K1200 RS

Obelix

Onko tietoa vm. 2002 ja 2003 eroista ? Minkä valmistajan renkaat sopivat=hyvät v.m 2002 ?
Kestääkö Bilteman akku kyseisessä pyörässä, jos ei mikä hyvä merkki ja sen hinta ?

9

2188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mz6

      Itsellä Mezellerin 6 Z elikä vahvistettu versio,
      tuntuu hyvältä ,ajannu vasta 3tkm.Joten kestosta
      en sano vielä mitään.Oletus n.15tkm.Hilipilite-
      masta ostin 18Ah akun tänä keväänä joten testissä
      sekin.49,-€ josse 2-vuotta kestää niin on hintansa väärtti.

    • K 12 RS

      Niissä ei taida olla mitään eroja. Jaa joo.. 2002 mallisena on toki saatettu myydä 2001 malliakin. Silloin erot löytyy etukatteen muotoilusta ja suurin ero jarruista. Uudemmissa tehostetut integral absit, vanhemmassa tavalliset abs-jarrut,

      Metzlerin vahvisteut 06:set on kestänyt tähän mennessä parhaiten ( 10 tkm) ja Bt020:set huonoiten (~8 tkm)

      Et taida saada Bilteman akkua mahtumaan koteloon kuin väkisin ja muutoksia tekemällä. Enpä suosittelisi.. Akun pitäis olla melkein millilleen saman kokoinen kuin alkuperäinen ja navat samoilla kohdin/samanlaiset.

      Ihan mielenkiinnosta kysyn ajokokemustasi ja sitä, onko vastaohjaus varmasti hanskassa? Meinaan, että vaikka ko. pyörä on varmasti yksi parhaita ajettavia, niin sitä pitää osata viedä - muuten pyörä vie miestä kuin luotijuna.. Eikä näytä olevan hidasajokaan äkkinäiselle ihan helppoa.

      • ossix

        Itse asiassa minulla on 2001 toukokuussa rekisteröity K1200 RS , siis mallia 2001 . Siinä nyt kuitenkin on tehostetut integral ABS jarrut ja nämä uudemman mallin katteet. On siis 2002 mallia saanut jo kesällä 2001. Siis Suomessa. Varaosakirja on sama välille 03.2000 -07.2004 , siis muualla maailmassa.
        Ajettavuudesta olen samaa mieltä.


      • Obelix

        Ajokokemusta nykyisellä K100 rs:llä joka ei sekään ole kevyimpiä vietäviä. Aiempia pyöriä ollut mm. 1000F ja 9R. Tiedossa on että 12rs joutuu mutkissa käskemään. Obe


      • K 12 RS
        ossix kirjoitti:

        Itse asiassa minulla on 2001 toukokuussa rekisteröity K1200 RS , siis mallia 2001 . Siinä nyt kuitenkin on tehostetut integral ABS jarrut ja nämä uudemman mallin katteet. On siis 2002 mallia saanut jo kesällä 2001. Siis Suomessa. Varaosakirja on sama välille 03.2000 -07.2004 , siis muualla maailmassa.
        Ajettavuudesta olen samaa mieltä.

        Olet oikeassa. Mulla taas 2001 loppuvuodesta ostettu K 12 RS, joka rekisteröitiin kuitenkin vasta keväällä 2002.

        Vaan vielä 2002 kevättalvella mm. Bike Worldissa oli myynnissä se vanhempikin malli.. Eli jopa 2002:sena myytävästä saattaa olla tarjolla vanhempaa versiota, joka on siis todellisuudessa mallia -2000.

        Noi bemun mallimuutokset ei ole koskaan tainneet mennä aivan kalenterivuosien mukaan..?


      • ossix
        ossix kirjoitti:

        Itse asiassa minulla on 2001 toukokuussa rekisteröity K1200 RS , siis mallia 2001 . Siinä nyt kuitenkin on tehostetut integral ABS jarrut ja nämä uudemman mallin katteet. On siis 2002 mallia saanut jo kesällä 2001. Siis Suomessa. Varaosakirja on sama välille 03.2000 -07.2004 , siis muualla maailmassa.
        Ajettavuudesta olen samaa mieltä.

        Muutan mielipiteeni RS:n ajettavuudesta, syynä se että vaihdoin Metzelerin Me 6:set vanhempaan malliin eli Me 4:siin. Kyllä muuttui mutka käyttäytyminen edukseen. Me kutosilla piti vääntää tosissaan jos aikoi vähänkin kovempaa ajaa mutka tiellä. Nyt Me nelosilla pyörä kääntyy kuin itsestään, ei tarvii väkisin taittaa mutkaan. Ajattelin sen johtuvan siitä että Me 4 on suunniteltu siihen aikaan kun RS 1200 oli "sport" ja rengas sopiin sen ajan geometrisiin ratkaisuihin. Me 6 taasen on varmasti hyvä oman aikakautensa alusta geometrialle eli uusille pyörille.


    • K12RS

      Suomeen 2001 tuli jo ns.02 malli integr.jarruineen ja uusitulla etukatteella. Sen jälkeen ei muutoksia oikeastaan tehty, paitsi GT päivitys ja eri värivaihtoehtoja.

      K12RS vaatii hyvän akun, joten en suosittele bilteman akkua, jos meinaat pitää pyörääsi yli kesän. Kunnon akku maksaa ehkä n.70-80, joten sen takia ei tarvitse huonoa ostaa. Löytyvyys riippuu asuinpaikasta. Kysy autotarvike-/akkuliikkeestä.

      BMW pyörissä Z6 on suosittu.

    • r1150r

      Lähipiirin kahdessa K12RS:ssä on käytetty jo monien vuosien ajana ME 880:aa. Rengas ei ehkä ole sopivin pyörän urheilulliseen imagoon mutta noiden kuljettajien tosiasialliseen käyttötarkoitukseen, matkailuun, erittäin hyvä kestävyytensä vuoksi.

      Z6 on sitten jo käypänen ratavierailuihinkin.

    • kaaleppi

      yksi kokemus tämäkin
      ostin porista länsipyörästä akun ja vajaan vuoden päästä akku meni kokonaan sököksi ja menin länsipyörään valittamaan .tulos :korvattaisiin puolet akun hinnasta jos ostan uuden ja myyjä totesi myös(sama joka myi minulle sen akun) ettei bemariin saisi lainkaan myydä tämmöisiä akkuja (akkusyömäri).
      jätin akun sinne ja ajoin KANKERILLE nakkilaan ja ostin kaiken halvimman tarvikeakun ja on kestänyt jo 3 vuotta vaikka on ollut pakkasessa talvet.eikä kankerilla puhuttu mitään pemarin akunsyönnistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe