Näytönohjaimen vaihtaminen iMaciin

iJo

Eli, onko mahdollista?

Esim jos tulevaisuudessa haluan vaihtaa ATI Radeonin tehokkaampaan Nvidia Geforceen.

Kuka toimeenpiteen tekee, huolto?

Kiitos vastauksista!

5

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Ei onnistu näytönohjaimen vaihto.

      • iJo

        Tarkoittaako tämä siis sitä, että esim prosessoria ei voi enää jälkikäteen vaihtaa 2,33 GHz tai näytönohjainta 256 Mt ATI Radeoniksi, vaikkakin molemmat ovat Apple Shopissa tilausta tehdessä vaihtoehtoina?

        Minulla on siis nyt peruspaketti, 2,16 GHz ja 128 Mt ATI näytönohjain.


      • näytönohjainta ei oikeastaan
        iJo kirjoitti:

        Tarkoittaako tämä siis sitä, että esim prosessoria ei voi enää jälkikäteen vaihtaa 2,33 GHz tai näytönohjainta 256 Mt ATI Radeoniksi, vaikkakin molemmat ovat Apple Shopissa tilausta tehdessä vaihtoehtoina?

        Minulla on siis nyt peruspaketti, 2,16 GHz ja 128 Mt ATI näytönohjain.

        Teoriassa näytönohjaimen vaihtaminenkin olisi mahdollista, mutta sopivia näytönohjaimia ei ole ainakaan nyt erikseen saatavilla eikä Apple sellaista rupea vaihtamaan. Prosessorin saa kyllä itsekin vaihdettua tehokkaampaan.


      • iJo
        näytönohjainta ei oikeastaan kirjoitti:

        Teoriassa näytönohjaimen vaihtaminenkin olisi mahdollista, mutta sopivia näytönohjaimia ei ole ainakaan nyt erikseen saatavilla eikä Apple sellaista rupea vaihtamaan. Prosessorin saa kyllä itsekin vaihdettua tehokkaampaan.

        Aivan. Pelkona tässä alunperin oli se, että ohjelmat, pelit ja käyttöjärjestelmät kehittyisivät kovaa vauhtia ja Maccini ei jaksaisi niitä enää pyörittää.

        Eiköhän 3 Gigan RAM pelivaralla ja prosessorin päivittämisellä saa jotain aikaiseksi.


      • jason-blue
        iJo kirjoitti:

        Aivan. Pelkona tässä alunperin oli se, että ohjelmat, pelit ja käyttöjärjestelmät kehittyisivät kovaa vauhtia ja Maccini ei jaksaisi niitä enää pyörittää.

        Eiköhän 3 Gigan RAM pelivaralla ja prosessorin päivittämisellä saa jotain aikaiseksi.

        Apple on kylläkin kehittänyt (ainakin tähän asti) Mac OS X:ää siihen suuntaan, että uudet versiot pyörivät liukkaammin kuin edelliset.

        iMac on vähän huonosti päivitettävissä, kun se on tekniikkansa puolesta läppäri.

        Jos pelkää, että pelit kehittyvät liian nopeiksi, niin on parempi ostaa pleikkari. Pärjää samalla vehkeellä ~7 vuotta, koska pelikehittäjien on sovitettava peli alustalle sopivaksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      239
      2268
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1495
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1271
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1235
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1130
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      86
      1061
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      938
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      70
      870
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      858
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe