Onko kenelläkään kokemusta röpelömaalatun elemanttikaton (ontelosaumat) silottamista tasaisen sileäksi ja saumattomaksi ilman koolausta ja levyttämistä?
En pidä ko. katon elementtisyydestä ja vielä vähemmän siitä 70-luvun röpelöpinnasta jota ei voi edes puhdistaa. Uutta asuntoa etsiessäni olen kauhukseni huomannut ko. pinnoitetta käytettävän vieläkin. Pahimmissa tapauksissa avokeittiö on jätetty sileälle pinnalle ja siitä jatkettu röpelöllä niin, että samassa tilassa on kahta eri kattopintaa (!?)
Koska noista nykykatoista ei ole laskunvaraa ilman, että asunto muuttuu ahdistavaksi olen ajatellut seuraavaa:
-Katon putsaus röpelöpinnoitteesta (kaapimalla tms. en vielä tiedä miten lähtee irti)
-Kevyt hionta ja puhdistus
-Saumojen kohdalle primeri ja sikaflex saumausaine jonka kuivuttua hiotaan tasaiseksi (jos kutistuu niin sitten uudelleensaumaus).
-maalaus ohuesti Elastocolorilla, joka pitäisi olla joustava maali = ei revi sikaflex-saumaa auki aikojen saatossa.
Kertokaapas tyttelille faktaa jos tiedätte miksi hommaan ei kannattaisi ryhtyä :)
Röpelöelemanttikatto sileäksi
Toivotontako
4
1905
Vastaukset
- puoli-
vuotta hioa niin sileneehän se.
- Rakennusmies
aluksi sikaflexiä johonkin ja anna kuivua. Koita sitten miten onnistuu sen hiominen, hieman taitaa haaveksi jäädä, että saisit sitä jollain hiottua.
- bbb
ylitasoitus on ainoo vaihtoehto.soita maalausliikkeesseen. olihan vaikee sana
- Sysiseppä
Rypylät lähtee hiomalla,sen jälkeen ylitasoitus lr:llä,pohja maali siroplastilla.
sen jälkeen viimeistely oiva pro:lla ja pintaan tikkurila katto3:sta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann3052394Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161800Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel621563Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2201400- 901352
Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851175Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1431023TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201000Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60993Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak167948