kaukasianpaimenkoira

benedi

Minä olen mieltynyt kaukasianpaimenkoiraan, ja olen yleisesti ottaen tyytyväinen rotuun.

Koira on voimakas,periksiantamaton, kaunis katsella ja pitää omistajastaan hyvän huolen kotona ja muuallakin.

Eräällä mun koirista on kulmahampaat n. 45 mm ja pelkäämätön luonne, joten jos tulee erimielisyyksiä, mitään kaasusumutteita ei tarvita.

Tämä rotu makoilee sateessa, pakkasessa, tuiskussa ja säällä kuin säällä.
Parhaat yksilöt tappavat kerrallaan jopa 2 sutta.
Venäläinen kertoi että ne käyvät kurkkuun kiinni, eivätkä irti päästä.

Kerrostaloon koira ei sovi, se tykkää vartioida omalla reviirillään.
Venäjällä vankiloiden ympäri kiersi aitaus jossa vaelteli kaukasialaisia...kysyin mitä ..menivätkö vartijat apuun jos joku yritti karata...mies hymähti ja sanoi: "eivät menneet"

Montakaan vartijaa ei liene vankilassa ollut.
En tiedä vieläkö vankeja noin vartioidaan...mutta koira on suosittu ja vartioi hyvin lampaita, karjaa ja kotiaan

74

14516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      "Parhaat yksilöt tappavat kerrallaan jopa 2 sutta."

      Saisiko tuolle jotain luulojasi vahvempaa otdistetta?

      • benedi

        No vaikea minun on tähän hätään sutta löytää, mutta lue netistä...Siellähän on artikkeli Topus nimisestä kaukasialaisesta joka tappoi elämänsä aikana n. 200 sutta!!

        Usuttihan joku romaani 2 rotikkaa ja dobbermanin ketjussa kiinni olevan kaukkarin kimppuun suomessa...tosin luvan kanssa..kun uhosi että kun nämä minun koirat...jne.

        Kaukkari tappoi kaksi heti ja 3.s pelastui eläinlääkärin paikatessa.

        Ja mun kaverin kaukasialainen tappeli tosissaan karhun kanssa...ja lopulta karhu lähti...ja kaukkari lähti eläinlääkärin pöydälle, mutta pelastui!!


      • Ernofantti
        benedi kirjoitti:

        No vaikea minun on tähän hätään sutta löytää, mutta lue netistä...Siellähän on artikkeli Topus nimisestä kaukasialaisesta joka tappoi elämänsä aikana n. 200 sutta!!

        Usuttihan joku romaani 2 rotikkaa ja dobbermanin ketjussa kiinni olevan kaukkarin kimppuun suomessa...tosin luvan kanssa..kun uhosi että kun nämä minun koirat...jne.

        Kaukkari tappoi kaksi heti ja 3.s pelastui eläinlääkärin paikatessa.

        Ja mun kaverin kaukasialainen tappeli tosissaan karhun kanssa...ja lopulta karhu lähti...ja kaukkari lähti eläinlääkärin pöydälle, mutta pelastui!!

        Tappeli karhun kanssa? Tappoi ketjussa ollessaan rotikoita ja dobernanneja? NIIN VARMAAN!!!!


      • olla joo
        Ernofantti kirjoitti:

        Tappeli karhun kanssa? Tappoi ketjussa ollessaan rotikoita ja dobernanneja? NIIN VARMAAN!!!!

        taitaa nyt elää jossian ihme maailmassa.. Ei kyllä kukaan anna oman koiran tappaa eikä päästä tappeluun... Ei ainakaan vastuutuntoinen koiranomistaja...


      • benedi
        Ernofantti kirjoitti:

        Tappeli karhun kanssa? Tappoi ketjussa ollessaan rotikoita ja dobernanneja? NIIN VARMAAN!!!!

        Ernofantti ottaa luurin käteen ja soittaa kennel Taschetee seen ja kysyy Peteä ...ja selittää asiansa jos on sen verran kouluja käynyt, että osaa kysyä!!

        NIIN VARMAAN!!


      • pete on
        benedi kirjoitti:

        Ernofantti ottaa luurin käteen ja soittaa kennel Taschetee seen ja kysyy Peteä ...ja selittää asiansa jos on sen verran kouluja käynyt, että osaa kysyä!!

        NIIN VARMAAN!!

        varmaan todella onnellinen, kun kerrot mihin tilanteeseen kennelin omistaja on koiransa päästänyt...


      • tietoa
        pete on kirjoitti:

        varmaan todella onnellinen, kun kerrot mihin tilanteeseen kennelin omistaja on koiransa päästänyt...

        Laitoin kenneliin tietoa tästä ketjusta...toivottovasti kerkeävät lukemaan ennen kuin ylläpito poistaa mitään..


      • benedi
        olla joo kirjoitti:

        taitaa nyt elää jossian ihme maailmassa.. Ei kyllä kukaan anna oman koiran tappaa eikä päästä tappeluun... Ei ainakaan vastuutuntoinen koiranomistaja...

        Kysyppä sitä vastuullisuutta siltä joka päästi koiransa tapettavaksi kiinni olevan koiran kimppuun.

        Niin, nythän ne kuolleet koirat "elänevät" jonkun käsityksen mukaan jossain "ihme maailmassa"

        Kaukkarihan ne sinne "ihmemaahan "toimitti.


      • Tachetee
        benedi kirjoitti:

        Ernofantti ottaa luurin käteen ja soittaa kennel Taschetee seen ja kysyy Peteä ...ja selittää asiansa jos on sen verran kouluja käynyt, että osaa kysyä!!

        NIIN VARMAAN!!

        Tässä viestiketjussa on väärin ymmärryksen vaara, kun puhutaan samanaikaisesti kahdesta eri tapahtumasta.
        On totta, että meillä Mörkömaantiellä kaukkarinarttu tappeli karhun kanssa ja Pete voi asiasta kertoa enemmän.
        Sen sijaan meillä ei ole tekemistä koiratappeluiden kanssa.


      • benedi
        pete on kirjoitti:

        varmaan todella onnellinen, kun kerrot mihin tilanteeseen kennelin omistaja on koiransa päästänyt...

        En usko että Pete on onnillinen siitä että hänen koiransa hyppäsi n. 2m häkkiaidan yli ja syöksyi karhun kimppuun viereisessä metsikössä.

        Eihän siitä nyt kukaan onnellinen ole, paikattavaahan siitä vaan tulee.

        Kyllä ihmisten pitäisi mennä vaikka Stainer -kouluun


      • kupoora
        Tachetee kirjoitti:

        Tässä viestiketjussa on väärin ymmärryksen vaara, kun puhutaan samanaikaisesti kahdesta eri tapahtumasta.
        On totta, että meillä Mörkömaantiellä kaukkarinarttu tappeli karhun kanssa ja Pete voi asiasta kertoa enemmän.
        Sen sijaan meillä ei ole tekemistä koiratappeluiden kanssa.

        mun koira eli kaukkari tappeli kerran karhua vastaan ja voitti karhu luovutti ja lähti menemään veri vana perässään..


      • 2 kaukkaria
        Ernofantti kirjoitti:

        Tappeli karhun kanssa? Tappoi ketjussa ollessaan rotikoita ja dobernanneja? NIIN VARMAAN!!!!

        kuules fanaatikko..kun et näytä noista kaukkareista mitään tietävän. niin oiskohan sun parempi mennä muualle chattailee!!!


      • mehtästäjä

        Sudet ei pärjää noille koirille ei sitten alkuukaan. Tuota koiraa jopa sudet kunnioittaa ja jokaisella mettämiehellä pitäis olla 2 tollasta koiraa.


      • mähtästejä

        laadilaadilaa


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        No vaikea minun on tähän hätään sutta löytää, mutta lue netistä...Siellähän on artikkeli Topus nimisestä kaukasialaisesta joka tappoi elämänsä aikana n. 200 sutta!!

        Usuttihan joku romaani 2 rotikkaa ja dobbermanin ketjussa kiinni olevan kaukkarin kimppuun suomessa...tosin luvan kanssa..kun uhosi että kun nämä minun koirat...jne.

        Kaukkari tappoi kaksi heti ja 3.s pelastui eläinlääkärin paikatessa.

        Ja mun kaverin kaukasialainen tappeli tosissaan karhun kanssa...ja lopulta karhu lähti...ja kaukkari lähti eläinlääkärin pöydälle, mutta pelastui!!

        Pelle ,oletko lukenut satuja??Sika


    • niksu

      käsissä vaarallinen. Monellekohan niitä päätyy itsetunnon jatkoksi?

      • kikkelitonttu

        En tiedä tuohon vastausta!


    • Koiran kaveri!

      mitä olen vähäänaikaan lukenut! Meinaan tämä viesti!!!
      Ihan uskomatonta savea koko stoori!!!!

      • benedi

        ..niinpä savea kyllä, mutta poltettua savea, joten tarinan pitäis kestää muutaman tuhat vuotta.

        Kun elää n. 15v 5-15 kaukkarin kanssa niin ainahan sitä voi väittää polttamattomaksi saveksi, kun ei tunne rotua.

        Mutta kun puhuu venäjää ja keskustelee venäläisten kanssa joilla tämä koira on ollut ties kuinka kauan...no ainakin kommunisti ajan..niin voi vain hymyillä ns."savi" jutuille.

        Sitä ennen koira oli tiettävästi munkeilla ja luostareilla vahtina, ainakin osa niistä.


    • on...

      kauhukertomus kyseistä rodusta. Olen tästä kirjoittanut änne aikaisemminkin. Täällä aluellaa oli kaukasianpentu koira. Ihana pörröinen koira! Mutta 4kk ikäisenä se kävi täysi kokoisen uros rotikan kimppuun ilman syytä. Ainut ajatus sillä oli tappaminen.. Rotikan kaulaan tuli syvät arvet, mutta paikkauksella selvisiä. (omistaja itse kertoi) Sama pentu hyökkäsi oman koirani kimppuun ja tuli ruhjevammoja.. Olisi voinut käydä todella pahasti, sillä koirani oli jo paljon pienempi kuin pentu oli. Tästä meni vähän aikaa niin kuulin, että koira jouduttiin lopettamaan, koska oli mennyt puremaan naapurin lasta..

      Miettisin kaksi kertaa ottaisinko kyseistä koiraa. Oikeissa käsissä varmasti hyvä koira!

      • benedi

        ..mutta totta on että ..voi käydä huonostikin.
        Mutta reviirin ulkopuolella kun juoksutan vapaana, ne väistää kissaakin..kun kerrankin kissa istui tien poskessa...kaukasialainen teki vain pienen mutkan ja vilkaisi sitä..samoin ohittavat ihmisen ..eivät edes vilkaise...mutta kotipihalla vilkaistaan sitten jo tarkemmin.


      • tapahtui..
        benedi kirjoitti:

        ..mutta totta on että ..voi käydä huonostikin.
        Mutta reviirin ulkopuolella kun juoksutan vapaana, ne väistää kissaakin..kun kerrankin kissa istui tien poskessa...kaukasialainen teki vain pienen mutkan ja vilkaisi sitä..samoin ohittavat ihmisen ..eivät edes vilkaise...mutta kotipihalla vilkaistaan sitten jo tarkemmin.

        Kaikki tmämä muiden koirein päälle käyminen ja lapsen pureminen tapahtui muualla kuin koiran kotona taikka sen reviisirillä... Minusta pitäisi harkita kaksi kertaa millaisiin olosuihteusiin sen koiran ottaa. Sen paikka ei ole kaupungissa ja kerros/rivitaloasunnossa... Aika harvalle tuo koira sopii. Ja se rotu ei ole mikään seurakoira-rotutyyppiä. Vaikekdethan siitä alkaa, kun sen ottaa vaan seurakoiraksi...Mutta korosan vielä, että oikeissa käsissä ne onkyllä suloisia! Kyllä kyseisen rodun kasvattajalla on todella suuri vastuu kenelle koiran myy!


    • benedi

      ..tietenkin kun kommunismi loppui, sillä vartiointitehtävissä olleet koirat lopetettiin, koska niitä ei tarvittu..ja olisi ollut liian vaarallista antaa näitä koiria sellaisen uran jälkeen ..kotikäyttöön

      Mutta eiköhän Venäjän armeija liene ollut tyytyväinen ko. rodun tarjoamiin palveluihin.

      Valtiohan itse kasvatti näitä koiria omiin tarkoituksiinsa....Punaisen tähden kennelissä mm.

      Koiraa ei saanut viedä maasta ulos, mutta nykyään saa... ja on totta että kun tämä rotu tuli suomeenkin...eikä kukaan täällä tiennyt juuri mitään tästä rodusta...nyt jotain jo tiedetään..mutta ei tarpeeksi.

      Koirahan on aikatavalla karhun pennun näköinen ja se ihastuttaa monet likat ja pojatkin... sääli, sillä melko usein tajuntaan ampaisee kauhun sekainen tunne siitä ettei hallitsekaan tilannetta... ja sitten koira on taas mitä ihanin pallero.. jonka sisässä asuu hm... niin, sitä ei tiedä kukaan.

    • Hieno rotu

      Kaukasianpaimenkoira on hieno rotu, mutta niin haastava ja arvaamaton ja voimakas että kaukasianpaimenkoira on niitä harvoja rotuja joiden kasvattaminen ja pitäminen tulisi mielestäni olla luvanvaraista ja hyvin valvottua. Kaukasianpaimenkoiraa voitaisiin käyttää Suomessa jonkin verran enemmän työkoirana, mutta perhekoirana sen pitäminen ei useinkaan Suomessa onnistu siten että riskit ja vahingot pysyisivät hyväksyttävällä tasolla. Perhekoiraksi kaukasianpaimenkoira on mielestäni yhteiskunnan näkökulmasta kaikkein riskialttein valinta isoista ja voimakkaista roduista. Valitettavasti kaukasianpaimenkoira ja rotua sisältävät risteytykset ovat Suomessa yleisiä väärissä olosuhteissa ja rotua ja sen yhteiskuntakelpoisen pitämisen edellytyksiä ymmärtämättömillä henkilöillä. Kaukasianpaimenkoira ei ole suloinen nallekarhu vaan erittäin voimakas työrotu jonka yhteiskuntakelpoinen pitäminen edellyttää erittäin suurta rotutuntemusta ja vastuullisuutta.

      • benedi

        Kyllä minäkin näkisin ettei ko. koiran kasvatus ja jalostustyötä saisi antaa pelkästään siksi että jollain on kennelnimi.

        Onhan melkein mihin tahansa ammattiin ja tehtävään jonkinlainen koulutus, mutta tämä rotu jos mikä vaatisi sellaisen.

        Kouluttajana voisi olla yli 10v rotua kasvattaneet ja rodun alkuperämaasta tulisi olla vierailevia luentoja.
        Ravitsemus on tällekin rodulle tärkeä, ja se ei juurikaan sisällä kuivamuonitusta.

        Jalostustyö on myös retuperällä kahta D-lonkkaista saa surutta käyttää yhteen.

        Samoja linjoja pyöritetään edestakaisin, ja se ei niin paha, mutta jos ovat lonkkaperimältään D/E lonkkaisia.

        B/c tulisi olla raja arvo.

        Jos joku taluttais ko. koiraa tulisi olla kortti, jossa olisi näkyvillä koulutus ja lupa koiran ulkoiluttamiseen...Asiaa..


    • jaksat suoltaa!

      Jos pidät oikeasti ko. rodusta, niin alä viitsi mustamaalata ja keksiä ihan älyttömiä juttuja.
      Mihin pyrit noilla valheilla? Siihen, että ihmiset alkaa pelkäämään ko. koiria ja vastaavia ja ne kielletään? Niinkö?
      Se kaukkari on loppujen lopuksi aika tavis koira noiden isojen koirien seassa. Ei edes isoimmasta päästä.

      Ei millään koiralla ole 45mm pitkät hampaat. Oletko mitannut leukaluut mukaan?

      Mikään koira ei pärjää näille Pohjoisen susille. Suden puruvoima katkaisee kertapuraisulla mm. käden irti ihmiseltä. Se on totuus. Isot koirat saa ne pelotettua kyllä pois.

      Missä ihmeen slummissa sä asut, kun sua tarttee tuolleen suojella?

      Mulla on sellainen periaate, että mä suojelen koiriani, koska olen laumanjohtaja. Koirien ei tarvitse ikinä puolustaa minua. Koirat on isompia ja vahvempia kuin kaukkari, mutten mainitse näin typerässä keskustelussa ko. rotua, koska en ole sinä.

      Siis kaukkarilla on vain tunnetusti sellainen vartiovietti, että sen maine on siitä peräisin. Ei sen yliluonnollisista voimista. Niitä on paljon isompia ja vahvempia koiria olemassa.

      • benedi

        Minä kerron vain sitä mitä olen nähnyt ja mitä olen mitannut.

        Jos et usko että mun kaukkarin (uros) kulmahampaat ovat n. 45mm niin tehdäänpä niin, että vien eläinlääkäriin mitattavaksi, ja ennen sitä sinä teet sitoumuksen että maksat kaikki kuluni, jos ne ovat tuon n. 45mm. Kelpaako??

        Ei kelpaa vai? Miksi ei? Siksi koska olen tavannut satoja näitä vastaanväittäjiä jotka tosipaikan tullen livistävät ja keksivät taas uuden väittämän jolla paikataan edellinen .

        Ja tuo koiratappelu juttu.. hah,hah Sinulla ei ole tiedossa koiraa joka pärjäisi kaukasialaiselle..Keskiaasialainen on yksi joka taistelee tasavertaisesti...ja kun satun hyvin tietämään ettei se voitto ole painosta, eikä koosta koirilla kiinni, hih,hih ei todella.

        Ja sitäpaitsi pitääkö eteesi tuoda ukrainasta iso taistelu kaukkari..niitäkin löytyy kävisikö yli 95 cm tai 100cm säkäkorkeus ja paino ja luusto samaa luokkaa

        Koirani Zherhan ja monet muut tappavat kaksikin sutta että kuulet vain rusauksen kun niskat poikki.

        Käden poikki puraisemiseen ei tarvita isohkoa piskiä.. se on kuin kalkkunan koiven katakaisisi

        Kerrankin kaksi kaukkari urosta tappeli n 40min -1tunnin, niin että koko pihamaan lumi oli verestä punainen.
        Et niitä millään irti saa, ei lyöminen, ei vesi, ei tuli, ne tappeli tulessakin ( trasseli diesel) ei mikään auta...ainut on että menet keittämään kahvit ja annat tapella. Niin minä tein.

        Aikansa tapeltuaan ne lönkyttelivät tiehensä..siinä se!

        Kerrankin kuljeskeltiin metsälenkillä, ja siellä oli metsästyskoira, se kävi tappamassa sen ja jatkoi juosta lönkyttelyään ihan normaalisti..tääkään ei ole vale kun kerta maksoin koiran.

        Ei koirassa ole mitään pelkäämistä, en vaihtais rotua...mitenkä muutoin voittaisin näyttelyitä lähes joka kerta..jopa venäjän erikoisnäyttelyn tammikuu-07 jos pitäis pelätä... koirakehästä lentää pihalle yhdestä ärähdyksestä nykyään.


      • todella
        benedi kirjoitti:

        Minä kerron vain sitä mitä olen nähnyt ja mitä olen mitannut.

        Jos et usko että mun kaukkarin (uros) kulmahampaat ovat n. 45mm niin tehdäänpä niin, että vien eläinlääkäriin mitattavaksi, ja ennen sitä sinä teet sitoumuksen että maksat kaikki kuluni, jos ne ovat tuon n. 45mm. Kelpaako??

        Ei kelpaa vai? Miksi ei? Siksi koska olen tavannut satoja näitä vastaanväittäjiä jotka tosipaikan tullen livistävät ja keksivät taas uuden väittämän jolla paikataan edellinen .

        Ja tuo koiratappelu juttu.. hah,hah Sinulla ei ole tiedossa koiraa joka pärjäisi kaukasialaiselle..Keskiaasialainen on yksi joka taistelee tasavertaisesti...ja kun satun hyvin tietämään ettei se voitto ole painosta, eikä koosta koirilla kiinni, hih,hih ei todella.

        Ja sitäpaitsi pitääkö eteesi tuoda ukrainasta iso taistelu kaukkari..niitäkin löytyy kävisikö yli 95 cm tai 100cm säkäkorkeus ja paino ja luusto samaa luokkaa

        Koirani Zherhan ja monet muut tappavat kaksikin sutta että kuulet vain rusauksen kun niskat poikki.

        Käden poikki puraisemiseen ei tarvita isohkoa piskiä.. se on kuin kalkkunan koiven katakaisisi

        Kerrankin kaksi kaukkari urosta tappeli n 40min -1tunnin, niin että koko pihamaan lumi oli verestä punainen.
        Et niitä millään irti saa, ei lyöminen, ei vesi, ei tuli, ne tappeli tulessakin ( trasseli diesel) ei mikään auta...ainut on että menet keittämään kahvit ja annat tapella. Niin minä tein.

        Aikansa tapeltuaan ne lönkyttelivät tiehensä..siinä se!

        Kerrankin kuljeskeltiin metsälenkillä, ja siellä oli metsästyskoira, se kävi tappamassa sen ja jatkoi juosta lönkyttelyään ihan normaalisti..tääkään ei ole vale kun kerta maksoin koiran.

        Ei koirassa ole mitään pelkäämistä, en vaihtais rotua...mitenkä muutoin voittaisin näyttelyitä lähes joka kerta..jopa venäjän erikoisnäyttelyn tammikuu-07 jos pitäis pelätä... koirakehästä lentää pihalle yhdestä ärähdyksestä nykyään.

        Että kaukaasialainen olisi kaikkein kovin koira-rotu maailmassa.
        Lähdin näköjään itsekkin tälle lapselliselle väittely asteelle, mutta mutta! Tiedän, että on hurja rotu ja erittäin kova vahtivietti, mutta en todellakaan usko, noihin sun juttuihin. Epäilen, että esim metsästyskoira dogo argentino antaisi aika kelpo vastuksen tuolle sun meisselinjatkeelles, veikkaisin että jopa pöllyttäis aika 6-0. Löytyy myös fila, tosa, dogo canario, pit bull,ab ja muita vanhoja taistelukoira-rotuja. Kiva että olet löytänyt itselles sopivan rodun ja varsinkin annat sille parhaat rodunomaiset aktiviteetit, kuten näyttelyissä käymiset ja brassailun!!

        Haluisin niin olla sun kaveri!!!


      • rotumääritelmässä on aivan
        todella kirjoitti:

        Että kaukaasialainen olisi kaikkein kovin koira-rotu maailmassa.
        Lähdin näköjään itsekkin tälle lapselliselle väittely asteelle, mutta mutta! Tiedän, että on hurja rotu ja erittäin kova vahtivietti, mutta en todellakaan usko, noihin sun juttuihin. Epäilen, että esim metsästyskoira dogo argentino antaisi aika kelpo vastuksen tuolle sun meisselinjatkeelles, veikkaisin että jopa pöllyttäis aika 6-0. Löytyy myös fila, tosa, dogo canario, pit bull,ab ja muita vanhoja taistelukoira-rotuja. Kiva että olet löytänyt itselles sopivan rodun ja varsinkin annat sille parhaat rodunomaiset aktiviteetit, kuten näyttelyissä käymiset ja brassailun!!

        Haluisin niin olla sun kaveri!!!

        erilaista juttua, mitä tuo pölö suoltaa.

        Totuus on sellainen, että se on tietyissä tilanteissa peräänantamaton, kuten jotkin ..pitt....

        Mutta se ei ole todellakaan vahvin koira mitä noihin tappeluhommiin tulee.
        Hyvä näin tuon pölön tapauksessa.

        Ikävää mustamaalausta.


      • kojootti
        todella kirjoitti:

        Että kaukaasialainen olisi kaikkein kovin koira-rotu maailmassa.
        Lähdin näköjään itsekkin tälle lapselliselle väittely asteelle, mutta mutta! Tiedän, että on hurja rotu ja erittäin kova vahtivietti, mutta en todellakaan usko, noihin sun juttuihin. Epäilen, että esim metsästyskoira dogo argentino antaisi aika kelpo vastuksen tuolle sun meisselinjatkeelles, veikkaisin että jopa pöllyttäis aika 6-0. Löytyy myös fila, tosa, dogo canario, pit bull,ab ja muita vanhoja taistelukoira-rotuja. Kiva että olet löytänyt itselles sopivan rodun ja varsinkin annat sille parhaat rodunomaiset aktiviteetit, kuten näyttelyissä käymiset ja brassailun!!

        Haluisin niin olla sun kaveri!!!

        nuo mainitsemasi rodut ovat kaukkariin verraten lelukoiria jo pelkästään siksi ettei niillä ole mitään suojaa puremilta lyhyen turkin vuoksi. kaukkarin kurkkuun kun käypi kiinni saa saaliikseen ison tukun karvoja


      • Hermanni
        todella kirjoitti:

        Että kaukaasialainen olisi kaikkein kovin koira-rotu maailmassa.
        Lähdin näköjään itsekkin tälle lapselliselle väittely asteelle, mutta mutta! Tiedän, että on hurja rotu ja erittäin kova vahtivietti, mutta en todellakaan usko, noihin sun juttuihin. Epäilen, että esim metsästyskoira dogo argentino antaisi aika kelpo vastuksen tuolle sun meisselinjatkeelles, veikkaisin että jopa pöllyttäis aika 6-0. Löytyy myös fila, tosa, dogo canario, pit bull,ab ja muita vanhoja taistelukoira-rotuja. Kiva että olet löytänyt itselles sopivan rodun ja varsinkin annat sille parhaat rodunomaiset aktiviteetit, kuten näyttelyissä käymiset ja brassailun!!

        Haluisin niin olla sun kaveri!!!

        Just näitä paskanjauhajia täällä löytyy!!!! .Minulla on itselläni 3 kaukkaria joten tiedän niitten luonteesta ja taistelutahdosta.Käy katsomassa venäläisiltä sivuilta miten käy dokolle ja pittille,kuolevat poloset voiman edessä,ym näkyy muutkin rodut ottavan siipeensä :).en silti tykkää että koirat tappelevat toisiaan vastaan,mieluummin susia,ja muita petoja vastaan.Meillä on ovet auki yötä-päivää eikä rosvot pyöri pihassa :).Onpa turvallista nukkua yönsä rauhassa kun tietää että kaukkarit vahtivat :)


      • En omista

        Pakko sano että ei ole mikään tekojuttu tuo kaukkarin suden tappaminen. En itse omista kyseistä koiraa mutta tsekatkaa youtube ja vähän sitten ei niin asiallisia koirasivuja netistä niin rupeaa sen rodun voittamattomuus selviämään...Koira raatelee rotikat, sakemannit, pittbullit, sudet...isomman puoleinen karhukin saa melkosta hyytiä kyseiseltä olennolta. Yhden olen nähnyt kaverillani häkissä mutta kyseessä on vahtikoira maatilalla susi sekä karhu-alueella. Se ajaa ne kaikki pois, todistettavasti...

        Kaukkari on hieno koira mutta itse sitä en missään nimessä ottaisi, en pystyisi tarjoamaan sille mitään mutta se minulle ongelmia.

        Unohtakaa kaikki turhat luulot että susi ja karhu peittoaa AINA koiran, muutama muukin rotu löytyy jotka pystyy kyseiset eläimet tappamaan jos niin päättää (riippuu tietenkin taisteluparista ja tilanteesta) kyseessä siis molossikoiria. Ja lukekaa se käyttötarkoitus niistä roduista, sekä koko...


      • tottapuhuva
        todella kirjoitti:

        Että kaukaasialainen olisi kaikkein kovin koira-rotu maailmassa.
        Lähdin näköjään itsekkin tälle lapselliselle väittely asteelle, mutta mutta! Tiedän, että on hurja rotu ja erittäin kova vahtivietti, mutta en todellakaan usko, noihin sun juttuihin. Epäilen, että esim metsästyskoira dogo argentino antaisi aika kelpo vastuksen tuolle sun meisselinjatkeelles, veikkaisin että jopa pöllyttäis aika 6-0. Löytyy myös fila, tosa, dogo canario, pit bull,ab ja muita vanhoja taistelukoira-rotuja. Kiva että olet löytänyt itselles sopivan rodun ja varsinkin annat sille parhaat rodunomaiset aktiviteetit, kuten näyttelyissä käymiset ja brassailun!!

        Haluisin niin olla sun kaveri!!!

        toi juippi puhuu kaukkarista ihan totta...mie voin sanoo et tuollaset ku dogo,pit bull yms. eivät mahda mitään kaukkarille..kaukkari menee taistellessaan transsi tilaan jossa se ei tunne kipua ja taistelee kuolemaan asti.telkussakin tuli ohjelma jossa puhuttiin kaukkarista ja siinä sanottiin että mitenkä voimakas koira se on ja veljellä on ollu kaukkari ja sen kaukkarin sukulainen oli karhun kanssa ottanut yhteen ja siitä oli lehdessäkin ollu juttua,saattaa netin kautta löytyä vielä...en itse pidä tällasesta kerskailu hommista mutta ajattelin oikaista asian..100kg kaukkari jos tulis koiran ku koiran päälle nii huhhuh,niitä harvoja koiria mitkä on nii irlanninsusikoira antaa vastusta ja kaukkari ja irlis voittaa suden ku suden..kannattaa kaukkari asiantuntijoilta näistäki kysellä...semmoset jotka ei rodusta tiiä hevon vittua nii pitäkööt turpasa kiinni!!!!!


      • passikuikka
        tottapuhuva kirjoitti:

        toi juippi puhuu kaukkarista ihan totta...mie voin sanoo et tuollaset ku dogo,pit bull yms. eivät mahda mitään kaukkarille..kaukkari menee taistellessaan transsi tilaan jossa se ei tunne kipua ja taistelee kuolemaan asti.telkussakin tuli ohjelma jossa puhuttiin kaukkarista ja siinä sanottiin että mitenkä voimakas koira se on ja veljellä on ollu kaukkari ja sen kaukkarin sukulainen oli karhun kanssa ottanut yhteen ja siitä oli lehdessäkin ollu juttua,saattaa netin kautta löytyä vielä...en itse pidä tällasesta kerskailu hommista mutta ajattelin oikaista asian..100kg kaukkari jos tulis koiran ku koiran päälle nii huhhuh,niitä harvoja koiria mitkä on nii irlanninsusikoira antaa vastusta ja kaukkari ja irlis voittaa suden ku suden..kannattaa kaukkari asiantuntijoilta näistäki kysellä...semmoset jotka ei rodusta tiiä hevon vittua nii pitäkööt turpasa kiinni!!!!!

        Kaukarin omistajat menee netissä transsitilaan, eivätkä tajua mitään.
        Mun serkulla oli hevonen, jota kaukari potkaisi päähän ja kaikki lähti
        karkuun...


    • Hieno rotu

      Vaikutat kirjoitustesi perusteella vinoutuneen vastuuttomalta henkilöltä. Ihannoit voimaa ja hallitsemattomuutta ja sivuutat täysin oman vastuusi. Annat koirasi liikkua täysin hallinnatta vapaana ja vain ylpeilet sen tappeluilla ja tapoilla. Juuri kuvatun kaltainen vaarallinen ja vahinkoa aiheuttava koira kaukasianpaimenkoira on kun sen pito ei ole asiantuntevaa ja vastuullista. Olet loistava esimerkki sellaisesta henkilöstä jonka ei tulisi voida kasvattaa tai pitää kaukasianpaimenkoiran tyyppisiä koiria.

      Yhdistit tuon (väärin kirjoitetun?) kennelin tähän keskusteluun joten väärinkäsitysten välttämiseksi on kysyttävä mikä sen yhteys on sinuun ja tähän keskusteluun.

      • ylemmäs, mutta

        laitoin jo tuonne ylemmäs vastausta, mutta laitan tähänkin..laitoin tuohon kysyeiseen kenneliin mailia, että täällä kirjoitellaan vähän, mitä sattuu... Katotaan nyt miten tässä käy...


      • benedi

        siinä, kun joku kovakalloinen väitti ettei kaukasianpaimenkoira olisi tapellut karhun kanssa, ja ajanut lopulta karhua tiehensä ja säilynyt itse hengissä.

        Minua joka olen kauan kasvattanut mm. kaukasialaisia ei valehtelijaksi saa nimittää.

        Siellä kennelissä on mies , tuttava jonka koira tappeli nimenomaan sen kyseisen karhun kanssa.

        On kirjoitettu: " Kun puhutte puhukaa totta toinen toisillenne" katsokaas: " Valheella on lyhyet jäljet"


      • benedi
        ylemmäs, mutta kirjoitti:

        laitoin jo tuonne ylemmäs vastausta, mutta laitan tähänkin..laitoin tuohon kysyeiseen kenneliin mailia, että täällä kirjoitellaan vähän, mitä sattuu... Katotaan nyt miten tässä käy...

        Ai!? Missään muualla ei sais tapahtua kuin sun kotipihallas niinkö??

        Jos joku ois kertonut että pari lentokonetta ajoi worl Centeriin, niin sinä kirjoittaisit: " Täällä kirjoitetaan mitä sattuu, kyllä tollaisten kirjoittajat pitäisi saada ruotuun" ..Tästäkö on kyse?


      • benedi

        On se tää maailma mennyt menojaan...ihminen joka kertoo: että ajoin vahingossa esim. koiran päälle..ja kävi niin ja niin.

        Vastaus siihen on: " Kyllä on vastuuton henkilö, sellaiselta pitäis ottaa kortti pois"!
        Mutta teepä sama humalassa niin sanotaan: " no, sitä sattuu ..normaalia

        Jos mun koirani on metsätiellä hetken irti, ja käy siten että se tappaa suden tai kaksi, niin ei siinä kuolemassa mitään ihannoimista ole.
        Elämisessä tietenkin on.
        Niinkuin ei siinäkään, että susi napsii teidän muiden koiria ruuakseen...syytä en tiedä ..sitä pitää kysyä susilta.

        Onko vastuullista pitää sellaisia koiria pihamaalla suden syötävinä, jotka eivät pysty sanomaan sudelle " Minua et syö"!

        Kerro minkälaista on asiantunteva kaukasianpaimenkoiran pito? Niin minä kerron sitten oletko loistava esimerkki siitä, joka osaa kertoa miten tulee kasvattaa kaukasianpaimenkoiria.

        Kerro, ole kiltti, siitä kun pennut putkahtavat maailmaan ja kasvavat vaikka 2 vuotiaaksi miten siinä välissä tulee menetellä, niin saadaan aikaiseksi ..melko laaja-alainen selonteko...ja me voimme olla oppimassa uutta ja kertaamassa vanhaa.


      • että..

        krijoittaja on nuori henkilö, joka koittaa vaan aikuismaisesti käyttäytyä...minulle tulee ainakin sellainen kuva..siitä se vääristymä tulee..


      • Lomo se tykkää mummuista

        ei tästä oo kauan ,kun juttelin kahden poliisin kanssa kaukkareista kirkonkylän keskustassa, ja mullahan sattui olemaan yx kaukkari uros autossa!

        Kun näin , että yx mummu tuli lähellä mäyräkoiransa kanssa kohti, remmissä, ja toinen mummo vieressäänn , niin päästin poliisin nähden kaukkari uroksen autosta irti, mummojen luo!

        Kaukkarini ei edes vilkaissut mäyristä,eikä mummoja...mummot tosin huusivat kuin palosireeni, ja otinhan kaukkarin lopulta pois kadulta!

        Kerroin, poliisille, että luonnetesti on päättynyt!


    • Hieno rotu

      Jotain "jännää" koiranpitoon liittyvässä ajattelussasi on kirjoitustesi perustella tai sitten ilmaiset itsesi erittäin vaikeasti ymmärrettävästi. Eräässäkin keskustelussa kehut pitäväsi koiriasi vapaana eli täysin hallinnatta ja ainoana huolena esität että koirasi tappamat koirat tulevat kalliiksi. Ei vaikuta kovin vastuulliselta koiranpidolta. Tapot näet vain rahan menetyksenä. Ennaltaehkäisyyn et vaivaudu panostamaan kuin tehottomalla varovaisuudella ja vain mahdollisen rahan menon pelossa.

      Lainaus vastauksestasi toisessa keskustelussa:
      "Metsässä liikkuessa on oltava varuillaan, sillä irrallaan oleva kaukkari tappaa metsästyskoiran yhdellä puraisulla, se on liian kallista ulkoilua."

      • benedi

        Tietenkin pidän vapaana..juoksutanhan koiriani n. 3 krt viikossa 10-15 km (20 km) sieltähän ne tulevat auton perässä 5-6 koiraa kerrallaan.

        Sulla varmaan on niin hyvä kunto, ja oli mullakin ennen 25km x 3 viikossa juoksin, mutta nyt juoksevat koirat ja mä ajan edellä autolla.

        Mites niitä muutoin treenaat... näin meillä en tiedä miten muualla...Kiva kun rakastat minua niin paljon että huolehdit siitä, ettei minulle tulisi vahinkoa.
        Se on harvinaista nykyään ..ja kiitän nuhtelusta ja varoituksista...yritetään lisätä valvontaa.

        Onhan kirjoitettu: " Nuhtelepa viisasta, hän sinua kiittää ja tyhmää saat kirouksia paljon"
        Kiitos, eiköhän tämä ollut tässä. En kirjoita asiassa enää.
        Kokeilin vain vieläkö saan ihmiset vastaamaan kirjoituksiini sillä, että kerron totta.

        Hyvin toimi..Kiitos


      • hahaaa..
        benedi kirjoitti:

        Tietenkin pidän vapaana..juoksutanhan koiriani n. 3 krt viikossa 10-15 km (20 km) sieltähän ne tulevat auton perässä 5-6 koiraa kerrallaan.

        Sulla varmaan on niin hyvä kunto, ja oli mullakin ennen 25km x 3 viikossa juoksin, mutta nyt juoksevat koirat ja mä ajan edellä autolla.

        Mites niitä muutoin treenaat... näin meillä en tiedä miten muualla...Kiva kun rakastat minua niin paljon että huolehdit siitä, ettei minulle tulisi vahinkoa.
        Se on harvinaista nykyään ..ja kiitän nuhtelusta ja varoituksista...yritetään lisätä valvontaa.

        Onhan kirjoitettu: " Nuhtelepa viisasta, hän sinua kiittää ja tyhmää saat kirouksia paljon"
        Kiitos, eiköhän tämä ollut tässä. En kirjoita asiassa enää.
        Kokeilin vain vieläkö saan ihmiset vastaamaan kirjoituksiini sillä, että kerron totta.

        Hyvin toimi..Kiitos

        "Tietenkin pidän vapaana." Miten niin tietenkin? EI koiria saa pitää vapaana. Sanoohan se lakikin. JA autotiellä! EI ja ei ..Pois tuommoisilta koirat. Nythän on menossa rauhoitusajat. ET selvästikään välistä mistään...Kunhan käyt täällä uhittelemassa..


      • benedi
        hahaaa.. kirjoitti:

        "Tietenkin pidän vapaana." Miten niin tietenkin? EI koiria saa pitää vapaana. Sanoohan se lakikin. JA autotiellä! EI ja ei ..Pois tuommoisilta koirat. Nythän on menossa rauhoitusajat. ET selvästikään välistä mistään...Kunhan käyt täällä uhittelemassa..

        Miten minä voisin uhitella ketään, kun jo n. 20 v silleen olen tehnyt, ja saanut aikaiseksi uskomattoman upeita koiria...noudattamalla samaa tapaa jota sudetkin tekevät..."juosta jolkuttelemista"

        Miten on mahdollista uhitella, kun tekee jotakin asiaa ensin 10-20v ja sitten kertoo mitä on tehnyt eläinten terveyden ja tuki-ja liikuntaelimistön hyväksi...josta saa sitten kiitoksen koiratuomareilta, eläinlääkäreiltä ja kennel-tarkastajilta..kun koirat ovat upeassa kunnossa.

        Eihän kaikilta ikinä saa kiitosta. Laki ehkä suhtautuu varauksella asiaan, mutta se laki joka koirien jäsenissä , luustossa ja lihaksissa ja niiden mielessä on...se laki minua puolestaan kiittää.

        Koiran kasvattaja etsii ja saa kiitosta niiltä joita syöttää ja ruokkii, eikä niiltä jotka ulkopuolella ovat.
        Minähän valvon ja huolehdin koirieni hyvin voinnista , oikeuslaitos huolehtii itsensä ulkopuolella olevien hyvinvoinnista ja on meidän palvelija, ei niin että me palvelisimme oikeuslaitosta.

        Mitä rauhoitusaikoihin tulee, nämä tiet missä juoksutan eivät ole rauhoitettuja...sillä tiehän on kuollutta materiaalia.

        Eihän lakia ole pantu kuolleita vaan eläviä varten.


      • benedi
        hahaaa.. kirjoitti:

        "Tietenkin pidän vapaana." Miten niin tietenkin? EI koiria saa pitää vapaana. Sanoohan se lakikin. JA autotiellä! EI ja ei ..Pois tuommoisilta koirat. Nythän on menossa rauhoitusajat. ET selvästikään välistä mistään...Kunhan käyt täällä uhittelemassa..

        Katsos tämä foorumi on asetettu siksi, että täällä saa vaihtaa mielipiteitä, ja kysellä ongelista ja ketään ei saa yllyttää eläinrääkkäykseen eikä huonoon eläinten pitoon.

        Siksihän minä opetan teitä että liikuttakaa koirianne riittävästi 10-20 km, muutama kertaa viikossa mutta kysykää neuvoa asiantuntijalta kuinka aloittaa, ettette syyllisty eläinrääkkäykseen.

        Minulla on oikeus mielipiteeseen kuten sinullakin. Jos joku mielstäsi puhuu väärin, sulla on oikeus näyttää toteen että toinen puhuu ja ajattelee väärin...jos et voi sitä näyttää niin miksi sitten
        sanot että toinen ei ole oikeassa.

        Sanotko että toinen on väärässä ollaksesi itse oikeassa...vai.
        Eikös olekin kiva kun on mielipiteitä...siksihän maamme onkin demokraattinen--.. eläköön suomi!


      • oikein?
        benedi kirjoitti:

        Tietenkin pidän vapaana..juoksutanhan koiriani n. 3 krt viikossa 10-15 km (20 km) sieltähän ne tulevat auton perässä 5-6 koiraa kerrallaan.

        Sulla varmaan on niin hyvä kunto, ja oli mullakin ennen 25km x 3 viikossa juoksin, mutta nyt juoksevat koirat ja mä ajan edellä autolla.

        Mites niitä muutoin treenaat... näin meillä en tiedä miten muualla...Kiva kun rakastat minua niin paljon että huolehdit siitä, ettei minulle tulisi vahinkoa.
        Se on harvinaista nykyään ..ja kiitän nuhtelusta ja varoituksista...yritetään lisätä valvontaa.

        Onhan kirjoitettu: " Nuhtelepa viisasta, hän sinua kiittää ja tyhmää saat kirouksia paljon"
        Kiitos, eiköhän tämä ollut tässä. En kirjoita asiassa enää.
        Kokeilin vain vieläkö saan ihmiset vastaamaan kirjoituksiini sillä, että kerron totta.

        Hyvin toimi..Kiitos

        Että koirasi tappavat toisen lemmikkejä?


      • Hieno rotu
        benedi kirjoitti:

        Miten minä voisin uhitella ketään, kun jo n. 20 v silleen olen tehnyt, ja saanut aikaiseksi uskomattoman upeita koiria...noudattamalla samaa tapaa jota sudetkin tekevät..."juosta jolkuttelemista"

        Miten on mahdollista uhitella, kun tekee jotakin asiaa ensin 10-20v ja sitten kertoo mitä on tehnyt eläinten terveyden ja tuki-ja liikuntaelimistön hyväksi...josta saa sitten kiitoksen koiratuomareilta, eläinlääkäreiltä ja kennel-tarkastajilta..kun koirat ovat upeassa kunnossa.

        Eihän kaikilta ikinä saa kiitosta. Laki ehkä suhtautuu varauksella asiaan, mutta se laki joka koirien jäsenissä , luustossa ja lihaksissa ja niiden mielessä on...se laki minua puolestaan kiittää.

        Koiran kasvattaja etsii ja saa kiitosta niiltä joita syöttää ja ruokkii, eikä niiltä jotka ulkopuolella ovat.
        Minähän valvon ja huolehdin koirieni hyvin voinnista , oikeuslaitos huolehtii itsensä ulkopuolella olevien hyvinvoinnista ja on meidän palvelija, ei niin että me palvelisimme oikeuslaitosta.

        Mitä rauhoitusaikoihin tulee, nämä tiet missä juoksutan eivät ole rauhoitettuja...sillä tiehän on kuollutta materiaalia.

        Eihän lakia ole pantu kuolleita vaan eläviä varten.

        Kyllä lainsäädäntö rajoittaa koirien vapaana pitoa sekä rauhoitusajan aikaan että ulkopuolella ja lainsäädäntö koskee myös sinua. Kaikkialla. Koirien hyvinvoinnista on tietenkin huolehdittava ja se edellyttää myös runsasta ja oikean tyyppistä liikuntaa, mutta mikään ei oikeuta sinua toimimaan lainsäädännön vastaisesti ja vaarantamaan muiden turvallisuuden.


      • Hieno rotu
        oikein? kirjoitti:

        Että koirasi tappavat toisen lemmikkejä?

        Onko oikein vaarantaa muiden turvallisuus ja jopa henki pitämällä erityisen voimakkaita koiria vapaana lainsäädännön ja vastuullisen koiranpidon vastaisesti? Jo muiden turvallisuuden vaarantaminen on ehdottoman vastuutonta ja tietyin osin lainsäädännön vastaista. Ei ole kyse vain tapahtuneista vahingoista vaan yhtä tärkeää on aina tiedostaa vahinkojen tapahtumisen mahdollisuus ja aina kaikin keinoin pyrkiä ehkäisemään vahingot.


      • benedi
        Hieno rotu kirjoitti:

        Kyllä lainsäädäntö rajoittaa koirien vapaana pitoa sekä rauhoitusajan aikaan että ulkopuolella ja lainsäädäntö koskee myös sinua. Kaikkialla. Koirien hyvinvoinnista on tietenkin huolehdittava ja se edellyttää myös runsasta ja oikean tyyppistä liikuntaa, mutta mikään ei oikeuta sinua toimimaan lainsäädännön vastaisesti ja vaarantamaan muiden turvallisuuden.

        Jos koirien hyvinvointi edellyttää runsasta ja oikean tyyppistä liikuntaa, kuten onkin asianlaita, niin sitten vain harjoitetaan koiraa.

        Lainsäätäjälle on tärkeintä että lain henkeä noudatetaan , ei pelkästään kirjainta.

        Lain henki on että :" parempi on henki pelastaa kuin tappaa se"
        Vaikka liikkumattomuus ei heti tapakaan, niin ajanoloon se sen tekee, ja saa aikaan monenmoisia tuki-ja liikuntaelin sairauksia, jotka välillisenä johtavat eläimen ennenaikaiseen kuolemaan.

        Lehmät elivät ja poikivat ennen jopa 12v, koska ne vaeltelivat kesät metsissä ja talvisinkin pääsivät laitumille leudoilla ilmoilla.

        Nykyään ne elävät 2-4 vuotta

        Susia ja karhuja on irti useita satoja...ja niitäkin ihmiset pelkäävät koska ne vaarantavat ihmisen turvallisuuden.
        Susi ja karhu väistäävät ihmistä, no niin tekee kaukasialainenkin ihmisen kohdatessaan, siksi voin juoksuttaa niitä tiellä missä kulkee myös sauvakäveleviä ihmisiä...ne juoksevat aivan vierestä ohi , vilkaisemattakaan kävelevään ihmiseen tai sitten osa yksilöistä kiertää ravin, metsän, tai pellon kautta ja jatkavat auton, tai pyörän perässä juoksuaan.

        Koiran oma mieli noudattaa suomen lakia, se on omistajansa hallinnassa, koska sen geeniperintö käskee sen toimia lain mukaan reviirin ulkopuolella. Se on työtehtävässä, ja se tekee työtään, eikä vilkuile muita.

        Tiellä taas saa liikkua eläimet ja ihmiset jos ne toimivat tiellä liikkuessaan lain ja asetusten mukaan ja etenkin lain hengen mukaan.

        Hengihän on enemmän kuin keho ja vaatteet mitä sinulla on ylläsi.
        Henkihän se on joka eläväksi tekee, eihän lihaksisto ja luusto mitään hyödytä ilman henkeä.

        Siksi lain säädöksissä korostetaankin lain henkeä yli lihan.


      • Lomo se tykkää mummuista
        oikein? kirjoitti:

        Että koirasi tappavat toisen lemmikkejä?

        että koira tapaa kenenkään lemmikkejä,..ei todellakaan!

        Mutta vahinkoja sattuu , koirilla, autoilla, lentokoneilla, ydinvoimaloilla,...joista kuolleet ovat miljoonia!
        En ole tavannut ihmistä enkä koiraa joka ei olisi syyllistynyt vahinkoon, tahalliseen tai tahattomaan!

        En ole tavannut poliisia, joka ei olisi koskaan rikkonut lakia!


      • kikkelitonttu
        hahaaa.. kirjoitti:

        "Tietenkin pidän vapaana." Miten niin tietenkin? EI koiria saa pitää vapaana. Sanoohan se lakikin. JA autotiellä! EI ja ei ..Pois tuommoisilta koirat. Nythän on menossa rauhoitusajat. ET selvästikään välistä mistään...Kunhan käyt täällä uhittelemassa..

        Lakia pitää noudattaa!


    • lukea

      Olemme saaneet kunnian lukea "kaukkarikasvattajan" kommenteja :D
      Mielenkiintoisia sinänsä, kaukkari on todellakin tullut kaksimetrisestä aidasta yli karhun kimppuun, sillä seurauksella että karhu lähti. Mutta kerro vaikka seuraavaksi miten koiralle kävi? Senhän me kaikki tiedämme, että hengissä selvisi, mutta kun sinulla on tarkempaa tietoa, jaa se toki meidänkin kanssamme!
      Oletko käynyt ITSE tutustumassa kaukkareihin heidän "omalla maallaan"? Vai mihin perustat nämä jutut "venäläinen kertoi"? Puhutko omista kokemuksistasi, vai jostain mitä olet joskus netistä lukenut?
      Oletko lainkaan perehtynyt susien elämään? Mielenkiintoista, että koira kohtaa kaksi sutta ;) Yleensähän ne ovat laumalla liikekannalla... paitsi tietty se laumasta karkoitettu yksilö...

      • benedi

        Minä puhun venäjää, ja keskustelen aina venäjällä näyttelyssä kävijöiden kanssa, ja siellä olen tavannut ihmisiä jotka tuntevat vankila käytännöt ja kaukasialaisen osuuden siellä työskentelyyn.

        Samoin, kun venäjällä on paljon susia olen keskustellut kuinka ja miten kaukasialainen tappaa suden..yksityiskohtia myöten.

        Yleensähän sitä uskotaan kahden välisessä keskustelussa vastakkaista osapuolta. Mitä venäläisetkään valehtelemalla mitään voittais, koska en ole ollut näitä keskusteluja käydessäni ostamassa heiltä koiraa.

        Mitä susi laumoihin tulee, niin se ei pidä paikkaansa että ne laumoissa aina kulkevat...kun napsivat koiria pihoilta. Ja voihan lauma odotella metsässä kun yksi varastaa koirianne.

        Jos teet jotain työtä 15-20 vuotta, niin eikö henkilö joka puhuu työstään mitä todennäköisemmin ole jo työnsä osaaja...ja hän on hankkinut siitä ammatista tietoa riittävästi että voi tehdä työnsä siten että se tyydyttää niitä jotka siitä työstä joutuvat maksamaan tavalla tai toisella.

        Samoin on laita kaukasialaisten ja minun välillä, ja minä olen jakanut 10-15 kaukasialaisen kanssa myös vapaa ajat...vaikka kyseessä onkin harrastus.


      • Lomo se tykkää mummuista

        koirat vartioivat laumaa, ja laumassa (lampaat, lehmät) ,..voi olla useampi koira.

        Yksi susi käy useimiten aina yhden lampaan niskaan, ei lauma, joten kaukkari käy sen yhden suden kurkkuun!
        Tappaminen kestää, kaukasialaiselta arviolta minuutin tai kaksi!
        Sen jälkeen on vuorossa toinen susi


    • Ihanko olet itse mitannut?

      Se sun koira taitaa olla oikea hormoonihirviö?


      Tässä on alla on yleisesti tiedossa olevat sudenhampaan pituudet.

      Raateluhampaat ovat pitemmät ja kookkaammat kuin koiralla. Suden yläleuan raateluhampailla voi olla pituutta noin 23 - 25 mm ja alaleuan hampailla vieläkin enemmän, jopa hieman yli 30 mm.


      Eli tarkistatko vielä se mittauksen.

      Tarkista muutenkin noi jutut, vaikka ko. rodun kotisivuilta. Lue rotumääritelmät...

      • benedi

        Mitäs tuo nyt on??
        Olet tainnut lukea lapsena susista niin paljon että luulet ettei koiria ole voitu jalostaa yli suden.

        Kyllä olen mitannut ihan itse, ja olen nähnyt karhunkin hampaat (elävän) n. puolen metrin päästä ja ne olivat suunnilleen saman pituiset mutta paljon vahvemmat..rapsuttelinpa tämän karhun etujalan päkiöitä...no isku toisella käpälällä oli käsittämättömän nopea ja verkko minun ja karhun välillä tärisi jonkun aikaa.

        Niin. tämä yksilö onkin ainut? suomessa jolla on sellaiset kulmahampaat, no ikääkin jo on että nyt voi olla jo kuluneet jonkin verran..että silleen


      • Erikoinen koirahuumorin
        benedi kirjoitti:

        Mitäs tuo nyt on??
        Olet tainnut lukea lapsena susista niin paljon että luulet ettei koiria ole voitu jalostaa yli suden.

        Kyllä olen mitannut ihan itse, ja olen nähnyt karhunkin hampaat (elävän) n. puolen metrin päästä ja ne olivat suunnilleen saman pituiset mutta paljon vahvemmat..rapsuttelinpa tämän karhun etujalan päkiöitä...no isku toisella käpälällä oli käsittämättömän nopea ja verkko minun ja karhun välillä tärisi jonkun aikaa.

        Niin. tämä yksilö onkin ainut? suomessa jolla on sellaiset kulmahampaat, no ikääkin jo on että nyt voi olla jo kuluneet jonkin verran..että silleen

        alalaji. Mutta ihan mielenkiintoinen.


      • benedi
        Erikoinen koirahuumorin kirjoitti:

        alalaji. Mutta ihan mielenkiintoinen.

        Olipa kerran eräs venäläinen sotapäällikkö, joka joutui ratkaisemaan vankiensa kohtalon ..siperiaan...tai ei siperiaan.

        Erään vankin paperit olivat juuri pöydällä, ja mies ratkaisi asian : " Armoa ei, siperiaan"

        Mies piipahti sen jälkeen asioilleen , kun vaimo tuli hakemaan miestään ruualle, ja näki jo, tehdyn tuomion.
        Vaimo muutti pelkästään pilkun paikkaa. Armoa, Ei siperiaan!!

        Näin tämä vanki pelastui siperian reissulta, koska mies teki vaimonsa mieliksi, kun tällä oli hyvä huumori oikeassa paikassa.


      • maalaanen
        benedi kirjoitti:

        Mitäs tuo nyt on??
        Olet tainnut lukea lapsena susista niin paljon että luulet ettei koiria ole voitu jalostaa yli suden.

        Kyllä olen mitannut ihan itse, ja olen nähnyt karhunkin hampaat (elävän) n. puolen metrin päästä ja ne olivat suunnilleen saman pituiset mutta paljon vahvemmat..rapsuttelinpa tämän karhun etujalan päkiöitä...no isku toisella käpälällä oli käsittämättömän nopea ja verkko minun ja karhun välillä tärisi jonkun aikaa.

        Niin. tämä yksilö onkin ainut? suomessa jolla on sellaiset kulmahampaat, no ikääkin jo on että nyt voi olla jo kuluneet jonkin verran..että silleen

        Mäkin tos takapihalla heitin läppää yhen suden kans täs yks päivä, ihan jees kaveri, mut sit se suuttu ja sen kaveri otso tuli apuun ja läppäs mua.
        sen pituinen se.


      • Erittäin ikävä ihminen
        maalaanen kirjoitti:

        Mäkin tos takapihalla heitin läppää yhen suden kans täs yks päivä, ihan jees kaveri, mut sit se suuttu ja sen kaveri otso tuli apuun ja läppäs mua.
        sen pituinen se.

        Benedi taitaa olla Liisa Ihmemaassa.


      • kojootti

        täältä löytyy kaukkari jolla 34mm kulmurit


      • Lomo se tykkää mummuista
        Erittäin ikävä ihminen kirjoitti:

        Benedi taitaa olla Liisa Ihmemaassa.

        tää kaukkarien " liisa ihmemaasa", olenhan tiettävästi usean vuosikymmenen niiden parissa elänyt....aina on koiria yli 10 tai ali sen!


      • HIENOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!
        kojootti kirjoitti:

        täältä löytyy kaukkari jolla 34mm kulmurit

        VITUN HIENOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ^^^^

      Tervehdys! :)

      Kuunnelkaa nyt benediä, miten oikeassa hän on. Hän jos joku ymmärtää kaukkareiden elämästä jotain, niitä kun niin harvassa on...
      Kylläpäs te osaatte olla säälittäviä, kun rupeatte lavertelemaan lainsäännöistä jotain...
      Huoh. :'o

      • Tuohineenn

        Tulipa eräänä iltana meidän pihaamme 3 karhua ja meidän suomenpystykorva (jolla 150mm hampaat) kävi ensiksi yhden karhun päälle ja puraisi tätä palleista ja karhu kuoli jäätävään verenhukkaan. Samalla tapaa kävi toisellekin otsolle, mutta se viimeinen otso kuoli pelkästä säikähdyksestä. Sen pituinen se..

        JA TARINA ON SIIS AIVAN TOSI! KYSY VAIKKA RUOTSALAISILTA YSTÄVILTÄNI! (puhun ruotsia)


    • se siellä

      Trollipeikko iskenyt jälleen:).Oletetaan että edes puolet jutuistasi olisi edes sinneppäin voin suositella lämpimästi ettet koskaan ikinä hanki eläintä et koiraa mursua etkä marsua.

    • koirakoira

      Jos tuollaisia koirankasvattajia oikeasti on, niin kannattaa muistaa, että petojesi syödessä väärän koiran, voi joskus sattua omaankin leukaan. Itsehän en ainakaan katselisi oman lemmikkini tappajia pelkän koiran hinnan korvaukseksi saaden, vaan kävisin lopettamassa koko lauman ja päälle kouluttaisin omistajan. Välineet valitsisin tehtävän mukaan, joten ne kulmahampaat eivät tappajalaumaasi ja sinua suojelisi.

      On sairasta, että koira valitaan sen väkivaltaisuuden perusteella. Hankkikaa vaikka konekivääri kotinne suojaksi, se ainakin pysyy aina teidän hallinnassanne. Koiran kuuluu olla säyseä lemmikki, lukuunottamatta tietenkään työtehtävissä olevia koiria. Eli ei kaukkareissakaan mitään jos ovat lammaslauman suojana, mutta mihinkään muualle niitä ei saisi ikinä päästää. Kodin tai kävelylenkkiensä suojaksi ei mitään petoja Suomessa kukaan oikeasti tarvitse, ellei sitten ole sekaantunut rikollisjengeihin tms.

    • kimmo ii
    • Levanteri

      Onhan se nyt ihme, mitä ihmiset kuvittelee. Kaukkari on todella peto, jos se tuntee, että joku uhkaa isäntää tai laumaa. Muuten se on mitä lempein koira. Vitun vatipäät...

      • Levanteri

        Ja siis kunnolla ne pitää pennusta kouluttaa tai muuten on pulassa, kun ne on noin 100 kilon painosia. On niitä pienempiäkin, mutta yleensä sinne sataan kiloon heilahtaa vaaka. Sitten ne noin parin vuoden ikäisenä saa sen suojelusvaiston päälle ja jos siihen mennessä ne ei ole omistajan hallinnassa, niin se on menoa sitten, kun semmonen mörö ottaa vallan. Ei siinä ole mitään tehtävissä, jos kaukkari käy täysikasvusena päälle, kun komennat sitä. Tätä tosin tarvitse kasvattajille ja muille omistajille erikseen sanoa, mutta näille "tietäjille".


    • Anonyymi

      Kyllä kaikki pysähtyy!

    • Anonyymi

      Siis täysin Pelle! EI KOIRA YKSIN SUORITA VARTIOINTIA!

      • Anonyymi

        Täysin pelle joka nostelee koko ajan vanhoja keskusteluja, mutta sulle trolli voin kertoa, että laumikset vartioivat todellakin yksin laumaansa joka voi olla vaikka lampaita tai nautoja. Laumikset eivät sovellu pihavahdeiksi tai esim. teollisuuslaitoksia vartioimaan vaan ne tarvitsevat eläinlauman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe