Millaisia kokemuksia, mistä saa hyvää ruokaa, minne et menisi mistään hinnasta uudestaan?
Luxorin ravintolat
4
878
Vastaukset
- Egypti
on ollut agressiivisin ja siten luotaantyöntävin kohde...valitettavaa, koska kulttuurihistoriallisesti se on niin pohjattoman kiinnostava!
Ja ainoa ruokamyrkytys, joka mulla on ollut, oli nimenomaan Luxorissa...en muista ravintolaa josta sen sain; pieni kaksikerroksinen keskustassa kuitenkin ; )
Kannattaa vuokrata fillarit ja pyöräillä siellä kohteelta toiselle; mahtava tapa liikkua kun välimatkat on aika pitkiä ( jos ei siis halua taksissa istua) - susami
Ikävä kyllä en nyt tähän hätään muista ravintolan nimeä, mutta siinä rantakadulla, muumiointimuseosta vähän etelään päin (Luxorin temppelin kohdalla) oli viehko telttatyyppisesti verhoiltu paikka. Ruoka oli hyvää, palvelu erinomaista ja ympäristö mitä viihtyisin, sekä paikalliset koftat että kana olivat maukkaita. "Ruokamyrkytyksiä" ei kannata pelätä, mutta käsihygienia on hyvä pitää mielessä! Kolmesti Luxorissa käyneenä vain kerran on tauti iskenyt, ja itseäni syytän, kun paistettua kyyhkyä söin sormin.
- hyvää ruokaa
Itse olen ollut viisi kertaa Luxorissa ja lähden taas syksyllä. En ymmärtänyt yhden kirjoittajan kommenttia agresiivisesta paikasta. Aivan ihana kaupunki ja ystävälliset ihmiset. Hyviä ruokapaikkoja siellä on monia, ravintola Rizt on yksi suosikeistani. Ravintola sijaitsee lähellä Isis Pyramisaa (samalla puolella katua n. 100 m ennen, pienellä sivukadulla) Siellä on esimerkiksi ruokalistat suomeksi kirjoitettuna, pieniä kirjoitusvirheitä lukuunottamatta. Sitten on kiinalainen ravintola (melkein Riztin vieressä) jossa myös on maukasta ruokaa. Niilin rantaravintola tulikin jo yhden viestissä mainittua joka myös suosikkini. Tietenkin sieltä löytyy myös MC Donalds jossa on päivällä kiva piipahtaa kun ei jaksa mitään raskasta syödä. Mutta kuten yhdessä viestissä jo sanottiin huolehdi käsidesinfioinnista ennen kun syöt. Useimmat "ruokamyrkytykset" ovat vain bakteerin aiheuttama turistiripuli jonka saa omista likaisista käsistä. Jos menet matkatoimiston matkalle niin he yleensä jakavat esitteen missä on heidän suosittelemia siistejä ravintoloita niitä kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa. Se kannattaa tarkastaa jos syöt esim kanaa että se on todella kypsää jos ei ole lähetä se takaisin. Jäitä kannattaa varoa koska ne useassa paikassa tehdään vesijohtoveteen tosin Mäkkärissä kertoivat, kun pyysimme juomamme ilman jäitä, että heillä on kuusinkertainen suodatus vedessä kun he tekevät jäitä. Myös monissa hotelleissa on hyvät ravintolat. Emilio hotellin katolla on ravintola jossa on hyvä laatu-hintasuhde ja upeat näkymät tulevat kaupanpäällisiksi (näkymä Niilille ja Luxorin temppelille). Jos lähdet Luxoriin ensimmäistä kertaa niin lähde avoimin mielin, kauppiaat vähän päällekäypiä mutta ainakin itse pärjään heidän kanssaan ihan hyvin, tosin moni heistä jo muistaa minut ja tietävät että tyrkyttämällä mun kanssa ei voita mitään.
Oliskohan näistä jotain apua...
http://satunnainen.livejournal.com/27254.html
http://satunnainen.livejournal.com/40412.html
En ole ehtinyt sentään jokaisessa itse käydä ;-)
Noista ruokamyrkytyksistä yms. Siihen tietysti ei voi vaikuttaa, jos ruoka on sillä tavalla pilaantunutta, että saa oikein ruokamyrkytyksen. Ripuli taas...voi varmasti iskeä kenelle tahansa, mutta mulla on ollut aina varsinainen teräsvatsa, enkä ole saanut mitään pöpöjä - enkä todellakaan kanna käsidesiä tms. mukana, käsin syön todella useasti, koska se nyt vaan on helpompaa ja näin tekevät egytkin. No joo, ehkä nyt ei noissa ravintoloissa missä ON haarukat ja veitsetkin, mutta useasti tulee syötyä niissä katukuppiloissa. Hienommissa paikoissa kyllä pukuherratkin vetelevät täytettyä pulua käsin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654