usko toivo ja rakkaus

mennyttä

Nuoruuden ihanteet, usko ja luottamus ihmisiin on mennyttä. En luota enää edes itseeni, saati lähimpiin ihmisiin. Kummallista että siihen voin kyllä luottaa, että vanhemmat elävät sillä tavoin kuin elävät koko loppuelämänsä. He ovat aina pystyneet elämään siten, etteivät ole satuttaneet liikaa itseään elämässä. Siihenkin voin luottaa, että lähipiiri aina vain juo. Ja sekoaa juomisen kustannuksella. Siten on omakin elämä hataralla kamaralla, mainekin. Kännissähän lähipiiriläisten on lupa sekoilla miten vain, olla pois töistä, koulusta, käydä vieraissa ja hajoittaa vaikkapa paikkoja huonolla kännituulella. Unohtaa vastuu ja perhe.

Sellaisen elämän minä sain. En nauti enää yhdestäkään päivästä, kitkerää elämänmaljaa nautiskelen kellon ympäri. Neljääkymmentä lähestyvän elämä voi olla ylimainostettua. Tämä on ikävää elämänaikaa, kun huomaa että parikymppiset on täysiä penskoja eikä vanhempiakaan jaksa kumartaa, kun ei ole mitään aihetta. Viisaita ja loogisesti toimivia on vaikea löytää, sellaiset ovat helmiä jos löytyvät. Olen tilanteessa, jossa logiikka pettää järkevimmiltäkin ihmisiltä. Sanojani epäillään ja vähätellään, joten olen oppinut pitämän suuni kiinni. Minähän olen tämän ikäinen nainen, jolla ei muiden mukaan ole mitään sanottavaa. Sellainen on minun ikäiseni realistiikkaa. Vain minun, sinusta en tiedä. Jokainen rakentaa oman maailmansa mieleensä, kokemustensa ja läheistensä tuen antamalla pohjalla.

10

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanmoista ..

      on oma elo tällähetkellä.mikään ei kinnosta, millään ei ole sen kummempaa väliä.no lapset pitää senverran vireessä ettei sohvalle näivety.mieli halajaa kosketusta,vartalo treeniä ja aivot uusia haasteita.mutta uskon että kevään myötä saattaisi jostakin ratsastaa se prinssi uljain harrikkansa selässä ja päristelisi mut johonkin iltaaurinkoon nuotion läpöön..ahh..jo pelkkää ajatuskin toi piristystä tähän hetkeen..kaikille suloista kevättä toivoopi ikuinen lettipää =)

      • joujou

        ei sen paremmin. ahdistaa työpaikka, tehtävät eivät tuo iloa yms. pakkopullaa. naimisiin ja lapsia halajaa mieli, kosintaa ei tule, enkä minäkään viitsi aloitetta tehdä.
        mitä tässä nyt sitten keksisi? ikä alkaa painaa päälle.


    • ...

      Iloa elämään! Kannattaa katsoa täältä: www.nokiamissio.fi On paljon erilaisia ihmisiä, joilla ollut samanlaisia elämäntilanteita. Suoria ohjelmia ja paljon muuta! Myös netissä: www.tv7.fi

    • Eihän se mitään elämää ole, jos aina on mukavaa ja kivaa. Aikansa kutakin, elämään mahtuu paljon asioita. Silloin kaikki ei voi aina päin mäntyä.
      Kukapa sitä ei joskus olisi alavireinen.

      • taitaa olla kaikkea liikaa

        kun ei mikään oo mitään missään.


    • 38 vuotta, aivanko suotta

      Täällä istun, vappuaattona yksin kotosalla g&t lasissa ja surffaan netissä ja youtubessa katselemassa leffanpätkiä. Välillä matkaan Nostalgiaan ja kuuntelen Fairground Attractionia tai Tanita Tikaramia ja tunnen oloni fossiiliksi. Mutta kun sydän ei ole fossiilin sydän. Samalla soittolistalla on kaikkea mahdollista uusimmilta listoilta, kännykkä ulvoo tilattua nykymusaa.

      Mutta missä ihmeessä ovat ne sosiaaliset kontaktit? Miten tässä näin kävi? Puoli-sinkkuna tässä istuskelen, kaverit vaihtelevat vaippoja ja mies töissä Norjassa seitsemättä vuotta. Yksinäisyys painaa päälle.

      Indican sanoja lainatakseni:
      "mun vuodet vähenee
      ne ilmaan ohenee
      kuin savu taivaaseen
      mun jälkeeni ei jää
      kai mitään kestävää
      pois kaikki häviää
      mä hiekkalinnan teen
      se vaipuu paikoilleen
      ei kestä huomiseen
      on turha rakentaa
      polkua jatkuvaa
      jos kaikki katoaa"

      Muutama vuosi sitten vappuaatto oli juhlahetki. Mentiin yo-talolle, kaivariin, syömään.

      Voi tätä elämätä. Kun saisi jostain kipinän taas rakentaa sosiaalisia kontakteja ja verkoston itselleen.

      • vetopelti

        Aika moni ikäisistämme mietiskelee juuri samoja juttuja.Vappuja! Minäkin otan yömyssyn.


    • thornbird

      Epäilenpä, että aika monella neljänkympin kynnyksellä on sellainen inventaarin hetki.

      Itseäni surettaa yhä se, etten koskaan voinut kasvattaa omaa lasta, että minulla ei ole sitä suurperhettä, mistä lapsena ja nuorena haaveilin.

      Työssäkäynti tuntuu näin lama-ajan sukupolveen kuuluvalta hiukan turhauttavalta, koska en ole oman alan töissä ja mietinkin uuden (kolmannen) tutkinnon suorittamista. Jos ei enää suorittaisikaan akateemista tutkintoa, vaan hakeutuisi varmasti työllistävään käytännönläheisempään koulutukseen.

      Positiivista löyty, toki. Oma kumppani, joka on todella symppis ja jaksanut jo vuosikausia minuakin katsella. Sisarukset ovat varsinaisia helmiä, samoin vanhemmat. Heidät kaikki olen toistaiseksi saanut pitää hengissä ja terveinä.

      Mutta: tylsäähän tämä tavallaan on, ja sisällyksetöntä ja tarkoituksetonta. Ehkä tämä on se ikä, kun ei enää ole tavoitteita, kun on jo opiskelunsa opiskellut, maksanut lainat pois ja asuu jo siinä unelmiesi asunnossa. Ei ole sellaisia konkreettisia päämääriä ja tavoitteita.

      Ehkä ratkaisu löytyy siitä, että hankkii taas niitä ihan konkreettisia tavoitteita. Alkaa kuntokuurille, laihdutuskuurille. Aloittaa uuden lajin: joogan tai jonkun vaikean teknisen lajin.
      Ehkäpä se auttaa, ehkä ei:-)

      • Nainen 39

        Olen ikäisekseni nuoren näköinen ja tapainen ja kuten sanonta sanoo, "age is just a number". Ikävä kyllä näin ei ole silloin, kun hakee töitä ja hakemukseen pitää liittää cv (jonka jokaista vuosilukua en jaksa/uskalla alkaa väärentää). Tällainen nelikymppinen on liian vanha uusiin töihin, ilmeisesti, vaikka on akateeminen loppututkinto, työkokemusta ja oman alan jonkinlaista ammattitaitoakin, vaikka itse sanonkin.

        Melko pienituloinen mutta omalla alallaan hyvin menestyvä mies löytyy, on keskusta-asunto ja harrasteita. Mutta kyllä vaan välillä masentaa olla tällainen alityöllistetty "desperate housewife" ilman lapsia tai edes sellaista söpöä puutarhuria ;)

        Voi että mä vihaan kevättä. Häivy, levottomuus.


    • Sivusta seurannut.

      Läheltä olen seurannut kuinka alkoholi näyttelee
      pääosaa perheelämässä.
      Kummalliselta tuntuu se kun vaimo kärsii miehensä alkoholin käytöstä ja kuitenkin hän sitä miehelleen kantaa.
      Onko se sitten sitä et vaimo ei kelvollinen jos ei niin tee.
      Sekö on se naisen huonouden merkki jos et suostu tekemään niinkuin mies haluaa.
      Valitettavasti ja ilmeiseti rakkaus on vaan niin sokeaa koska siinä ei ystävänkään puheet auta.Lapsia käy sääliksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe