Kesällä olis tarkoitus mennä viikoksi Grenobleen ja ympäristöön. Osaisiko kukaan etukäteen kertoa nähtävyyksiä yms. mitkä kannattaa käydä katsastamassa?
Grenoble
1
523
Vastaukset
- Aliénor
Grenoblen ajoistani on jo yhdeksän vuotta, joten moni asia on voinut muuttua. La Bastillen linnoituskukkula on käymisen arvoinen. Mene köysiradalla (ne turistikuvien pallot, boules) tai kiipeä. Mahtavat näkymät Alpeille. Museoista mieleen tulee ainakin Musee de Grenoble, perinteisemmän taiteen ystäville, ja modernin taiteen keskus MAGASIN - centre national d'art moderne, jossa on vaihtuvia näyttelyitä.
Vanha kaupunki kannattaa käydä kävelemässä, vaikka onkin tai oli lähes kymmenen vuotta sitten vähän heikossa kunnossa. Place St André on kiva paikka istuskella terassilla. Toivottavasti Au perroquet on vielä pystyssä. Siellä tuli vietettyä monen monta iltaa.
Grenoblen talviolympialaisiin 1968 rakennetut rakennukset ja maamerkit ru...elävöittävät kaupunkia.
Ympäristössä kannattaa käydä kävelemässä Alpeilla nauttimassa upeista maisemista. Automatkan päässä on idyllisen kaunis pikkukaupunki Annecy. Ja Lyon on lähellä Grenoblea, jos haluaa tutustua isompaan kaupunkiin. Grenoblea kun voi verrata kokoluokassa Tampereeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882