En ole varma, miten kauan tätä on jatkunut, mutta näen nykyään värit vähän erisävyisinä silmilläni.
Näen vasemmalla silmälläni kaiken tummempana kuin oikealla. Jotenkin minun on myös vaikeampi kohdistaa (?) katsettani sillä silmällä. Värien näkemisessä ero ei ole kovin suuri, mutta silti oikealla silmälläni värit ovat paljon kirkkaampia. Esimerkiksi oikealla silmällä valkoinen näyttää valkoiselta, mutta vasemmalla jotenkin sakeammalta ja tummemmalta. Sama muidenkin kanssa.
Pistin merkille, että vasemmalla oli vaikea erottaa tummalla pohjalla olevaa tummaa tekstiä.
Olen menossa optikolle kunhan löydän passelit silmälasit.
Minulla on jo nyt silmälasit. Tässä vasemmassa silmässä on huonompi näkö, mutta ero ei ole mikään suuri, vain jotain 0.5 tai 0.25 vahvuutta on eroa.
Voin kysyä asiaa optikolta, mutta olisi myös kivaa saada täältä jo etukäteen jotain vastauksia, jos joku tietäisi.
Toisella silmällä näen eri sävyin?
5
5698
Vastaukset 5
- -eräs-
Paikallaan istuessa tai muuten jos valo käy sivulta esimerkiksi ikkunasta hyvin toispuoleisesti jonkin aikaa niin se aiheuttaa herkästi tuollaisen ilmiön. Mutta tässä tapauksessa näkö kyllä palautuu normaaliksi kun menee toiseen paikkaan ja erilaiseen valaistukseen. Jos on jatkuvaa niin kannattaa käydä kunnollisessa silmätutkimuksessa.
- monnel
lasipäällä muistaaksein on noita kirkkauden, tai no värien näköeroavaisuuksia Taitaa johtua siitä hajataitteisuudesta, mutta silmien kanssa ei kannnata ottaa riskii, ni optikolle vaan.
- Tackar
Kiitos teille.
Mukavaa kuulla, että tämä saattaisi olla aivan normaalikin ilmiö, mutta voisin tosiaan ottaa sitten optikolla tämän puheeksi.
Mielestäni tätä on jatkunut jo aika kauan.- jodie
minulle optikko sanoi kun valittelin samaa asiaa että johtuu siitä että silmissä on vähän sama juttu kuin esim käsissä, olet joko oikea tai vasenkätinen, jompikumpi on vahvempi. näin siis myös silmisssä. toinen näkee vahvemmin kuin toinen.
- Anonyymi
Selviskö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi241496Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681357- 961161
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R731082Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84779Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29738Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48727Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43646- 63646
- 38629