Timanttisormus ja huolto?

joo vai ei

Siis miten on, täytyykö timanttisormuksia huoltaa? Kuulin että niitä istutuksia pitäisi tarkistaa tms. ja samalla puhdistaa sormus. Ja miten usein tämmönen sitten tapahtuu, ja lähetetäänkö sormus jonnekin? En haluaisi olla ilman sormusta, kun sen sormeen kerran laittaa.

9

4782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Kaikki istutukset kuluvat käytössä. Ymmärrettävästi sormi tuntuu tyhjältä ilman sormusta sen aikaa kun se on huollettavana. Mutta kumpi on pahempaa, se että kivi irtoaa ja hukkuu sormuksesta vai se että olet silloin tällöin (muutaman vuoden välein)ehkä viikon ilman sormusta?

      Mikäli kultasepänlikeessä on oma kultaseppä töissä sormusta ei lähetetä minnekkään, mutta jos ei ole niin silloin se lähetetään "alihankintaan".

      • kokemusta on

        Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.


      • Olis pitäny
        kokemusta on kirjoitti:

        Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.

        Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!


      • Anonyymi
        Olis pitäny kirjoitti:

        Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!

        Itse olisit varmaan vienyt poliisille, just joo... huhhuh... mä olisin pitänyt itse myös!


    • Tuula

      sormukset kannattaa huoltaa,tarkastuttaa istutukset, kiillotuttaa ja jos ovat valkokultaisia myös rodinoida ne. Kestävät ja ovat sitten uudenveroisia.

    • korufani

      Timanttisormukset kannattaa tarkastuttaa istutusten osalta, kiillotuttaa, ja jos on valkokultasormuksia myös rodinoida ne alan erikoisliikkeissä. Niistä tulee enemmän iloa ,kun näyttävät taas uudenveroisilta.

      • Aito seppä

        Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.


      • n26/Hki
        Aito seppä kirjoitti:

        Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.

        Minun valkokultainen sormukseni ei ole rodinoitu, koska sormus on muutenkin tyyliltään antiikkinen. Rodinoituna se näytti hieman typerältä. Itselläni on 0,7 river (D) kivi, jonka kultaseppä istutti 5min. sisällä juuri ennen liikkeen sulkeutumista. Hieman pelottaa että pitääkö istutus, liike tosin oli huippulaadukas ja en ainakaan heti ole viemässä sormusta huoltoon. Mietin tässä vain sellaista, että kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen arvokas kivi, niin onko olemassa jotain liikettä johon voi huolettomin mielin jättää sormuksen huoltoon? Itseäni ainakin kauhistuttaa ajatus jostain huijariliikkeestä joka huollossa vaihtaa timantin toiseen. Saako huollosta jonkinlaisen takuulapun tms.? Itse en ole vielä ehtinyt vakuuttaa kiveäni :(


    • Anonyymi

      Onko kukaan keittänyt timanttisormusta vedessä johon on laitettu astianpesukoneen konetiskijauhetta?

      Tein niin kerran, kun oli aivan likainen remppahommista. Tuli älyttömän kirkas, mutta onkohan se vahingollista sormukselle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe