Kysymys kuorma-auto yms kuskeille!!

Ottakaa kantaa!!

Oletko kenties pakettiauto, kuorma-auto, yhdistelmäkuljettaja, oletko uskaltanut ottaa asuntolainaa? Onko aikomuksena ottaa asuntolainaa? Onko kuljetusala niin varma ala, että jos on vakituisessa työpaikassa niin voi marssia pankkiin omaa asuntoa hankkimaan? Tietenkin vajaa 2000e/kk palkka asettaa rajat asunnon hinnalle, mutta miksi pitäisi asua vuokralla, kerran samalla rahalla lyhentää jo omaa.

Ottakaa kantaa asiaan!! Uskaltaisitko ottaa asuntolainaa, onko oma paikka niin varma? Periaattesssa tuo ei eroa paljoa oletko sitten vuokralla vai oma asunto jos joudut työttömäksi. Liittoon kuulutaan ja sieltä saa sitten rahat jos paha onni käy. Kuljetusalaltahan saa työtä kyllä vaikka vanha menisi alta.

19

3598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennemmin pelkäisin ottaa lainaa jos olisin jollain muulla alalla töissä. Kuljetusalalla on, ja tulee olemaan tekevälle töitä ihan riittävästi, eli työttömyydestä ei tarvi murehtia. Mä ainakin olen katsonut itselleni olevan järkevämpi maksaa omaa pois, kun olla vieraalle vuokralla. Hyvät puolet tietty kummassakin.

    • alasta

      tekee sellaisen ettei lainaa uskaltaisi ottaa?
      Paperimiehenä miettisin asiaa hetken.. Mutta jos arveluttaa niin vuokralla asuminen on sen suhteen turvallisempaa.
      Olen ollut asuntovelallinen vuodesta 2002. Työpaikka on välillä vaihtunut niin ettei tietoa tulevasta ole mutta mitään hätää ei ole ollut missään vaiheessa. Lisäksi on autolaina ja taloon liittyvää muuta rahoitusta.

      • joo joo

        Lainaa on vielä 22 vuotta jäljellä... 500e menee kuussa ja silti lähes minun palkalla eletään (4henkeä, eli on mammallaki jotaa tukiaisia)

        Ja palkka ei kuitenkaan kummonen ole...


      • mä vaan
        joo joo kirjoitti:

        Lainaa on vielä 22 vuotta jäljellä... 500e menee kuussa ja silti lähes minun palkalla eletään (4henkeä, eli on mammallaki jotaa tukiaisia)

        Ja palkka ei kuitenkaan kummonen ole...

        sais kyllä palkat nousta jtn 2-3 ekee tunnille vituttaa kun 80h ja käteen 750-850€ 2 viikossa

        kilsa palkalla kun ajo jäi 2000-2500 käteen kuussa mut oli sitten naimisissa sen auton kanssa


      • ahturi
        mä vaan kirjoitti:

        sais kyllä palkat nousta jtn 2-3 ekee tunnille vituttaa kun 80h ja käteen 750-850€ 2 viikossa

        kilsa palkalla kun ajo jäi 2000-2500 käteen kuussa mut oli sitten naimisissa sen auton kanssa

        kandee harkita kenen kanssa on naomisissa auton, vai naisen.


    • voisit

      kysyä uskaltaako kirvesmies,pappi,kaupan myyjä tai puutarhuri ottaa lainaa..kyllä kuljetusalalla oleva lainaa ottaessaan ottaa samat riskit kontolleen kuin kukatahansa työläinen.Nykyään tosin kuljetusalalla työllisyystilanne on parempi kuin monella muulla alalla,minulla on asuntovelkaa 75000e ja ei minua pelota se että työt loppuisi.

    • eläke ukko

      Kyllä se vaan kannattaa ottaa lainaa ja maksaa omia seiniä kuin olla vuokralla.

      Olen ollut kuljetusalalla yli 30v, ja lainaa oli parhaimillaan yli vanhan miljoonan markkaa.

      Nyt olen kyvyttömyyseläkkeellä,ja asun velattomassa ok talossa. Sellainen mies joka ei ala työpaikan saatuaan "palkannauttijaksi" vaan hoitaa hommansa nurisematta on PALKANANSAITSIJA.

      Sellainen mies on painonsa verran "KULTAA". On vaan niin harvassa sellaiset miehet.Nykyään on ajatusmalli - paljon palkka ja vapaa aikaa, vähän työtä.

      Asunnon voi myydä jos asiat ei kulje kuin oli suunnitelmat.Siitä saa rahansa takas, vuokra menee yöksi,eikä sitä saa takas. Korot voi myös vähentää verotuksessa.

    • yhdistelmäkuski,

      joo tuli reilu vuos sitten otettua asuntolainaa n.90000e.kyllä sitä näillä "palkoilla" lainan uskaltaa ottaa,kun tosiaan on saman hintaista asua vuokralla mut vuokralla asumisesta ei jää mitään itelle käteen hamassa tulevaisuudessa.kyllähän noita firmoja nurin menee mut uusia syntyy samaan aikaan ja työt ei lopu iha heti.

    • osaa ja hyvin!

      kadehtia toisten velkoja!!!!! tai oikeastaan mitä rahalla on saatu aikaan...AASIT!!
      itsekkin olen veloissa n.80th eukua ja meinaan vaihtaa alaa juuri kuljetus hommiin!

    • stycke

      Kyllä uskaltaa, jos ei uskalla niin taitaa itsekin epäillä omia kykyjään työntekijänä. Jos luottaa itseensä ja omaa myös muiden luottamusta tekemisiinsä, on töitä niin varmasti, ettei yhden asuntolainan makselusta kannata olla huolissaan; jossainhan se on asuttava kuitenkin, ero vuokraan ei niin kummoisen suuri ole.

      Olen tosi iloinen että v.2000 ostin asunnon, sen arvo on noussut tuntuvasti ja korot ovat pysyneet alhaalla.

    • j h

      yhistelmäautonkuljettajana voin sen verran ottaa kantaa asiaan että nyky päivänä kuletus puolella on kuski pula ja sieltä viimesenä työt loppuu riippuu tietenkin firmasta ite oon suomen suurimpiin kuuluvaan kuletusyhtiössä töissä jo seitsemän vuotta ja työt jatkuu viime vuonna otettiin emännän kanssa iso asunto laina vaikee sanoo sun tilanne kun en tiiä onko vakituinen työ vai onko pari ihmistä työllistävä firma mutta onse mukava olla omassa kodissa eise mitään jos varmalla pohjalla asiat niin anna palaa tai oot loppu elämäs vuokralla

    • Kyllä kuljetusalalla töitä on, jos ei itse ole liian vaativa työn suhteen

      Itsekin jättänyt menemättä/ottanut loparit heti alkuun yli 10 paikasta

      Tokihan palstallakin liikkuu muutamia hiirulaisia jotka on kakktyössä ja kiroaa sitten netissä ja haukkuu muita kun ei uskalla lähteä menemään. Nytkin on sunnuntai ja kello 8:10 vois avata ekan lonkerotölkin... Miksikö? Koska olen tämän viikon työt tehnyt ja työt jatkuu perjantaina 22:00... Perjantaina tulee muuten myös palkkalaskema, niin saa laitettua hakemuksen YTK:lle ja saa kuitattua huhtikuun tuet itselleen :) Eihän sitä muuten 1 päiväisellä viikolla eläisi

      • TuomasOnYlläpitäjä

        Lapsi................sun jutut on niin................


      • TuomasOnYlläpitäjä kirjoitti:

        Lapsi................sun jutut on niin................

        Hiirulainen... Sun raivo vaan pahenee! Miten olisi työsuhteen päättäminen, se voisi helpottaa sun psykoosia


      • JakomielitautinenTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Hiirulainen... Sun raivo vaan pahenee! Miten olisi työsuhteen päättäminen, se voisi helpottaa sun psykoosia

        Jakomielitautisi saa mielenkiintoisia uusia muotoja Tuomas.


      • JakomielitautinenTuomas kirjoitti:

        Jakomielitautisi saa mielenkiintoisia uusia muotoja Tuomas.

        Ja sun psykoosi vaan pahenee...

        Mikä pelottaa, miksi et uskalla ottaa sitä loparia, se helpottaa kun ei ole työmurheita :D


      • Hyihelvette
        Bussissa kirjoitti:

        Ja sun psykoosi vaan pahenee...

        Mikä pelottaa, miksi et uskalla ottaa sitä loparia, se helpottaa kun ei ole työmurheita :D

        Ei se mitään kun mamma betalar. Tuomaksen mamma paistaa Bättre lihapullat paremmat kuin Ikeasta saa. Mamma myös tunkee Tuomakselle
        Ducattoa varten naftaan aina 50 eur kun pitää tankata.Ja pitäähän sitä myös vapaa-ajan harrastuksiin saada fyrkkaa eli fyffeä. 100 eur lauantai illan rientoihin.Mikä siinä teinikollin ollessa kun mamma maksaa. Se on niin hieno tunne kun työnantajalle lataa:Mulle riitti otan loparit! Kyllä se on orgasmin paikka teinipojalla.


      • Hyihelvette kirjoitti:

        Ei se mitään kun mamma betalar. Tuomaksen mamma paistaa Bättre lihapullat paremmat kuin Ikeasta saa. Mamma myös tunkee Tuomakselle
        Ducattoa varten naftaan aina 50 eur kun pitää tankata.Ja pitäähän sitä myös vapaa-ajan harrastuksiin saada fyrkkaa eli fyffeä. 100 eur lauantai illan rientoihin.Mikä siinä teinikollin ollessa kun mamma maksaa. Se on niin hieno tunne kun työnantajalle lataa:Mulle riitti otan loparit! Kyllä se on orgasmin paikka teinipojalla.

        Oho, ootpas sä aikaisin hereillä, taas tiedossa töitä? Jokos pääsit kotiin. Eikös olisi kiva lähteä menemään firmasta joka aiheuttaa noin pahaa raivomaista?

        itselläikin menossa kohta eka tölkki, töihin taas joudun lauantaina ja sä su illalla? Siitäkö se raivo johtuu


    • Velatonkuski

      Voi teitä.mulla ei ole velkaa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe