Taloomme tulee punainen väri. Tällä hetkellä talo on pohjamaalattu talotehtaan jäljiltä. Mitä maalia suosittelette punaiselle puutalolle? Kestävä, värinpitävä maali.
punainen ulkomaali?
11
5219
Vastaukset
- se oli
tikkurilan "uusi" silikonipohjainen... DUROSIL! maalissa kestää värit muita kauemmin kirkkaana. tosi jäykkää ja v... mäistä maalata mutta lopputulos on sen arvoinen..
- vanhat konstit
Eiköhän vanhat luotettavat konstit ole puutaloon varmempia kuin lyhytaikaisesti testatut silikoonit.
Pohjamaalattuun ulkoverhouksen petrooliöljymaali sopinee parhaiten. - Ainoleena
vanhat konstit kirjoitti:
Eiköhän vanhat luotettavat konstit ole puutaloon varmempia kuin lyhytaikaisesti testatut silikoonit.
Pohjamaalattuun ulkoverhouksen petrooliöljymaali sopinee parhaiten.Maalasin punaisella Tikkurilan ultra maalilla
ja lopputulos on paitsi pinnaltaan kaunis, myös
näyttäisi kestävän hyvänä.
- AJATELLA
Muuta kuin Virtasen maaleja.Aivan "älytön" takuu,ja muuten pysyy.Kokemuksen SYVÄLLÄ rintaäänellä!
http://www.virtasenmaalitehdas.fi/tuotteet_alasivu.php - Virtasen
Maalilla taloni,ei sitten minkäänlaisia irtoamia.Älä vaan erehdy lateksi maaleihin,laudat märkänevät sen muovimaalin alla!!!
- sallittua?
Juu, käytä ehdottomasti Virtasen maalia, kun sitä sama kaveri jaksaa käydä joka viestiketjussa muistaa mainostaa. Kannattaisiko lukea säännöt, tuotteen mainostaminen on kiellettyä :)
Enkä edes jaksa kommentoida tuota lateksijuttua, kannattaisi ehkä miettiä, mitä keskustelupalstalle kirjoitat, toivottavasti osaat "oikeassa elämässä" edes hieman harkita sanomisiasi. - Puhu pois
sallittua? kirjoitti:
Juu, käytä ehdottomasti Virtasen maalia, kun sitä sama kaveri jaksaa käydä joka viestiketjussa muistaa mainostaa. Kannattaisiko lukea säännöt, tuotteen mainostaminen on kiellettyä :)
Enkä edes jaksa kommentoida tuota lateksijuttua, kannattaisi ehkä miettiä, mitä keskustelupalstalle kirjoitat, toivottavasti osaat "oikeassa elämässä" edes hieman harkita sanomisiasi.Mutta jos poskipuna tai luomivärisi olisi ollut tapetilla olisin ollut hiljakseen.Olen vaan sortunut useasti niihin lateksi maaleihin,huono tulos,paljon raaputusta ja skrapaamista kun uudestaan joutuu maalaamaan.Joo,sanon asiat suoraan,joskus siitä on joutunut ottamaan takkiinsa.Maalaaminen on tunteita nostattava iso asia,huomaan.Hyviä malauskelejä vaan.
- Kaidetolppa
Maalasin hölmö lateksilla rappukaiteet,kulma tolpat olivat 100x100,ja niiden päällä 50x100-päällipuut,lateksi oli aivan väärä valinta tuohon kohteeseen.Nimittäin vesi pääsi imeytymään tolppien päistä näiden pystytolppien sisään,ja kolmen vuoden kuluttua tolpat olivat maalin suojaamina lahonneet täysin lahoiksi.Maali oli aivan hyvän näköinen päälisin puolin katsottuna,mutta PUU,se oli mössönä,puukko painui tolppaan kuin melooniin.
- on outoa
Puhu pois kirjoitti:
Mutta jos poskipuna tai luomivärisi olisi ollut tapetilla olisin ollut hiljakseen.Olen vaan sortunut useasti niihin lateksi maaleihin,huono tulos,paljon raaputusta ja skrapaamista kun uudestaan joutuu maalaamaan.Joo,sanon asiat suoraan,joskus siitä on joutunut ottamaan takkiinsa.Maalaaminen on tunteita nostattava iso asia,huomaan.Hyviä malauskelejä vaan.
"Mutta jos poskipuna tai luomivärisi olisi ollut tapetilla olisin ollut hiljakseen." Jos haluaisin olla ilkeä, sanoisin, että olis kannattanut nytkin olla hiljaa, kun tiedät asioista yhtä paljon, mutta koska en tiedä sinun tietotaitoasi, niin jätän sanomatta.
Minusta asioista pitää puhua suoraan, mutta todenmukaisesti.
Minua kummastuttaa miksi lateksia edes valmistetaan, jos keskustelupalstat ovat pullollaan ihmisiä, joilla on siitä huonoja kokemuksia, vähintään jokaisella on tuttava, jolta lateksi on vienyt kodin.
Olen käyttänyt lateksi useammassa kohteessa, tosin en ole elänyt sitä "muovipussi-lateksiaikaa". Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia uusiintamaalauksien kanssa, eikä myöskään tuttavillani, outoa. Niin ja olen myös käyttänyt öljymaaleja, mutta niitä käytän ainoastaan perinnekohteissa. - myöskin.
sallittua? kirjoitti:
Enkä edes jaksa kommentoida tuota lateksijuttua, kannattaisi ehkä miettiä, mitä keskustelupalstalle kirjoitat, toivottavasti osaat "oikeassa elämässä" edes hieman harkita sanomisiasi.Mitenkäs paljon täällä sitten mainostetaan Tikkurilan paskatuotteita? Ihmiset vain kuvittelevat, että maali kuuluukin aina raaputtaa kymmenen vuoden välein pois ja maalata talo uudelleen.
- hankala
Kaidetolppa kirjoitti:
Maalasin hölmö lateksilla rappukaiteet,kulma tolpat olivat 100x100,ja niiden päällä 50x100-päällipuut,lateksi oli aivan väärä valinta tuohon kohteeseen.Nimittäin vesi pääsi imeytymään tolppien päistä näiden pystytolppien sisään,ja kolmen vuoden kuluttua tolpat olivat maalin suojaamina lahonneet täysin lahoiksi.Maali oli aivan hyvän näköinen päälisin puolin katsottuna,mutta PUU,se oli mössönä,puukko painui tolppaan kuin melooniin.
Ei lateksilla maalata kuin puun toinen puoli. Kaidetolppa kannattaa kyllästää. Helpoimmalla tässä hommassa "oikaisee" kun tolpan kyllästää ja sitten verhoilee laudalla/paneelilla, joka on ulkopinnaltaan lateksimaalattu. Ei (varsinkaan) höylätyssä tolpassa pysy kyllä mikäään muukaan maali kovin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241