Lapsipuoleni (5v) omaa hiukset takapuoleen saakka, koska äitinsä haluaa tehdä lapsestaan itsensä kopiota ja prinsessaa.
Äiti on tehnyt selväksi lapselle, että lyhyet hiukset ovat rumia.
Hiuksissa ei saa käyttää hoitoainetta (en tiedä miksi), lapsi itkee joka kerta kun hiukset harjataan, koska ne ovat niin takussa. Itkee myös, kun hiukset ovat koko ajan silmillä, vetoketjujen välissä yms.
Kun kysyin lapselta, onko hän sanonut äidille, että hän haluaa leikata hiukset (minkä hän minulle on sanonut ainakin neljänä eri kertana), lapsi vastasi, että "äiti ei varmaan tykkäis".
Nyt meidän tekisi mieli viedä tyttö kampaajalle ja leikata kuivat latvat pois (esim. 10-15 senttiä), mutta sotahan siitä syntyisi.
Vanhemmilla on yhteishuolto, mutta "äiti päättää arkisista asioista". Lapsi asuu äitinsä kanssa.
Mitä te tekisitte minun/meidän sijassa? Äiti ei vastaa viesteihin, eikä suostu kommunikoimaan lapsen isän kanssa tällaisista asioista. Sihisee vain, että hiuksiahan ei leikata.
V-ttaa, että tässä(kään) ei ajatella lapsen parasta, vaan äidin sairasta fantasiaa.
Hiustenleikkuu
38
4824
Vastaukset
- pitkätukkaisen äiti
Mie varmaan tilaisin ajan neuvolaan ja kävisin siellä puhumassa asiasta, ennenkuin veisin lapsen parturiin. Oispahan joku ulkopuolisenkin kommentti siltävaralta, jos/kun äiti alkaa todella hankalaksi hiustenleikkuun seurauksena. Ja lisäksi laittaisin kyllä tasan tarkkaan sitä hoitoainetta pesun yhteydessä ilman kommentointia edes lapselle. Meillä neidillä kans pitkä tukka ja ilman hoitoainetta menisi ilta sen selvittelyyn. Eilen muuten itse leikkasin neidiltä otsatukan ja takatukkaa, kun alkoi wc-asiointi jo hankaloitumaan.. Tsemppiä;)
- Panacea
Jos kerran äiti ei anna lupaa lapsensa hiusten leikkaamiseen, teille jää kaksi vaihtoehtoa:
- leikata hiukset ja riidellä äidin kanssa
- olla leikkaamatta hiuksia
Varmaankin itse pystytte arvioimaan, onko tilanne niin paha hiusten pituuden suhteen, että asia kannattaa ratkaista leikkaamalla ja riitelemällä. Ja jos leikkaatte hiukset, sinun kannattaa pysyä asiassa sivullisena ja antaa isän hoitaa sekä leikkaaminen että riiteleminen.
Minä henkilökohtaisesti antaisin olla, sillä letittämällä lapsen hiukset saa pysymään takkuuntumatta. Asia ei mielestäni ole riidan väärtti. - Saara
jo voi porukalla olla ongelmia! Kaikenmoista on tällä palstalla nähnyt, mutta ettei lapsiparan karvatkaan saa armoa, on hiukan paksua!!
En tiedä sitten, mimmoista laatua sielä päin karvankasvu on, mutta meillä on ollut pitkä letti niin monessa sukupolvessa kuin muistan (ei, ei kuuluta mihinkään lahkoon, pitkät hiukset ovat kauniit ja HELPPOHOITOISET) enkä ole vielä ikinä kuullut tämmöistä valitusta.
Sanopas suoraan, potuttaako lapsen äidin komea tukka sinua? Siitähän tässä on kyse, eikö vain?- Ilkeä ? äitipuoli
Ei toki potuta. Minullakin on ollut välillä pitkä tukka.
Ei pitkässä tukassa sinällään ole mitään vikaa, mutta jos sitä ei KOSKAAN leikkaa, se on latvoista jo aika huonossa kunnossa.
Ja kuten ekassa viestissä sanoin: toive leikkaamisesta on tullut lapselta itseltään.
- "ongelma"
Vuositolkulla tapeltiin pitkien takkuisten hiusten kanssa, ja monta kertaa ehdoteltiin äidille hiustenleikkuuta mikä ei MISSÄÄN NIMESSÄ käynyt!!! Niin rohkeita ei oltu, että ilman lupaa oltaisi hiuksia leikattu. Kunnes sitten eräs kaunis päivä äiti oli "ihan itse" keksinyt viedä tytön parturiin...
- Ilkeä ? äitipuoli
Luulin oikeasti, että olen ainoa, joka on tavannut sellaisen ihmisen, jolle pitkä tukka on itsetarkoitus.
Pitänee kai toivoa ihmettä, että äiti muuttaa mieltään. Tai sitä päivää, kun teinityttö alkaa kapinoida, ja ajaa itsensä kaljuksi ;)
- on jo hiuksenhalkomista!
Voi hyvänen aika sentään! Kyllä se äiti on huono ihminen ei voi muuta sanoa! Hiuksetkin jo tuottaa onglmia nyksille heh hee... tää on jo todella sairasta!
- että kateeksi käy lapsen
pitkiä hiuksia??? hahaa...
Ei sua ole kans järjellä siunattu! Ei ihme et täällä äidit ja nyksät riitelee, kun tyhjänpäiväisistä asioista kehdataan huomautella
!! Voi lyyti sentään! Missä ihmeessä on lapsen isä, joka puutu sun terrorisoivaan käytökseen lasta kohtaan????
Jos noin koville ottaa niin voithan valittaa vaikka lapsen väärän värisistä silmistä, kävelytyylistä, puheltyylistä olemassa olosta ym aina löytyy valittamista!!! Provohan tämä tietysti oli, mutta järjen juoksussasi on ISOJA PUUTTEITA! - kuulu sinulle
Eli itse olen se paha lapseton, nyxä. Ei tulisi pieneen mieleenikään lähteä puuttumaan lapsen oikeiden vanhempien vastuulle kuuluviin asioihin. Ja tämä mielipide puhtaasi itsekkäistä syistä: en halua ottaa vastuuta toisten murheista, kun siitä vielä lisäksi syntyisi vain pahempi soppa.
- NÄITÄ EXIEN KOMMENTTEJA
Kyllä on ihan hirveää tekstiä!! Uskomatonta!
- EI ollut feikki
NÄITÄ EXIEN KOMMENTTEJA kirjoitti:
Kyllä on ihan hirveää tekstiä!! Uskomatonta!
Eli olen ihan aikuisten oikeesti tuota mitä kirjoitin. Miettikääpä nyt ihan itsekin: miksi stressata itseään - vaikkapa esim. tämän ketjun aloittajan kaltaisella tukanleikkuu ongelmalla? Mikä motiivi sinulla itselläsi on puuttua asiaan, mitä hyötyä saat siitä? Rohkenen väittää - valtavan ryöpytyksen uhallakin, että pohjimmiltaan kyse on siitä, että haluaa päteä asiassa (mustasukkaisuus?).
Ymmärrän tukanleikkuu-problematiikan, jos on kyse omasta lapsesta, josta vanhemmilla on VELVOLLISUUS pitää huolta. Mutta en, jos on kyse toisten lapsesta.
Jos ko. vanhemmat pitävät ja haluavat pitää lapsestaan huolta, ja lapsi voi hyvin, niin minkä takia sotkeutua toisten asioihin!! Kun jättää asian viisaana nyxänä rauhaan, pääsee itse pääsee helpommalla, lapsen ei tarvitse olla ristitulessa, lapsen vanhemmat joutuvat tuntemaan taakan vastuun kantamaisesta ja saavat tuntea oikeuden päättää lapsensa asoista.
Eri asia olisi, jos lapsi olisi hätää kärsimässä, eikä kumpikaan vanhemmista osaa puuttua tilanteeseen. Silloin aikuisen kuin aikuisen velvollisuus on toimia! - Ilkeä ? äitipuoli
En toki ole tässä tekemässä päätöstä ilman isää. Yhdessä tästä olemme keskustelleet. Kunhan minä nyt päätin kysellä täältä neuvoja.
Koska olen naimisissa lapsen isän kanssa, olen osa lapsen elämää. Meillä päättää isä ja minä, äidillä äiti.
Koen lapsen äitipuolena olevani vastuussa lapsen hyvinvoinnista hänen kasvattajana. Jos lapsi kärsii, se kuuluu minullekin. - Ilkeä ? äitipuoli
EI ollut feikki kirjoitti:
Eli olen ihan aikuisten oikeesti tuota mitä kirjoitin. Miettikääpä nyt ihan itsekin: miksi stressata itseään - vaikkapa esim. tämän ketjun aloittajan kaltaisella tukanleikkuu ongelmalla? Mikä motiivi sinulla itselläsi on puuttua asiaan, mitä hyötyä saat siitä? Rohkenen väittää - valtavan ryöpytyksen uhallakin, että pohjimmiltaan kyse on siitä, että haluaa päteä asiassa (mustasukkaisuus?).
Ymmärrän tukanleikkuu-problematiikan, jos on kyse omasta lapsesta, josta vanhemmilla on VELVOLLISUUS pitää huolta. Mutta en, jos on kyse toisten lapsesta.
Jos ko. vanhemmat pitävät ja haluavat pitää lapsestaan huolta, ja lapsi voi hyvin, niin minkä takia sotkeutua toisten asioihin!! Kun jättää asian viisaana nyxänä rauhaan, pääsee itse pääsee helpommalla, lapsen ei tarvitse olla ristitulessa, lapsen vanhemmat joutuvat tuntemaan taakan vastuun kantamaisesta ja saavat tuntea oikeuden päättää lapsensa asoista.
Eri asia olisi, jos lapsi olisi hätää kärsimässä, eikä kumpikaan vanhemmista osaa puuttua tilanteeseen. Silloin aikuisen kuin aikuisen velvollisuus on toimia!... siitä, että hiukset ovat tiellä, ärsyttävät, harjaaminen sattuu jne.
Kun lapsi EI USKALLA äidilleen kertoa tätä, koska "äiti kuitenkin suuttuisi".
Jokainen äiti varmasti haluaa lapselleen parasta, mutta välillä sitä saattaa sokaistua omiin unelmiin. - väkisinkin..
Ilkeä ? äitipuoli kirjoitti:
En toki ole tässä tekemässä päätöstä ilman isää. Yhdessä tästä olemme keskustelleet. Kunhan minä nyt päätin kysellä täältä neuvoja.
Koska olen naimisissa lapsen isän kanssa, olen osa lapsen elämää. Meillä päättää isä ja minä, äidillä äiti.
Koen lapsen äitipuolena olevani vastuussa lapsen hyvinvoinnista hänen kasvattajana. Jos lapsi kärsii, se kuuluu minullekin.joistain asioista uusikin ihminen joutuu vastuun ottamaan.. vaikka uutta kumppania aina mollataan ja parjataan.. (mutta kuten olen sanonut niin parisuhde-asioissa kun muussakin ulkopuolinen ystävä, kumppani, sisko jne) voi nähdä tietyt asiat paremmin kun ihan asianomainen.
JA MIKÄS SE SEMMOINEN ÄITI ON ETTÄ LAPSI EI HÄNELLE USKALLA PUHUA!!!!! huomio äitylit eikö oikeesti lapsen pitäisi VOID PUHUA äidilleen toiveistaan haluistaan omista asioistaan. SITTEN on turha parjata uutta kumppania jos OMA LAPSI EI TEILLE USKALLA PUHUA!! menkää hyvät ihmiset itseenne!
- lettipää
Kuten itsekkin sanoit teidän perheessä (tai paremminkin lapsen elämässä) arkisista asioista päättää lapsen äiti, joten en menisi lapsen hiuksia leikkaamaan, ilman äidin suostumusta.
Sen sijaan se mitä teette kun lapsi on teillä ei kuuluu äidille, joten jos lapsen isä hoitoaineet hyväksyy, ei äidillä pitäisi olla nokan koputtamista niiden käyttöön. Mutta jos isäkin epäilee hoitoaineen käyttöä, niin on vaan pärjättävä ilman.
Muita vinkkejä lapsen hiuksien hoitoon:
-Lapsen hiuksia ei tarvitse pestä shampoolla päivittäin. Pelkän vesipesun jälkeen hiukset on helpompi selvittää
-Miten olisi lapsille tarkoitettu hiuksiin jätettävä hoitoaine (voit kutsua lapsen kuullen vaikka taika-aineeksi tai lasten hiuslakaksi/geeliksi)?
-Hiukset kannattaa letittää päiväksi. Tällöin ne eivät ole leikeissä tiellä ja pysyvät kohtuullisen siisteinä koko päivän- Saara
"Mutta jos isäkin epäilee hoitoaineen käyttöä, niin on vaan pärjättävä ilman."
Mitäpä tuosta huolehtimaan, isähän se toki on se, joka ne hiukset pesee :) - Ilkeä ? äitipuoli
Kiva lukea vähän asiallistakin palautetta.
Lettejä käytämme aika paljon, ja mies kyllä hyväksyy hoitoaineen.
Tosin lettienkin eteen on välillä tapeltava, kun "letit eivät ole niin kauniit, kuin auki olevat hiukset". Keneltä liekää kuullut tuon... - En ymmärtänyt..
Saara kirjoitti:
"Mutta jos isäkin epäilee hoitoaineen käyttöä, niin on vaan pärjättävä ilman."
Mitäpä tuosta huolehtimaan, isähän se toki on se, joka ne hiukset pesee :)Ei se isä toki ole se joka ne lapsen hiukset pesee, meillä minä pesen miehen alle kouluikäisten tyttöjen hiukset... (käytännön syistä, sujuu multa nopeammin, näppärämmin ja lapset pyytää minua siihen hommaan - ei mene saippuaa niin paljon silmiin kuulemma) Eikö teillä uusi puoliso saa pestä lasten hiuksia???
- Saara
En ymmärtänyt.. kirjoitti:
Ei se isä toki ole se joka ne lapsen hiukset pesee, meillä minä pesen miehen alle kouluikäisten tyttöjen hiukset... (käytännön syistä, sujuu multa nopeammin, näppärämmin ja lapset pyytää minua siihen hommaan - ei mene saippuaa niin paljon silmiin kuulemma) Eikö teillä uusi puoliso saa pestä lasten hiuksia???
vaan miksi haalia itselleen tarpeettomia kotivelvollisuuksia :) Laiskana on mukava elää....
- +++++++++++
Eikö sinullä, nyxä, ole minkäänlaista käsitystä, mitä asioita voi tehdä ja mitä ei! ÄLÄ NYT HELVETISSÄ MENE KENENKÄÄN TUKKAA LEIKKAAMAAN varsinkin kun tiedät äidin suhtautumisesta asiaan,KATEELLINEN SINÄ OLET HÄNEN ÄITINSÄ HARJAKSESTA!Nyt loppu tän palstan lukeminen!
- Kuule jos joku on sairas
niin kyllä se olet SINÄ!!! Tahallasiko yritä pilata isän ja lapsenkin yhteisen ajan, vai mikä mättää? Mene hoitoon hyvä ihminen, ennekuin teet enempää pahaa.. kauheeta todellakin!!!
- Ilkeä ? äitipuoli
Hoitoon pitänee mennä, koska en tajua, että hiusten pituus on tärkeämpi, kuin lapsen hyvinvointi.
- tekisin?
Hankkisin suihkutettavaa hoitoainetta ja letittäisin ne hiukset päiväksi. Selvitä lapsen hiukset latvasta alkaen niin käy helpommin. Kyllä se lapsi itse löytää sakset jos haluaa tukallaan leikkiä.
- pilaa muidenkin
maineen!
- ...........
Eiks ole sellasia lasten shamppoita, jotka tekee hiuksista helposti kammattavat tai muuta vastaavaa? Sellaisen hommaatte ja pääsette helpoimmalla :) Ja katsoo haluaako tyttö vielä senkin jälkeen leikata hiukset kun ne eivät aiheuta enää noin paljon tuskaa.
Kyllä noi vähän sapettaa, muistuu mieleen omassa nuoruudessa eräs ystäväni, jonka isä ei antanut tämän lapsensa leikata hiuksiaan/värjäävän ennen kuin täytti 18 vuotta. Kun oikeasti ei siinä kauan mene kun ne hiukset kasvaa taas ja kesälläkin lasten hauskempi temmeltää kesätukilla kun ei pää hikoile hiuspehkon alla.
Mutta ehkä kannattaa nyt kuitenkin ihan katsoa tuo shampoo-juttu tai vaikka joku suihke, jolla hiuksia selvitetään - se nyt se tärkein juttu. Sitten jos tyttö on tuskainen vieläkin ja haluaa lyhyemmät hiukset, niin kehota tyttöä keskustelemaan asiasta äitinsä kanssa.
Aika hassu tuo hoitoaine-juttu! :D Siis jos haluaa pitkät hiukset lapselleen, niin luulisi että myös hoitoainettakin haluaisi käyttävän ja pitävän huolta niistä kutreista.- Ilkeä ? äitipuoli
Täytyy testata tuotakin. Hoitoaineen kera hiukset ovat onneksi aina olleet helpompia selvittää.
- sama juttu
Meillä oli samankaltainen juttu jokunen aika sitten. Tosin kyseessä poika, jonka hiukset sojotti peikkomaisesti joka suuntaan. Äiti ei saanut vain aikaiseksi siistiä pojan tukkaa, niin eräänä päivänä, kun leikattiin kotosalla lapsen isän tukka, niin lapsen omasta pyynnöstä, ja isän luvalla laikkasin pojallekin sentin sängen, kesätukan. Sen jälkeen lapsen tukkaa ei ole leikanneet muut kuin minä. (ja olen sen aina antanut kasvaa hyvin pitkäksi, etten tee luvatta äidin hommia). Viimeksi lapsen tullessa meille viikonlopuksi äiti vielä soitti perään, että voiskos sen tukan taas leikata... :)
- Kuules nyt
Kylläpä sulla on ihmeelliset ongelmat. Eiköhän nyt ole äidin asia milloinka tytön hiukset leikkaa. Voit sen hoitoaineen tukkaan laittaa ja sanoa tytölle että shampoota se vain on. Kukaan ei huomaa moista. Meillä on etälapsi perheessä myös mutta en todellakaan lähde äidin hommiin puuttumaan ja tukanleikkuu on yksi niistä varsinkin jos äiti niin haluaa.
- äiti'
yhtälailla isä päättää tukan leikkuusta kun äitikin.
- huvittavaa....
äiti' kirjoitti:
yhtälailla isä päättää tukan leikkuusta kun äitikin.
isän velvollisuus on hoitaa sairasta lasta, ja isän velvollisuus on vastata myös lapsen taloudesta, mutta isän velvollisuus ei ole leikauttaa lapsen tukkaa..
pitäskö semmonen lakikirja tehdä,äidin lakipykälät,kun tietyistä asioista päättää VAIN äiti, ja sitten on asioita joita vaan tehdään, joita isän PITÄÄ tehdä.
kyllä meillä kun lapsi halus leikauttaa hiukset,näin tehtiin, ja kaikilla hyvä olla.
kyllähän pitkät hiukset kauniit on, mutta ei niin helpot aina lapselle..aikuinen ihan eri asia.
- Hoitoainetta
vaan tukkaan, se on TÄYSIN teidän päätettävissänne oleva asia. Siihen ei äidillä ole yhtään mitään sanomista. Leikkaamaan en menisi koska se on mielestäni astumista liian räjähdysherkälle alueelle ja turhan riidan kylvämistä (vaikka olisikin kyllä varmaan aiheellista se leikkaaminen tehdä). Aika asiatonta linjaa täällä muuten osittain -- mä en kyllä tuosta viestistä mitään mustasukkaisuutta näe. Ikäänkuin äitipuoli ei osaisi ajatella sen lapsen toiveita ja hyvinvointia. Uskokaa tai älkää, on olemassa myös paljon äitipuolia, jotka suhtautuvat ainakin lapsen edessä arvostavasti heidän äitiinsä oli todellinen tilanne mikä tahansa ja oikeasti pitävät miehen lapsista, ja jopa päinvastoin.
- UusiOnni.net
Koska tämä keskustelun taso täällä on välillä mitä on, niin suosittelen www.uusionni.net keskustelusivustoa, joka on suunnattu uusperheellisille.
Siellä saa keskustella rauhassa ja asiallisesti ilman näitä kärkeviä kommentteja kenenkään mielenterveydestä. Vaikka meno aina välillä kiivasta onkin ;)- aina..
Minulla on ollut aina pitkät hiukset ja se on minulle tärkeä juttu...
1) Pitkien hiuksien latvoja ei koskaan pestä shampoolla vaan annetaan ainoastaan huuhteluveden juosta niiden läpi. Eli vain päänahka pestään shampoolla. Pesemällä aiheutat itse juuri nuo takut.
2) Jos tämä on perheen ykkösongelma niin kannttaisi katsoa peiliin ja miettiä eiköhän sittenkin asiat ole ihan hyvin.
3) Pitkiä hiuksia voi pitää kiinni myös lapsen. Älä vihaa lapsen hiuksia hänen äitinsä takia.
4) Kenelläkään ei ole oikeutta leikkauttaa toisen hiuksia vaikka lapsi sanoisi sillä hetkellä mitä tahansa.
5) On uskkomatonta että hoitoaineen selvittävä vaikutus löytyy vasta aloittajalle tältä palstalta..
Kevät tulee joten eiköhän keskityttäisi vain niihin todellisiiin ongelmiin..
A - tälläisillä huuleheitoilla ...
aina.. kirjoitti:
Minulla on ollut aina pitkät hiukset ja se on minulle tärkeä juttu...
1) Pitkien hiuksien latvoja ei koskaan pestä shampoolla vaan annetaan ainoastaan huuhteluveden juosta niiden läpi. Eli vain päänahka pestään shampoolla. Pesemällä aiheutat itse juuri nuo takut.
2) Jos tämä on perheen ykkösongelma niin kannttaisi katsoa peiliin ja miettiä eiköhän sittenkin asiat ole ihan hyvin.
3) Pitkiä hiuksia voi pitää kiinni myös lapsen. Älä vihaa lapsen hiuksia hänen äitinsä takia.
4) Kenelläkään ei ole oikeutta leikkauttaa toisen hiuksia vaikka lapsi sanoisi sillä hetkellä mitä tahansa.
5) On uskkomatonta että hoitoaineen selvittävä vaikutus löytyy vasta aloittajalle tältä palstalta..
Kevät tulee joten eiköhän keskityttäisi vain niihin todellisiiin ongelmiin..
Ahalutaan ärsyttää ja saada mahdollisimman paljon kannanottoja!;) ei sen kummempaa. Nämä aloitukset kyllä tunnistaa että aihe on hupaisa...!
- siirinen
jo vuosia ja yksi merkki siitä, että on varattava aika kampaajalle on se, että takkuja tulee. Latvoista leikataan joitakin senttejä ja taas saa nauttia takuttomista hiuksista.
Auttaisikohan jos ihan ystävällisesti yrittäisi selittää asiaa äidille ja edes kokeiltaisiin sitä siistimistä. Kyllähän ne hiukset siitä taas kasvaa.
Sitä mä ihmettelen, että miksi ihmeessä lasten hiusten leikkaaminen/leikkaamatta jättäminen on vain äidin päätettävissä.- ihan samaa
Eikös se ole kuitenkin iästä vriippuen myös lapsen itsensä päätettävissä, minkä pituisina hiukset pidetään? Vai aiotaanko määräillä vielä 7-, 10-, ja 15-vuotiaalle minkä pituisena ne hiukset pysyy?
- mgs
Olen jo 6 vuotta pyörittänyt meidän uusioperheemme arkea, meillä kaksi tyttöä vaihtelevan pituisia aikoja ja heillä äiti on yksinhuoltaja.
A) anna äidin päättää, milloin tytön hiukset leikataan, älä kommentoi äläkä puutu siihen. Asia on äidille hyvin tärkeä ja voi olla myös se asia, jolla hän osoittaa valtaansa. Asiasta keskustelu tai riitely vain pahentaa välejänne.
B) käytä hoitoainetta, aina kun katsot tarpeelliseksi. Myös lasten omat shampoot ovat hyviä, niissä on sellaisia, joissa hoitoaine on mukava ja takkuja ei tule niin paljon.
C) letitä tukka päivittäin ja sano lapselle, että teillä ollessa tehdään näin. Jos alat neuvottelemaan kauneuskysymyksistä lapsen kanssa, olet hävinnyt koko jutun ja lapsi ja äiti oppivat pompottamaan sinua mielensä mukaan. Letittämällä kaikki käytännön ongelmat pysyvät poissa. Ja kun menette ulos tai kylään, niin voivathan hiukset toki silloin olla nätisti auki.
Kun toimit jämäkästi, mutta ystävällisesti lasta kohtaan ja olet johdonmukainen omien sääntöjesi kanssa, niin pärjäät kyllä vaikka äiti olisi millainen hirmu tahansa. Muista, ettet voi koskaan muuttaa äitiä tai lasta, voit vain pitää huolta omasta käytöksestäsi. Kun itselläsi on asiat selvinä ja kunnossa, niin se on lapsellekin parasta. - ei exä eikä nyxä vaan joku muu
Osta kampaajalta hoitoainetta, jonka avulla on helppo selvitellä takkuja. Ripsaise saksilla pois muutama milli latvoista kerrallaan ja kerro lapselle, että juuri siinä kohtaa oli niin paha takku, että piti leikata pois.
Älä leikkaa lapsen hiuksia äläkä vie parturiin. Hoida vaikka vain omia hiuksiasi niin hyvin kuin osaat. Älä myöskään laita lasta valehtelemaan äidilleen.
Ja sitten katso ikkunasta ulos. Siellä on ihan oikeitakin ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205193Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271595- 1011460
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701409Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361339- 491328
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761272Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541055Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50948- 86945