*****CLOMITTARET*****

cosette

Hei, siirsin meidän Clomittarien palstan tänne ekasivulle.. eli uudet tuulet, uudet kujeet.. Tervetuloa kaikki entiset ystävät ja uudet myös!

Nimittäin niinhän se on, rakkaat kanssasisaret ja hyvät ystävät, jälleen on tullut uuden clomiketjun vuoro.. siis kaikki clomittaret, lääkityksellä raskaaksi yrittävät, ja muutkin kuumeilijat, tervetuloa iloiseen kerhoomme!

Ilot, surut, viinit, päänsäryt, menkat, ovulaatiokivut, suklaat, kaikki ajatukset jaamme keskenämme... täytyyhän naisella olla paikka jossa voi avoimesti purkaa ajatuksiaan!!!


Ja muistakaa ennenkaikkea:
SE EI PELAA JOKA PELKÄÄ!!!

Vauvan yrittäminen on jännittävää ja piinaavaakin kun odotukset on korkeella (sekä suvun että omat...) mutta toisaalta kalvava pelko epäonnistumisesta vaanii taustalla ja saa välillä liikaakin valtaa mielissämme.

Siksipä tukipalsta auttaa jaksamaan vaikeassa prosessissa ja antaa vertaistukea. Tervetuloa kaikki mukaan!

Ilona.. vointi? kohta testaillaan...

kjs, jännätään yhdessä ja toivotaan ettei täti tule.. tarvittais plussia kipeesti...

Dita von .. huhuuuuuu??

Miten voit Emmiina? Entä Tidiiiii??

Onko Piuz linjoilla???

Entä onko uusia kasvoja palstallamme, tervetuloa kaikki..

t. Cosette

206

7556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilona.

      Täällä taas! kp 10 menossa ja huomenna on seuranta, vaikka kyllä varmaan joudun uudestaan joko Torstaina tai Perjantaina kun tuo kp 11 taitaa olla liian aikaista. Gyne vaan haluaa itse kattoa sinne mitä on tekeillä ja varmistaa että kaikki on niinkuin pitääkin. Limat on alkaneet himppusen ja tulla (anteeksi vaan ;) - onko teillä muilla muuten samaa?? Kyllä nyt tästä kierrosta lähtee..... joku meistä TAATUSTI plussaa, on hyvät fiilikset... :))))))

      • cosette

        JAUTRISSA MYÖS!!!

        ERINOMAISTA JA ESIMERIKKLISTÄ!!!

        JOO SEN VASTA SITTEN TIETÄÄ MISSÄ KOHDASSA JA VAIHEESSA NE MUNASOLUT ON JA SAA SEURANTA VARMUUUDEN NIISTÄ.

        ITSE LAITOIN PREGNYLIÄ TÄNÄÄN 10 000 IU JA TÄNÄÄN ON KP 13.

        AIEMMIN LAITON 5000 IU ENSIN KP 14 JA SITTEN SEURAAVASSAKIERROSSA KP 11 JOKA OLI LIIAN AIKAISIN. JA ISÄNTÄ EI VARMAAN JAKSA SAMAAN TAHTIIN KUN MÄ JOTEN SE SALLITTAKOON HÄENELLE...

        PALATAAN JA KIRJOTTAKAA KAIKKI TODELLA KOKEMUKSIANNE TÄNNE NETTIIN...

        T. COSEETTE


      • emmiina00
        cosette kirjoitti:

        JAUTRISSA MYÖS!!!

        ERINOMAISTA JA ESIMERIKKLISTÄ!!!

        JOO SEN VASTA SITTEN TIETÄÄ MISSÄ KOHDASSA JA VAIHEESSA NE MUNASOLUT ON JA SAA SEURANTA VARMUUUDEN NIISTÄ.

        ITSE LAITOIN PREGNYLIÄ TÄNÄÄN 10 000 IU JA TÄNÄÄN ON KP 13.

        AIEMMIN LAITON 5000 IU ENSIN KP 14 JA SITTEN SEURAAVASSAKIERROSSA KP 11 JOKA OLI LIIAN AIKAISIN. JA ISÄNTÄ EI VARMAAN JAKSA SAMAAN TAHTIIN KUN MÄ JOTEN SE SALLITTAKOON HÄENELLE...

        PALATAAN JA KIRJOTTAKAA KAIKKI TODELLA KOKEMUKSIANNE TÄNNE NETTIIN...

        T. COSEETTE

        tiidii, Paljonko maksoi tuo vyöhyketerapia? Kuulostaa niin ihanalta ja rauhoittavalta! Täytyy varmaan kokeilla itsekkin joskus.

        Cosette, kuinka kauan olittekaan yrittänyt omaa pienokaista?



        Tuli muuten mieleen kun joku joskus täällä palstalla kritisoi lapsettomia että jos me saamme tyttöjä ovat he lapsettomia jne, mutta minä ainakin olen "perinyt" pco:ni isän puolelta. Isän kummallakin siskolla on Pco ja muillakin sukulaisilla :)


      • tiidii
        emmiina00 kirjoitti:

        tiidii, Paljonko maksoi tuo vyöhyketerapia? Kuulostaa niin ihanalta ja rauhoittavalta! Täytyy varmaan kokeilla itsekkin joskus.

        Cosette, kuinka kauan olittekaan yrittänyt omaa pienokaista?



        Tuli muuten mieleen kun joku joskus täällä palstalla kritisoi lapsettomia että jos me saamme tyttöjä ovat he lapsettomia jne, mutta minä ainakin olen "perinyt" pco:ni isän puolelta. Isän kummallakin siskolla on Pco ja muillakin sukulaisilla :)

        se vyöhyketerapia maksoi 40e ja kesti 45 min. mutta kyllä siitä jo maksaakin,oon ollu niin stressaantunut/väsynyt että kaipasinkin jo tuollaista rentoutumista:)nyt on tosi hyvä fiilis,ovista tässä oottelen...


      • cosette
        emmiina00 kirjoitti:

        tiidii, Paljonko maksoi tuo vyöhyketerapia? Kuulostaa niin ihanalta ja rauhoittavalta! Täytyy varmaan kokeilla itsekkin joskus.

        Cosette, kuinka kauan olittekaan yrittänyt omaa pienokaista?



        Tuli muuten mieleen kun joku joskus täällä palstalla kritisoi lapsettomia että jos me saamme tyttöjä ovat he lapsettomia jne, mutta minä ainakin olen "perinyt" pco:ni isän puolelta. Isän kummallakin siskolla on Pco ja muillakin sukulaisilla :)

        Ollaan yritetty nyt 4 kk ajan. Sairaudet yms. on estäny aiemmin joten nyt kun on taukoa niissä niin voidaan rauhassa yrittää.

        Isäntä just kirjotteli että millonkas tuut kotiin.. tänään kp14 ja eilen laitoin pregnyl
        10 000 IU joten toivon että auttaa...saas nähdä... voi kun onnistuis!

        Ilona miten voit?

        missä on kjs???

        Dita von...????

        Kiva Saima kun kirjotit uutisia! aina kiva kuulla teidän kokemuksia ja mielipiteitä!

        plussatuulia kaikille!!! t. Cosette


    • saima.

      toinen clomikierto käynnissä..Hieman pessimistinen olo, kun ekojen clomien jälkeen viikko oviksesta alkoi tosi kumma tiputtelu. Sitä kesti toista viikkoa, välillä kovenpana ja välillä hiipuvanpana. Koska oli niin outoa, en tiedä olenko tulkinnut ekan vuotopäivän oikein vai täysin väärin. Yksityinen lääkäri kuitenkin neuvoi clomit aloitettavaksi epävarmuudesta huolimatta ja niitä nyt kiskon..Plääh. Ensiviikolla ultraan, että selviääpä ainakin sitten mentiinkö metsään.
      Tsemiä kaikille!!

      • piuz

        Kiitti cosette kun siirsit meidät tänne:)

        Huomenna inssiin kp 13
        ja folleja oli ne 4 vähä jänskättää.

        Viimeks oli vaa vasemmalla puolella nyt oli molemmissa.
        Yks oli pieni 14,muut oli 16-17...

        Onko muille tehty inssiä kun on ollu folleja noinkin paljon?

        Hassua viimeks oli kolme ja ei suostuttu tekee inssiä ja nyt 4 sitten tehää.

        Piikin pistin kp 11 ja aristaa ihan älysti sitä kohtaa.

        Mitenkäs tuo limis 6,5mm.Meinaan vaan että aika ohut?


      • ilona.
        piuz kirjoitti:

        Kiitti cosette kun siirsit meidät tänne:)

        Huomenna inssiin kp 13
        ja folleja oli ne 4 vähä jänskättää.

        Viimeks oli vaa vasemmalla puolella nyt oli molemmissa.
        Yks oli pieni 14,muut oli 16-17...

        Onko muille tehty inssiä kun on ollu folleja noinkin paljon?

        Hassua viimeks oli kolme ja ei suostuttu tekee inssiä ja nyt 4 sitten tehää.

        Piikin pistin kp 11 ja aristaa ihan älysti sitä kohtaa.

        Mitenkäs tuo limis 6,5mm.Meinaan vaan että aika ohut?

        tuo 6,5 limis on ihan hyvä, ei hätää!

        ja tosi hyvä homma tuo follien iso määrä, ja kuten mannis sanoisi se ei pelaa joka pelkää ;) jos tulee monta vauvaa niin antaa tulla, niinhän?? :))


      • cosette

        Moi Saima!!

        miten voit?? mikä kiertopvä nyt on?

        millasia tuntemuksia?? onko sulla pregnyliä??


      • cosette

        ja Leidi..?? missä olette?? ei ole kuulunut mitään vähään aikaan...???

        mikä on vointi ja tän hetken lääkitykset ??

        mikä kiertopvä??

        t. Cosette-täti huolissaan (sovitaan että mä olen se täti joka tulee käymään eikä se BloodyMary verinen täti, jookosta... ; )


    • Tatum

      Nyt meneillaan kp 9. Clomeja olen syönyt kp 5.-9. Huomenna eli kp 10 on jo ultra. Näkyykös siellä vielä mitään kun on jo näin pian?

      Mulla nyt eka clomikierto ja tästä kierrosta pitäisi tehdä inseminaatio mikäli kaikki menee ok.

      Jännää on ja kaikki ihan uutta!

      • ilona.

        juu kyllä kp 10 pitäisi jotain näkyä, follit on jo ihan hyviä tuossa vaiheessa, joskaan eivät valmiita varmaankaan. kerro miten kävi!!!
        saanko kysyä miksi teillä on inssi eikä luoteta "omaan yritykseen" kotona? ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..


      • Tatum
        ilona. kirjoitti:

        juu kyllä kp 10 pitäisi jotain näkyä, follit on jo ihan hyviä tuossa vaiheessa, joskaan eivät valmiita varmaankaan. kerro miten kävi!!!
        saanko kysyä miksi teillä on inssi eikä luoteta "omaan yritykseen" kotona? ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..

        Ultrassa näkyi 5 follia;)

        "Johtofolli" oli 16mm ja 4 muuta oli 12mm. Jos ovulaatiota ei tapahdu ennen sunnuntaita niin sitten su irrotuspistos ja maanantaina tehdään inssi.

        Kysyit että miksi meille tehdään heti inssi eikä ensin yritetä pelkän hormoonin avulla.

        Minulla on perussairaus joka ilmeisesti aiheuttaa sen että en tule raskaaksi vaikka muuten periaatteessa kaikki on ok. Tähän usein liittyy myös ennenaikainen munasarjojen toiminnan loppuminen. Koska ikää on jo 30, niin lääkäri katsoi parhaaksi ryhtyä "tosi toimiin" heti.

        Olo on ristiriitainen. Toisaalta toiveikas, mutta toisaalta pelkää toivomista ettei taas pety;/


      • ilona.
        Tatum kirjoitti:

        Ultrassa näkyi 5 follia;)

        "Johtofolli" oli 16mm ja 4 muuta oli 12mm. Jos ovulaatiota ei tapahdu ennen sunnuntaita niin sitten su irrotuspistos ja maanantaina tehdään inssi.

        Kysyit että miksi meille tehdään heti inssi eikä ensin yritetä pelkän hormoonin avulla.

        Minulla on perussairaus joka ilmeisesti aiheuttaa sen että en tule raskaaksi vaikka muuten periaatteessa kaikki on ok. Tähän usein liittyy myös ennenaikainen munasarjojen toiminnan loppuminen. Koska ikää on jo 30, niin lääkäri katsoi parhaaksi ryhtyä "tosi toimiin" heti.

        Olo on ristiriitainen. Toisaalta toiveikas, mutta toisaalta pelkää toivomista ettei taas pety;/

        pelaatko nyt tuon 16mm follin mukaan vai niiden pienempien? tikutatko ovista vai miten sen arvioit, ultralla kai viimeistään?

        olen samaa mieltä että tosi toimiin vaan!! mitä sitä turhia odotella :))


      • Tatum
        ilona. kirjoitti:

        pelaatko nyt tuon 16mm follin mukaan vai niiden pienempien? tikutatko ovista vai miten sen arvioit, ultralla kai viimeistään?

        olen samaa mieltä että tosi toimiin vaan!! mitä sitä turhia odotella :))

        Ovista tikuttelen;)

        Jos se tapahtuu ennen sunnuntaita niin sitten yritetään luonnonmenetelmällä. Vaikka folleja oli useita niin lääkäri ei antanut ehdotonta yhdyntäkieltoa koska muut follit oli niin paljon pienempiä, että monikkoraskaus on kuitenkin hyvin epätodennäköinen.

        Ja täytyy sanoa, että vaikka tiedän kaksosraskauden riskit niin en kyllä olisi kovinkaan pahoillani jos niin kävisi. Kolmos tai nelosraskaus olisikin sitten jo ihan toinen juttu.

        Jos päästään inseminaatioon asti, niin ultran yhteydessä sitten tarvittaessa "liiat" follit poistetaan.

        Kyllä on jännää touhua!

        Vielä kun tietäisi keinon pidätellä ovulaatiota;)


    • ilona.

      olin seurannassa tänään kp 11, siellä on kaksi follia nyt vissiin 14 ja 15 mm, perjantaina uudestaan ja pregnyl silloin.

      vyöhyketerapiaa oon minäkin kokeillut, en tähän "vaivaan" mutta muuten vaan, aivan ihanaa!! paras keino rentoutua, aivan mahtavaa..

      jatkan kohta, kiirettä piisaa!

    • Helmiina

      Heippa! meillä nyt menoss eka clomi-kierto, kun viime yrittämällä loppuvuodessa ei tärpänny, niin nyt siis uusi yritys. Mulla nyt menossa kp 27... eli viikon sisään tietää tuleeko täti käymään vai pääseekö sitä viimein iloitsemaan "salamatkustajasta" :) Mulla on kierto yleensä 30-36 pv, eli ei oikein voi edes testailla vielä.

      Nyt tänään on tuntunu alavatsalla menkkojen kaltaista kipuilua, taitaa siis olla toivo menetetty tällä kierrolla :( Toivotaan et nyt joku plussais, niin voitais iloita edes toisten puolesta.

    • piuz

      tänään olin ekassa inssissä...nyt ei muuta kun jännätään:)

      Ilonalle:
      Ei mua haittaa se kuinka monta saa alkunsa,kunhan ny edes se hartaasti toivottu yksikin.

      • cosette

        mmiten meni lekurilla??

        millasia tuntemuksia sulla on?

        mikä kiertopäivä sulla on nyt..? tai piinapäivä.

        t.Cosi


    • kjs

      Täällä mä taustalla lueskelen teidän kirjotuksia ja jännään mukana. Itselläni sellainen tilanne että seuraava lääkäriaika lapsettomuuden suhteen on vasta heinäkuussa Naistenklinikalla. Nyt vain odottelen,odottelen ja odottelen!!!! Yhtä hel...tiä jos suoraan sanotaan :o(

      Mitään hoitojakaan mulla ei ole ennen tota heinäkuuta. Et mahikset raskautua on aika huonot luomuna. Mutta toki ihmeitä tapahtuu ja peti puuhat siksi jatkukoon ;o)

      • cosette

        voi sitä luomustikin raskautua. just kun vähiten odottaa.. kuten endometrioosista kärsivä ystäväni.. sanoi että kyllä hämmästyi kun naistenklinikalla sanottiin ettei enää hoideta, endo on niin pahana. mutta vauva tuli!!

        ja mun naapuri, 43 v mimmi meninaimisiin 41 v ja tuli raskaas. ei ollu edellisiä poikaystäviä, oli vähän vanhapiikatyyppiä, mutta toisin kävi! se tyyppi olis ollut niinkun viimesin niistä joiden olisin ajatellu tekevän lapsia.. tai menevän miehelään.. mutta mutta.. totuus on tarua ihmeellisempää..


    • tiidii

      minä kp:nä ootte bongannu oviksen?!mulla clomit siis kp 3-7 ja kierto vaihtelee,28-31..nyt ekaa kertaa oli ovistestit käytössä,alotin jo kp 11 testaamaan ja nyt kp 13 ja 14 näky selvät tummat viivat ja oli ovisoireita,menkkamaista kipua alavatsalla ja rinnoissa,mut limoista en kyll osaa sanoo juuta enkä jaata..nyt siis menossa kp 15 ja oletan et ovis sit oli ja meni ja sen mukaan touhuiltiin...nyt vaan odotellaan ja toivon niin et onnistas:)

      • ilona.

        hei tiidii sulla ei siis oo pregnyliä mukana kierrossa? sen kanssa on suht helppo bongata ovis kun sen ajankohta on aika tarkka, tosin voihan siinäkin pientä heittoa olla.
        mulla ovis lähenee, tänään bongasin kunnon "ovislimaa" ja ilahduin heti ;) huomenna iltasella laitetaan pregnyl joten ovulaatio olis sitten lauantaina jos menee kaavan mukaan. mulla tulee maha aikas kipeeksi oviksen aikaan, noin kaksi päivää. ja sit limat, kaikki, loppuu kuin seinään. sillon on kaikki ohi.

        noista testeistä taas se, että niillä kun on plussaa, on ovis kai seuraavana (ei samana) päivänä!?


      • tiidii
        ilona. kirjoitti:

        hei tiidii sulla ei siis oo pregnyliä mukana kierrossa? sen kanssa on suht helppo bongata ovis kun sen ajankohta on aika tarkka, tosin voihan siinäkin pientä heittoa olla.
        mulla ovis lähenee, tänään bongasin kunnon "ovislimaa" ja ilahduin heti ;) huomenna iltasella laitetaan pregnyl joten ovulaatio olis sitten lauantaina jos menee kaavan mukaan. mulla tulee maha aikas kipeeksi oviksen aikaan, noin kaksi päivää. ja sit limat, kaikki, loppuu kuin seinään. sillon on kaikki ohi.

        noista testeistä taas se, että niillä kun on plussaa, on ovis kai seuraavana (ei samana) päivänä!?

        ei oo pregnyliä mulla ollut käytössä ollenkaan,eikä tässä kierrossa oo ees seurantaultraa...mut nyt tuntuu ensimmäistä kertaa,että ovulaatio tuntu todella voimakkaasti ja mieli on ollu tosi luottavainen ja yritys hyvä kymmenen:)toiveikkain mielin...juuri kävin katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa,kumpa itekkin saisi oman käärön syliin joku päivä:)


      • emmiina00
        tiidii kirjoitti:

        ei oo pregnyliä mulla ollut käytössä ollenkaan,eikä tässä kierrossa oo ees seurantaultraa...mut nyt tuntuu ensimmäistä kertaa,että ovulaatio tuntu todella voimakkaasti ja mieli on ollu tosi luottavainen ja yritys hyvä kymmenen:)toiveikkain mielin...juuri kävin katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa,kumpa itekkin saisi oman käärön syliin joku päivä:)

        Mulla on ovis lähes aina päivälleen kp15. :)

        Onko teidän muiden miehille tehty spermatutkimuksia ennen clomeja? minun ei.. ja olen syöny jo 4kiertoo.

        alko niin masentaa kun eilen puhuttiin miehen kanssa ja hän sanoi että ei käyttäny entisen tyttöystävän kanssa vuoteen ehkäsyä, tuloksena vaan yks keskenmeno, nykyään tytöllä on eri miehen kanssa kaksi lasta. kiva jos oon syöny "turhaan" lääkkeitä.. mies on superhuono puhumaan niin ei oo tullu aikasemmin puhe, kuvittelin että se exän keskenmeno oli vahinko. plääh...


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        hei tiidii sulla ei siis oo pregnyliä mukana kierrossa? sen kanssa on suht helppo bongata ovis kun sen ajankohta on aika tarkka, tosin voihan siinäkin pientä heittoa olla.
        mulla ovis lähenee, tänään bongasin kunnon "ovislimaa" ja ilahduin heti ;) huomenna iltasella laitetaan pregnyl joten ovulaatio olis sitten lauantaina jos menee kaavan mukaan. mulla tulee maha aikas kipeeksi oviksen aikaan, noin kaksi päivää. ja sit limat, kaikki, loppuu kuin seinään. sillon on kaikki ohi.

        noista testeistä taas se, että niillä kun on plussaa, on ovis kai seuraavana (ei samana) päivänä!?

        jep,

        pregnylin kans on helppoa bongata ovis, mutta silti ei näytä onnistuvan...


      • cosette
        tiidii kirjoitti:

        ei oo pregnyliä mulla ollut käytössä ollenkaan,eikä tässä kierrossa oo ees seurantaultraa...mut nyt tuntuu ensimmäistä kertaa,että ovulaatio tuntu todella voimakkaasti ja mieli on ollu tosi luottavainen ja yritys hyvä kymmenen:)toiveikkain mielin...juuri kävin katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa,kumpa itekkin saisi oman käärön syliin joku päivä:)

        joo, tääl kans haluttais käärö syliin.. voi kun nyt onnistuisi..

        tänään olin seurantaultrassa. kp 16 tai 17 ja oli vaan 2 follia mol puolilla, sitten sellasia pieniä joista ei kehity mitään. eli kai tossa jotain muutosta olis tapahtunut.. eli pari olis lähteny etenemään, ei sitä tiedä vielä. aika näyttää.

        kaipaan isäntää ja hellää kättään. oli niin raatona että kävi nukkumaan saman tien ku ntuli kotiin.

        miten muut voitte??? tääl kohtalaisen hyvin. käyn aikaisin nukkuun tänään kun on niin univelkaa.

        t. cose


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        joo, tääl kans haluttais käärö syliin.. voi kun nyt onnistuisi..

        tänään olin seurantaultrassa. kp 16 tai 17 ja oli vaan 2 follia mol puolilla, sitten sellasia pieniä joista ei kehity mitään. eli kai tossa jotain muutosta olis tapahtunut.. eli pari olis lähteny etenemään, ei sitä tiedä vielä. aika näyttää.

        kaipaan isäntää ja hellää kättään. oli niin raatona että kävi nukkumaan saman tien ku ntuli kotiin.

        miten muut voitte??? tääl kohtalaisen hyvin. käyn aikaisin nukkuun tänään kun on niin univelkaa.

        t. cose

        onko sulla aina ollut seuranta kp 16 aikoihin? sun ovulaatiohan on jo tapahtunut???? ja folleja vieläkin siis näkyy?


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        onko sulla aina ollut seuranta kp 16 aikoihin? sun ovulaatiohan on jo tapahtunut???? ja folleja vieläkin siis näkyy?

        ... ja nyt oviksen jälkeen vähemmän, 1-2 puhjenneen näköstä. Iimmis 16 mm. vasemmalla oli ainakin ultrassa ns. revenneen näkönen folli, ihan sen näkönen et olis jo keltarauhanen.

        siis ti iltapvällä pistin pregnylin tupla-annoksella 10000 IU. ke iltapvällä töissä tuli voimakas yksttäinen kouristus alavaatsalle. ehkä irtos sillon..? toivottavasti. en tehny ovistestejä, pregnyl ja tommonen kunnon annos vielä, on ihan hyvä irrottaja.

        eli nyt sitten on taas toiveet korkeella.. siel oli munasarjoissa pari follia per puoli, mutta ne oli aika pieniä, tuntu kun osa niistä folleista mitä näin ultrassa kp12, olis "hävinny" mystisesti... toivottavasti irtosivat ja löysivät isännän siittiöt...

        ajatus vauvasta on niin ihana. no, odotellaan ja katsotaan sitten tärppäsikö vai tuleeko täti taas.. piinaavaa odotusta.. mutta ei auta kun yrittää..

        t. Cosette


      • cosette

        aika tarkasti ovis yleensä tulee. mutten tee enää ovistestejä, en viitti. pistän kuitenkin sen pregnylin ja nyt viel 10 000 IU.

        pregnyl on kyl kellontarkka! ja nyt riemastuin eritoten kun tuli kunnon repäisy alavatsalle.
        tuntu todella että sieltä jotain irtos.

        mitäs noin monella follilla sitten tekee jos yksikään ei irtoa!! niin on tainnu käydä edell kierroissa. toivon, toivon, toivon nyt niiiin...

        plussatuulia...


    • Tatum

      Koska en ole vielä ovuloinut, niin huomenna sitten irroituspiikki ja maanantaina inssi ;)

      Torstaina ultrassa kp 10 oli viisi follia joista 4x12 mm ja 1x16mm. Jos follit kasvaa sen 1.5mm pvä:ssä, niin eikös ne pienemmätkin ala olemaan ihan "toimintakokoisena" maanantaihin mennessä?

      • ilona.

        hei tatum!
        meitähän on monta ovuloimassa samoihin aikoihin, tosi jännää!! tuo tilanteesi kuulostaa tosi hyvältä, tosiaan follit kasvavat sen 1-2mm päivässä, joskus jopa enemmän. kerro sit heti miten meni se inssi!!


      • cosette

        ...kiertopvään nähden. ne kasvaa noin 2 mm pvässä ja sitten kun ovispvä on pregnylillä niin irtoilevat kun ovat valmiita.

        kuulostaa oikeen hyvältä. tääl ollaan peukut ja varpaat pystyssä!!

        miten voit nyt? kerro paljonko pregnyliä laitetaan ja tuntuko sulla riuhtasuna tai nippasuna alavatsalla, vai tuntuko miltään.

        viime kierrossa laitoin pregnyl 5000 IU eikä ollu mitään oireita, nyt laitoin 10 000 IU ja kyllä riuhtasi kerran. isäntä istuu tossa pöydän ääressä ja on niin komian näkönen.. mmmm...


      • Tatum
        cosette kirjoitti:

        ...kiertopvään nähden. ne kasvaa noin 2 mm pvässä ja sitten kun ovispvä on pregnylillä niin irtoilevat kun ovat valmiita.

        kuulostaa oikeen hyvältä. tääl ollaan peukut ja varpaat pystyssä!!

        miten voit nyt? kerro paljonko pregnyliä laitetaan ja tuntuko sulla riuhtasuna tai nippasuna alavatsalla, vai tuntuko miltään.

        viime kierrossa laitoin pregnyl 5000 IU eikä ollu mitään oireita, nyt laitoin 10 000 IU ja kyllä riuhtasi kerran. isäntä istuu tossa pöydän ääressä ja on niin komian näkönen.. mmmm...

        Tässä on muutaman päivän ollut tuntemuksia vatsassa ja olen ollut murheellinen, että ovis tulee liian aikaisin, mutta onneksi ei:)

        Pregnyl annos on 5000 IU. Hiukan piikkikammoisena kauhistuttaa tuo pistäminen, mutta onneksi saan kunnon otteen "vatsanahasta" niin luulis menevän ok... taidan alkaa jo nyt nipistelemään niin luulis vatsamakkaran olevan jo huomisaamuksi aikalailla tunnoton;)

        Olen ihan täpinöissäni! Tästä ei taida hyvä seurata kun olen niin toiveikas;/ ?! Onneksi on vappu niin luulis sen hiukan rentouttavan!

        Peukut ja varpaat tosiaan pystyssä meidän kaikkien puolesta!


      • Tatum
        ilona. kirjoitti:

        hei tatum!
        meitähän on monta ovuloimassa samoihin aikoihin, tosi jännää!! tuo tilanteesi kuulostaa tosi hyvältä, tosiaan follit kasvavat sen 1-2mm päivässä, joskus jopa enemmän. kerro sit heti miten meni se inssi!!

        Hauskaa tosiaan, kun niin moni on ihan samassa tilanteessa, suunnilleen samalla kierrolla vieläpä! Muiden fiiliksiä ja "etenemistä" on mielenkiintoista seurata. Toivottavasti saadaan kaikkien aikojen vauvavappu!

        Myöhemmin lisää!


      • cosette

        .. joo kp 10 nurkilla ultrassa follit oli 12 mm 14 mm 16 -18 mm.

        kyllä ne pienemmätkin voi kehittyä ja jos pregnylin laittaa niin irtoilla voi enemmänkin.

        kyllähän clominkin kanssa ja ilmankin voi olla useitakin ovulaatioita.

        on tää jännää... ihanaa jännätä yhdessä ja vertailla kokemuksia. mul ei aiemmin pregnylistä tullu mitään oireita. ovistesti oli kyl
        nyt en jaksa niitä tehdä. ei se kuitenkaan muuta mitään suunnitelmia, miehen kanssa peuhataan kuten ennenkin.. voi haluaisin 3 lasta!!! kunhan tulis nyt edes yksi!!!


    • äippä

      hei kaikille!

      Uusi täällä. Sain muutama päivä sitten varmistuksen että mulla on pcos. Takana 4 raskautta, joista 2 tullut kesken. Pcos:n oireet alkaneet jo murros iässä runsaalla karvoituksella ja myöhemmin tullut lisää muita oireita: epäsäännölliset kuukautiset, keskenmenot yms. Ensimmäistä lasta yritimme 3 vuotta. Tuli luomuna ja samoin toinen. Nyt kolmatta olemme yrittäneet reipas 2vuotta ja mitään ei ole kuulunut, kunnes hakeuduin lääkäriin ja sain tän tuomion että mulla on pcos. Toisaalta oli kauhean helpottavaa kun sai kaikille ongelmilleen yhteisen nimen ja vastauksen moniin kysymyksiin, mutta kuitenkin ajatukset kovin sekaisin uutisesta ja siitä tiedosta ettei ehkä enää saakaan lisää lapsia.Samalla ihmetytti ettei aikaisemmin kukaan lääkäri osannut kertoa että mulla on pcos. Nyt tänään saisin aloittaa clomit. Nyt haluasinkin vaihtaa ajatuksia teidän muiden kanssa aiheesta.

      • ilona.

        hei äippä!
        tervetuloa ketjuun!
        minullakin on pco ja endokin vielä. sen kummempia oireita niistä ei ole, ei siis muuta kuin kummia jomotuksia ja kipua joskus (endosta) ja se etten tule raskaaksi ilman apuja. kierrot ovat heitelleet rajusti ilman clomeja kanssa. yksi ihana lapsi meillä on, clomien ansiosta, ja nyt toista yritetään. neljäs kierto menossa nyt.
        minulle piti aikoinaan tehdä laparoskopia että pco ja endo saatiin väliaikaisesti (ne aina palaa) poistettua ja se helpotti heti raskautumista.
        oletko pelkillä clomeilla vai saitko pregnylinkin kiertoon mukaan? se pitäisi kai pcolaisilla olla.

        mukavaa lauantaita kaikille!


      • äippä
        ilona. kirjoitti:

        hei äippä!
        tervetuloa ketjuun!
        minullakin on pco ja endokin vielä. sen kummempia oireita niistä ei ole, ei siis muuta kuin kummia jomotuksia ja kipua joskus (endosta) ja se etten tule raskaaksi ilman apuja. kierrot ovat heitelleet rajusti ilman clomeja kanssa. yksi ihana lapsi meillä on, clomien ansiosta, ja nyt toista yritetään. neljäs kierto menossa nyt.
        minulle piti aikoinaan tehdä laparoskopia että pco ja endo saatiin väliaikaisesti (ne aina palaa) poistettua ja se helpotti heti raskautumista.
        oletko pelkillä clomeilla vai saitko pregnylinkin kiertoon mukaan? se pitäisi kai pcolaisilla olla.

        mukavaa lauantaita kaikille!

        hei !
        Ihanaa kun vastasit.Ei tarvi olla niin yksin näiden asioiden kanssa.Selvittäisitkö minulle enemmän pregnylistä. Ekaa kertaa tosiaan hoidot menosssa ja vähän pihalla. Mulla siis pelkät clomit käytössä. Maanantaina vielä varmistan lääkäriltä että jatkanko Terolutin ottamista kun jäi kysymättä kun olin niin sekaisin pcos uutisesta.Oliko sulla siis pco vai pcos.


      • cosette

        eli täällä ollaan ja kiva kun tulee uusia mukaan!!

        mun mielestä pco ja pcos on sama asia. eli pco on polycystic ovaries ja pcos on polycystic ovary syndrome. mutta tarkottaa samaa.

        tuttavallani oon ppaha endometrioosi ja naistenklinikaltasanottiin ettei hoida enää häntä ku nei voi tulla kuitenkaan raskaaksi.
        nähtiin tossa kaupungilla pari kk sitten ja kertoi että on raskaana ja huomasihan sen!! että ihmeellistä tää on!

        t. Cosette


      • ilona.
        äippä kirjoitti:

        hei !
        Ihanaa kun vastasit.Ei tarvi olla niin yksin näiden asioiden kanssa.Selvittäisitkö minulle enemmän pregnylistä. Ekaa kertaa tosiaan hoidot menosssa ja vähän pihalla. Mulla siis pelkät clomit käytössä. Maanantaina vielä varmistan lääkäriltä että jatkanko Terolutin ottamista kun jäi kysymättä kun olin niin sekaisin pcos uutisesta.Oliko sulla siis pco vai pcos.

        siis eka ihan aluksi mikä ero on pco ja pcos?
        ja yleensä pregnyl tarvitaan irrottamaan se munasolu kun se ei irtoa itsestään. kannattaa kysyä siitä lekurilta, suosittelen aivan ehdottomasti!! minulla ei ovista tulisi ilman sitä..


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        eli täällä ollaan ja kiva kun tulee uusia mukaan!!

        mun mielestä pco ja pcos on sama asia. eli pco on polycystic ovaries ja pcos on polycystic ovary syndrome. mutta tarkottaa samaa.

        tuttavallani oon ppaha endometrioosi ja naistenklinikaltasanottiin ettei hoida enää häntä ku nei voi tulla kuitenkaan raskaaksi.
        nähtiin tossa kaupungilla pari kk sitten ja kertoi että on raskaana ja huomasihan sen!! että ihmeellistä tää on!

        t. Cosette

        just noin se on, sitähän minäkin :) sekosin hetkeksi ;)


      • cosi
        ilona. kirjoitti:

        siis eka ihan aluksi mikä ero on pco ja pcos?
        ja yleensä pregnyl tarvitaan irrottamaan se munasolu kun se ei irtoa itsestään. kannattaa kysyä siitä lekurilta, suosittelen aivan ehdottomasti!! minulla ei ovista tulisi ilman sitä..

        pco = polycystic ovaries

        pcos = polycystic ovary syndrome

        siis sama asia. hieman eri nimiä näkee kirjallisuudessa.

        clomit ja pregnyl ehdottomasti alkuun ja järeemmät toimet jatkossa, fsh induktiot jne.. ihanaa kun on gonaleja, puregoneja jne.. vaik on kalliita niin auttaapahan meitä joil ei muuten ehkä tärppää..

        t. Cosette


      • äippä
        ilona. kirjoitti:

        just noin se on, sitähän minäkin :) sekosin hetkeksi ;)

        itse jostain luin että pco:lla ja Pcos olis niiden oireissa jotain eroa...??? Että Pcos:ssä niitä olis enempi?? Hirsutismi, lapsettomuus, epäsäännölliset kuukautiset, polykystiset munasarjat jne... vaikka ei sillä ole itselle väliä.Musta on kiva että on kanssa sisaria joiden kanssa voi puhua. Ensimmäinen clomifen meni alas...Siitä pregnylistä mulle ei puhuttu mitään. Taidanpa maanantaina kysäistä siitäkin. Kiitti vinkistä. Stemppiä kaikille yritykseen :)


      • äippä
        cosette kirjoitti:

        eli täällä ollaan ja kiva kun tulee uusia mukaan!!

        mun mielestä pco ja pcos on sama asia. eli pco on polycystic ovaries ja pcos on polycystic ovary syndrome. mutta tarkottaa samaa.

        tuttavallani oon ppaha endometrioosi ja naistenklinikaltasanottiin ettei hoida enää häntä ku nei voi tulla kuitenkaan raskaaksi.
        nähtiin tossa kaupungilla pari kk sitten ja kertoi että on raskaana ja huomasihan sen!! että ihmeellistä tää on!

        t. Cosette

        kiitti tervetulo toivotuksesta. Heti paljon parempi olo kun pääsi jutskaan muitten kanssa asiasta.


      • cosette
        äippä kirjoitti:

        itse jostain luin että pco:lla ja Pcos olis niiden oireissa jotain eroa...??? Että Pcos:ssä niitä olis enempi?? Hirsutismi, lapsettomuus, epäsäännölliset kuukautiset, polykystiset munasarjat jne... vaikka ei sillä ole itselle väliä.Musta on kiva että on kanssa sisaria joiden kanssa voi puhua. Ensimmäinen clomifen meni alas...Siitä pregnylistä mulle ei puhuttu mitään. Taidanpa maanantaina kysäistä siitäkin. Kiitti vinkistä. Stemppiä kaikille yritykseen :)

        polykystiset ovariot, sinällään ovat sama asia, mutta siinä syndroomassa on sitten noita muitakin oireita eli on oireyhtymä, läjä muutakin riesaa naiselle.. no, siitä huolimatta voi hoidoilla tulla raskaaksi.

        plussatuulia... t. Cosette


    • ilona.

      elikkäs, eilen oli seuranta kp 13, limis oli muhkeat 12mm, ja molemmilla puolilla oli yksi (mainittava)folli. eka 17mm ja toinen 19mm. pregnyl laitettiin heti! nyt on jännää taas ja miehen kanssa on myllätty jo kaksi iltaa.

      meillähän on monella kierto samoissa päivissä!! :))

      ilona kp 14

      • cosette

        kuulostaa hyvältä! follit on kunnollisen kokosia ja pregnylkin laitettu. laitoitko 5000 vai 10000 IU??

        toivon että meil kaikilla onnistuis!! lähden nyt puutarhatöihin.

        t. Cosette


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        kuulostaa hyvältä! follit on kunnollisen kokosia ja pregnylkin laitettu. laitoitko 5000 vai 10000 IU??

        toivon että meil kaikilla onnistuis!! lähden nyt puutarhatöihin.

        t. Cosette

        10000 mullakin!


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        10000 mullakin!

        ..riuhtaisuja, kovaa yksittäistä ohimenevää alavatsakipua...

        voi kun me onnistuttais nyt kaikki tässä haaveessamme!!


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        ..riuhtaisuja, kovaa yksittäistä ohimenevää alavatsakipua...

        voi kun me onnistuttais nyt kaikki tässä haaveessamme!!

        sillon kun mulla tärppäsi ja sain siitä vauvan niin heräsin siihen kun mahaa repäisi ihan tosissaan, ovis oli siis silloin keskellä yotä. pelästyin oikein, se oli oikeestaan just se 36 tuntia piikistä. oliko sulla se 36 tuntia?? nyttemmin mulla on vaan maha sillai aika kipee, ei oo tullut semmosta "NYT se tapahtuu" tunnetta, vaikkakin varma olo että ovis on käynnissä :)


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        sillon kun mulla tärppäsi ja sain siitä vauvan niin heräsin siihen kun mahaa repäisi ihan tosissaan, ovis oli siis silloin keskellä yotä. pelästyin oikein, se oli oikeestaan just se 36 tuntia piikistä. oliko sulla se 36 tuntia?? nyttemmin mulla on vaan maha sillai aika kipee, ei oo tullut semmosta "NYT se tapahtuu" tunnetta, vaikkakin varma olo että ovis on käynnissä :)

        olin sillon töissä ja oli iltapvä. istuin tuolilla ja yhtäkkiä menin ihan myttyrä/sykkyrä/sikiöasentoon kun repäsi niin kovaa alavatsalla. se meni nopeesi ohi, mut ajattelin että ehkä se oli se irtoamiskipu sitten. en tiedä. nähtäväksi jää. jännä ja kova yksittäinen, yhtäkkinen kipu, riuhtasun, repäisyn oloinen. jäi vaan todella mieleen. mulle varmaan on ihan hyvä toi 10 000 IU annokseksi. jännityksellä odotan..


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        sillon kun mulla tärppäsi ja sain siitä vauvan niin heräsin siihen kun mahaa repäisi ihan tosissaan, ovis oli siis silloin keskellä yotä. pelästyin oikein, se oli oikeestaan just se 36 tuntia piikistä. oliko sulla se 36 tuntia?? nyttemmin mulla on vaan maha sillai aika kipee, ei oo tullut semmosta "NYT se tapahtuu" tunnetta, vaikkakin varma olo että ovis on käynnissä :)

        ja peuhattiin illasta, sillon oli varmaan aika tarkkaan 30 h kohdalla.


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        olin sillon töissä ja oli iltapvä. istuin tuolilla ja yhtäkkiä menin ihan myttyrä/sykkyrä/sikiöasentoon kun repäsi niin kovaa alavatsalla. se meni nopeesi ohi, mut ajattelin että ehkä se oli se irtoamiskipu sitten. en tiedä. nähtäväksi jää. jännä ja kova yksittäinen, yhtäkkinen kipu, riuhtasun, repäisyn oloinen. jäi vaan todella mieleen. mulle varmaan on ihan hyvä toi 10 000 IU annokseksi. jännityksellä odotan..

        mulla on nyt aika tarkkaan 24h pregnylistä eikä mitään tuntoja..... luuletko että se ovis voisi tulla pregnylillä noinkin aikasin?? siis jos en tunne mitään niin alkaapi huolettaa. ovis mulla pitäisi tipahtaa huomen aamuun siis...mutta mutta mutta... nyt pelottaa jos se tuliskin jo NYT (vaikken tuntoja)... gulps... ei olla tänään myllätty, vielä.. (mutta eilen kyllä). kamalaa panikointia ja kelloon tuijottamista!!!!


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        mulla on nyt aika tarkkaan 24h pregnylistä eikä mitään tuntoja..... luuletko että se ovis voisi tulla pregnylillä noinkin aikasin?? siis jos en tunne mitään niin alkaapi huolettaa. ovis mulla pitäisi tipahtaa huomen aamuun siis...mutta mutta mutta... nyt pelottaa jos se tuliskin jo NYT (vaikken tuntoja)... gulps... ei olla tänään myllätty, vielä.. (mutta eilen kyllä). kamalaa panikointia ja kelloon tuijottamista!!!!

        eihän kaikki tunne ovista ensinkään! mulla ei ole yleensä pregnyl 5000 iu:lla tuntunu MITÄÄN oireita, silti ovistesti oli plussaa!!

        mutta olin iloinen riuhtaisusta.. tosin se ei välttämättä tarkota mitään..

        ei auta kun pupuilla ja odottaa.. kyllä se siitä..

        peukut ja varpaat pystyssä..

        t. Cosette


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        eihän kaikki tunne ovista ensinkään! mulla ei ole yleensä pregnyl 5000 iu:lla tuntunu MITÄÄN oireita, silti ovistesti oli plussaa!!

        mutta olin iloinen riuhtaisusta.. tosin se ei välttämättä tarkota mitään..

        ei auta kun pupuilla ja odottaa.. kyllä se siitä..

        peukut ja varpaat pystyssä..

        t. Cosette

        ovis on mulla menossa, tai siis kivut alkoi pari tuntia sitten, juuri ajallaan, tai noin 37 tuntia pregnylistä. Hyvä kun voin liikkua edes.. Hyvä homma, mielissäni olen ja eilen illalla kävin miehen kimppuun joten siellä pitäisi olla ne simpat nyt odottamassa :)


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        ovis on mulla menossa, tai siis kivut alkoi pari tuntia sitten, juuri ajallaan, tai noin 37 tuntia pregnylistä. Hyvä kun voin liikkua edes.. Hyvä homma, mielissäni olen ja eilen illalla kävin miehen kimppuun joten siellä pitäisi olla ne simpat nyt odottamassa :)

        Hyvä ajoitus Ilona!! Simpoilla menee kuitenkin 6-7 h ennenkun ehtii uimaan munatorviin.. ja elelevät siellä kuitenkin maksimissaan jopa 5 pvää. Eli hyvä ajoitus!!

        voi kun kuulostaa hyvältä... ja on hyvä että teillä onennestäänkin lapsi, se on jo hyvä merkki..

        jännää!!!

        peukut ja varpaat tääl pystyssä. Mulla kans vihloilee alavatsaa.. mulla nyt kp18.. odotellaan.. odotellaan..

        t. Mannis


      • äippä
        cosette kirjoitti:

        Hyvä ajoitus Ilona!! Simpoilla menee kuitenkin 6-7 h ennenkun ehtii uimaan munatorviin.. ja elelevät siellä kuitenkin maksimissaan jopa 5 pvää. Eli hyvä ajoitus!!

        voi kun kuulostaa hyvältä... ja on hyvä että teillä onennestäänkin lapsi, se on jo hyvä merkki..

        jännää!!!

        peukut ja varpaat tääl pystyssä. Mulla kans vihloilee alavatsaa.. mulla nyt kp18.. odotellaan.. odotellaan..

        t. Mannis

        Sulla todella jännät ajat menossa.Toivon todella että sulla kohta komea plussa.
        Itellä vasta kp 6, mutta toiveikkaana silti.Parin viikon päästä labraan niin nähdään irtooko sieltä mitään nyt kun lääkitys päällä.


    • cosette

      Missä olette, miten voitte...???

      mikä kierron vaihe.. lähden hoitamaan omena, päärynä ja kirsikkapuita... ; )

      t. cosette kp17

      • cosette

        Missä ootte?? ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan..

        vointi??

        lääkitykset??

        kiertopvä..??

        t. just ovuloinut Cosette...


      • tiidii

        meillä näyttäs olevan sama kp,eli mullakin menossa nyt kp 17 ja ovis oli ja meni..nyt vaan jännätään kuinka käy..tosiaankin,kun sitä seurantaultraa ei nyt sitten ollu,niin en tiiä yhtään mikä tilanne vois olla!!Peukut pystyyn meille kaikille:)


      • emmiina00
        tiidii kirjoitti:

        meillä näyttäs olevan sama kp,eli mullakin menossa nyt kp 17 ja ovis oli ja meni..nyt vaan jännätään kuinka käy..tosiaankin,kun sitä seurantaultraa ei nyt sitten ollu,niin en tiiä yhtään mikä tilanne vois olla!!Peukut pystyyn meille kaikille:)

        Olettepa olleet aktiivisia heti aamusta!:) Mullakin on kp 17! Kiva ku ollaan samassa jännittämässä.

        Ihana kuulla äippä että pco:sta huolimatta on mahdollista saada lapsia :) minullekkaan ei tavallinen tk-lääkäri koskaan ole edes ehdottanut pco:ta vaikka melkein kaikki oireet, mutta sit yksityinen sanoi heti että se on pco.


      • Helmiina

        Moikka! Mulla on aikas jännät paikat, on nimittäin menossa KP 32!!! Huomenna ajattelin tehdä testin ihan vapun kunniaksi :) Edellisen kerran kun söin Clomeja niin mulla oli aika säännöllinen kierto, mut nyt on menny jo pidempään.....

        Torstaina ja tänä aamuna tuntu alavatsalla menkkamaista kipuilua,mut ei edelleenkään minkäänlaista veristä vuotoa ole tullu. Mun muru on ihan intona, kun vaan ei jouduttais molemmat pettymään. On ollu nyt niin hyvä fiilis ja jotenkin tuntuu et nyt on tarrannu Salamatkustaja kunnon otteella kiinni!

        Ilmoittelen sit loppuviikosta kui kävi :)
        Tsemppiä teille oviksiennne kans!


      • cosette
        Helmiina kirjoitti:

        Moikka! Mulla on aikas jännät paikat, on nimittäin menossa KP 32!!! Huomenna ajattelin tehdä testin ihan vapun kunniaksi :) Edellisen kerran kun söin Clomeja niin mulla oli aika säännöllinen kierto, mut nyt on menny jo pidempään.....

        Torstaina ja tänä aamuna tuntu alavatsalla menkkamaista kipuilua,mut ei edelleenkään minkäänlaista veristä vuotoa ole tullu. Mun muru on ihan intona, kun vaan ei jouduttais molemmat pettymään. On ollu nyt niin hyvä fiilis ja jotenkin tuntuu et nyt on tarrannu Salamatkustaja kunnon otteella kiinni!

        Ilmoittelen sit loppuviikosta kui kävi :)
        Tsemppiä teille oviksiennne kans!

        Moikka!! Tee nyt heti se testi!!! Jos kp on 32 niin kyllä se on jo pitkällä.. ja voit testata vaik olis pitempikin kierto! sillä ovis jos on ollut niin kyllä sen jälkeen kun on 2 vkoa siitä kulunut voi jo testata!! anna palaa.. hiukkasen semmonen olo että olet raskaana... olis niin ihanaa kun joku onnistuisi!!!

        testi, testi, testi... ja toukokuun plussatuulta kaikille meille!!

        t. Cosette vappupallojen ja serpenttiinien seasta...


      • ilona.
        Helmiina kirjoitti:

        Moikka! Mulla on aikas jännät paikat, on nimittäin menossa KP 32!!! Huomenna ajattelin tehdä testin ihan vapun kunniaksi :) Edellisen kerran kun söin Clomeja niin mulla oli aika säännöllinen kierto, mut nyt on menny jo pidempään.....

        Torstaina ja tänä aamuna tuntu alavatsalla menkkamaista kipuilua,mut ei edelleenkään minkäänlaista veristä vuotoa ole tullu. Mun muru on ihan intona, kun vaan ei jouduttais molemmat pettymään. On ollu nyt niin hyvä fiilis ja jotenkin tuntuu et nyt on tarrannu Salamatkustaja kunnon otteella kiinni!

        Ilmoittelen sit loppuviikosta kui kävi :)
        Tsemppiä teille oviksiennne kans!

        testaat huomenna ja meille ilmotat loppuviikosta? ;) jos plussa paukahtaa niin tämä ketju haluaa tietää sen heti kiitos :)

        paljon onnea testaamiseen!!!!!!


      • *LeiDi*
        cosette kirjoitti:

        Missä ootte?? ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan..

        vointi??

        lääkitykset??

        kiertopvä..??

        t. just ovuloinut Cosette...

        Voi harmi!! odotin niin kovasti näkeväni plussa uutisia teidän palstalla, kun pitkästä aikaa jälleen vierailen täälä, mutta toki te ehditte korjata asian ensi kiertoon mennessä!=)

        Mulla clomi tauon jälkeen nyt clomeilla menossa kp 5, tietysti greippimehun kera sekä uutena asiana kokeilen noita jättihelokkikapseleita, jotka kuulemma hyvinkin suotuisasti voisi vaikuttaa mun limiksiin, se olis hyvä juttu se!! Ainakin mun ihoon sillä on ollut hyvä vaikutus, eli eipä niistä haittaakaan voi olla!!=)ja nyt otan clomini silleen, että 1 aamulla ja 1 illalla, ennen otin ne samaan aikaan,, tästä tuskin mainittavaa tehoa, mutta voin sanoa, että kokeiltu ainakin on!=)

        Muuten tasapaksua elämää viettelen, ilman seurantaa, eikä uutta aikaakaan ole vielä tullut tohtorille, joten odotellaan clomeja popsien.. jos nyt ei pian mitään rupee kuulumaan, niin seuraavaksi inseminaation vuoro... voi kun sitä ei tarvittais..=)

        peukut teille pystyssä!


      • Helmiina
        cosette kirjoitti:

        Moikka!! Tee nyt heti se testi!!! Jos kp on 32 niin kyllä se on jo pitkällä.. ja voit testata vaik olis pitempikin kierto! sillä ovis jos on ollut niin kyllä sen jälkeen kun on 2 vkoa siitä kulunut voi jo testata!! anna palaa.. hiukkasen semmonen olo että olet raskaana... olis niin ihanaa kun joku onnistuisi!!!

        testi, testi, testi... ja toukokuun plussatuulta kaikille meille!!

        t. Cosette vappupallojen ja serpenttiinien seasta...

        Tein siis sen testin eilen aamulla.. Negatiivinenhan se sit oli. Edelleenkään ei ole menkat alkanu, nyt siis menossa kp 34. tän päivän on ollu taas alamahalla tunnetta, et kyl ne taitaa kuitenkin alkaa. Jos ne nyt jostain ihanasta syystä ei alkaiskaan pariin päivään, niin taidan käydä ostaa apteekista uuden estin. Jotenkin en enää luota mammaksi.fi:n testeihin.

        Ilmoittelen sitten kuin on käyny.


      • Helmiina
        Helmiina kirjoitti:

        Tein siis sen testin eilen aamulla.. Negatiivinenhan se sit oli. Edelleenkään ei ole menkat alkanu, nyt siis menossa kp 34. tän päivän on ollu taas alamahalla tunnetta, et kyl ne taitaa kuitenkin alkaa. Jos ne nyt jostain ihanasta syystä ei alkaiskaan pariin päivään, niin taidan käydä ostaa apteekista uuden estin. Jotenkin en enää luota mammaksi.fi:n testeihin.

        Ilmoittelen sitten kuin on käyny.

        täällä mä odottelen... KP 35!!! Oon kuullu nimittäin itekin, et kun se pienokainen takertuu kiinni sinne kohdun seinämään, niin se aiheuttaa menkkamaista kipuilua... :) kunpa se nyt olis sitten sitä. Edelleenkään ei mitään värivivahteitakaan ole ilmaantunut, alavatsalla vaan tuntuu erilaiselle.

        Lähdetään kultsin kans mökkeilee, niin mikäpä olis mukavampi paikka tehdä uutta testailua :) Kiitos kun elätte mukana mun jännityksessä, voin jo nähdä miten innoissanne olette mun puolesta :) ainakin toivon niin. Ilmoitellaan kuin käy.


      • ilona.
        Helmiina kirjoitti:

        täällä mä odottelen... KP 35!!! Oon kuullu nimittäin itekin, et kun se pienokainen takertuu kiinni sinne kohdun seinämään, niin se aiheuttaa menkkamaista kipuilua... :) kunpa se nyt olis sitten sitä. Edelleenkään ei mitään värivivahteitakaan ole ilmaantunut, alavatsalla vaan tuntuu erilaiselle.

        Lähdetään kultsin kans mökkeilee, niin mikäpä olis mukavampi paikka tehdä uutta testailua :) Kiitos kun elätte mukana mun jännityksessä, voin jo nähdä miten innoissanne olette mun puolesta :) ainakin toivon niin. Ilmoitellaan kuin käy.

        kerro heti mikä olo ja tilanne?? :)


    • piuz

      Voin ihan hyvin...

      Piikistä se 24h alan tuntee selvästi oviksen,se on niin kivulias että joudun kävelemäänkin kyttyrässä,autoonkaan en meinannu päästä,kun istuukin niin tuntuu sellanen vihlasu,koko ajan on sellanen kuin joku vetäis munasarjoja eri suuntiin, mutta se on ohi n.36h.

      Inssi oli mulla kivulias,lääkärillä oli vaikeuksia saada se "letku" kohdun sisään,joutu ravottamaan sitä jollakin vehkeellä,ei tehny kivaa.Kysyin että pitäiskö mun vähä aikaa tässä makoilla kuulemma pysty asento on parempi.
      Lääkäri kehotti pupuilemaan vielä samana päivänä,se oli sitten pakko pullaa.
      Miestä ei pakko touhut kiinnosta ja näkyy jo aika selvästi.

      Miehen simppa näyte ei ollu ihan hyvä 5milj. 1milj oli ok eli inssi oli meille varmaan se tarvittava hoito:)jospa ne nyt pääsi oikeeseen paikkaan ja tärppää.

      Tärppi onnea kaikille.

      Tuli pitkä stoori,heh:)



      Kp 15 menossa...

      • Fidi

        Nyt on kp 22 menossa ja jännitän kovasti taas alkaako kierto jälleen kerran alusta. Oon kyllä niin kärsimätön että taidan tehdä raskaustestin heti vappuna jos menkat ei oo alkanu. Muuten sitä popsitaan sitten clomeja ja teroja taas.. Näemmä muillakin jo alkaa ottaa "pakkopullaseksi" päähän. Sitten kun ovis ois ovella niin eiköhän miehen viikon pituinen työreissu osu just siihen kohtaan.. tais kyllä mennä tää kierto hukkaan..:(


      • cosette

        joo, kiva kun tulee riuhtaisut alavatsalle. tietää ainakin että nyt ovuloidaan.. voi se tietty muustakin johtua mut jos pregnyliä on pistäny niin tulee pian..

        ai sullakin oli se maaginen 24 h kun ovis tuli.. mulla kans.

        mielenkiintosta ja jännää odotella mitä tapahtuu.. veikkaanpa että rupeaa kohta satamaan plussia.. jooko?? meillähän on kaikilla ihan hyvät mahkut raskautua!! jännää!! vappuplussia ja vauvoja!!

        miettikää: jos vuoden kuluttua kaikilla olis omat vauvat!! ihanaa!!

        siis plussatuulia!


    • piuz

      Fidi joko oot tehny testin?

      On joo kiva tuntea oviksen kun ei sitä yleensä oo tuntenut...

      Mitenkäs muiden voinnit?

      Itsellä kp 17 menossa.

      • Fidi

        toivotaan että se on huomennakin vielä..


    • Tatum

      Tänään mulle tehtiin sitten se inssi! Folleja viidestä oli jäljellä 2. Suurempi oli 23mm ja toinen oli 17mm. Että näillä eväillä sitten 16. päivää kohden;) Lääkärin mukaan luultavimmin vaan toinen irtoaa!

      Ainakaan tähän mennessä ei oo ollu ovis tuntemuksia. Otin irrotuspiikin eilen klo 9.20, että jos kestää 36 h niin vielä tässä on aikaa...

      Eivät maininneet seksistä mitään;), mutta eikös se lisää onnistumismahdollisuutta jos nyt olis yhdyntöjä? Pitäisköhän odottaa huomiseen (että laatutavaraa) vai alottaa jo tänään?

      Ja eikun murheet pois ja vappua viettämään. Riemukasta vappua kaikille!

      • cosette

        Hyvänkokoiset noi molemmat follit. Hyvä kun laitoit irrotuspiikin. Laitoitko Pregnyl 5000 IU vai 10 000 IU ???

        Toivottavasti tärppää!

        anna palaa vaan, lääkärithän suosittelee inssin lisäksi mahd paljon yhteiseloa kumppanin kanssa.. eli niin paljon kun irtoaa.. ; ) meilläkin isäntää viedään lujaa.. ; )

        hyvää vappua ja plussatuulia!! t. Cosi


      • Tatum
        cosette kirjoitti:

        Hyvänkokoiset noi molemmat follit. Hyvä kun laitoit irrotuspiikin. Laitoitko Pregnyl 5000 IU vai 10 000 IU ???

        Toivottavasti tärppää!

        anna palaa vaan, lääkärithän suosittelee inssin lisäksi mahd paljon yhteiseloa kumppanin kanssa.. eli niin paljon kun irtoaa.. ; ) meilläkin isäntää viedään lujaa.. ; )

        hyvää vappua ja plussatuulia!! t. Cosi

        Irroituspiikki oli 5000 IU!

        Illalla oli "tuntemuksia" vatsassa ja kun katsoin kelloa niin aikalailla 36 h piikin jälkeen;) Mutta ei mitään sellaista kivuliasta repäisyä niin kuin monet on palstalla kuvailleet.

        Nyt siis odottavalla kannalla
        ja rennolla asenteella;)


    • Pulunen

      Kirjoitteluanne pitkään sivusta seurailija esittäytyy..
      Ensimmäinen Clomi-kierto menossa, kp12. Molemmilla puolilla 1 suurempi folli 11 ja 12mm. Valitettavasti suurempi sillä puolella, jossa tod. näköisesti viallinen torvi =( Kolmen päivän päästä uusi ultra ja toive, että terveen puolen folli ois ohittanu toisen tai edes samankokonen ja vois tehdä ekan inseminaation... Eipä paljon muuta mahdu tällä hetkellä päähän ku nämä ajatukset ja toiveet. Meillä siis "vikaa" lapsettomuuteen löytyy molemmista..

      • cosette

        Elikkäs tervetuloa iloiseen joukkoomme! Kuulostaa hyvältä toi sun tilanne!

        Pistätkö irrotuspiikin/pregnylin??

        onko sulla loppukierrosta Terolutia??

        miten oot voinu? onko ovulaatiotuntemuksia?

        plussatuulia... ja tervetuloa! t. Cosette & co


      • Pulunen
        cosette kirjoitti:

        Elikkäs tervetuloa iloiseen joukkoomme! Kuulostaa hyvältä toi sun tilanne!

        Pistätkö irrotuspiikin/pregnylin??

        onko sulla loppukierrosta Terolutia??

        miten oot voinu? onko ovulaatiotuntemuksia?

        plussatuulia... ja tervetuloa! t. Cosette & co

        Irrotuspiikistä oli puhetta, ei vaan vielä suunniteltu tarkemmin, kun katotaan sitte torstaina, että onko johtofolli "terveellä" puolella, että kantsiiko pistellä.. Teroluteista ei kyllä ollu puhetta. Mutta joo jälleen on saatu uutta toivoa, vaikka se niin monta kertaa on menetetty tässä menneen vuoden aikana. Ei vielä ovistuntemuksia. Plussatuulia muillekkin ja hauskaa vappuva!!!


      • emmiina00
        Pulunen kirjoitti:

        Irrotuspiikistä oli puhetta, ei vaan vielä suunniteltu tarkemmin, kun katotaan sitte torstaina, että onko johtofolli "terveellä" puolella, että kantsiiko pistellä.. Teroluteista ei kyllä ollu puhetta. Mutta joo jälleen on saatu uutta toivoa, vaikka se niin monta kertaa on menetetty tässä menneen vuoden aikana. Ei vielä ovistuntemuksia. Plussatuulia muillekkin ja hauskaa vappuva!!!

        Minkälaisia ovistuntemuksia teillä muilla on?? Varsinkin ovislimat, onko se niin kuin valkovuotoa vai ihan puhdasta "limaa"? Ällöttäviä juttuja kirjoitettuna :D

        Minulla ei oo koskaan ollu kai mitään ovisoireita..(??)

        Tuntuu ihan siltä että joku meistä plussaa tässä kierrossa, olis niin ihanaa ja antais toivoa itsellekkin!

        Mihin muuten Dita Von... on kadonnut?? huhuu? Muistatko kun "pyysin" sut tänne lapsettomuus palstalle tuolta terveyspalstalta?:)


      • cosette
        emmiina00 kirjoitti:

        Minkälaisia ovistuntemuksia teillä muilla on?? Varsinkin ovislimat, onko se niin kuin valkovuotoa vai ihan puhdasta "limaa"? Ällöttäviä juttuja kirjoitettuna :D

        Minulla ei oo koskaan ollu kai mitään ovisoireita..(??)

        Tuntuu ihan siltä että joku meistä plussaa tässä kierrossa, olis niin ihanaa ja antais toivoa itsellekkin!

        Mihin muuten Dita Von... on kadonnut?? huhuu? Muistatko kun "pyysin" sut tänne lapsettomuus palstalle tuolta terveyspalstalta?:)

        ekoilla kertoilla ekaclomikierrossa irtos isompi limatulppa, nykyään vähän limaa, osa kirkasta, osa paksumpaa ja sameaa. mutta selvästi kuitenkin oviksen aikana eniten.

        plussatuulia..


      • ilona.
        emmiina00 kirjoitti:

        Minkälaisia ovistuntemuksia teillä muilla on?? Varsinkin ovislimat, onko se niin kuin valkovuotoa vai ihan puhdasta "limaa"? Ällöttäviä juttuja kirjoitettuna :D

        Minulla ei oo koskaan ollu kai mitään ovisoireita..(??)

        Tuntuu ihan siltä että joku meistä plussaa tässä kierrossa, olis niin ihanaa ja antais toivoa itsellekkin!

        Mihin muuten Dita Von... on kadonnut?? huhuu? Muistatko kun "pyysin" sut tänne lapsettomuus palstalle tuolta terveyspalstalta?:)

        Oikein hauskaa vappua ihan kaikille!!

        Mulla tulee ovislimaa, aikas kirkasta venyvää.. ja sit ne kivut iskee pregnylistä sen noin 36 tuntia jälkeen. Se oli mulla eilen aamupäivällä.

        Nyt illalla mua on kivistänyt kovasti vasenta puolta ja tuli yks ISO kipu ja tuska, semmonen äkkinäinen kun kumarruin. Mikä lie. Hätäännyin ihan että apua nyt vastako ovis on.. ei enää kertakaikkiaan jaksa peuhata ;)

        Plussa aaltoa odottelen minäkin, ja siihenkun vielä pääsisi mukaan :)


      • emmiina00
        ilona. kirjoitti:

        Oikein hauskaa vappua ihan kaikille!!

        Mulla tulee ovislimaa, aikas kirkasta venyvää.. ja sit ne kivut iskee pregnylistä sen noin 36 tuntia jälkeen. Se oli mulla eilen aamupäivällä.

        Nyt illalla mua on kivistänyt kovasti vasenta puolta ja tuli yks ISO kipu ja tuska, semmonen äkkinäinen kun kumarruin. Mikä lie. Hätäännyin ihan että apua nyt vastako ovis on.. ei enää kertakaikkiaan jaksa peuhata ;)

        Plussa aaltoa odottelen minäkin, ja siihenkun vielä pääsisi mukaan :)

        Mulla tuli kanssa todella kovaa ja pistävää kipua n. 2vrk oviksen jälkeen vasemmalle puolelle alavatsaa! Onneks makasin sohvalla:) ajattelin kanssa että ei voi olla nyt vasta ovis, testasin ja ei ainakaan testi näyttäny..mitä lie :) en oo ennen ainakaan huomannu.


      • äippä

        kiva saada lisää porukkaa mukaan. Mulla kanssa eka Clomi kierto menossa Kp 8. Meillä miestä ei tutkittu, mutta todennäköisesti vika vain minussa. Mulle oli todella kova järkytys kun sain uutisesta kuulla ja meni muutama päivä kun ajatuksia sai vähän muuallekin ja jaksoin taas alkaa ajattelemaan positiivisemmin. Nyt saanut todella ihanaa vertaistukea juuri täältä. Tervetuloa mukaan :)


      • Tatum
        emmiina00 kirjoitti:

        Mulla tuli kanssa todella kovaa ja pistävää kipua n. 2vrk oviksen jälkeen vasemmalle puolelle alavatsaa! Onneks makasin sohvalla:) ajattelin kanssa että ei voi olla nyt vasta ovis, testasin ja ei ainakaan testi näyttäny..mitä lie :) en oo ennen ainakaan huomannu.

        Jos teillä Ilonan kanssa onkin kiinnittymiskipua? Eikös sellaistakin voi olla;)??

        Peukut pystyssä!


      • Tatum
        emmiina00 kirjoitti:

        Minkälaisia ovistuntemuksia teillä muilla on?? Varsinkin ovislimat, onko se niin kuin valkovuotoa vai ihan puhdasta "limaa"? Ällöttäviä juttuja kirjoitettuna :D

        Minulla ei oo koskaan ollu kai mitään ovisoireita..(??)

        Tuntuu ihan siltä että joku meistä plussaa tässä kierrossa, olis niin ihanaa ja antais toivoa itsellekkin!

        Mihin muuten Dita Von... on kadonnut?? huhuu? Muistatko kun "pyysin" sut tänne lapsettomuus palstalle tuolta terveyspalstalta?:)

        Mulla ei yleensä myöskään erityisesti mitään ovis tuntemuksia. Ei limaa eikä muuta normaalista poikkeavaa kipuilua;/

        Nyt kylläkin on vatsa ihan "hellänä" ja välillä aina pistelee. Mulla oli siis eilen inssi, su otin irrotuspiikin joten ovis luultavimmin oli eilen illalla. Ehkä "jatkuva ronklaaminen" jo tekee mun tapauksessa vatsan kipeämmäksi?


      • Pulunen
        äippä kirjoitti:

        kiva saada lisää porukkaa mukaan. Mulla kanssa eka Clomi kierto menossa Kp 8. Meillä miestä ei tutkittu, mutta todennäköisesti vika vain minussa. Mulle oli todella kova järkytys kun sain uutisesta kuulla ja meni muutama päivä kun ajatuksia sai vähän muuallekin ja jaksoin taas alkaa ajattelemaan positiivisemmin. Nyt saanut todella ihanaa vertaistukea juuri täältä. Tervetuloa mukaan :)

        Joo täältä kyllä löytyy vertaistukea ihan vaan lueskelemalla toisten hoidoista, lääkityksistä, iloista ja suruista ym... Paljon on löytynyt "kokeiltavaa", josta voisi olla hyötyä, mm. foolihapot, greippimehut, sinkit ym ym on kokeilussa. Greippimehu kyllä alkaa jo melko lailla tökkiä, yök yök... Mut juua pittää =)
        Kyllähän se on järkkyä, kun saa tietää, että omasta kropasta löytyy se tekijä, mikä hankaloittaa lapsen saantia.. Mutta nää jututhan on sellaisia joihin ei olla voitu itse millään lailla ennakkoon tai jälkikäteen varautua tai ehkästä niitä tulemasta mm. endo ja pco. Onneksi on keinoja auttaa meitä..
        Eipä tässä auta, kun jatkaa tätä vuoristorataelämää ja kuukautiskierron mukaan elämistä.. Nyt on onneksi menossa toivon aika, katotaan mitä se tällä kierrolla tuo tullessaan..


    • Tatum

      Vatsa on ollut arka inssistä lähtien. Nyt pp3. Tuntemuksia on molemmin puolin munasarjojen kohdalla. Välillä nipistelee kovastikin. Myös yhdyntä tekee välillä kipeää;(

      Mietinkin tässä, et oliskos mahdollisesti tullut joku tulehdus vai onko vatsa vaan paljosta ronkkimisesta ärtynyt? Tuskin syytä huolestua, mutta olisi kiinnostavaa kuulla jos muilla on ollut vastaavaa?

      • Tatum

        Luin tuossa vielä uudelleen Emmiina00:n ja Ilonan viestit pistävästä kivusta toisella puolella vatsaa... Aikalailla samanlaiselta oireelta tämä kuulostaa! Voiko munasolun irtoaminen irroituspiikillä aiheuttaa moista kipua?

        Enpä olisi uskonut, että munasarjakin voi särkeä;/ Varsinkin kun mulla ei yleensä mitään ovis tmv. tuntemuksia.


      • emmiina00
        Tatum kirjoitti:

        Luin tuossa vielä uudelleen Emmiina00:n ja Ilonan viestit pistävästä kivusta toisella puolella vatsaa... Aikalailla samanlaiselta oireelta tämä kuulostaa! Voiko munasolun irtoaminen irroituspiikillä aiheuttaa moista kipua?

        Enpä olisi uskonut, että munasarjakin voi särkeä;/ Varsinkin kun mulla ei yleensä mitään ovis tmv. tuntemuksia.

        Mietin kanssa tuota "irtoamiskipua" voisikohan olla? Mulla se tosiaan tuli pari päivää oviksen jälkeen. Paitsi että mulla ei oo ku clomit ja terot..mut jos se nyt vihdoin tajus itse irrota :D Samoin, mullakaan koskaan mitn ovis tuntemuksia..hmm..


      • ilona.
        emmiina00 kirjoitti:

        Mietin kanssa tuota "irtoamiskipua" voisikohan olla? Mulla se tosiaan tuli pari päivää oviksen jälkeen. Paitsi että mulla ei oo ku clomit ja terot..mut jos se nyt vihdoin tajus itse irrota :D Samoin, mullakaan koskaan mitn ovis tuntemuksia..hmm..

        eikai se irtoamiskipua ollut ainakaan toivottavasti minulla... tuli kanssa kait pari päivää jo oviksesta, en nyt tarkkaan muista, muttei siis oviksen aikaan. mutta toivottavasti se oli jotain hyvää :)


    • cosette

      Heippa kaikille!

      Missä olette ja miten voitte? Kuulumisia? Tuntemuksia??

      Mulla on nyt kp23 ja valitettavasti alavatsaa särkee.. menkkamaista kipua on.. voi voi jos ei taaskaan tärppää...

      oon menossa miellyttävälle lapsettomuusgurulle toukokuun lopussa.. sitten aloitetaaan varmaan pistoshoitoja tms..

      voi kun joku plussaisi...

      kertokaa miten voitte..? mikä KP on menossa??

      t.Cosette

      • ilona.

        perässä tullaan, mulla kp 20 menossa. ei tuntoja. joskus "pistää" tai sillain tuntuu mahassa tossa sivulla, mitähän lie. ei kyllä uskalla toivoo mitään, edes ajatella asiaa. harmittaa vaan kun tää on niin kamalan vaikeeta, miten voi olla näin vaikeeta meillä kaikilla!?! koskakohan ne keksii jonkun laitteen millä nää piinaviikot on turhia, olis kiva tietää heti mitä siellä sisällä tapahtuu... :)


      • tiidii

        samassa kiertopäivässä menen sun kans Cosette,elikkäs kp 23!!
        mulla ei oo minkäänlaisia tuntemuksia...pelottaa tosiaankin,ettei tärppiä tule vieläkään ja joutuu pettymään,taas:( Sitä vaan niin kovasti toivoo,että masussa kasvais ikioma vauveli ja tämä kaikki odottaminen,hermoilu,pettymys jne.jäis taakse...


      • äippä
        tiidii kirjoitti:

        samassa kiertopäivässä menen sun kans Cosette,elikkäs kp 23!!
        mulla ei oo minkäänlaisia tuntemuksia...pelottaa tosiaankin,ettei tärppiä tule vieläkään ja joutuu pettymään,taas:( Sitä vaan niin kovasti toivoo,että masussa kasvais ikioma vauveli ja tämä kaikki odottaminen,hermoilu,pettymys jne.jäis taakse...

        kp 13 menossa. Ihan sekasin mikä voisi olla mahdollinen hyvä päivä kullan kainalossa. Clomit meni kiertopäivinä 5-9. Jostain luin että tuosta menis se 7-10 päivää, mutta oma kierto ollut tosiaan pitkään tauolla ja teroilla käynnistettynä yksi kierto takana kp silloin 26 tasan. Tämän mukaanhan se olis sit kai tänään tai huomenna. Oman kierto se on siellä 38->jotain. Rintoja vähän aristaa, mutta se voi johtua clomistakin.Mietin jo että alanko tikuttaan...mistä ootte saaneet parhaimmat testit?Odottavan aika on pitkä!!!!!!!!!21 kp labraan ja katsotaan että nostetaanko clomi annosta. sitä päivää odotellessa. Olis tosiaan kiva kun olis laite jolla näkis heti että mitä siellä milloinkin tapahtuu...
        Kulta hyvillä mielin. Aikoi piristää mua tänään viemällä ulos syömään ihan kahden:)
        Kertokaapa kuulumisenne!


      • Helmiina

        Nyt siis menossa kp 36... Huomenna aamulla teen uuden testin, joka toivottavasti näyttää jo plussaa:) Edelleenkään ei veristä vuotoo ole näkynyt! Alamahassa tuntunut nyt tiistaista asti jatkuvasti sellaista pientä "jomotusta", ei enää ihan ole edes samanlaista kuin yleensä menkka-kivut. Selkään myös koskee. Nyt alan jo miettii onko jotain vialla kun näin tuntuu, jos se testi nyt ei sit plussaakaan :(

        Tää on hirveetä ,kun ei oikein edes uskalla ajatella sitä testiä, kun pelkää niin hirveesti pettyvänsä taas kerran! Mutta ilmoittelen sitten miten kävi, lupaan sen. Huomenna joko iloitaan tai sit vedetään kyl pää täyteen punkkua ihan vaan vitutuksesta!

        we´ll wait for the best :)


      • Fidi
        Helmiina kirjoitti:

        Nyt siis menossa kp 36... Huomenna aamulla teen uuden testin, joka toivottavasti näyttää jo plussaa:) Edelleenkään ei veristä vuotoo ole näkynyt! Alamahassa tuntunut nyt tiistaista asti jatkuvasti sellaista pientä "jomotusta", ei enää ihan ole edes samanlaista kuin yleensä menkka-kivut. Selkään myös koskee. Nyt alan jo miettii onko jotain vialla kun näin tuntuu, jos se testi nyt ei sit plussaakaan :(

        Tää on hirveetä ,kun ei oikein edes uskalla ajatella sitä testiä, kun pelkää niin hirveesti pettyvänsä taas kerran! Mutta ilmoittelen sitten miten kävi, lupaan sen. Huomenna joko iloitaan tai sit vedetään kyl pää täyteen punkkua ihan vaan vitutuksesta!

        we´ll wait for the best :)

        tein r.testin tänään mutta negaa näytti *nyyh* jälleen.. menkat on kyllä jo pari päivää myöhässä eikä menkkakipuja oo vielä että ehkä plussaan parin päivän päästä. Kai pitää vaan toivoa kun ei muuta voi..


      • Tatum

        Laskenkos minä nyt sitten kiertopäiviä vai piinapäiviä inssin jälkeen? Kp18 ja pp4. Raskaustestiin on vielä ikuisuus (pp16)! Lugesteron lääkitys alkoi eilen ja viikonloppuna munasolun pitäisi sitten kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen.

        Monivitamiinissani on hieman foolihappoa (on sellainen raskautta suunnitteleville ja raskaana oleville suunnattu monivitamiini) ja joka päivä yritän syödä myös hedelmiä ja vihanneksia. Sopii toivoa että riittää!

        Tsemppiä muille!


      • Helmiina

        Tää ei edes voi enää olla totta! tein tänään NEGATIIVISEN testin! :((( Ja oikeinpa kahden eri testin voimalla. Mulla on nyt sitten varmaan joku karmee tapahtuma menossa lantion sisällä, kun on ollut jo niin monta päivää sitä kipuilua mut ei kuitenkaan menkkoja.
        ***hakkaa päätä seinään****


      • äippä
        Helmiina kirjoitti:

        Tää ei edes voi enää olla totta! tein tänään NEGATIIVISEN testin! :((( Ja oikeinpa kahden eri testin voimalla. Mulla on nyt sitten varmaan joku karmee tapahtuma menossa lantion sisällä, kun on ollut jo niin monta päivää sitä kipuilua mut ei kuitenkaan menkkoja.
        ***hakkaa päätä seinään****

        miltä tuntuu kun ensin jännää että alkaako menkat ja oisko nyt tärpänny. Sitten tekee tekee testejä apteekin tyhjäksi... ja aina vain negaa.
        Katoin tossa sun aikasempaa kirjotusta että nyt eka clomi kierto menossa ja sulla aiemmin kierto ollu 30-36. Mulla kanssa eka clomi kierto menossa ja mulla aiemmin kierto ollu 38-42 paitti että nyt viimeisen vuoden aikana menkat vain viisi kertaa todella pitkillä väleillä.
        Sinuna odottelisin vielä muutaman päivän vaikka tiedän että se on yhtä tuskaa...
        Ootko kokeillu lämmön mittaamista. Itse eka raskaudessa mittailin lämpöä ja normaalsiti se oli n.35,5 ja kun ovuloin se nousi n36.5 Lämpö pysyi tällä tasolla plussaan saakka.Silloin ehdin ainakin kolmeen kertaan tehdä negatiivisiä testejä ennen hailakkaa plussaa. Jaksamisia:)


      • äippä

        torstaina oli kuin olis lima tulleet ja perjantaina vihloi alavatsaa lämpä nousi 35,5:stä 36,2 ja pysyi siinä tähän aamuun saakka. Nyt jälleen 35.5. kp 14 menossa.Tässäkö se nyt oli...taas.
        Mitäs teille muille kuuluu? Ootteko muut mittailleet lämpöjä?!


      • Tatum
        äippä kirjoitti:

        torstaina oli kuin olis lima tulleet ja perjantaina vihloi alavatsaa lämpä nousi 35,5:stä 36,2 ja pysyi siinä tähän aamuun saakka. Nyt jälleen 35.5. kp 14 menossa.Tässäkö se nyt oli...taas.
        Mitäs teille muille kuuluu? Ootteko muut mittailleet lämpöjä?!

        Voi juku.

        Mittasin sun viestin innoittamana just lämmön ja hups se on kohonnut 36.8 asteeseen;) Liekö tulossa kipeys vai...?

        Tarkistus mittaus toi lämmön 37! Ei kai vaan mittari oo menny rikki;/ ??

        Olin jo menettänyt kaiken toivon koska juuri nyt tässä kierrossa ei tunnu yhtään SILTÄ! Tänä viikonloppuna kiinnittymisen mun laskujen mukaan olis pitänyt tapahtua. Mut mul ei oo mitään kiinnittymiskipua/vuotoa tmv. Nyt olen ihan ihmeissäni. Uskaltaako tässä enää toivoa vai ei? Olen todella taitava kuvittelemaan jos jonkinlaista raskausoiretta, mut nyt ei vaan jaksais tippua taas pilvilinnoista;/


      • akon...
        äippä kirjoitti:

        torstaina oli kuin olis lima tulleet ja perjantaina vihloi alavatsaa lämpä nousi 35,5:stä 36,2 ja pysyi siinä tähän aamuun saakka. Nyt jälleen 35.5. kp 14 menossa.Tässäkö se nyt oli...taas.
        Mitäs teille muille kuuluu? Ootteko muut mittailleet lämpöjä?!

        olikohan sulla semmonen pika ovis?? :) juu,onhan tässä yritetty mittailla...kp 23/jotaki(ennen oli 31 ja nyt 25).inssit on tainnu sekottaa tuota kiertoa... :)öö...mulla kans normi lämpö 35.5 ja nyt on 36.3-36.5...ottaa nyt nuistaki mittään selvää.eilen testasin ja negaahan se näyttää...


      • Tatum
        akon... kirjoitti:

        olikohan sulla semmonen pika ovis?? :) juu,onhan tässä yritetty mittailla...kp 23/jotaki(ennen oli 31 ja nyt 25).inssit on tainnu sekottaa tuota kiertoa... :)öö...mulla kans normi lämpö 35.5 ja nyt on 36.3-36.5...ottaa nyt nuistaki mittään selvää.eilen testasin ja negaahan se näyttää...

        Eikun siis pp6. Eli inseminaatio oli siis ma! Ovis ajoitettiin irrotuspiikillä ma iltaan. Vielä 10 päivää pitäis kestää ennenkuin teen raskaustestin;( Kiertopäivä 20 on nyt meneillään. Kierto yleensä 25-29. Saas katsoa alkaako kk ensi viikolla... Tänään vatsa on ollut tosi kipeä. Alan jo kuvittelemaan, että jos kuitenkin olisi sitä kiinnittymis kipua?

        Oliko sulla eilen jo 16. päivä inssin jälkeen? Mulle annettiin testipäiväksi 16. pvä inssin jälkeen eli kp30 vaikka kk vaihtelee kans jonkun verran. Ajattelin, että jospa sulla plussa, mutta ei vielä näy? Peukut pystyssä sun puolesta!


    • piuz

      Välillä vähä nipistää vatsan sivuista.
      Aamusti pyöräily oli yhtä tuskaa kun sattu tonne sivuihin niin vietävästi kun polkas,mitä sitten mahtaakin olla,mutta se menee ohi jonkun ajan päästä.

      Viikko ainakin vielä piina päiviä.Viimeks menkat alko tossa kp27.
      Tää odottaminen on yhtä tuskaa:(

      Toivottavasti edes jollakin nyt tärppää:)

    • cosette

      VOI EI.... EIIIIIII...

      SIIS KP 25 JA MENKKAMAINEN KIPU ALKO ALAVATSALLA TÄNÄÄN.. ETTÄ SILLÄ TAVALLA.. ENS VKOLLA SITTEN TÄTI KYLÄÄN.. VOI VOI...

      MULLA ON SE AIKA SITTEN SILLE LAPSETTOMUUSGURULLE, TARTTEN INJEKTIOHOIDOT.. VOI VOI..

      MITEN VOITTE??

      PLUSSAONNEA KAIKILLE... T. COSETTE

      • Tatum

        ;(

        Toivottavasti kk ei kuitenkaan ala. Muistaakseni samanlaisia tuntemuksia voi tulla kun kuukautisten alkamisaika lähenee, vaikka raskaus ois onnistuneesti alkanutkin!?

        Peukut pystyssä vielä sun puolesta!


      • tiidii

        mulla ei oo muita tuntemuksia,ku tissit on ihan sairaan kipeet ku ottaa liivit pois..auts!!kädet kyynärpäitä myöten ristiin,toivon et menkat ei alkais kummallakaan!!


      • äippä

        hei kerrotko tosiaan lisää niistä pistoshoidoista.Lääkäri niillä jo pelotteli mua viimes, mutta ei kertonu niistä vielä sen tarkemmin.
        Älä anna periksi. Yhdessä jaksetaan :)


    • ilona.

      heippa kaikille!
      mittasin lämmöt ja se oli 35.6 mikä on mulle suht "korkea", yleensä se on hyvä kun 35. En kyllä tajuu tuosta mittaamisesta mitään, senhän pitäis aina nousta oviksesta?
      Kurkku on kipee ja pientä flunssanpoikasta..
      Maha kanssa jylläsi tänään jo, piru jos menkat TAAS tulee.

      Cosse ei saa antaa periksi vielä! Mitä ne pistoshoidot muuten on, mitä ne tekee?

      Hei tuo rintojen aristus on hyvä juttu, lupaavaa!! :))

      Siis kuka plussaakaan ekana? Helmiina uutisia?

      äippä oliko sulla muita oireita siis ekassa raskaudessa kun tuo koholla pysyvä lämpö?

      Mitä unohdin.. aijoo oon nähny unta nyt kahesti että oisin raskaana ;) edellis yönä joku nainen sanoi mulle "sä olet kyllä taatusti raskaana" kun katsoi minua, ja viime yonä olin jopa ultrassa ja siellä se vauveli kölli masussa ;)
      Siis tästä todetkaamme että mielikuvitus on aivan hurjana. Mitään oireita siis ei ole, muuta kuin menkka sellaisia :(

      • äippä

        Juu olihan mulla kaikissa raskauksissa: Menkkamaista kipuilua sekä rinnoissa aristusta sekä ja lievää pahoinvointia joka sitten plussan myötä voimistui ja kestikin sitten seuraavat 3kk, mutta sen kyllä kestää. Sitten mä olin tosi väsyny.Raskaus viikko 7 säikäytti kun aloin vuotaa verta jokaisessa raskaudessa. 2:den keskenmenon jälkeen kun kolmas alkoi vuotaa, vietin 2 viikkoa sängyssä. uskalsin nousta sieltä vain WC:hen. Huokasin vasta viikon 12 jälkeen, jonka jälkeen kaikki menikin sitten ihan hyvin. No nyt tuli selvitettyä vähän pitemmästi ku mitä kysyit, mutta ne on nyt itellä niin pinnalla kun yrittää raskautta ja kun jos saa plussan... saa alkaa pelätä että se tulee kesken...
        Juu oviksen myötä lämpöjen kuuluu nousta ja mikäli raskaus onnistuu lämmön pitäisi pysyä korkeammalla plussaan asti (ja ehkä sen jälkeenkin, en vain ole silloin enää mitannut)Tietysti meillä jokaisella on oma peruslämpö hyvinkin erilainen. Kannattaa mittailla siis jo ennen mahdollista ovista. Itse huomannut myös että aamu ja ilta mittauksella on eroa joten kannattaa mitata aina samaan aikaan vuorokaudesta.


      • Helmiina

        Siis todellakin, edelleenkään ei mitään menkkoihin viittaavaa, nyt on jo alavatsan jomotuskin rauhoittunut... Mulle vissiin tarjotaan kohta jo keltarauhashormoonia kierron käynnistämiseen. olen tehny 3 testiä, viimeeksi siis lauantaina kp 37:a ja kaikki ollu selvät negatiiviset, ei edes haamua.

        Nyt mittasin just ilta lämmön joka 36.9, pari pv sit oli iltapäivällä ihan sama. Yleensä normilämpö ollu max 36.5, yövuorossa lähemmäs 35.. Pitääkin mitata kun menen yöksi loppuviikosta, et mitä näyttää :) ihan mielenkiinnosta....

        Mitä mieltä olette, menisinkö käymään terkkulassa verikokeissa?? Kuulin just kaverilta uutisia kun hänen ystävänsä sai muutamat keltsit kierron käynnistymiseen kun menkat oli loppunu, lopulta meni verikokeisiin ja postiivinen oli. Tässäkään tapauksessa ei siis yksikään pissa-näytteestä otettu testi ollu näyttäny kun negaa!! Ja oli kuitenkin jo 3:lla kuulla.

        että toivoa taitaa olla, kunnes sitten taas romahdetaan ja korkealta :(
        Tsemppiä teille muillekin, pidetäänhän lippu korkealla!

        -Helmis-


      • kjs
        Helmiina kirjoitti:

        Siis todellakin, edelleenkään ei mitään menkkoihin viittaavaa, nyt on jo alavatsan jomotuskin rauhoittunut... Mulle vissiin tarjotaan kohta jo keltarauhashormoonia kierron käynnistämiseen. olen tehny 3 testiä, viimeeksi siis lauantaina kp 37:a ja kaikki ollu selvät negatiiviset, ei edes haamua.

        Nyt mittasin just ilta lämmön joka 36.9, pari pv sit oli iltapäivällä ihan sama. Yleensä normilämpö ollu max 36.5, yövuorossa lähemmäs 35.. Pitääkin mitata kun menen yöksi loppuviikosta, et mitä näyttää :) ihan mielenkiinnosta....

        Mitä mieltä olette, menisinkö käymään terkkulassa verikokeissa?? Kuulin just kaverilta uutisia kun hänen ystävänsä sai muutamat keltsit kierron käynnistymiseen kun menkat oli loppunu, lopulta meni verikokeisiin ja postiivinen oli. Tässäkään tapauksessa ei siis yksikään pissa-näytteestä otettu testi ollu näyttäny kun negaa!! Ja oli kuitenkin jo 3:lla kuulla.

        että toivoa taitaa olla, kunnes sitten taas romahdetaan ja korkealta :(
        Tsemppiä teille muillekin, pidetäänhän lippu korkealla!

        -Helmis-

        minä sinuna menisin. Olen kanssa kuullut työkaveriltani että hänellä ei menkkoja kuulunut ja pissakokeet näytti negaa. Verikokeessa sitten varmistui plussaksi.


      • Tatum
        Helmiina kirjoitti:

        Siis todellakin, edelleenkään ei mitään menkkoihin viittaavaa, nyt on jo alavatsan jomotuskin rauhoittunut... Mulle vissiin tarjotaan kohta jo keltarauhashormoonia kierron käynnistämiseen. olen tehny 3 testiä, viimeeksi siis lauantaina kp 37:a ja kaikki ollu selvät negatiiviset, ei edes haamua.

        Nyt mittasin just ilta lämmön joka 36.9, pari pv sit oli iltapäivällä ihan sama. Yleensä normilämpö ollu max 36.5, yövuorossa lähemmäs 35.. Pitääkin mitata kun menen yöksi loppuviikosta, et mitä näyttää :) ihan mielenkiinnosta....

        Mitä mieltä olette, menisinkö käymään terkkulassa verikokeissa?? Kuulin just kaverilta uutisia kun hänen ystävänsä sai muutamat keltsit kierron käynnistymiseen kun menkat oli loppunu, lopulta meni verikokeisiin ja postiivinen oli. Tässäkään tapauksessa ei siis yksikään pissa-näytteestä otettu testi ollu näyttäny kun negaa!! Ja oli kuitenkin jo 3:lla kuulla.

        että toivoa taitaa olla, kunnes sitten taas romahdetaan ja korkealta :(
        Tsemppiä teille muillekin, pidetäänhän lippu korkealla!

        -Helmis-

        Verikokeeseen vaan! ;) Pidän peukkuja!!!

        Verikokeen tuloksen saa tietää vielä saman päivän aikana! Sitä en tiedä pitääkö paastota ennen? Tietääkö ketään?


    • cosette

      TAI VASTAAVA FOLLIKKELIA STIMULOIVA HORMONI JOTA LAITETAAN PIIKKEINÄ JOKA PVÄ TIETTY MÄÄRÄ IHON ALLE JOTTA FOLLIKKELI KEHITTYISI PAREMMIN. IRROTUSPIIKKEJÄ VOI YHÄ KÄYTTÄÄ JA JOTKUT KÄYTTÄÄ CLOMIA JA GONALIA YHDESSÄKIN, LISÄKSI IRROTUSPIIKKIÄ JNE..

      MENKKAMAISTA KIPUA ON YHÄ, YLEENSÄ MUL EI OLE OLLUT NÄIN MONTA PVÄÄ SITÄ ENNEN MENKKOJA, MUTTA NYT KUN LASTA ON KOITETTU NIIN TÄÄ ON IHAN ERILAISTA. KIPUA ON ENEMMÄN JA USEEMMAN PVÄN AJAN. VOI VOI... SAA NÄHDÄ KUINKA KÄY...

      YÖTÄ KAIKILLE JA MUKAVAA ALKAVAA VIIKKOA..

      T.COSETTE

    • tiidii

      viikko alko tosi huonosti:(aamulla oli pöksyihin ilmestyny ruskeeta vuotoo ja siinä samalla alko sit tyypilliset menkkakivut päänsärkyineen...itkettää,raivostuttaa...ja vielä ois iltavuoroon töihin meno ja tuntuu,etten vaan yksinkertasesti jaksa...taas meni usko tähän touhuun,joksiki aikaa...

      • cosette

        Moikka,

        mulla varmaan kohta kans sama.. toi tuntuu niin masentavalta..

        äsken menin kahvihuoneeseen ja siellä oli 4 pientä ihanaa vauvaa ja tunsin itseni todella ulkopuoliseksi.. olivat entisten työtuttujen lapsia ja kyllä se kirpaisi.. kun itsellä on vaan verta pöksyissä joka kuukausi..

        no jatketaan yrittämistä!! t. Cosette


    • enamy

      Moi! Siis täällä esittäityy uus clomitar. Meillä on kaks luomusti ja helposti saatua lasta. Mut kolmas ei meina millään tulla. On yritetty 1,5 vuotta. Kierto on tosi epäsäännöllinen. Ei asettunu primolutilla. Nyt sit eka kierto clomeja. Kp 25 menossa. Ovistesti näytti pos tossa kp 17. Pupuiltiin... Saa nähä onko mitään saatu aikaan. Ei kyl ole mitään tuntemuksia mistään. Mut ei mulla koskaan ole edes ennen menkkoja. Mut siis olen jonkin aikaa seurannu tätä keskustelua ja aattelin vaan esittäityä.

      Plussia toivosin teille kaikille!

      • cosette

        TERVETULOA ILOISEEN SEURAAMME!

        MINÄ PÄIVINÄ OLET OTTANUT CLOMEJA JA MINKÄ ANNOKSEN?

        ONKO SIVUVAIKUTUKSIA?

        MEIKKÄ TÄÄLLÄ KP26 JA MASSU EI OLEKAAN TÄNÄÄN KIPEÄ.. MUTTA KOHTA VARMAAN TAAS MENKAT TULEE.. VOI VOI.. TOIVOTAAN ETTÄ TÄRPPÄIS KAIKILLA!!

        KJS, ILONA, EMMIINA, PIUZ.. ÄIPPÄ... LEIDÍ, DITA VON.. JA LIZARDUS.. MITEN VOITTE.. HUHUU...?

        PLUSSATUULIA, T.COSETTE


      • enamy
        cosette kirjoitti:

        TERVETULOA ILOISEEN SEURAAMME!

        MINÄ PÄIVINÄ OLET OTTANUT CLOMEJA JA MINKÄ ANNOKSEN?

        ONKO SIVUVAIKUTUKSIA?

        MEIKKÄ TÄÄLLÄ KP26 JA MASSU EI OLEKAAN TÄNÄÄN KIPEÄ.. MUTTA KOHTA VARMAAN TAAS MENKAT TULEE.. VOI VOI.. TOIVOTAAN ETTÄ TÄRPPÄIS KAIKILLA!!

        KJS, ILONA, EMMIINA, PIUZ.. ÄIPPÄ... LEIDÍ, DITA VON.. JA LIZARDUS.. MITEN VOITTE.. HUHUU...?

        PLUSSATUULIA, T.COSETTE

        Clomeja otin kp 3-7. Oireita oli ehkä kuumat aallot, väsymys, pääkipu... Mietin jo et tämmöstäkö on ku tulee vaihtarit. Mut nyt ei tosiaan oo mitään oireita. Saa nähä. Oon jo asennoitunu et menkat alkaa ehkä ens viikolla. Mut vielä tietty pieni toivon kipinä on...


      • äippä

        clomittarien joukkoon!
        Itsellä siis kanssa kaksi lasta ei niin helposti, mutta luomuna kuitenkin ja nyt kolmatta yritetty reipas kaksi vuotta. Eka Clomi kierto menossa kp 16. Lapsettomuus tuntuu pahalta vaikka lapsia jo olisikin vaikkei ehkä niin pahalta kuin ettei olisi ollenkaan...vai mitä oot mieltä. Haluasin kuulla sun ajatuksia enempikin miltä on tuntunut. Miten muuten teillä on asiaan suhtauduttu. Vanhemmat, ystävät yms.


      • enamy
        äippä kirjoitti:

        clomittarien joukkoon!
        Itsellä siis kanssa kaksi lasta ei niin helposti, mutta luomuna kuitenkin ja nyt kolmatta yritetty reipas kaksi vuotta. Eka Clomi kierto menossa kp 16. Lapsettomuus tuntuu pahalta vaikka lapsia jo olisikin vaikkei ehkä niin pahalta kuin ettei olisi ollenkaan...vai mitä oot mieltä. Haluasin kuulla sun ajatuksia enempikin miltä on tuntunut. Miten muuten teillä on asiaan suhtauduttu. Vanhemmat, ystävät yms.

        Meillä siis kaks lasta ja tosi helpolla saatu aluille. Ekassa raskaudessa ei mitään ongelmia, mut toka sit verenvuodolla höystetty. Eli aika piinaavaa ja ennenaikanen synnytys. Sitä nyt miettii et miks ei kolmas tule ku kaks muuta on saatu niin helposti. Mulla ei ilmeisesti munasolu kypsy tarpeeks hyväks. Niin ainaki lääkäri epäili. Nyt ku on clomit käytössä ni ei oo edes utraan määrätty. Eli en tiiä onko näistä mitään apua. Ovistesti kyllä näytti plussaa...

        Sukulaisille ei olla puhuttu koko asiasta. Omat ystävät kyllä tietää ja yks hyvä ystävä on vähä samassa tilassa. Eli puhekaveria on. Oon kyllä miettiny et jaksanko lähtee enää mihinkää hoitoihin jos ei clomeilla tärppää. Asia ois iha eri jos ois kyse ekasta lapsesta. Sit varmaan tekisin kaikkeni. Mut ku on kaks ni ehkä Se on sit tarkotettu et meille ei enempää tule. Mielihän voi muuttua... Katotaan mitä eteen tulee....

        Voimia sulle ja toivotaan et tärppää! :)


      • äippä
        enamy kirjoitti:

        Meillä siis kaks lasta ja tosi helpolla saatu aluille. Ekassa raskaudessa ei mitään ongelmia, mut toka sit verenvuodolla höystetty. Eli aika piinaavaa ja ennenaikanen synnytys. Sitä nyt miettii et miks ei kolmas tule ku kaks muuta on saatu niin helposti. Mulla ei ilmeisesti munasolu kypsy tarpeeks hyväks. Niin ainaki lääkäri epäili. Nyt ku on clomit käytössä ni ei oo edes utraan määrätty. Eli en tiiä onko näistä mitään apua. Ovistesti kyllä näytti plussaa...

        Sukulaisille ei olla puhuttu koko asiasta. Omat ystävät kyllä tietää ja yks hyvä ystävä on vähä samassa tilassa. Eli puhekaveria on. Oon kyllä miettiny et jaksanko lähtee enää mihinkää hoitoihin jos ei clomeilla tärppää. Asia ois iha eri jos ois kyse ekasta lapsesta. Sit varmaan tekisin kaikkeni. Mut ku on kaks ni ehkä Se on sit tarkotettu et meille ei enempää tule. Mielihän voi muuttua... Katotaan mitä eteen tulee....

        Voimia sulle ja toivotaan et tärppää! :)

        Itse kanssa mietiskellyt että kuinka pitkälle on valmis hoitojen kanssa menemään. En tässä vaiheessa osaa sanoa vielä mitään... Kaippa sen aika näyttää.Tosi kiva kun tulit ketjuun mukaan.


    • *LeiDi*

      iltaapi kaikille!

      meikä täälä elelee kp 12, ovistestit otin tänään käyttöön, mutta ei ainakaan vielä positiivista tulosta tullut, nyt siis ekaa kertaa yritän ite bongata ovista tikuilla, ennen oon vaan luottanut mun "oviskipuihin". tahdon nyt vaan varmistuksen että edes ovuloin!

      soitin eilen naistentautien polille ja kyselin millos mulle tulee jälleen uus aika, lupasivat sen loppu kuusta lähettää ja sitten toivon mukaan lähetään jonottamaan inssiin, harkitsin tossa jo kokonaan siirtymistä väestöliiton asiakkaaksi, jos julkisella kovinkin pitkät jonot inssiin,, vituttaa niin tää toimettomana olo,, jotenkin vaan on niin mennyt usko koko touhuun..

      • ilona.

        moikka! :) onko ovista vieläkään? mulla se on yleensä siinä kp 15 tienoilla, toivottavasti onnistaa... ilmottele :)


      • kjs

        Mulla on vähän samanlainen tilanne. Kävin pääsiäisen jälkeen aukiolotutkimuksessa ja ne laittoi samalla lähetteen naisten klinikalle Hesaan, jotta voisin siirtyä niihin pistoshoitoihin. No lappu tuli tossa pari viikkoa sitten, että aika on VASTA 18.7!!!!

        Mitä hel...tiä me tämä aika tehdään??? Odotellaan vissiin ihmeen tapahtumista, kun ei meillä ole nyt mitään hoitojakaan. On niin turhauttavaa odottaa, hyvää aikaa valuu ohi koko ajan.

        Tosin nyt olisi hyvää aikaa keskittyä johonkin ihan muuhun, mutta aina välillä sitä harmittaa niin pirusti.

        Siis mitä tarkoitin, että koita vaan jaksaa ja ajatella positiivisesti( minäkin yritän). Mahdollisuudet onnistua on varmasti paremmat kun yrittää pitää mielen korkealla. Ja et ole yksin tämän odottamisen kanssa :o)


    • cosette

      Moikka kaikille!

      mulla yhä jonkinverran menkkakipuja.. tosiaan jännittää.. tuntuu etten ikinä plussaa.. oma vauva on todella haaaveissa kullan kanssa, mutta ei se ihan helppoa ole. harmittaa ja tuskan kanssa on välillä vaikea elää. usko kuitenkin siihen että jopa 90% saa oman lapsen helpottaa. onneksi, onneksi noita hoitoja on olemassa.. voi kun tulisi vauva!

      miten voitte? kertokaa kuulumisia?? mikä kp teillä on menossa?? mulla on nyt kp27.

      t. Cosette

    • piuz

      Kierron viimiset päivät lähestyy ja menkkakipuja aina välillä.
      Torstaina olis sitten kp 27 jollon viime kuussa alko menkat, saas nähä miten nyt käy...
      Kyllä tää on yhtä jänskäämistä:(

    • Tatum

      Vatsa tuntuu oudon pingottuneelta?

      Harkitsen suuresti, että jos kk eivät ole tulleet vielä viikonloppuna, niin testaisin jo äitienpäivänä eli pp 13. Herkällä testillä saattais näkyä jo? ...toisaalta jos alkio irtoaakin niin sitten pettymys on suuri...

      Onko teillä ollut hormooneista johtuen suuria mielenvaihteluja? Olin noin 4 päivää Lugesteron lääkkeen aloitettuani kotona kuin viulunkieli. Onneksi miehen huumori on vielä kestänyt;) Nyt taas on ihan viilipytty olo.

    • Lizardus

      minä täällä taasen pienehkön taun jälkeen ja plussauutisia teille rakkaat clomisiskokset tuon! tänään aamulla (kp38/31) testasin haalean mutta kuitenkin näkyvän plussan,riemua ei voi sanoin kuvata! nyt oli siis kolmas clomikierto ja tämä kierto oli ns.luomukierto,eli tässä ei tehty inssiä lainkaan.Kahdessa edellisessä siis inseminaatiot jotka eivät tuottaneet tulosta.

      Haluan tällä tiedolla valaa teihin vielä uskoa ja voimaa,jos minullakin onnisti niin kyllä varmasti teilläkin.Onko muita plussanneita ketjussamme?

      • cosette

        MOIKKA!!!

        JA ONNEA!!! IHANAT PLUSSATUULET VIILETTÄÄ!!!! UPEETA JA ISOT HALIT JA ONNITTELUT SINNE!

        OLIKO SULLA MITÄÄN OIREITA..? VATSAKIPUA?? ONKO PAHOINVOINTIA?? RINNAT KIPEET????

        ET ARVAA MITEN YLLÄTYIN KUN SUSTA EI OLE KUULUNUT MITÄÄN JA NYT YHTÄKKIÄ... PLUSSA!! IHANAA!!! MUISTAN SEN MITEN VIEL PARI KK SITTEN TUSKAILTIIN JA NYT SE ONNELLISIN UUTINEN!!

        ONNEA T. COSETTE (JOLLE KOHTA TULEE TÄTI..)


      • Lizardus
        cosette kirjoitti:

        MOIKKA!!!

        JA ONNEA!!! IHANAT PLUSSATUULET VIILETTÄÄ!!!! UPEETA JA ISOT HALIT JA ONNITTELUT SINNE!

        OLIKO SULLA MITÄÄN OIREITA..? VATSAKIPUA?? ONKO PAHOINVOINTIA?? RINNAT KIPEET????

        ET ARVAA MITEN YLLÄTYIN KUN SUSTA EI OLE KUULUNUT MITÄÄN JA NYT YHTÄKKIÄ... PLUSSA!! IHANAA!!! MUISTAN SEN MITEN VIEL PARI KK SITTEN TUSKAILTIIN JA NYT SE ONNELLISIN UUTINEN!!

        ONNEA T. COSETTE (JOLLE KOHTA TULEE TÄTI..)

        sehän tässä hassuinta onki ku ei oikein ole pahemmin mitää oireita,rintoja hieman aristaa ja masussa silloin tällöin nippailee sekä väsyttää koko ajan.Mut eipä ole muita oireita viel ilmenny.Toivottavasti kaikki nyt menee vaan hyvin ja ultrassa näkyy sitten parin viikon päästä yksi tai useampi pikku palleroinen.


      • ilona.

        Voi apua miten ihanaa, kyllä tätä uutista on ketjussa jo odotettukin !!!!! Liz valtavat onnittelut sinulle!!! Ja luomusti voi ihanaa niin sähän manailit tätä välikiertoa niin..... ja näin hienosti kävi :)))))
        Kerro lisää ja koska arvasit että NYT vois olla SE vihdoin...?? :)))


      • Lizardus
        ilona. kirjoitti:

        Voi apua miten ihanaa, kyllä tätä uutista on ketjussa jo odotettukin !!!!! Liz valtavat onnittelut sinulle!!! Ja luomusti voi ihanaa niin sähän manailit tätä välikiertoa niin..... ja näin hienosti kävi :)))))
        Kerro lisää ja koska arvasit että NYT vois olla SE vihdoin...?? :)))

        eilen soitin omahoitajalle et mitäs tehdään kun menkat on myöhässä clomeista huolimatta ja viel kp35 testi näytti negaa.No sieltä sanottii et tee seuraavana aamuna uusi testi (siis tänään) ja jossei näytä plussaa niin aloitetaan terolutit jotta saadaan vuoto tulemaan.

        Testi antoi kuin antoikin sen haalean toisen viivan ja olin jopa ottanut jo terolutit valmiiksi aamulla pöydälle ja vahvasti olin siinä uskossa et joko tulee menkat tai ainaki testi on se legendaarinen nega,mutta näin siis pääsi yllätyksekseni käymään =)


      • äippä
        Lizardus kirjoitti:

        eilen soitin omahoitajalle et mitäs tehdään kun menkat on myöhässä clomeista huolimatta ja viel kp35 testi näytti negaa.No sieltä sanottii et tee seuraavana aamuna uusi testi (siis tänään) ja jossei näytä plussaa niin aloitetaan terolutit jotta saadaan vuoto tulemaan.

        Testi antoi kuin antoikin sen haalean toisen viivan ja olin jopa ottanut jo terolutit valmiiksi aamulla pöydälle ja vahvasti olin siinä uskossa et joko tulee menkat tai ainaki testi on se legendaarinen nega,mutta näin siis pääsi yllätyksekseni käymään =)

        Tosi ihana kuulla että meistä joku plussaa!!!!!!!!! Jotenkin luo toivoa myös tähän omaan yrittämiseen. Oikein paljon onnea teille molemmille sulle ja sun miehelles.
        Ja plussatuulia myös teille muillekin. Eiköhän se tästä muillekin vielä iloksi muutu:)


      • Helmiina
        Lizardus kirjoitti:

        eilen soitin omahoitajalle et mitäs tehdään kun menkat on myöhässä clomeista huolimatta ja viel kp35 testi näytti negaa.No sieltä sanottii et tee seuraavana aamuna uusi testi (siis tänään) ja jossei näytä plussaa niin aloitetaan terolutit jotta saadaan vuoto tulemaan.

        Testi antoi kuin antoikin sen haalean toisen viivan ja olin jopa ottanut jo terolutit valmiiksi aamulla pöydälle ja vahvasti olin siinä uskossa et joko tulee menkat tai ainaki testi on se legendaarinen nega,mutta näin siis pääsi yllätyksekseni käymään =)

        Ihana kuulla postitiivisia uutisia!!!!! Mä menen kyllä tällä vkolla verikokeisiin, kun määrättiin nyt Terolutit kierron käynnistämiseen (KP40...) kun kaikki pissatestit ollu negaa. Saan sun uutisesta kyllä NIIN paljon lisää uskoa ja toivoa omaankin onnistumiseen.

        Oliskos tää eka plussa nyt sitten tienviitta meille muille heti perään :=)))

        -Helmis-


      • *LeiDi*

        tosi hieno juttu!! tällästä uutista oon jo pitkään tällä palstalla odotellutkin!! Aivan mahtava juttu.. sulla on varmasti tosi mahtavat fiilikset!=) ilmottelethan miten ultrassa meni kun olet käynyt.. siis onko yksi vai jopa useampi..=)

        ONNEA!!


      • ilona.
        Helmiina kirjoitti:

        Ihana kuulla postitiivisia uutisia!!!!! Mä menen kyllä tällä vkolla verikokeisiin, kun määrättiin nyt Terolutit kierron käynnistämiseen (KP40...) kun kaikki pissatestit ollu negaa. Saan sun uutisesta kyllä NIIN paljon lisää uskoa ja toivoa omaankin onnistumiseen.

        Oliskos tää eka plussa nyt sitten tienviitta meille muille heti perään :=)))

        -Helmis-

        mars verikokeeseen helmiina!!! :) toivoahan vielä on sullakin, joten hippulat vinkumaan ;)


      • Tatum

        Hengessä mukana! ;)

        Ultrattiinko sulla follit inssittömässä clomikierrossa? Montako näkyi/minkä kokoisia/mikä kp?


      • kjs

        PALJON ONNEA!!!!! Tätä me tarvitsimme! Toivotataan kaikkea hyvää jatkoon ja että masun asukki pitää hyvin kiinni.


      • Lizardus
        Tatum kirjoitti:

        Hengessä mukana! ;)

        Ultrattiinko sulla follit inssittömässä clomikierrossa? Montako näkyi/minkä kokoisia/mikä kp?

        kun se pääsiäinen sotki viime tässä kierrossa.(klinikka oli kiinni pari viikkoa) niin mentiin siis ihan vaan luomusti tietämättä mistään mitään...


    • saima.

      Heippa hei!
      Onpas paljon uutista jos minkälaista sitten viime lukeman! onnea valtavasti plussanneille ja tsemiä piinailijoille ja kaikille!

      Mulla tasan viikko ovulaatiosta ..saas nähdä mikä tilanne. En uskalla pahemmin spekuloida, mutta pakostakin pistää salaa haaveilemaan kun nyt on taas aivan eri oireet kun viime kierrossa ja niitä vain kuullostelee koko ajan.
      Multa siis ultrattiin kaksi yhtäsuurta follia ja nyt vain jännätään. Viime kierrossa oli tosi voimakkaita kipuiluoireita jo ennen ovista ja nyt tässä kierrossa ei yhtään mitään! Mahassa ei tunnu mitään, mikä outoa. Paitsi, että nännit kipeyty pari päivää ovulaatiosta, mitä taas ei tapahtunut laisinkaan muiden juilimisten ohessa edellisellä clomikierrolla.
      Viimeksi alkoi just viikko ovulaatiosta tiputtelu (mikä mulle kovin tavallista) nyt kauhulla odotan joka vessakäyntiä..
      Tällästä täällä. Ah inhottavan ihanaa piinaa. Kuinkas sen pään onnistuis pitämään kylmänä..??Onhan niistä pettymyksistä jo parin vuoden kokemus, mutta nyt, koska clomien avulla olen ilmeisestikin saanut kierrot kuntoon, ovuloin oikeaan aikaan ja saanut nyt siis ekat ovisplussat niin pelkään tippuvani korkealta ja kovaa, jos/kun menkat taas alkaa.

      • akon

        Valtavat halit ja onnittelut liz!!!kauan tätä on ootettukki että joku plussaa.toivottavasti kaikki meistä vielä joku kaunis päivä... :)


    • ilona.

      kuka on ihan loppukierrossa?? teitähän on muutamat ainakin kierron viimeisillä päivillä?? mikä olo? ilmoittautukaahan :)
      itsellä kp 25 nyt menossa ja valitettavasti en usko tärppiin tälläkään kertaa, mutta teitä muita mielelläni jännäisin...!!

      • Helmiina

        Nyt 41 kp, tänään yritin saada lähetettä sinne verikokeisiin, mut olikin aika hankalaa kun ei lääkäriä... no se selvii tunnin päästä pääsenkö vai en. Mutta verikokeeseen oon kyl menossa, et selviää tää asia! Tänään sain reseptin Terolutiin, jolla sit kierto käyntiin :(

        Mutta toivottavasti sullakin olis "sammakko syylärissä" :) pidetään peukkuja!


      • enamy

        Moi vaan! Täällä vähä jännittää... Kp 27 menossa. Ovistesti pos kp17 eli vielä pitäis muutama päivä malttaa oottaa. Jos ei alku viikosta kuulu menkkoja ni pitänee rohjeta tekeen testi. On kyl vähä epätoivone olo mut katotaan mitä tulee... :)


      • ilona.
        enamy kirjoitti:

        Moi vaan! Täällä vähä jännittää... Kp 27 menossa. Ovistesti pos kp17 eli vielä pitäis muutama päivä malttaa oottaa. Jos ei alku viikosta kuulu menkkoja ni pitänee rohjeta tekeen testi. On kyl vähä epätoivone olo mut katotaan mitä tulee... :)

        moi ja tosi kiva muuten että liityit tähän ketjuun!
        oliko sulla selviä raskausoireita niillä kerroilla kun tosiaan oli tärpännyt?? olispa tosiaan mukavaa jos tuo Lizin aloittama plussa aalto saisi muitakin mukaansa. Ilmottelehan kaikista enteistä joka tapauksessa..


      • enamy
        ilona. kirjoitti:

        moi ja tosi kiva muuten että liityit tähän ketjuun!
        oliko sulla selviä raskausoireita niillä kerroilla kun tosiaan oli tärpännyt?? olispa tosiaan mukavaa jos tuo Lizin aloittama plussa aalto saisi muitakin mukaansa. Ilmottelehan kaikista enteistä joka tapauksessa..

        Ekan raskauden kohdalla oli ihan selvät merkit. Mieliala vaihteli ihan älyttömästi. Väsymys, arat rinnat. Ei vaan ollu yhtään oma ittensä. Testin tein kp 31 ja oli nega. Viikon päästä sit oliki pos. Toisessa raskaudessa ei ollu aluks mitään oireita. Huvikseen tein testin kp37 ku menkkoja ei kuulunu. Ja katos kummaa... Positiivinen tuli. Mulla on kierto heittäny 26-40 eli ei mitään hajua millon pitäis aina alkaa. Siks ehkä mieluummin teen testin vähä myöhässä ku hirvee aikaseen.

        Mut toivotaan et tärppää muillaki! :)


    • äippä

      Sain tänään kuulla että eräs tuttava jota tapaan lähes päivittäin on alkanut odottamaan vauvaa. Vuosi taakse päin aikaa... Hän kertoi kuinka kamalia ne pikkurääpäleet on ja hän ei ainakaan enää koskaan halua lisää lapsia. Nyt hän kertoi uutisesta ettei ollut suunniteltua jne.
      Tuntui kuin joku olisi vääntänyt veistä haavassa...
      Miksi?! Miksi se menee näin että ne jotka toivoo ei saa ja ne jotka ei haluu heille tulee niitä "vahinkoja"
      Täällä palstalaisten plussat on ihania ja luo itselle lisää toivoa, mutta tää oli jotenkin kamalaa...
      Muuten odotellessa, kp 16 menossa. kp 11-12 oli ovis tuntemuksia ja lämmön nousua, mutta nyt lämpö ollut matalana siitä asti. Jotenkin sellanen olo ettei nyt tärpänny.Yhdyn sis edelliseen. Miten muilla jänskät hetket menossa?Sais jännätä puolesta!

      • ilona.

        että tosiaan vahinkoja tulee.... ja sitten todella yrittäville tulee paha mieli..
        ekaa yrittäessä olin ihan rauniona joka raskaus uutisesta ja vollotinkin, tuli ihan kamala olo ja kai kateellinenkin. nyt tokaa yrittäessä on hiukan rennompi ote, mutta kun kuukaudet vaan vierivät hurjaa vauhtia ilman tulosta alkaa kieltämättä lievästi ahdistaa taas :(

        menkkatuntoja ollut ihan reippaasti, joten puihin meni taas tämäkin kerta. noh, kevätvauvaa kohti siis täytyy vaan suunnata. niin kevätvauva olisi ihana, sellaisen kun saisikin :)))

        ja Helmiinaa vieläkin jännätään !!!!!!!! ps. verikoe tulos??


      • äippä
        ilona. kirjoitti:

        että tosiaan vahinkoja tulee.... ja sitten todella yrittäville tulee paha mieli..
        ekaa yrittäessä olin ihan rauniona joka raskaus uutisesta ja vollotinkin, tuli ihan kamala olo ja kai kateellinenkin. nyt tokaa yrittäessä on hiukan rennompi ote, mutta kun kuukaudet vaan vierivät hurjaa vauhtia ilman tulosta alkaa kieltämättä lievästi ahdistaa taas :(

        menkkatuntoja ollut ihan reippaasti, joten puihin meni taas tämäkin kerta. noh, kevätvauvaa kohti siis täytyy vaan suunnata. niin kevätvauva olisi ihana, sellaisen kun saisikin :)))

        ja Helmiinaa vieläkin jännätään !!!!!!!! ps. verikoe tulos??

        Sitä välillä miettii itseään ja sitä kun reagoi tällasiin uutisiin niin voimakkaasti,mutta kai se kuuluu asiaan. Yllätyin itsekin vähän omaa reaktiotani kun kateuskin toisaalta iski. Mutta se siitä eteenpäin mennään.

        Toi Helmiina mua kyllä jänskättää aivan tosissaan. Kerro pian mitä sulle kuuluu?

        Mitä mieltä ootte? Onko mahdollista että mulla olis ovikseen tällä kierrolla vielä mahikset kun kp on 16. 10-11kp tiennoilla oli kai tuntemuksia mutta kun en oo ikänä sitä oikein tuntenut ja nyt olo että sitä seuraa itteensä turhankin tarkasti ja ehkä kuvittelee oireita... Minä kiertopäivinä teillä ollu Ovis? Kuinka pitkä kierto clomeilla yleensä on vai voiko se vaihdella kovastikin?


      • cosette
        äippä kirjoitti:

        Sitä välillä miettii itseään ja sitä kun reagoi tällasiin uutisiin niin voimakkaasti,mutta kai se kuuluu asiaan. Yllätyin itsekin vähän omaa reaktiotani kun kateuskin toisaalta iski. Mutta se siitä eteenpäin mennään.

        Toi Helmiina mua kyllä jänskättää aivan tosissaan. Kerro pian mitä sulle kuuluu?

        Mitä mieltä ootte? Onko mahdollista että mulla olis ovikseen tällä kierrolla vielä mahikset kun kp on 16. 10-11kp tiennoilla oli kai tuntemuksia mutta kun en oo ikänä sitä oikein tuntenut ja nyt olo että sitä seuraa itteensä turhankin tarkasti ja ehkä kuvittelee oireita... Minä kiertopäivinä teillä ollu Ovis? Kuinka pitkä kierto clomeilla yleensä on vai voiko se vaihdella kovastikin?

        kai se on ihan normaalia reagoida jollain lailla tai just tolla lailla mitä kerroit. etenkin kun asia on näin tärkeä.

        mäkin reagoisin jotekin.. ja olen reagoinutkin. sitä varten ollaan täällä toisillemme että puhutaan asiat halki.. kipeätkin.. mua ainakin helpottaa kun tiedän että te ymmärrätte. t. cosi


      • äippä
        cosette kirjoitti:

        kai se on ihan normaalia reagoida jollain lailla tai just tolla lailla mitä kerroit. etenkin kun asia on näin tärkeä.

        mäkin reagoisin jotekin.. ja olen reagoinutkin. sitä varten ollaan täällä toisillemme että puhutaan asiat halki.. kipeätkin.. mua ainakin helpottaa kun tiedän että te ymmärrätte. t. cosi

        just niin ku Cosette sanot: On ihanaa ku tietää että te ymmärrätte. Mullakin muutama ystävä jolle puhunu lapsettomuudestani, mutta sitten kun löysin teidät on tuki ollu aivan ihanaa. Sitä ei vain osaa kuvitella lapsettomuutta et miltä se tuntuu jos ei itse ole kokenut samoin.Te ootte huippuja.


    • piuz

      kp 27 huomenna ja yleensä menkat on sillon alkanutkin...
      mulla on ollu jo muutama päivä menkkakipuja.Yö oli iha hirveetä paikat särki,alaselkä ja vatsa oli kipee.Luulin jo että nytkö ne alko mutta ei (onneksi)Tänään ei sitten oo ollu mitään tuntemuksia.Että sellasta.Vielä vähän aikaa jännäämistä.Olin malttamaton ja tein testin pari päivää sitten...negaa näytti,tyhmäähän se oli:(

      • ilona.

        tämä ainainen odottelu! testien teko musta on ihan ok ajoissa, sittenpähän säästyy viimeisiltä piinapäiviltä ainakin. tosin negasta aina toivoisi vaihtuvaa tulosta ;) ja niin voikin vielä käydä. mullakin menkkakivut jyllää siihen tahtiin että vois alkaa jo että pääsis uuteen yritykseen. kyllä ärsyttää..


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        tämä ainainen odottelu! testien teko musta on ihan ok ajoissa, sittenpähän säästyy viimeisiltä piinapäiviltä ainakin. tosin negasta aina toivoisi vaihtuvaa tulosta ;) ja niin voikin vielä käydä. mullakin menkkakivut jyllää siihen tahtiin että vois alkaa jo että pääsis uuteen yritykseen. kyllä ärsyttää..

        eli otsikko kertoo kaiken. tein herkällä 10 IU testillä äsken negan. ok olin juonut paljon vettä mutta silti. ei toi kauheesti toivoo anna.

        lisäks menkkakivut jyllää. terolut vaan estää niitä tulemasta. on tää kamalaa. folleja on gynen mukaan vaik muille jakaa muttei vaan tärppää.. simpat pitäis olla ok muttei, ei ei..

        ja just yks tuttu kerto että teki TOISEN keskeytyksen. meinasin oksentaa. mä olen abortinvastainen, etenkin kun ehkäisyä on tarjolla kaikille haluaville ja vaikka millasta... oli jo pari lasta tehnyt, mutta 5 v sitten keskeytys ja nyt... halooooooo... sitten toinen tuttava teki 4 keskeytystä. aivan kamalaa. en voi ajatellakaan sitä ahdistumatta. nää oli vielä vakisuhteesssa joten pelasivat tulella.

        ja sit me jotka yritetään niin ei vaan tule, ei sitten millään. vähän kun maalit Suomi ruotsi ottelussa.. väkisin ei tule mitään. voi voi.. oon tosi maho. harmittaa. no, kertokaa muut jotain välillä...


      • äippä
        cosette kirjoitti:

        eli otsikko kertoo kaiken. tein herkällä 10 IU testillä äsken negan. ok olin juonut paljon vettä mutta silti. ei toi kauheesti toivoo anna.

        lisäks menkkakivut jyllää. terolut vaan estää niitä tulemasta. on tää kamalaa. folleja on gynen mukaan vaik muille jakaa muttei vaan tärppää.. simpat pitäis olla ok muttei, ei ei..

        ja just yks tuttu kerto että teki TOISEN keskeytyksen. meinasin oksentaa. mä olen abortinvastainen, etenkin kun ehkäisyä on tarjolla kaikille haluaville ja vaikka millasta... oli jo pari lasta tehnyt, mutta 5 v sitten keskeytys ja nyt... halooooooo... sitten toinen tuttava teki 4 keskeytystä. aivan kamalaa. en voi ajatellakaan sitä ahdistumatta. nää oli vielä vakisuhteesssa joten pelasivat tulella.

        ja sit me jotka yritetään niin ei vaan tule, ei sitten millään. vähän kun maalit Suomi ruotsi ottelussa.. väkisin ei tule mitään. voi voi.. oon tosi maho. harmittaa. no, kertokaa muut jotain välillä...

        Mä kanssa muistan kun sain ekan kesken menon ja olin sairaalassa sitte kaavinnassa kun viereisellä petillä potilas oli tullut tekemään aborttia. oli tuskaa ja mietti monta kertaa et eiks voitais vaihtaa paikkaa ja olisin saanut pitää lapseni.
        Tää on tätä...
        Nyt Cosette mieli taivaisiin.Sä oot niin aktiivisesti kirjotellu tänne ja saanu mun mielen ainaski monesti kohoamaan sun teksteilläs. Nyt taitaa olla meidän vuoromme piristää sua. Mä uskon että kun jotakin oikeen kovasti haluu sen joku päivä myös saa. Sitten kun vihdoin me ollaan raskaana sitä osaa arvostaa omaa lastaan aivan eri tavalla kuin ehkä jos se olisi tullut tuosta nuin vain. Itse koen myös sen että jos ei muuta niin parisuhde tässä lujittuu kovasti kun yhdessä painitaan tän lapsettomuuden eteen. Kaikella on kai jokin tarkoitus.Ehkä saamme sitten ne kevät vauvat :))) Jaksamisia kaikille!!!!


      • tiidii
        cosette kirjoitti:

        eli otsikko kertoo kaiken. tein herkällä 10 IU testillä äsken negan. ok olin juonut paljon vettä mutta silti. ei toi kauheesti toivoo anna.

        lisäks menkkakivut jyllää. terolut vaan estää niitä tulemasta. on tää kamalaa. folleja on gynen mukaan vaik muille jakaa muttei vaan tärppää.. simpat pitäis olla ok muttei, ei ei..

        ja just yks tuttu kerto että teki TOISEN keskeytyksen. meinasin oksentaa. mä olen abortinvastainen, etenkin kun ehkäisyä on tarjolla kaikille haluaville ja vaikka millasta... oli jo pari lasta tehnyt, mutta 5 v sitten keskeytys ja nyt... halooooooo... sitten toinen tuttava teki 4 keskeytystä. aivan kamalaa. en voi ajatellakaan sitä ahdistumatta. nää oli vielä vakisuhteesssa joten pelasivat tulella.

        ja sit me jotka yritetään niin ei vaan tule, ei sitten millään. vähän kun maalit Suomi ruotsi ottelussa.. väkisin ei tule mitään. voi voi.. oon tosi maho. harmittaa. no, kertokaa muut jotain välillä...

        Iso voimahali sinulle:)täällä itse painiskelen kauheitten menkkasärkyjen kanssa...just ystävä kävi 3 viikon vanhan vauvan kanssa kyläilemässä ja pyysi yllättäen kummiksi..anto kyllä miettimisaikaa,tietäen mun tilanteen..mutta,oon päättänyt suostua,eihän se minulta pois ole kun heillä on vauva..välillä tulee kyllä vähän kateuden pistosta rintaan,mut jaksan vielä uskoa,että jonain päivänä olen itsekkin äiti..vaikka raskasta tää onki..Voimia kaikille muillekin,te autatte mua jaksamaan eteenpäin,kun tietää että ei oo tän asian kanssa yksin!!


      • Helmiina
        cosette kirjoitti:

        eli otsikko kertoo kaiken. tein herkällä 10 IU testillä äsken negan. ok olin juonut paljon vettä mutta silti. ei toi kauheesti toivoo anna.

        lisäks menkkakivut jyllää. terolut vaan estää niitä tulemasta. on tää kamalaa. folleja on gynen mukaan vaik muille jakaa muttei vaan tärppää.. simpat pitäis olla ok muttei, ei ei..

        ja just yks tuttu kerto että teki TOISEN keskeytyksen. meinasin oksentaa. mä olen abortinvastainen, etenkin kun ehkäisyä on tarjolla kaikille haluaville ja vaikka millasta... oli jo pari lasta tehnyt, mutta 5 v sitten keskeytys ja nyt... halooooooo... sitten toinen tuttava teki 4 keskeytystä. aivan kamalaa. en voi ajatellakaan sitä ahdistumatta. nää oli vielä vakisuhteesssa joten pelasivat tulella.

        ja sit me jotka yritetään niin ei vaan tule, ei sitten millään. vähän kun maalit Suomi ruotsi ottelussa.. väkisin ei tule mitään. voi voi.. oon tosi maho. harmittaa. no, kertokaa muut jotain välillä...

        ..että tekis mieli itkut tirauttaa :( Mullakin on vähän tunne ,et ei tästä nyt mitään tulekaan, vaikka menkat ei edelleenkään oo alkanu. Pitänee sitä Terolutia alkaa popsii, et pääsee taas yrittää. mut jos sais ekax sen lähetteen verikokeeseen niin olis ainakin varma.

        Mitä mieltä olette, olisko hyvä perustaa oma, suljettu keskustelu,johon ei ulkopuoliset pääsis? Meitä kun on jo aika iso porukka koolla kokemuksia jakamassa. Sais näin puhuttua asioista hieman vapautuneemmin, kun tietäis, ettei kukaan tuttu ainakaan tunnista... Onko huono ajatus?
        -Helmis-


      • Helmiina
        tiidii kirjoitti:

        Iso voimahali sinulle:)täällä itse painiskelen kauheitten menkkasärkyjen kanssa...just ystävä kävi 3 viikon vanhan vauvan kanssa kyläilemässä ja pyysi yllättäen kummiksi..anto kyllä miettimisaikaa,tietäen mun tilanteen..mutta,oon päättänyt suostua,eihän se minulta pois ole kun heillä on vauva..välillä tulee kyllä vähän kateuden pistosta rintaan,mut jaksan vielä uskoa,että jonain päivänä olen itsekkin äiti..vaikka raskasta tää onki..Voimia kaikille muillekin,te autatte mua jaksamaan eteenpäin,kun tietää että ei oo tän asian kanssa yksin!!

        kun sulla, mullakin nimittäin yx parhaista ystävistä on raskaana (la heinäkuussa) ja olen joutunut koko ajan sivusta kattoo kun hän kasvaa ja vauva potkii :( oon ollu tosi inhottava, kun en ole koskaan edes voinu koskee hänen mahaansa tai tunnustella vauvaa, kun tekee niin pahaa. Nyt oon vähitellen voinu jo alkaa olee asian kans sinut. Mua pyydettiin lapsen kummiksi, suostuin myös, onhan se kunnia asia!

        Ehkä mullakin joskus mahassa potkitaan :)


      • äippä
        Helmiina kirjoitti:

        ..että tekis mieli itkut tirauttaa :( Mullakin on vähän tunne ,et ei tästä nyt mitään tulekaan, vaikka menkat ei edelleenkään oo alkanu. Pitänee sitä Terolutia alkaa popsii, et pääsee taas yrittää. mut jos sais ekax sen lähetteen verikokeeseen niin olis ainakin varma.

        Mitä mieltä olette, olisko hyvä perustaa oma, suljettu keskustelu,johon ei ulkopuoliset pääsis? Meitä kun on jo aika iso porukka koolla kokemuksia jakamassa. Sais näin puhuttua asioista hieman vapautuneemmin, kun tietäis, ettei kukaan tuttu ainakaan tunnista... Onko huono ajatus?
        -Helmis-

        itsekin välillä mietin ettei kukaan tuttu tunnistais. Voisi olla ihan hyvä juttu se suljettu keskustelu ku kerrotte vain miten se toimii.Tää keskustelu täällä netissä muutenkin niin uutta itelle...


      • tiidii
        äippä kirjoitti:

        itsekin välillä mietin ettei kukaan tuttu tunnistais. Voisi olla ihan hyvä juttu se suljettu keskustelu ku kerrotte vain miten se toimii.Tää keskustelu täällä netissä muutenkin niin uutta itelle...

        samaa mieltä:)teiltä kun kuitenkin saa sen parhaan tuen,kun kaikki ollaan samassa tilanteessa niin asiat ymmärtää paljon paremmin!!


      • äippä
        tiidii kirjoitti:

        samaa mieltä:)teiltä kun kuitenkin saa sen parhaan tuen,kun kaikki ollaan samassa tilanteessa niin asiat ymmärtää paljon paremmin!!

        Hei aattelin mitata lämpöni muuten vain tai oikeestaan mittaillu rutiinin omaisesti monena päivänä ja nyt se pomppas pilviin. 36,7. Mulle korkea. Se taitaa olla sittenkin ovis vasta nytte...Apuaa.


      • cosette
        äippä kirjoitti:

        Hei aattelin mitata lämpöni muuten vain tai oikeestaan mittaillu rutiinin omaisesti monena päivänä ja nyt se pomppas pilviin. 36,7. Mulle korkea. Se taitaa olla sittenkin ovis vasta nytte...Apuaa.

        mut miten se toteutetaan???

        kuulostaa hyvältä.

        t. Cosette


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        mut miten se toteutetaan???

        kuulostaa hyvältä.

        t. Cosette

        sopii siis mullekkin mutta tosiaan miten se tehdään ja toteutetaan? ja mitä eroa siinä olisi tähän ketjuun...?


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        sopii siis mullekkin mutta tosiaan miten se tehdään ja toteutetaan? ja mitä eroa siinä olisi tähän ketjuun...?

        [email protected]

        vois sitte laittaa vaikka messen meille..?


      • cosette
        cosette kirjoitti:

        [email protected]

        vois sitte laittaa vaikka messen meille..?

        vapaaasti joten messeä ei välttämättä tarvitse..

        kaikki jotka haluaa gmail kutsun niin ilmottakaa. ja siihen ei tartte välttämättä enää kutsuakaan.

        t. Cosi


      • Helmiina
        cosette kirjoitti:

        vapaaasti joten messeä ei välttämättä tarvitse..

        kaikki jotka haluaa gmail kutsun niin ilmottakaa. ja siihen ei tartte välttämättä enää kutsuakaan.

        t. Cosi

        Mulla on kaveri kuka on ollu pari vuotta sitten vastaavamlaisessa keskustelu-palsta-koukussa kun mekin. Ne sitten perusti oman, suljetun ryhmän, johon ei päässy kuin nimimerkin ja salasanan kautta. Otan selvää miten sellaisen saa tehtyä. Nillä se oli Jahoossa muistaakseni.

        Olispa vähän vapautuneempi keskustella kun kukaan ei "kurki olan takaa". Ilmoittelen sitten jotenkin tänne ja mietitään miten jokainen saa sen salasanan. ( ei olla niin hölmöjä et laitetaan se tänne :)) Coseten kautta?


      • ilona.
        äippä kirjoitti:

        Hei aattelin mitata lämpöni muuten vain tai oikeestaan mittaillu rutiinin omaisesti monena päivänä ja nyt se pomppas pilviin. 36,7. Mulle korkea. Se taitaa olla sittenkin ovis vasta nytte...Apuaa.

        neuvoa varmana mutta eikös ne lämmöt nouse vasta oviksen jälkeen, muutama päivä jälkeen siis....? mikä kp siis sulla on nyt menossa äippä? itekkin aina panikoin että kääks nytkö se ovis vasta on... ja sit ei enää jaksa tai oo tilaisuutta myllätä. kyllä sulla varmaan ihan nappiin meni, usko vaan. tää homma saa meidät kaikki ihan vainoharhaisiksi ja säikyiksi epäilijöiksi ;))
        niin omalta kohalta se pönkittää vainoharhaisuus käsitettä että lämmöt ei nouse kuin siihen 35.8 asteeseen ihan max oviksen jälkeen joten pelkään etten ikinä ovuloi, pregnylistä huolimatta (vaikka luulisin sen tapahtuvan..)!


      • cosette
        Helmiina kirjoitti:

        Mulla on kaveri kuka on ollu pari vuotta sitten vastaavamlaisessa keskustelu-palsta-koukussa kun mekin. Ne sitten perusti oman, suljetun ryhmän, johon ei päässy kuin nimimerkin ja salasanan kautta. Otan selvää miten sellaisen saa tehtyä. Nillä se oli Jahoossa muistaakseni.

        Olispa vähän vapautuneempi keskustella kun kukaan ei "kurki olan takaa". Ilmoittelen sitten jotenkin tänne ja mietitään miten jokainen saa sen salasanan. ( ei olla niin hölmöjä et laitetaan se tänne :)) Coseten kautta?

        ...mailia vaantone postiini niin kyllä järjestyy.

        miten voitte? mikä kp menossa..? mulla 29 ei vuotoa, testi neg.


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        ...mailia vaantone postiini niin kyllä järjestyy.

        miten voitte? mikä kp menossa..? mulla 29 ei vuotoa, testi neg.

        kp 26 mulla. ei mitään tekeillä täällä, muuta kun negan testasin minäkin aamusella.
        cosette koskas sulla oli se pregnyl ja ovulaatio?

        niin ja piuz: pahoittelut, tää on kyllä niin peestä tää peli...... mutta rohkeasti uutta kohti, joka askeleelta se vauva on lähempänä :))


      • äippä
        ilona. kirjoitti:

        neuvoa varmana mutta eikös ne lämmöt nouse vasta oviksen jälkeen, muutama päivä jälkeen siis....? mikä kp siis sulla on nyt menossa äippä? itekkin aina panikoin että kääks nytkö se ovis vasta on... ja sit ei enää jaksa tai oo tilaisuutta myllätä. kyllä sulla varmaan ihan nappiin meni, usko vaan. tää homma saa meidät kaikki ihan vainoharhaisiksi ja säikyiksi epäilijöiksi ;))
        niin omalta kohalta se pönkittää vainoharhaisuus käsitettä että lämmöt ei nouse kuin siihen 35.8 asteeseen ihan max oviksen jälkeen joten pelkään etten ikinä ovuloi, pregnylistä huolimatta (vaikka luulisin sen tapahtuvan..)!

        juu sitä on kohta kaikki mahdolliset oireet... Lämpö tosiaan eilen nousi ja on edelleen korkealla. Nyt kp 17 ja kp 21 meen verikokeeseen jossa varmistuu että onko siellä irronnu mitään. Vastauksen tosin saa vasta 2 viikon päästä...Plussakin näkyy varmaan aiemmin.


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        kp 26 mulla. ei mitään tekeillä täällä, muuta kun negan testasin minäkin aamusella.
        cosette koskas sulla oli se pregnyl ja ovulaatio?

        niin ja piuz: pahoittelut, tää on kyllä niin peestä tää peli...... mutta rohkeasti uutta kohti, joka askeleelta se vauva on lähempänä :))

        HEI KAIKILLE. TÄÄLLÄ TÄTI. JOKA TULI KÄYMÄÄN. ON TAAS NIIN RIEUMKAS MIELI JA MENKKAKIPUJA VAAN. VOI VOI. EN USKALLA ENÄÄ EDES HAAVEILLA LAPSISTA.. KAUHEE OLO. OON LISÄKSI KEUHKOPUTKENTULEHDUKSESSA JA PETIN POHJALLA. ISÄNTÄ LÄHTI JUST JA KATTELIN KUN SE TOSSA VALMISTAUTU TÖIHINMENOON.. AJATTELIN ETTÄ VOI KUINKA HÄNTÄ RAKASTANKAAN.. TAIS HUOMATA MUN KATSEESTA, TUNTEE MUT NIIN HYVIN..

        NEGAT ON SIIS VEDETTY JO KOLMENA AAMUNA.. JA NYT TIHKUVUOTOA, SILLÄLAILLA! MILLONKOHAN ONNISTAA.

        ONNEA PLUSSANNEILLE! T. COSETTE


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        HEI KAIKILLE. TÄÄLLÄ TÄTI. JOKA TULI KÄYMÄÄN. ON TAAS NIIN RIEUMKAS MIELI JA MENKKAKIPUJA VAAN. VOI VOI. EN USKALLA ENÄÄ EDES HAAVEILLA LAPSISTA.. KAUHEE OLO. OON LISÄKSI KEUHKOPUTKENTULEHDUKSESSA JA PETIN POHJALLA. ISÄNTÄ LÄHTI JUST JA KATTELIN KUN SE TOSSA VALMISTAUTU TÖIHINMENOON.. AJATTELIN ETTÄ VOI KUINKA HÄNTÄ RAKASTANKAAN.. TAIS HUOMATA MUN KATSEESTA, TUNTEE MUT NIIN HYVIN..

        NEGAT ON SIIS VEDETTY JO KOLMENA AAMUNA.. JA NYT TIHKUVUOTOA, SILLÄLAILLA! MILLONKOHAN ONNISTAA.

        ONNEA PLUSSANNEILLE! T. COSETTE

        tää on siis niin kamalan vaikeeta, en tajuu en tajuu :(((( pahoittelut sullekkin :(((
        sähän otat lugeja/teroja, niinhän? kauanko ne pitää vuodot poissa vai loppuiko sulla kuuri?
        paranemisia sinne, ja voimia... en tiedä mitä sanoa muuta kun perässä tullaan, nyyh nyyh..


      • cosette
        ilona. kirjoitti:

        tää on siis niin kamalan vaikeeta, en tajuu en tajuu :(((( pahoittelut sullekkin :(((
        sähän otat lugeja/teroja, niinhän? kauanko ne pitää vuodot poissa vai loppuiko sulla kuuri?
        paranemisia sinne, ja voimia... en tiedä mitä sanoa muuta kun perässä tullaan, nyyh nyyh..

        ja loppukierrosta, nyt oon ottanu joka pvä, olis varmaan tullu menkat muuten aiemmin. mutta kun teestasin joka pvvä 27 28 29 30 negat niin nega se on ja sillä hyvä. otin tänään viel teroa jos tota vuotoa sais estettyä hieman et voisin siirtää menkkoja vähäh, saisin sitten vkonlopulle ovulaation. kyllä miltei itkettää. oon niin maissa. on tää kauheeta piinaa. hirveä olo.

        onnea plussanneille ja haleja. toivottavasti mahd moni plussais nyt.

        t. Cosette


      • ilona.
        cosette kirjoitti:

        ja loppukierrosta, nyt oon ottanu joka pvä, olis varmaan tullu menkat muuten aiemmin. mutta kun teestasin joka pvvä 27 28 29 30 negat niin nega se on ja sillä hyvä. otin tänään viel teroa jos tota vuotoa sais estettyä hieman et voisin siirtää menkkoja vähäh, saisin sitten vkonlopulle ovulaation. kyllä miltei itkettää. oon niin maissa. on tää kauheeta piinaa. hirveä olo.

        onnea plussanneille ja haleja. toivottavasti mahd moni plussais nyt.

        t. Cosette

        mäkin negasin taas tänään, itkettää muakin, ihan toden teolla. miks miks miks ei onnistu :(((


      • enamy
        cosette kirjoitti:

        HEI KAIKILLE. TÄÄLLÄ TÄTI. JOKA TULI KÄYMÄÄN. ON TAAS NIIN RIEUMKAS MIELI JA MENKKAKIPUJA VAAN. VOI VOI. EN USKALLA ENÄÄ EDES HAAVEILLA LAPSISTA.. KAUHEE OLO. OON LISÄKSI KEUHKOPUTKENTULEHDUKSESSA JA PETIN POHJALLA. ISÄNTÄ LÄHTI JUST JA KATTELIN KUN SE TOSSA VALMISTAUTU TÖIHINMENOON.. AJATTELIN ETTÄ VOI KUINKA HÄNTÄ RAKASTANKAAN.. TAIS HUOMATA MUN KATSEESTA, TUNTEE MUT NIIN HYVIN..

        NEGAT ON SIIS VEDETTY JO KOLMENA AAMUNA.. JA NYT TIHKUVUOTOA, SILLÄLAILLA! MILLONKOHAN ONNISTAA.

        ONNEA PLUSSANNEILLE! T. COSETTE

        Voimia teille! Toivotaan et uus kierto tuo tulosta. Itellä kp 29 menossa. En uskalla vielä tehä testii. Ehkä viikonlopun jälkeen... Haluis vielä toivoo et nyt tulee plussa ja siks ehkä viiraan tuota testin tekemistä. On taas niin paska olo sit ku tulee nega...

        Mut onnea plussanneille ja voimia niille joilla ei tällä kertaa vielä tärpänny!


      • ilona.
        enamy kirjoitti:

        Voimia teille! Toivotaan et uus kierto tuo tulosta. Itellä kp 29 menossa. En uskalla vielä tehä testii. Ehkä viikonlopun jälkeen... Haluis vielä toivoo et nyt tulee plussa ja siks ehkä viiraan tuota testin tekemistä. On taas niin paska olo sit ku tulee nega...

        Mut onnea plussanneille ja voimia niille joilla ei tällä kertaa vielä tärpänny!

        kyllä on joo todella paska olo negojen jälkeen, aivan ylitsepääsemäton tällä hetkellä, mutta pakko vaan marssia eteenpäin. helmivauva sitten ehkä, se kuulostaisi kivalta :)
        onnea sinulle testailuun, jännää !!!!


      • enamy
        ilona. kirjoitti:

        kyllä on joo todella paska olo negojen jälkeen, aivan ylitsepääsemäton tällä hetkellä, mutta pakko vaan marssia eteenpäin. helmivauva sitten ehkä, se kuulostaisi kivalta :)
        onnea sinulle testailuun, jännää !!!!

        Joo helmivauva kuulostaa tosi kivalle... Harmi vaan et nyt taas näyttää et ei tarvii edes testiä tehä. KYllä V....TAA!!!! Ahistaa taas tää juttu. Mikä V mättää ku ei mitää tapahu... Ei kai auta muu ku taas jatkaa eteenpäin. Kyl on paha olo. Poika taas tänään kysy et äiti millo saan sen pienen poikavauvan. Yritä siinä sit selittää et ei nyt oo taaskaan tulossa vauvaa... Et silleen :(


    • piuz

      sieltähän ne sitten alkoivat kuten pelkäsinkin tasan kp 27 kuten joka kuukausi.

      Mutta innolla eteenpäin toiseen inssiin tähdätään:)

      • Helmiina

        Huomenna on siis se päivä kun menen sinne verikokeeseen ja saan kuulla viimeisen totuuden tästä menkkojen poisjäännistä..... Mua pelottaa ihan älyttömästi, kun jos sielt pamahtaa se negatiivinen, niin sit olen niin paskana :) Onnex teille voi aina kertoo tunteista, kiitos teille siitä hyvät "kohtalotoverit" :)

        Kattelin muuten sitä "yhteisön" perustamista, ei ilmeisesti ole hankala. Yritän sitä järkkäillä.
        -Helmis-


    • Tatum

      Täällähän on monella tosi jännä tilanne;) !!!

      Mulla kierto vaihtelee siinä 25-29... Nyt ei ole vielä lainkaan sellaista kutinaa, että kuukautiset olis alkamassa. Olen kylläkin niin jännityksessä, että tuntuu mahdottomalta muistaa ihan varmaksi että onko kuukautisten lähestyessä ikinä mitään oireita ollutkaan:(

      Tänään sorruin vauvalehteen. En kylläkään ole vielä tohtinut sitä lukea;) Kansilehdessä killittelee pieni ihmistaimi ja houkuttelee sukeltamaan vauvamaailmaan.

      Olen niin hyvä näissä pilvilinnojen rakentamisessa, että välillä mietin että pystyykö tämän enempää enää itseään sumuttamaan. No kai se on positiivista, että toivoa on vielä jäljellä. Lisäksi häpeän myöntää, että onhan se vauvan nimikin jo valmiina.

      HUOH

      Kun vielä tulisi se vauva eikä pelkästään näitä pettymyksiä.

      • äippä

        Tatum Mullakin oli lapselleni nimi valmiina jo kauan ennenkuin olin edes raskaaksi yrittänyt. Sattumalta sitten sukupuoli täsmäs eka raskaudessa ja nimi on nyt eka lapsellani käytössä. Mielestäni haaveitakin pitää olla.Eihän sitä muuten jaksa.

        Helmiina kerrothan heti huomenna miten sulle kävi siellä verikokeessa?! samoin suljetusta keskustelusta miten se asia etenee

        Cosette En pidä meseäkään hulluna ideana kunhan saadaan kaikki mukaan ettei kukaan tipu pois. Montako meitä onkaan yhteensä? Voisin jopa valmis olemaan teihin muutenkin yhteyksissä,vaan kun täällä ei uskalla rueta kyseleen että mistä päin suomea ootte?!

        Ja hei muille kanssa. Miten voitte.Kertokaa kuulumisenne? Tässä yrittäny opetella nimimerkkejänne ulkoa, kun toi nimi muisti ei niitä vahvimpia puoliani.

        Sitten omat kuulumiset. Lämpö tosiaan eilen pomppas 36,7 ja samaa rataa mennään. Nyt todella kipeä alavatsasta. Jänskättää todella!!!!!


      • ilona.
        äippä kirjoitti:

        Tatum Mullakin oli lapselleni nimi valmiina jo kauan ennenkuin olin edes raskaaksi yrittänyt. Sattumalta sitten sukupuoli täsmäs eka raskaudessa ja nimi on nyt eka lapsellani käytössä. Mielestäni haaveitakin pitää olla.Eihän sitä muuten jaksa.

        Helmiina kerrothan heti huomenna miten sulle kävi siellä verikokeessa?! samoin suljetusta keskustelusta miten se asia etenee

        Cosette En pidä meseäkään hulluna ideana kunhan saadaan kaikki mukaan ettei kukaan tipu pois. Montako meitä onkaan yhteensä? Voisin jopa valmis olemaan teihin muutenkin yhteyksissä,vaan kun täällä ei uskalla rueta kyseleen että mistä päin suomea ootte?!

        Ja hei muille kanssa. Miten voitte.Kertokaa kuulumisenne? Tässä yrittäny opetella nimimerkkejänne ulkoa, kun toi nimi muisti ei niitä vahvimpia puoliani.

        Sitten omat kuulumiset. Lämpö tosiaan eilen pomppas 36,7 ja samaa rataa mennään. Nyt todella kipeä alavatsasta. Jänskättää todella!!!!!

        juu Tatum kyllä haaveilla saa, ja suunnitella juttuja, tosiaan se on ihan normaalia :))

        Helmiinaa kait ekana sit vieläkin jännätään!!!!!!!!

        Mulla ei ole kuulumisia, kunhan kurkin välillä onko täällä ketään, missä muut on?!?!?!!???

        äippä onko sulla sittenkin vasta nyt siis ovis, mitä mitä? olet kai varautunut (kaiken varalta) siihen?? :) miehen kimppuun vaan :)

        ja nyt kyselyä että kuinkas monta lasta kaikki haluaisivat, siis jos haluama luku suotaisiin??
        ilona: neljä..... :)))


      • Helmiina
        äippä kirjoitti:

        Tatum Mullakin oli lapselleni nimi valmiina jo kauan ennenkuin olin edes raskaaksi yrittänyt. Sattumalta sitten sukupuoli täsmäs eka raskaudessa ja nimi on nyt eka lapsellani käytössä. Mielestäni haaveitakin pitää olla.Eihän sitä muuten jaksa.

        Helmiina kerrothan heti huomenna miten sulle kävi siellä verikokeessa?! samoin suljetusta keskustelusta miten se asia etenee

        Cosette En pidä meseäkään hulluna ideana kunhan saadaan kaikki mukaan ettei kukaan tipu pois. Montako meitä onkaan yhteensä? Voisin jopa valmis olemaan teihin muutenkin yhteyksissä,vaan kun täällä ei uskalla rueta kyseleen että mistä päin suomea ootte?!

        Ja hei muille kanssa. Miten voitte.Kertokaa kuulumisenne? Tässä yrittäny opetella nimimerkkejänne ulkoa, kun toi nimi muisti ei niitä vahvimpia puoliani.

        Sitten omat kuulumiset. Lämpö tosiaan eilen pomppas 36,7 ja samaa rataa mennään. Nyt todella kipeä alavatsasta. Jänskättää todella!!!!!

        huomenna sitten laitan joko surullisia tai iloisia uutisia (tällä hetkellä taas epätoivo valtasi kesken työ-yön ja tuntuu että huomenna tulee olee paska päivä..)

        Olen nyt perustanu meille yksityisen yhteisön Hotmailiin! sitä voi seurata (siis lukea keskustelua ja katsella kuvia tms.) vain siihen ryhmään kuuluvat. Ainut ongelma tällä hetkellä on että ne tekee siellä jotain huoltotöitä enkä voi vielä kutsua ketään mukaan yhteisöön. Mutta yritän joka päivä, josko se korjattaisiin pian. laitan sitten viestiä tänne, niin josko sit coseten mailiin (?) laitatte vaik @mail osoitetta niin saatte ohjeen kirjautumisesta :)

        Palaan asiaan kunhan se onnistuu.


      • tuli...

        Moikka kaikille... Olin tuolla edellisessä Clomittaret ketjussa nassukka-nimimerkillä, mut huomasin, et jollain muullakin oli se käytössä.

        Viiden Clomikierto tuotti täällä tulosta. Tänään testasin ja plussahan sieltä tuli. Olo on aika sekava, mut ehkäpä se tästä. Nyt hiipii pieni pelko siitä, et meneekö kaikki hyvin....

        Onnea ja tsemppiä muillekin!! Itse olin jo luopunut toivosta, mut nähtävästi stressittömyys tässä kierrossa oli se joka auttoi...


      • ilona.
        tuli... kirjoitti:

        Moikka kaikille... Olin tuolla edellisessä Clomittaret ketjussa nassukka-nimimerkillä, mut huomasin, et jollain muullakin oli se käytössä.

        Viiden Clomikierto tuotti täällä tulosta. Tänään testasin ja plussahan sieltä tuli. Olo on aika sekava, mut ehkäpä se tästä. Nyt hiipii pieni pelko siitä, et meneekö kaikki hyvin....

        Onnea ja tsemppiä muillekin!! Itse olin jo luopunut toivosta, mut nähtävästi stressittömyys tässä kierrossa oli se joka auttoi...

        ihania uutisia!!!!! miten onnistui annahan vinkkiä meillekkin ;)
        itse itken negaani, mutta piristää että edes muut plussailee :))))


      • äippä
        ilona. kirjoitti:

        juu Tatum kyllä haaveilla saa, ja suunnitella juttuja, tosiaan se on ihan normaalia :))

        Helmiinaa kait ekana sit vieläkin jännätään!!!!!!!!

        Mulla ei ole kuulumisia, kunhan kurkin välillä onko täällä ketään, missä muut on?!?!?!!???

        äippä onko sulla sittenkin vasta nyt siis ovis, mitä mitä? olet kai varautunut (kaiken varalta) siihen?? :) miehen kimppuun vaan :)

        ja nyt kyselyä että kuinkas monta lasta kaikki haluaisivat, siis jos haluama luku suotaisiin??
        ilona: neljä..... :)))

        Voi surku niin monella se ikävin vaihe menossa kun testi näyttää negaa.Mutta onneksi yksi plussakin oli joukossa. Onnea plussanneelle ison halin kera. Se on siis mahdollista sisaret:))
        Itse taisin sittenkin ovuloida vasta eilen. Alavatsa tosi kipeä useamman tunnin ajan ja lämmöt edelleen koholla. Isäntä on kyllä saanu kyytiä useampana päivänä. Itsellä mieli jotenkin toiveikas! Nyt ei auta muuta ku odotella. Nyt kp 18.


      • Tatum
        ilona. kirjoitti:

        juu Tatum kyllä haaveilla saa, ja suunnitella juttuja, tosiaan se on ihan normaalia :))

        Helmiinaa kait ekana sit vieläkin jännätään!!!!!!!!

        Mulla ei ole kuulumisia, kunhan kurkin välillä onko täällä ketään, missä muut on?!?!?!!???

        äippä onko sulla sittenkin vasta nyt siis ovis, mitä mitä? olet kai varautunut (kaiken varalta) siihen?? :) miehen kimppuun vaan :)

        ja nyt kyselyä että kuinkas monta lasta kaikki haluaisivat, siis jos haluama luku suotaisiin??
        ilona: neljä..... :)))

        Haluaisin "monta" lasta ;) esim. kolme?! Jos varallisuutta olisi runsaammin, niin en ollenkaan kauhistelisi suurempaakaan laumaa. Lapsiperheen arki voi tietysti sitten tiputella toiveet realistisemmalle tasolle;) Mies on jostakin syystä kahden kannalla. Salaa haaveilen kaksosista. Mistä lie tuplatoive tullut?


      • kolmoset ;)
        ilona. kirjoitti:

        ihania uutisia!!!!! miten onnistui annahan vinkkiä meillekkin ;)
        itse itken negaani, mutta piristää että edes muut plussailee :))))

        Mulla oli greippimehu käytössä (Clomit otin aamulla ja iltapäivällä illalla iso lasillinen greippimehua), En stressannut - oli paljon muita asioita mietittävänä. Pupuiltiin pari-kolme kertaa kierron keskivaiheilla, jonka jälkeen jalat kohti kattoa.


      • *Tähti
        Helmiina kirjoitti:

        huomenna sitten laitan joko surullisia tai iloisia uutisia (tällä hetkellä taas epätoivo valtasi kesken työ-yön ja tuntuu että huomenna tulee olee paska päivä..)

        Olen nyt perustanu meille yksityisen yhteisön Hotmailiin! sitä voi seurata (siis lukea keskustelua ja katsella kuvia tms.) vain siihen ryhmään kuuluvat. Ainut ongelma tällä hetkellä on että ne tekee siellä jotain huoltotöitä enkä voi vielä kutsua ketään mukaan yhteisöön. Mutta yritän joka päivä, josko se korjattaisiin pian. laitan sitten viestiä tänne, niin josko sit coseten mailiin (?) laitatte vaik @mail osoitetta niin saatte ohjeen kirjautumisesta :)

        Palaan asiaan kunhan se onnistuu.

        Jos häviätte teille tuntemattomille (suljettu palsta) Käykäähän siltikin täällä huikkailemassa, jos plussailette. Itse lueskelen mielenkiinnolla teidän aktiivisia keskusteluja, joten olisi kiva kuulla todellakin niitä ilouutisia. :) Plussa säteitä kaikille!


      • ilona.
        *Tähti kirjoitti:

        Jos häviätte teille tuntemattomille (suljettu palsta) Käykäähän siltikin täällä huikkailemassa, jos plussailette. Itse lueskelen mielenkiinnolla teidän aktiivisia keskusteluja, joten olisi kiva kuulla todellakin niitä ilouutisia. :) Plussa säteitä kaikille!

        minä ainakin vielä meinaan kirjotella täällä, ei tämä ketju mihinkään kuivu pois, en usko enkä toivo. tule mukaan vaan juttuihin jos olet clomitar :))


      • Helmiina
        ilona. kirjoitti:

        minä ainakin vielä meinaan kirjotella täällä, ei tämä ketju mihinkään kuivu pois, en usko enkä toivo. tule mukaan vaan juttuihin jos olet clomitar :))

        Ei mullakaan ole tarkoituksena että tää ketju mihinkään häviäis ja kaikki asiat puidaan "suljetusti". Sinne olis vaan kiva laittaa sit valokuvia tms, mitä ei ihan tälle palstalle kehtaa laittaa :)
        Älä huoli, ei me sinua jätetä tänne yksin.


    • Helmiina

      Ei siis tarvinnut mennä verikokeeseen kun yöllä vessassa käydessäni oliki pieni ylläri pöksyissä. Voi pr#!?"##..
      Että samasta taidetaan tytöt lähtee liikenteeseen. josko seuraava kierto tuottasi monta vauvaa tälle porukalle.
      Suututtaa taas niin paljon :(

    • saima.

      Ah piinaa.. oli pakko kirjoittaa kun pääparka meinaa seota. Lyhyesti: mun "ongelmat" on suurin piirtein saatu kuntoon nyt lääkityksillä ja periaatteessa raskautuminen on ekaa kertaa pariin vuoteen ihan mahdollista. Tuntuu niin tyhmältä, että kun pitäisi iloita ratkenneista asioista (nyt esim ovuloin, hyvän kokoisia munarakkuloita kypsyy, kierrot ok pituisia, ei mitään isompia hormoonihäikkiä, kilpirauhasen häiriöt kunnossa yms yms) niin päinvastoin olen ihan paniikissa kokoajan.
      Tämä kierto on ollut tosi kumma aikaisempiin nähden. Menkat pitäis alkaa neljän päivän päästä ja tähän mennessä yleensä on jo tuhrua tai pientä tiputtelua tullut ja ollut menkkamaista kipuilua mahassa pidempään. Nyt ei juuri mitään. Eilen, 10 pvää oviksesta tuli yksi kolikon kokoinen haalea veritippa paperiin pyyhkiessä, sitä ennen ei mitään viitteitä eikä sen jälkeen. osa musta toivoo, ettei se ole mitään, toisaalta nyt on taas alkanut kauhea valmistautumistyö isoon isoon pettymykseen jällen.
      mulla on kaksi asiaa päälaellaan kierrossa. Vatsa- ja selkäkipuja ei ole, mutta nännit melkein lähtee irti ja tämä alkoi pian oviksen jälkeen. En todellakaan usko olevani raskaana, pelkään että clomit tekee tepposen ja aiheuttaa uusia oireita. Sori keuhkoaminen, te jos ketkä tiedätte varmasti, miltä jatkuva odottaminen, toivominen ja sitten ikävien merkkien toteaminen kuukausi toisensa perään tuntuu.

      • helmiina

        toivotaan että se nännien arkuus ei johdukaan lääkkeistä, vaan pienestä ihmisen alusta :) Itse täällä painiskelen tunteideni kanssa, kun "mikään ei tunnu miltään" olo taas valtasi tänään.
        Yritetään jaksaa eteenpäin...


      • saima.
        helmiina kirjoitti:

        toivotaan että se nännien arkuus ei johdukaan lääkkeistä, vaan pienestä ihmisen alusta :) Itse täällä painiskelen tunteideni kanssa, kun "mikään ei tunnu miltään" olo taas valtasi tänään.
        Yritetään jaksaa eteenpäin...

        Kiitos myötätunnosta..Piristi palaute heikolla hetkellä!hölmöä hötkyilyä ja synkistelyä minulta, sillä pianpas kaikki ratkeaa -suuntaan tai toiseen..:)
        Sinullekin jaksamista!!


    • Helmiina

      Hei, miten te olette syöny Clomeja kun on ollu 50 50 annos (2 tbl/pv)? oon itse ottanu aamulla ja illalla, mut nyt mietin miten te muut ootte tehny? Onkohan lie väliä...mut mietinpähän taas.
      Huomenna pitää taas aloittaa, odotan jo kauhulla kuumia aaltoja ja mielialan vaihteluja. Ei aina tiedä onko itku vai nauru kun on tässä hoitojen aikaan huomannu et ne on aika lähekkäin... ;(

      Voimahali teille kaikille tytsyille :)

      • cosette

        eikä tullut mitään sivuvaikutuksia. Ilona mainosti ottavansa aamulla ja illalla mutta en tiedä onko sillä suurta merkitystä. mä en ole ainakaan raskautunut vielä, mutta nyt olis 4. clomikierto tulossa. saa nähdä kuinka käy. mä oon ottanut 2 kerralla senkin takia että en unohtais ottaa nniitä.

        ps. Suomi voitti venäjän lätkässä... ja ruotsi on suloisesti canadaa jäljessä 3-1.. surullista, eikö..?

        t. Cosette


      • ilona.

        Minä otin ennen aamulla ja illalla, ja se toimi ihan hyvin mulla. Sain vauvan ekasta kierrosta :))
        Mutta siis nyttemmin se ei ole toiminut. Kaksi ekaa kiertoa otin niin, ja sain kasvatettua yhden follin (tarpeeksi ison siis) ainoastaan, joten aloin ottaa molemmat clomit sitten kerralla.
        Viimeiset kaksi kiertoa siis olen ottanut molemmat tabut aamulla yhtäaikaa. Paketissakin itseasiassa lukee siihen tyyliin että ne pitäisi ottaa samaan aikaan, ennen en edes moista huomannut! Mutta siis nyt kahessa kierrossa oon saanut kaksi hyvää follia molemmilla kerroilla, toisesta siis tuli se plussa taas mutta kesken meni saman tien :(
        Kannattaa kysyä lääkäriltä mitä he suosittelevat omalle kohdallesi! Mulla tuli ihan ensin clomeista kuumia aaltoja (kuin olis ollut saunassa) mut nykyään ei mitään :)


      • Helmiina
        ilona. kirjoitti:

        Minä otin ennen aamulla ja illalla, ja se toimi ihan hyvin mulla. Sain vauvan ekasta kierrosta :))
        Mutta siis nyttemmin se ei ole toiminut. Kaksi ekaa kiertoa otin niin, ja sain kasvatettua yhden follin (tarpeeksi ison siis) ainoastaan, joten aloin ottaa molemmat clomit sitten kerralla.
        Viimeiset kaksi kiertoa siis olen ottanut molemmat tabut aamulla yhtäaikaa. Paketissakin itseasiassa lukee siihen tyyliin että ne pitäisi ottaa samaan aikaan, ennen en edes moista huomannut! Mutta siis nyt kahessa kierrossa oon saanut kaksi hyvää follia molemmilla kerroilla, toisesta siis tuli se plussa taas mutta kesken meni saman tien :(
        Kannattaa kysyä lääkäriltä mitä he suosittelevat omalle kohdallesi! Mulla tuli ihan ensin clomeista kuumia aaltoja (kuin olis ollut saunassa) mut nykyään ei mitään :)

        Kiitos vinkeistä, pitänee miettiä jos ottaisinkin aamulla jo 2 tbl. En saanut edellisellä kierrolla ovis-testiin ovulaatiota ollenkaa, tosin tein testit aamuvirtsasta jota eivät suosittele :( Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa:(


    • cosette

      HEI CLOMITTARET.. SIIRSIN MEIDÄT ETUSIVULLE!!

      KELTAINEN TOUKOKUU ON TULLUT JA AIKA UUDELLE CLOMIKETJULLE!!!

      LEMPEÄT PLUSSATUULET PUHALTAVAT.. TULKAA KAIKKI MUKAAN!! SORRY JOS UNOHDIN JONKUN NIMEN LISTASTA.. JA MULLEHAN SAA LAITTAA MAILIA...

      T. COSETTE

    • Anonyymi

      Tämä on vanha ketju mutta ehkä tätä vielä joku lukee..
      Onko totta että clomifeneja voi saada Ruotsista tai Virosta ilman reseptiä?

    • Anonyymi

      Kiva kun löysin palstanne.
      Tahtoisin tietää onko mitään reseptivapaita rinnakkaislääkkeitä clomifen tuotteelle?
      Onko kukaan koskaan ostanut ulkomailta ja tuliko vaikeuksia vastaan tullissa?
      Minä olen kolmen lapsen äiti ja 48 vuotias. Saisinko julkisella puolella vielä clomifen reseptin vai onko minun matkustettava muualle hakemaan tuote reseptittä?
      Kokemuksia pliis
      Jotkut kuulemma myyvät ylimääräisiään netissä toisille mutta sellaiseen en uskalla lähteä mukaan.

      • Anonyymi

        Mihin sinä niitä tarvitset?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe