En ole varma, miten kauan tätä on jatkunut, mutta näen nykyään värit vähän erisävyisinä silmilläni.
Näen vasemmalla silmälläni kaiken tummempana kuin oikealla. Jotenkin minun on myös vaikeampi kohdistaa (?) katsettani sillä silmällä. Värien näkemisessä ero ei ole kovin suuri, mutta silti oikealla silmälläni värit ovat paljon kirkkaampia. Esimerkiksi oikealla silmällä valkoinen näyttää valkoiselta, mutta vasemmalla jotenkin sakeammalta ja tummemmalta. Sama muidenkin kanssa.
Pistin merkille, että vasemmalla oli vaikea erottaa tummalla pohjalla olevaa tummaa tekstiä.
Olen menossa optikolle kunhan löydän passelit silmälasit.
Minulla on jo nyt silmälasit. Tässä vasemmassa silmässä on huonompi näkö, mutta ero ei ole mikään suuri, vain jotain 0.5 tai 0.25 vahvuutta on eroa.
Voin kysyä asiaa optikolta, mutta olisi myös kivaa saada täältä jo etukäteen jotain vastauksia, jos joku tietäisi.
Toisella silmällä näen eri sävyin?
5
4873
Vastaukset
- -eräs-
Paikallaan istuessa tai muuten jos valo käy sivulta esimerkiksi ikkunasta hyvin toispuoleisesti jonkin aikaa niin se aiheuttaa herkästi tuollaisen ilmiön. Mutta tässä tapauksessa näkö kyllä palautuu normaaliksi kun menee toiseen paikkaan ja erilaiseen valaistukseen. Jos on jatkuvaa niin kannattaa käydä kunnollisessa silmätutkimuksessa.
- monnel
lasipäällä muistaaksein on noita kirkkauden, tai no värien näköeroavaisuuksia Taitaa johtua siitä hajataitteisuudesta, mutta silmien kanssa ei kannnata ottaa riskii, ni optikolle vaan.
- Tackar
Kiitos teille.
Mukavaa kuulla, että tämä saattaisi olla aivan normaalikin ilmiö, mutta voisin tosiaan ottaa sitten optikolla tämän puheeksi.
Mielestäni tätä on jatkunut jo aika kauan.- jodie
minulle optikko sanoi kun valittelin samaa asiaa että johtuu siitä että silmissä on vähän sama juttu kuin esim käsissä, olet joko oikea tai vasenkätinen, jompikumpi on vahvempi. näin siis myös silmisssä. toinen näkee vahvemmin kuin toinen.
- Anonyymi
Selviskö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165423Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361701- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201159Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64951
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846