Hei kaikille! Oon täällä odottajissa ihan uusi ja ymmälläni kaikesta joten älkää tuomitko mua tyhmistä kysymyksistä =) Oon saanu plussatuloksen tänään eli olen vieläkin ihan sekasin ja onnesta sykkyrällä =)
Huomenna tilaan ekaa neuvolakäyntiä ja jännittää tää koko tilanne ihan mielettömästi!!! =) Haluisin tietää onko muita ensisynnyttäjiä jotka saa vauvansa joulukuussa ja teidän muidenkin kanssa tottakai olis kiva vaihtaa mietteitä ja saada neuvoja ja apua tähän uuteen elämäntilanteeseen. Sit kysyisin vielä sellasta että kertokaa kivoja vinkkejä miten ootte kertonu läheisille esim. isovanhemmille että vauva on tulossa? Olis kiva keksiä joku kiva tapa ettei vaan töksäytä että nyt meille tulee vauva ja näin... Hyviä vointeja kaikille =)
Jouluvauva =)
21
1795
Vastaukset
- Adina
paljon onnea ilouutisesta=)
meillekin on tulossa jouluvauva.esikoinen on silloin 1v 5kk.laskettu aika uudella tulokkaalla on 5.12.
meillä lähetettiin aika monelle textiviesti missä kerrottiin ilouutisesta:
"salaisuuden suuren,kuiskaan mukaan tuulen.
On masussa pienet sormet ja varpaat,nyt jo varmaan arvaat.
Ilomme on suunnaton,meille vauva tulossa on !"
mutta onhan se henkilökohtaisempaa kertoa kasvotusten.kavereille kerrottiin tuolla viestillä.
oikein mukavaa kesää!!- mollamilla
kivasta vinkistä =) kaunis loru ja varmasti sellanen että kaikki sen ymmärtää. Tsemppiä sullekin jatkoon ja voi hyvin =)
- mievaan76
tuleva joulumamma. Kovasti onnea sinullekin mollamilla ja kiitoksia onnitteluistasi tuolla kuumeilijoiden palstalla. Meillä La on omien laskelmien mukaan 25.12. eli tietääpähän missä sen joulun sitten mahdollisesti viettää tai ainakin missä tunnelmissa ;)
Äärimmäisen tyhmiä kysymyksiä tulee varmasti tältäkin suunnalta sillä kokemusta asiasta ei ennestää vielä ole, vaikka tuota ikää onkin jo sen 31v. Hyviä odotuksia muille tuleville äideille.- mollamilla
eli joo... kiitos sullekin onnitteluista, kiva kun on joku jonka LA on niin lähellä omamme =) Meidän kans omien laskujen mukaan tulis olemaan 23.12 eli joululahja taidetaan TOIVOTTAVASTI saada =) Mä oon kans jo 32v. eli siinäkin mielessä hiukan jännittää, mutta toivotaan meille parasta ja ollaan yhteyksissä. Mitä muuten oireita sulla on ollut? Ootko jo tilannu neuvolaa?
- mievaan76
mollamilla kirjoitti:
eli joo... kiitos sullekin onnitteluista, kiva kun on joku jonka LA on niin lähellä omamme =) Meidän kans omien laskujen mukaan tulis olemaan 23.12 eli joululahja taidetaan TOIVOTTAVASTI saada =) Mä oon kans jo 32v. eli siinäkin mielessä hiukan jännittää, mutta toivotaan meille parasta ja ollaan yhteyksissä. Mitä muuten oireita sulla on ollut? Ootko jo tilannu neuvolaa?
Tähän mennessä oirelista on melko lyhyt ja kaikki havaittavat oireet ovat lieviä:
- palelua
- rinnat arat, pinkeet
- alavatsassa välillä lievää menkkamaista kipuilua repivää kipua, mutta siis hyvin lievänä ja ei kovinkaan tiuhaan. Tuota vatsan oireilua on kestänyt yli viikon, samoin kuin rintojen oireilut. Aamuisin herätessäni en tunne juuri mitään oireita eli olo on hyvin stabiili...toivottavasti mahd. pitkään onkin ;), mutta siinä aamutoimien edetessä alkaa taas vatsa- ja rintaoireilut hiljalleen ilmoittaa itsestään.
Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, mutta ihan näillä hetkillä on tarkoitus. En vaan vieläkään ihan tajua tilannetta ja oli todella outoa etsiä netistä neuvolan ajanvarauksen numeroa. - mollamilla
mievaan76 kirjoitti:
Tähän mennessä oirelista on melko lyhyt ja kaikki havaittavat oireet ovat lieviä:
- palelua
- rinnat arat, pinkeet
- alavatsassa välillä lievää menkkamaista kipuilua repivää kipua, mutta siis hyvin lievänä ja ei kovinkaan tiuhaan. Tuota vatsan oireilua on kestänyt yli viikon, samoin kuin rintojen oireilut. Aamuisin herätessäni en tunne juuri mitään oireita eli olo on hyvin stabiili...toivottavasti mahd. pitkään onkin ;), mutta siinä aamutoimien edetessä alkaa taas vatsa- ja rintaoireilut hiljalleen ilmoittaa itsestään.
Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, mutta ihan näillä hetkillä on tarkoitus. En vaan vieläkään ihan tajua tilannetta ja oli todella outoa etsiä netistä neuvolan ajanvarauksen numeroa.On vaan tää kummallinen huimaus aina kun esim nousen jostain nopeesti tai tuijotan kauan tätä tietsikan näyttöä ja sit on kans tollasta alamahan toisaikaista vihlontaa/repivää kipua, mutta sekin on tosin lievää. Mullakaan ei oo ainakaan vielä mitään aamupahoinvointia eikä oksetusoloja, toivottavasti ei tuliskaan =) Rinnat on kans alkanu viimepäivinä hiukan kivistämään.
Äsken tilasin neuvolan ja sain ekan ajan 14.5 heti äitienpäivän jälkeen =) kyllä jänskättää... - mievaan76
mollamilla kirjoitti:
On vaan tää kummallinen huimaus aina kun esim nousen jostain nopeesti tai tuijotan kauan tätä tietsikan näyttöä ja sit on kans tollasta alamahan toisaikaista vihlontaa/repivää kipua, mutta sekin on tosin lievää. Mullakaan ei oo ainakaan vielä mitään aamupahoinvointia eikä oksetusoloja, toivottavasti ei tuliskaan =) Rinnat on kans alkanu viimepäivinä hiukan kivistämään.
Äsken tilasin neuvolan ja sain ekan ajan 14.5 heti äitienpäivän jälkeen =) kyllä jänskättää...meillä on nimittäin neuvolan tasan samana päivänä. Kovasti neuvolan täti onnitteli plussausta.
Toivottavasti nuo oireet tosiaankin pysyvät jotenkin aisoissa, mutta meikäläisen tuurilla, niin ei tule käymään. Näyttöä itsekin tuijottelen päivät pitkät ja kyllä tuo happihyppely nytkin aikaa varatessani oli ihan piristävä. Jännät ajat edessä... - mollamilla
mievaan76 kirjoitti:
meillä on nimittäin neuvolan tasan samana päivänä. Kovasti neuvolan täti onnitteli plussausta.
Toivottavasti nuo oireet tosiaankin pysyvät jotenkin aisoissa, mutta meikäläisen tuurilla, niin ei tule käymään. Näyttöä itsekin tuijottelen päivät pitkät ja kyllä tuo happihyppely nytkin aikaa varatessani oli ihan piristävä. Jännät ajat edessä...Päästään sit vaihtamaan kuulumisia neuvolan jälkeen =) Sano nyt vielä että asutkin jossain lähellä ja että ollaan mekin synnytty samana päivänä =) Aika hassua... Muakin neuvolan "täti" onnitteli, kysyin siltä että kannattaako isän tulla mukaan ekalla kerralla niin se sano että ei tarvii, että ehkä sit ens kerralla. mites teillä, meinaako isäntä tulla sun mukaan 14 pvä?
- mievaan76
mollamilla kirjoitti:
Päästään sit vaihtamaan kuulumisia neuvolan jälkeen =) Sano nyt vielä että asutkin jossain lähellä ja että ollaan mekin synnytty samana päivänä =) Aika hassua... Muakin neuvolan "täti" onnitteli, kysyin siltä että kannattaako isän tulla mukaan ekalla kerralla niin se sano että ei tarvii, että ehkä sit ens kerralla. mites teillä, meinaako isäntä tulla sun mukaan 14 pvä?
kyllä mie ton miehenkörilään ajattelin mukaan ottaa tai en usko, että saisin pidettyä sitä poissa. Sehän on sellainen nykytilan kartoitus ja tietopaketti-pläjäys, joten on hyvä, että on kaksi korvaparia...muuten menee puolet tiedosta ohi.
Noita neuvolakäyntejä tulee sitten ajan varrella varmasti ihan liiankin kanssa, mutta 1. käynnille mennään kaikki "kolme".
ps. pk-seudulla asustellaan. - mollamilla
mievaan76 kirjoitti:
kyllä mie ton miehenkörilään ajattelin mukaan ottaa tai en usko, että saisin pidettyä sitä poissa. Sehän on sellainen nykytilan kartoitus ja tietopaketti-pläjäys, joten on hyvä, että on kaksi korvaparia...muuten menee puolet tiedosta ohi.
Noita neuvolakäyntejä tulee sitten ajan varrella varmasti ihan liiankin kanssa, mutta 1. käynnille mennään kaikki "kolme".
ps. pk-seudulla asustellaan.Nyt alko harmittaa, kun tuolla muuallakin sanottiin että kyllä iskä tulis mukaan ekalle käynnille. Miks se neuvolan nainen sano mulle että ei miestä tarvita ekalla kerralla =( Nyt en sit tiedä jääkö mieheltä jotain hohdokasta väliin jos ei tulekaan. No kai niitä neukkarireissuja tulee vielä jatkossa niin tehdään kai sitte niinkun sieltä neuvottiin.
No ei sit sentään olla samalta seudulta, mä oon täältä eteläiseltä länsirannikolta =)
tsemppiä sulle ja masulle... palataan taas. - joulukuussa07
mollamilla kirjoitti:
On vaan tää kummallinen huimaus aina kun esim nousen jostain nopeesti tai tuijotan kauan tätä tietsikan näyttöä ja sit on kans tollasta alamahan toisaikaista vihlontaa/repivää kipua, mutta sekin on tosin lievää. Mullakaan ei oo ainakaan vielä mitään aamupahoinvointia eikä oksetusoloja, toivottavasti ei tuliskaan =) Rinnat on kans alkanu viimepäivinä hiukan kivistämään.
Äsken tilasin neuvolan ja sain ekan ajan 14.5 heti äitienpäivän jälkeen =) kyllä jänskättää...meillä LA 14.12.. eka tulossa niin jänskättää hirveesti.. mutta onnea kailille odotukseen!!
Täällä ois kans esikoistaan odottava mamma. Joulukuun 9. päivä on laskettuaika, ainakin luultavasti. Me kerrottiin ihan suoraan molempien vanhemmille että vauva taitaa olla tulossa. Ainakin mun vanhemmat oli ihan innoissaan. Eihän tietty näin alussa voi olla varma, että mitä tulee tapahtumaan, mutta toivottavasti joulukuun alussa saadaan paras joululahja etukäteen...
Tsemppiä ja hyvää vointia!!!- mollamilla
Tsemppiä sullekin ja hyviä vointeja... ollaanhan yhteyksissä ja kerro miten on aina missäkin tilanteessa sujunut =) Meillä LA omien laskujen mukaan 23.12 tiaidetaan saada rakas ja ainutlaatuinen joululahja =)
- omien laskujen mukaan
mollamilla kirjoitti:
Tsemppiä sullekin ja hyviä vointeja... ollaanhan yhteyksissä ja kerro miten on aina missäkin tilanteessa sujunut =) Meillä LA omien laskujen mukaan 23.12 tiaidetaan saada rakas ja ainutlaatuinen joululahja =)
tulossa joululahja. Laskettu aika olis 24.12. Aika hyvin kun viime jouluaatto meni sairaalassa kun oli keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys. Kamala kokemus! Nyt sitten sama päivämäärä laskettuaika. Pelottaa aivan kamalasti että tämäkin menee kesken. Toivottavasti sitä selviää tuon masuasukin kans sinne jouluun asti. :) En oo edes vielä uskaltanu tilata neuvolaan aikaan. Tuntuu että pitää ottaa kaikki nyt niin varman päälle.
- mollamilla
omien laskujen mukaan kirjoitti:
tulossa joululahja. Laskettu aika olis 24.12. Aika hyvin kun viime jouluaatto meni sairaalassa kun oli keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys. Kamala kokemus! Nyt sitten sama päivämäärä laskettuaika. Pelottaa aivan kamalasti että tämäkin menee kesken. Toivottavasti sitä selviää tuon masuasukin kans sinne jouluun asti. :) En oo edes vielä uskaltanu tilata neuvolaan aikaan. Tuntuu että pitää ottaa kaikki nyt niin varman päälle.
Kiva kun meitä on näin monta jotka oottaa jouluvauvaa. Älä suotta huolehdi, tää on kuitenkin ihan uusi ja eri raskaus sen sun viimevuotisen jälkeen. Hyviä vointeja ja pysyhän mukana porukassa =)
- Peikkonen
omien laskujen mukaan kirjoitti:
Hei!! Meillekin on tulossa joulukuussa perheenlisäystä... ensimmäinen on 1,6 vuotta ja innolla odottelemme tämän uuden tulokkaan syntymää.. Tosin raskaus viikkoja vasta 7 ja ensimmäinen neuvolakin on vasta kahden viikon päästä... Mutta joulua odotellessa... Ja tuntuu että tämä raskaus on edennyt jo nyt paljon nopeammin kuin ensimmäisen kanssa kait se on sitä kun on jo toinen niin ei se koko raskaus aika mene sitä maha asukkia ajatellessa kun pitää päivät kumminkin touhuta esikoisen kanssa... mutta toivotaan että kaikilla menee hyvin odotus aika...
Onnea kaikille odottajille!!!
- Ina
Heipsan,
monen vuoden yrityksen ja hoitojen jälkeen pikkuinen masussa. 19.4 nähtiin pikkanen ekaa kertaa ultrassa. Juuri soitin ekan neuvola ajan... kävi tosi nopeaan ja käynti on jo huomenna. Puhelimessa täti laski että la olisi 8.12, netistä löytyvien laskurien mukaan olen itse saanut päiväksi 6.12. Mutta alkukuusta nyt joka tapauksessa ja lähekkäinhän nuo päivät on.
Me ei olla kerrottu vielä kellekään asiasta. koko juttu on mulle vielä aikalailla epäuskon asia. JA pakko myöntää että kun on hartaudella tehty niin kyllä mua pelottaakin tällä hetkellä jonkin verran. Luulen, että kertominen jää sinne 12 rv jälkeiseen aikaan kun on se suurin "riskiraja" ohitettu. Vanhemmille ajattelin kertoo äitienpäivänä kun mennään siellä käymään. Ajattelin että olis hauska nähdä äitin ilme kun se lukis kortista että T: x x y ja jos vaikka laittas ultrasta kuvankin mukaan. tai tekis siitä sen kortin.
Tällä hetkellä olen opiskelija ja joulun jälkeen jäljelle jäisi suoritettaavaa 6 opintopistettä ja opinnäytetyön loppusilaus. eli ei paljostakaan jäisi valmistuminen kiinni. Mietittääkin että saisikohan nuo suoritettua loppuun asti tai jaksaako edes yrittää. Ja miten se vaikuttaisi kaikkiin näihin päivärahoihin yms. Jos jollain on kokemusta niin mielelläni kuulisin.
Eikä nyt pidä ymmärtää siten, että opiskelu olisi tärkeämpää. Kyllä tässä ihan tän 4 vuoden ajan tehdyn kaverin ehdoilla mennään ja se pesee kaiken mennen tullen. Kyse on vain siitä että jää niin vähän suorittamatta ja itseni tuntien saattavat jäädä roikkumaan hyvinkin pitkäksi aikaa. Ja näin 31-vuotiaana olisi kiva jos valmistuisikin joskus.- ollinmutsi
Eli äippälomalla voi/saa opiskella, ja ei vaikuta päivärahaan ellet nosta yhtä aikaa opintorahaa tms. opintoihin liittyvää etuutta. Kyllä vauvakin kanssa voi opintoja suoritella, vaatii pieniä järjetelyjä vain. Onnea ja Tsemppiä!
- mievaan76
Vitsailtiin eilen avokin kanssa joululahjoista ja siitä, ettei tarvii tänä jouluna pahemmin miettiä mitä sinne pakettiin lykkäisi. Tämän joulun hittilahja meidän perheessä on luomupaketti, josta riittää puuhaa tulevillekin vuosille.
- äiskäläinen
Eilen plussanneena pitää tännekin ilmottautua.
Elikkä toinen jouluvauva tulossa, poika nytte 4,5 kk. 4.12.06 syntyny. Eli hieman reilu vuosi
tulee lapsille ikäeroo. Omien laskujen mukaan toinen tulis 29.12 (tosin ensimmäinen syntyi melkein kolme viikkoo etuajassa, saa nähä kuinka nyt käy). Oireet paljon vähäisemmät kuin ekaa odottaessa, lähinnä ajoittaista palelua/hikoilua ja välillä huimausta. Onnea kaikille plussanneille. - Karjalan Katjusha
Itse sain plussatuloksen 17.04,
eka neuvola ensi viikolla...ja muuten eletään aika epäuskoississa tunnelmissa vielä.
LA 20.12.2007 :) mikäli sinne asti päästään...
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!6111635Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla968831Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.104403Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka213954Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti53861Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73646- 893610
Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle133440Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.343222Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.452415