pölöhökanto

iijoen törmässä

mulla on xp home edition. näyt.ohjain radeon x550 secondary. suoritin amd sempron(tm)prosessor 3000 1.79 ghz. 512 mt ddr. eli kysymys on se että aion tehdä koneestani tehokkaamman niin missä järjestyksessä mun tarvis alkaa ostaan osia. ja mihin hintaan ja minkälaisia. tarkoitan tolla myös sitä että ei maksaisi ihan hirveesti koska rahaa ei ole rajattomasti tällä hetkellä käytettävänä.kiitän nöyrästi jo etukäteen jos joku viittis neuvoa hölmöä tietokoneen käyttäjää

4

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iijoki

      lisään tohon vielä että tarkoitus on nopeuttaa konetta mutta ei sen mikään huipputykki tarvi olla mutta saisin hiukan potkua siihen enemmän ja järkevään hintaan

      • Erkko!

        Paljonko on paljon.

        Jollekin 20€ on puoli omaisuutta toiselle se ei ole kuin kahviraha.


      • iijoki
        Erkko! kirjoitti:

        Paljonko on paljon.

        Jollekin 20€ on puoli omaisuutta toiselle se ei ole kuin kahviraha.

        tarkoitan tolla noin luokkaa 100-350 euroa, jos joku kertois mitä mun kandee ostaa niin olisin todella kiitollinen. tietokone on muuten fujitsu siemens scaleo...


      • Erkko!
        iijoki kirjoitti:

        tarkoitan tolla noin luokkaa 100-350 euroa, jos joku kertois mitä mun kandee ostaa niin olisin todella kiitollinen. tietokone on muuten fujitsu siemens scaleo...

        "mulla on xp home edition. näyt.ohjain radeon x550 secondary. suoritin amd sempron(tm)prosessor 3000 1.79 ghz. 512 mt ddr."

        Ensinnäkin olet ostanut pakettikoneen. Toiseksi sulla ei ole tarpeeksi rahaa päivittää konetta pelikoneeksi.. siihen tarvitsisit noin 600-900€. Eli melkein kaikki uusiksi. Ongelmasi on siinä, että tietotekniikka on ajanut tuon koneen ohi kaikilla osa-alueilla.

        Prosessorin kantasi on mitä ilmeisemmin S754 tai S939.. veikkaisin ensimmäistä. AM2 kannalle on myös 3000 semproneita, mutta se käyttää DDR2 muistia (olethan varma muistisi tyypistä?).

        Näytönohjaimesi on luultavasti PCI-e kantainen? Vaiko AGP?.

        Tuollaisella rahalla lähtisin päivittämään muistiasi vähintään tuplaksi, eli ostat sinne toisen 512Mb kamman. Näytönohjaimesi vaihtaisin myös. Jotain Radeon 1800 tai 1900 tasoa. En kuitenkaan rahaa pistäisi näytönohajaimeen 200€ enempää jos PCI-e.. ja toistaalta jos se on AGP, en laittaisi tuotakaan määrää (ehkä jotain 100-150€). Muisti maksaa noin 50-70€.

        Windows XP kuitekin vaatii melkein vähintään tuon 1024Mb muistia ja 2048 olisi tietty parempi. Tuota 2048Mb en kuitenkaan ostaisi, koska DDR on vanha malli ja tulevaisuudessa omistat tietokoneen, joka huolii vain DDR2, joka on tällä hetkellä kaikkien uusien koneiden sisällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe