millainen rinkka?

matkustaja

Olen lähdössä vaihto-oppilaaksi Meksikoon ja tarvitsisin reissuun rinkan. Reissu sisältää n. kuukauden mittaisen seikkailun ympäri Meksikoa ja Jenkkilää joten mikähän mahtaisi olla sopiva rinkka?Olen n.170cm ja normaalipainoinen tyttö. Jos jollain on tietoa ja kokemusta niin pistäkää vastausta tulemaan:)

5

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aisantuntija

      Mina olen n. 175cm lievasti ylipainoinen mies ja minulla on Halti Base 60 rinkka ja se on ainakin toiminut ihan ongelmitta neljassa maanosassa. Se on siis 60 litrainen ja ainakaan yhtaan isompaa en viitsisi mukana kantaa.

    • valinta...

      Rinkan valinnassa tärkeimmät huomioitavat tekijät ovat hinta ja käyttötarkoitus. Jos tarkoitus on taivaltaa jalkapatikassa pitkiä matkoja iso rinkka selässä tärkeintä on tietysti rinkan ominaisuudet. Jos rinkka taas tulee siihen tarkoitukseen mihin se yleensä hankitaan eli tavaroiden kantamiseen bussista/taksista/junasta hotellihuoneeseen ja toisinpäin ei rinkalla ole juuri mitään väliä, hanki se halvin.
      Itse olen pärjäillyt hyvin kolmenkympin rinkalla vuoden Etelä-Amerikassa, rinkka on edelleen aivan tip-top. Hankittu Perusta, paikallista valmistetta. Varsinaisilla patikkaretkillä minulla oli pienempi reppu.

      • matkustaja

        Tarkoituksena olisi ostaa rinkka jota voi käyttää oikeastaan mihin tarkotukseen vaan, eli patikointiin ja myös ihan matkusteluun. Olen valmis sen verran panostamaan rinkkaan etten ihan halvinta haluaisi ostaa koska en halua joka reissulle ostaa uutta vaan kestävän rinkan. Rinkassa saisi myös olla irroitettava selkäreppu joka olisi kätevä retkillä. Tuleeko mitään mieleen tällä kuvauksella?


    • putkirinkkaa

      vaan sellainen kokonaan pehmeä malli. Tukiputket rinkassa saattavat auttaa kantamisessa, mutta rinkka ei mahdu mihinkään säilytyslokeroihin yms. Pehmeää rinkkaa voi survoa sisään paremmin.

    • vanha reissaaja

      Minulla on Haltin vanha Green 75, johon on mahtunut myöskin kuukauden tavarat. Tosin tuon lisäksi oli vielä pieni reppu, semmoinen 25-litrainen, jossa pidin arvokkaampia tavaroita - isossa siis lähinnä vaattteet, makuupussi jne...

      Voin suositella 75-litraista, tilaa kannattaa aina olla mieluummin liikaa kuin liian vähän - ylipakattu rinkka (eli sellainen johon on sidottu ulkopuolelle tavaraa) on aina ruman näköinen ja pitkäkyntisten ulottuvilla.

      Kannattanee ihan mennä myyjän pakeille, toisinaan kaupoissa on myös semmoisia painosäkkejä joilla pystyy testaamaan miten rinkka "täytenä" tuntuu selässä. Tärkeintä on kuitenkin hyvät säätömahdollisuudet vöissä ja remmeissä niin, että saat siitä omalle selällesi hyvän ja sopivan.

      Minulla ei kauheasti siis muista ole kokemusta koska tuon vanhan Greenin olen "perintönä" saanut, mutta mitä olen niitä uudempiakin Greenejä nähnyt niin ovat hyvin toimivia ja suosituksia kuullut. Pienemmän repun joudut tosin sen lisäksi ottamaan, sillä ei ole irrotettavaa osaa.

      Mars vaan kauppaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe