korvissa inisee ja nielastessa rasahtaa..

luulotautinenko??

Hei! Onko normaalia, että hiljaisuudessa kuuluu hyvin pieni ininä/vikinä. Kun sitä ajattelee tarkemmin se vain koventuu, kun sitä jättää huomioimatta sen ikännkuin unohtaa ja sitä ei kuulu. ?? Siis kuuluisiko hiljaisuudessa olla täysin hiljaista ilman mitään vikinöitä. Mielestäni aina korvistani tai pääni sisästä kuuluu hyvin pientä vikinää jos sitä rupee ajattelemaan. Jos on taustahälyä ei kuulu mitään. Telkkaria katsoessa kuuluu aina. Joskus herään yöllä aika kovaankin ininään.

Seuraavaksi kysyisin, että eihän nielaistessa kuuluisi kuulua korvista ns. rasahdusta? Minulta kuuluu aina. Vaikkua kertyy paljon ja usein korvaan, tuntuu, että sitä olisi vähän syvemmällä. ja toiseksi korviini tulee helposti painetta. Varmaan aina painetta korvissa.

Isälläni on mikälienee "osteokleroosi" oliko se nyt kuuloluiden luutuma tauti.Hänellä on jatkuva tinnitys toisessa korvassa ja kuulo melkein kokonaan pois. Nykyään olen alkanut pelkäämään tinnitusta ehkäpä tuonkin takia, koska isäni tinnitus on aikas pahaa laatua epäonnistuneen leikkauksen jälkeen.
Olenko siis vain vanoharhainen. Pienet tinnitusta muistuttavat äänetkin laukaisevat pienen vikinän korvassani joka vaan lisääntyy ja lisääntyy ajattelemisen myötä. Tämä kuulostaa todella naurettavalta, mutta on ongelma. heh.
mp3senkin oeln heittänyt nurkkaan vainoharhaisuuteni takia. Muuten onko tuo kuuloluiden luutuma tauti periytyvää?

Olen todella kiitollinen vastauksista.

9

2266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla perinnöllistä

En ole varma olikohan se sama tauti joka on jossain määrin perinnöllistä...Ota yhteyttä kuulokeskukseen,siellä tutkitaan tämän kaltaiset jutut.Toki jotain ääniä aina kuuluu jos oikein keskittyy kuuntelemaan..voi olla siis ihan normaalia.

• otoskleroosi!

Tauti on otoskleroosi. Googleta aiheesta lisää tietoa.

• Leikattu

Mulla oli mol.korvissa syntyessä kyseinen juttu ja leikattiin 28v.Toi suhina/pauke/litinä esim.nieltessä oli sillon tavanomaista mutta jäivät leikkaus pöydälle.Matalat äänet ei kuuluneet silloin.Onnistui täydellisesti.Leikkausmenetelmät kehittyvät kokoajan.Ja sattui vielä huippu kirurgi.Pyydä lähete korvapolille niin saat oikean diagnoosin.

• Julma mies

-Hei! Onko normaalia, että hiljaisuudessa kuuluu hyvin pieni ininä/vikinä. Kun sitä ajattelee tarkemmin se vain koventuu, kun sitä jättää huomioimatta sen ikännkuin unohtaa ja sitä ei kuulu. ?? Siis kuuluisiko hiljaisuudessa olla täysin hiljaista ilman mitään vikinöitä. Mielestäni aina korvistani tai pääni sisästä kuuluu hyvin pientä vikinää jos sitä rupee ajattelemaan. Jos on taustahälyä ei kuulu mitään. Telkkaria katsoessa kuuluu aina. Joskus herään yöllä aika kovaankin ininään.

ÄLÄ HUOLESTU, MULLA SAMAMA vaiva vaivannut noin vuoden, ääni tinnitys on välillä niin hiljainen että sitä ei edes kuule ..keskittyy kuuluu sellainen vinkuminen, mutta ei häiritse muuten, ei esim , nukkumaan mentäessä, ei musiikia kuunnelessa kuulokkeilla.En tiedä mikä on moiseen syy, mutta en ole huolestunut, tuskin mitään vakavaa.

• samavaiva

mulla sama..mulla on molemmissa korvissa, tai vaan toisessa en oo nyt varma, niin jatkuvaa ininää kuuluu. :P
      välillä ärsyttää, mut ei huvita mennä lääkäriin :D
      Ja oon tässä vaan jättäny asian sikseen, enkä huolehdu siitä viellä ainakaan :D
      Ja joku ääni aika monella kuuluu kun nielee, niinku mullaki, et se on ihan normaalia :)

• myös samat viat

Mul kans tuo sama.. huomasin vasta tos pari pvää sitte, ku heräsin aamuyöl ja kuulin ininää. Välil vituttaa se, mut usein se jää huomaamatta, iltasin yleensä sen sit hoksaa ku menos nukkuu :) mut ei oo haitannu yöunia :D ja mul kans nielastaessa rasahtaa, mut ei sitäkää huomaa ennenku siihe kiinnittää huomioo. Tuskin mitää vakavaa, varmaa monella iha yleistä!

• YksKaks
    • 13plus18

mä kävin tos lääkäris ton oireilun takia. tutkivat korvia, ja toisessa korvassa, eli siinä josta ininä tulee, oli jokin karva siellä joka on tod.näk. aiheuttanu ärtymystä siellä. jollain ihme "imurilla" yritti sitä ottaa pois. kehotti kyl viel käyttään jotain suihkejuttuu joka puhdistais korvaa. nyt on "kuuri" päällä, jos jatkuu viel pitkää nii uudellee pitää ottaa yhteyttä ja määräävät johki tarkempii tutkimuksii :) mut joo, käykää ihmees lääkäril.

• Anonyymi

Mulla kuuluu korvista aina tuo rusahdus kun nielaisee, en ole koskaan edes ajatellut etteikö muilla tekisi samalla tavalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe