koska se on derbin heikoin malli
Suoraan ei voida sanoa, paljonkos derbikka kuluttaa..
Jos siis vasta ostettu derbi niin nämä seikat otetaan huomioon.(vanhalla tulee muutama lisää)
Virittäminen: Uusenduro kuluttaa kuristettuna "paljon" jos kulutusta verrataan hyötyyn joka tässä tapauksessa voisi olla teho.
Jos mopon pistää ns. vakioksi eli kurit pois, niin bensankulutus pysyy samana tai jopa pienenee, koska silloin ei tarvitse vingutella "vaihteita" loppuun saakka, koska mopo vääntää paremmin.
Ja bensankulutus vähenee myös siksi, koska kone ei rasitu niin paljon.
Taas virittäminen eli teharia ja muuta mukavaa nostaa kulutusta, mutta ei pakosti ja jopa päivastoin.
Myös ajotavat ovat suuressa roolissa bensan kulutukseen. Kuristettuna ero ei ole niin huomattava, koska mopot niin laiskoja että jokaisen on huuvatettava ihan tappiin.
Viritettynä ero alkaa olla jo huomattava.
Esim. ajat tankillisen kylällä tai vastaavasti maantieajossa, niin ero on jonkunlainen kuristettunakin puhumattakaan vakiosta tai viritettyyn.
On monet muitakin seikkoja esim. Säätila, niistä ei sen enempää :DSuoraan ei voida sanoa, paljonkos derbikka kuluttaa..
Jos siis vasta ostettu derbi niin nämä seikat otetaan huomioon.(vanhalla tulee muutama lisää)
Virittäminen: Uusenduro kuluttaa kuristettuna "paljon" jos kulutusta verrataan hyötyyn joka tässä tapauksessa voisi olla teho.
Jos mopon pistää ns. vakioksi eli kurit pois, niin bensankulutus pysyy samana tai jopa pienenee, koska silloin ei tarvitse vingutella "vaihteita" loppuun saakka, koska mopo vääntää paremmin.
Ja bensankulutus vähenee myös siksi, koska kone ei rasitu niin paljon.
Taas virittäminen eli teharia ja muuta mukavaa nostaa kulutusta, mutta ei pakosti ja jopa päivastoin.
Myös ajotavat ovat suuressa roolissa bensan kulutukseen. Kuristettuna ero ei ole niin huomattava, koska mopot niin laiskoja että jokaisen on huuvatettava ihan tappiin.
Viritettynä ero alkaa olla jo huomattava.
Esim. ajat tankillisen kylällä tai vastaavasti maantieajossa, niin ero on jonkunlainen kuristettunakin puhumattakaan vakiosta tai viritettyyn.
On monet muitakin seikkoja esim. Säätila, niistä ei sen enempää :D
Huom. Äskeisten viestien arvot derbin kulutuksesta ovat aika lähellä totta- debamään
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Suoraan ei voida sanoa, paljonkos derbikka kuluttaa..
Jos siis vasta ostettu derbi niin nämä seikat otetaan huomioon.(vanhalla tulee muutama lisää)
Virittäminen: Uusenduro kuluttaa kuristettuna "paljon" jos kulutusta verrataan hyötyyn joka tässä tapauksessa voisi olla teho.
Jos mopon pistää ns. vakioksi eli kurit pois, niin bensankulutus pysyy samana tai jopa pienenee, koska silloin ei tarvitse vingutella "vaihteita" loppuun saakka, koska mopo vääntää paremmin.
Ja bensankulutus vähenee myös siksi, koska kone ei rasitu niin paljon.
Taas virittäminen eli teharia ja muuta mukavaa nostaa kulutusta, mutta ei pakosti ja jopa päivastoin.
Myös ajotavat ovat suuressa roolissa bensan kulutukseen. Kuristettuna ero ei ole niin huomattava, koska mopot niin laiskoja että jokaisen on huuvatettava ihan tappiin.
Viritettynä ero alkaa olla jo huomattava.
Esim. ajat tankillisen kylällä tai vastaavasti maantieajossa, niin ero on jonkunlainen kuristettunakin puhumattakaan vakiosta tai viritettyyn.
On monet muitakin seikkoja esim. Säätila, niistä ei sen enempää :D
Huom. Äskeisten viestien arvot derbin kulutuksesta ovat aika lähellä tottakannattaa ostaa -04 vuoden tai vanhempi deba koska ne kuluttaa paljon vähemmän bensaa ku uudemmat.
esimerkiks mun isoveljen -06 x-race vie 6L /100 kjm - camelle
debamään kirjoitti:
kannattaa ostaa -04 vuoden tai vanhempi deba koska ne kuluttaa paljon vähemmän bensaa ku uudemmat.
esimerkiks mun isoveljen -06 x-race vie 6L /100 kjmno tuo ei kyllä pidä paikkaansa. kulutus riippuu ihan ajotavasta ja viritys osista/ muokkauksesta...... esim mulla kameli derbi vm. 2003 vie bensaa ihan perkuleesti verrattuna pikkuveljen 07 x raceen.
- lisäys
camelle kirjoitti:
no tuo ei kyllä pidä paikkaansa. kulutus riippuu ihan ajotavasta ja viritys osista/ muokkauksesta...... esim mulla kameli derbi vm. 2003 vie bensaa ihan perkuleesti verrattuna pikkuveljen 07 x raceen.
ja molemmat menee 100km/h mutta x-race jää kiihdytyksessä :P
- jkyhfkuy
Miten niin heikoin malli? Perusteleppa.
- Anonyymi
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Suoraan ei voida sanoa, paljonkos derbikka kuluttaa..
Jos siis vasta ostettu derbi niin nämä seikat otetaan huomioon.(vanhalla tulee muutama lisää)
Virittäminen: Uusenduro kuluttaa kuristettuna "paljon" jos kulutusta verrataan hyötyyn joka tässä tapauksessa voisi olla teho.
Jos mopon pistää ns. vakioksi eli kurit pois, niin bensankulutus pysyy samana tai jopa pienenee, koska silloin ei tarvitse vingutella "vaihteita" loppuun saakka, koska mopo vääntää paremmin.
Ja bensankulutus vähenee myös siksi, koska kone ei rasitu niin paljon.
Taas virittäminen eli teharia ja muuta mukavaa nostaa kulutusta, mutta ei pakosti ja jopa päivastoin.
Myös ajotavat ovat suuressa roolissa bensan kulutukseen. Kuristettuna ero ei ole niin huomattava, koska mopot niin laiskoja että jokaisen on huuvatettava ihan tappiin.
Viritettynä ero alkaa olla jo huomattava.
Esim. ajat tankillisen kylällä tai vastaavasti maantieajossa, niin ero on jonkunlainen kuristettunakin puhumattakaan vakiosta tai viritettyyn.
On monet muitakin seikkoja esim. Säätila, niistä ei sen enempää :DPOLTTOAINESÄILIÖN TILAVUUS Derbi Senda
7 litraa
KULUTUS
2,96 l/100 km
CO2 PÄÄSTÖT
72 g /km
KUIVAPAINO
99 kg
PÄÄSTÖLUOKKA
Euro 4
- Vouhottaja
Itellä on derbi senda x-race r -08 ja se syö tankillisen 100km, mutta saattaa johtua siitä että se on vielä sisäänajossa ja pakkaskelit on ollu. Ja olen ajellut enimmäkeseen kauppaan tai kavereille niin se syö siinäkin kiihdyttelyssä ja sammuttelussa lisää.
- derbih
derbi senda r racer kuristamattomana ja menee semmoset 90km/h ja oisko suutin ollu jtn 60-70... kuluttaa semmoset 8l 200km. (jos ei kumia polta tai muutenvaa pörräile ympyrää)
- Anonyymi
derbih kirjoitti:
derbi senda r racer kuristamattomana ja menee semmoset 90km/h ja oisko suutin ollu jtn 60-70... kuluttaa semmoset 8l 200km. (jos ei kumia polta tai muutenvaa pörräile ympyrää)
Mitkä välit ja onko muuta tehty itellä kulkee kuristmaton vaan 65
- ölkjhgf
on derbi x-race -08 se kuluttaa sellasen vajaa 7/100 litraa
- asdfghjkl983264
kymco jyrää!
- plö
haista vittu jonku kymkopaskas kanssa mun derby vie litran/200km
- juipi
mistä johtuu että moponi vie n.6 litraa 60-70 km ?? suutin liian iso ? ja mopo on derbi senda vm 06 kulkee 65
- jäära
siitä, että sulla ei ole minkään valtakunnan käsitystä taloudellisesta ajotavasta.
- juipi
jäära kirjoitti:
siitä, että sulla ei ole minkään valtakunnan käsitystä taloudellisesta ajotavasta.
ajan normaalia ajoa en revittele tai pelleile
- jäära
juipi kirjoitti:
ajan normaalia ajoa en revittele tai pelleile
joo mutta normaali ajo ei ole sama asia kuin taloudellinen ajo. ylimääräinen kiihdytys on ylimääräinen kiihdytys teki sen kuinka hiljaa tahansa jne.
- juipi
hei. mulla siis on tuo derbi senda sm vm 06 ja vie sen 7l 65 kilsas ja mitää muut virii oo ku tehoputki ni mikä olis pienin mahdolline suutin tehari kans?
- Näinnn
Se riippuu ihan moposta ja ei sitä saa muuten selville kun koittamalla eri kokoisia suuttimet. Ostat vaikka 95, 100, 105, 110. Ja tietenkin jos pistät lyhyemmät välit ja ajat pienemmällä kaasulla niin säästät bensaa.
- Anonyymi
Mikä kaasri itellä oli 90 17,5 yasuni outki ja vähä muuta pieistystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234