Perustetaan novelli/fic/slash yhteisö!!

vai onko sellainen jo olema...

Kyselen ja kuuluttelen nyt SUOMENKIELISEN slash novelli LIVEJOURNAL-yhteisön perään...

Sellaista en ainakaan itse ole vielä löytänyt. Jos vastaava yhteisö siellä jo on niin olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa oikeanlaisen osoitteen?

------------------------------------
Jos ei ole niin homman nimi on tämä:
------------------------------------

Olen mietiskellyt että täällä suomessakin on varmasti tosi paljon ficcien ja erilaisten tarinoiden kirjoittelijoita. Finfanfun on tuttu paikka, mutta siellä homma on keskittynyt lähinnä vaan potteriin. Muitakin aiheita on.. Ja lisäksi on vielä kaikki fanitarinoiden ulkopuolelle jäävä osuus.. Kaikki ne novellit joita ihmiset tahtoisivat jossain paikkaa asettaa näytille...

Olisiko järkevää kerätä kaikki novellit, fictionit, slashit ja jopa rsp:t saman katon alle... Samaan yhteisöön?

(siis tyyliin generalista ihan vaikka sinne NC-17 saakka...kaikki käy, kunhan varoitukset ja merkinnät kohdillaan)

Tietynlaiset yhteisösäännötkin minulla olis jo mielessä. Oisko paikalle kysyntää? Ja sitten toinen juttu olis saada porukka tietoiseksi paikasta ja kirjoittelevat ihmiset liittymään Livejournaliin....

Tiedän että monelle LJ voi olla vielä vähän outo (minullekkin, kun vasta pari päivää sitten sinne liityin), mutta kun siitä vähän alkaa tajuta niin homma toimii aika unelmasti...

Siellä yhteisössä voisi sitten kaikki kiinnostuneet ”julkaista” omia kirjotuksiaan ja niistä kiinnostuneet niitä lukea...

Lahjakkaita kirjottelijoita varmasti löytyy ja olis ilo lukea näitä....Olen lueskellut paljon ulkomaisia slash ym. yhteisöjä LJ:ssä, mutta suomenkielisiin en ole vielä törmänny....

Jos vaikka pistäisin pystyyn tälläsen yhteisön niin osaisiko joku ehkä auttaa siinä asiassa.. Mielellään itse toimisin siinä perustajana (ainoa vaan että saattaisin tarvita aika paljon apua kaikissa teknisissä asioissa....harmaa ajatus homman toiminnasta on, mutta...)Ja valtaa olisin valmis jakamaan muittenkin kanssa...
Siis moderaattoreita tai kanssa-"administraattoreita" sinne kaipaisin.. Etenkään ulkoasujutuista en mitään tiedä, tagien lisääminen on siellä vielä hepreaa enkä osaisi siis ainakaan grafiikkaan kunnolla paneutua. Sopiva nimikin yhteisölle pitäisi keksiä? ehdotuksia?

Kommentoikaa ajatusta....

5

963

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaan.....

kuulostaa kivalta,en ole nimittäin itekkään nähny siellä vielä vastaavia yhteisöjä (tosin enpä ole paikkaa paljon käyttänykkää)

Nimi? tuli mieleen sana Tyylilaji, kun kerran sinne tulis niin monen eri genren kirjotuksia....

• täällä taas

hmmm.... juu... vaikka se kuulostaakin ehkä ensin vähän hassulta, ni tuo oikeestaan sopis...Onhan se kirjottaminenki aika tyylilajia heh,heh.. (ainahan näillä sivustoilla on nimiä mitkä ei ehkä kaikkia miellytä, mutta jos tuommosta sivustoa (minkä perään kuulutin) ei jo ole, ni tolla nimellä voisin sen melkein pistääkki.... ;D

• accused....

No nyt siellä sitten on sellainen yhteisö.. Nyt ei voi kun alkaa mainostaa ja toivoa että kaikki ihmiset löytäis tiensä sinne. Aluksihan se on varmastai tosi hidasta ja hiljasta, mutta eiköhän se siitä sitten.... ;D

http://community.livejournal.com/tyylilaji/

• Rosita_T

Mielenkiintoista. Olen kauan harmitellut sitä, että muulle kuin Potter-fanfictionin kirjoittajille ei oikein ole suomenkielistä julkaisukanavaa netissä. Siirtynen tarkkailemaan, miltä yhteisössä näyttää.

• Rosita_T kirjoitti:

Mielenkiintoista. Olen kauan harmitellut sitä, että muulle kuin Potter-fanfictionin kirjoittajille ei oikein ole suomenkielistä julkaisukanavaa netissä. Siirtynen tarkkailemaan, miltä yhteisössä näyttää.

LiveJournal on sinänsä ihan hyvä, mutta hankala useimmille. Ja erittäin epätodennäköistä että saatte tuotakaan ideaa loistamaan. En halua mitenkään latistaa tunnelmianne, mutta sen verran olen fikkauksen parissa pyörinyt, että voin todeta asian olevan näin.

Suomenkielisiä fanfictionsivustoja löytyy muillekin kuin Harry Potter -faneille. Pottereillehan tietysti löytyy Vuotis ja FinFanFun.

Taru sormusten herrasta toimii esimerkiksi
        http://lotrff.nwps.ws/

Disney -fikkejä löytyy osoitteesta
        http://s8.invisionfree.com/toinentahtioikealta/

Eikä todellakaan kannata unohtaa (jos vain englannin kieli taipuu)
        http://www.fanfiction.net/

Suomen kielellä kirjoitetaan paljon fanfictionia useista aiheista, mutta useimmat eivät uskalla julkaista tekstejään missään, tai eivät vain yksinkertaisesti tiedä että missä. Toivottavasti saatte edes jotakin kerättyä yhteen^^

~Chuuko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1335
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1219
    3. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      64
      1118
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1111
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      996
    6. 63
      881
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      861
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      667
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      31
      634
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      540
    12. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      530
    13. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    14. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      529
    15. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      498
    16. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      469
    17. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      465
    18. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      451
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      423
    Aihe