millainen rinkka?

matkustaja

Olen lähdössä vaihto-oppilaaksi Meksikoon ja tarvitsisin reissuun rinkan. Reissu sisältää n. kuukauden mittaisen seikkailun ympäri Meksikoa ja Jenkkilää joten mikähän mahtaisi olla sopiva rinkka?Olen n.170cm ja normaalipainoinen tyttö. Jos jollain on tietoa ja kokemusta niin pistäkää vastausta tulemaan:)

5

2111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aisantuntija

Mina olen n. 175cm lievasti ylipainoinen mies ja minulla on Halti Base 60 rinkka ja se on ainakin toiminut ihan ongelmitta neljassa maanosassa. Se on siis 60 litrainen ja ainakaan yhtaan isompaa en viitsisi mukana kantaa.

• valinta...

Rinkan valinnassa tärkeimmät huomioitavat tekijät ovat hinta ja käyttötarkoitus. Jos tarkoitus on taivaltaa jalkapatikassa pitkiä matkoja iso rinkka selässä tärkeintä on tietysti rinkan ominaisuudet. Jos rinkka taas tulee siihen tarkoitukseen mihin se yleensä hankitaan eli tavaroiden kantamiseen bussista/taksista/junasta hotellihuoneeseen ja toisinpäin ei rinkalla ole juuri mitään väliä, hanki se halvin.
      Itse olen pärjäillyt hyvin kolmenkympin rinkalla vuoden Etelä-Amerikassa, rinkka on edelleen aivan tip-top. Hankittu Perusta, paikallista valmistetta. Varsinaisilla patikkaretkillä minulla oli pienempi reppu.

• matkustaja

Tarkoituksena olisi ostaa rinkka jota voi käyttää oikeastaan mihin tarkotukseen vaan, eli patikointiin ja myös ihan matkusteluun. Olen valmis sen verran panostamaan rinkkaan etten ihan halvinta haluaisi ostaa koska en halua joka reissulle ostaa uutta vaan kestävän rinkan. Rinkassa saisi myös olla irroitettava selkäreppu joka olisi kätevä retkillä. Tuleeko mitään mieleen tällä kuvauksella?

• putkirinkkaa

vaan sellainen kokonaan pehmeä malli. Tukiputket rinkassa saattavat auttaa kantamisessa, mutta rinkka ei mahdu mihinkään säilytyslokeroihin yms. Pehmeää rinkkaa voi survoa sisään paremmin.

• vanha reissaaja

Minulla on Haltin vanha Green 75, johon on mahtunut myöskin kuukauden tavarat. Tosin tuon lisäksi oli vielä pieni reppu, semmoinen 25-litrainen, jossa pidin arvokkaampia tavaroita - isossa siis lähinnä vaattteet, makuupussi jne...

Voin suositella 75-litraista, tilaa kannattaa aina olla mieluummin liikaa kuin liian vähän - ylipakattu rinkka (eli sellainen johon on sidottu ulkopuolelle tavaraa) on aina ruman näköinen ja pitkäkyntisten ulottuvilla.

Kannattanee ihan mennä myyjän pakeille, toisinaan kaupoissa on myös semmoisia painosäkkejä joilla pystyy testaamaan miten rinkka "täytenä" tuntuu selässä. Tärkeintä on kuitenkin hyvät säätömahdollisuudet vöissä ja remmeissä niin, että saat siitä omalle selällesi hyvän ja sopivan.

Minulla ei kauheasti siis muista ole kokemusta koska tuon vanhan Greenin olen "perintönä" saanut, mutta mitä olen niitä uudempiakin Greenejä nähnyt niin ovat hyvin toimivia ja suosituksia kuullut. Pienemmän repun joudut tosin sen lisäksi ottamaan, sillä ei ole irrotettavaa osaa.

Mars vaan kauppaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe