vastasyntynyt ja hygienia

miten tarkkoja?

Miten tarkkoja olette olleet hygieniasta alussa, oletteko patistaneet vieraat käsienpesulle tai jopa käyttäneet käsidesiä?

Itse vierastan tätä käsidesijuttua vastustuskyvyn heikkenemisen vuoksi.

12

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieraita

voi ihan hyvin pyytää pesemään kätensä saippualla. Se kun pysäyttää ulkomaailman pöpöjen leviämisen. Käsidesi on hyvä, jos olet reissun päällä pikkuisen kanssa, ja alat vaikka imettämään. Muutoin "ylihygieenisyys" tuskiin kannattaa :-)

• biologi

Lasta ei tule turhaan varjella bakteereilta.

Tutkimustulosten mukaan allergiaa on sitä enemmän mitä enemmän lasten ympäristössä on asfalttia ja sitä enemmän mitä vähemmän lapsilla on suoria eläinkontakteja. Eli pikkulasten tulisi möyriä mullassa, käydä navetoissa ja nuoletuttaa naamansa naapurin koiralla saadakseen tarpeellisen määrän tekemistä immuunijärjestelmälleen. Myös matotartunta ehkäisee allergisia reaktioita. Eli mitä enemmän varjelette lasta lialta sen todennäköisemmin lapselle puhkeaa allergia tai jokin muu immuunipuollustus häiriöstä johtuva sairaus.

• kyse

VASTASYNTYNEESTÄ!!!!!!!!!!!

• biologi
        kyse kirjoitti:

VASTASYNTYNEESTÄ!!!!!!!!!!!

Vastasyntyneellä on äidin verenkierrosta imeytyneitä vasta-aineita veressään, joten hänen vastustuskykynsä on hyvä. Vastustuskyky itseasiassa laskee syntymän jälkeen jonkin verran, kunnes lapsen oma vastustuskyky alkaa toimia kunnolla.

• Pimpu

käsidesiä, mutta on vieraat saanu kätensä pestä. Muutenkin se olisi suotavaa kun ulkoa tullaan...

• nöösi

toivonut, että vieraat olisivat tajunneet pestä kätensä, kun tulivat pikkuista katsomaan. Valitettavasti suurinosa ei sitä tehnyt enkä kyllä kehdannut käskeäkään... Ja kyllähän bakteerit ja virukset kulkeutuvat käsissä ihmisestä toiseen. Allergioiden kanssa käsienpesulla tuskin on mitään tekemistä...

• nöösi

meillä ei kyllä ketään käynyt ensimmäiseen kahteen viikkoon. Halusimme ihan rauhassa itse tutustua uuteen tulokkaaseen.

• P.............

meidän tyttö on vajaat 3kk ja itse aloimme aina pesemään kädet kun tulimme ulkoa sisälle ja pyysimme vieraiden pestä kädet (ei nyt enään pyydetä). Käsidesin käyttö ei mielestäni ole järkevää, ainakaan kotikäytössä. Tavallinen pesu riittää.

• kokki

Kakkapesun jälkeen tulee kyllä itselle vähän mukavampi olo, jos saa lopuksi painaa tipan käsidesiä käsille. Käsidesin käyttö on hyväksi ensisijaisesti itselle, ja vasta toissijaisesti muille.

Vasta kun koko perhe on ollut samaan aikaan vatsataudissa, käsidesiä alkaa arvostaa...

Käsidesi siis tappaa bakteereja käsissä, ei kodin pinnoilta. Koti ei siis voi tulla "liian hygieeniseksi" käsidesin käytöstä. Käsidesillä kuitenkin voi estää vatsataudin/flunssan tms leviämistä.

• hoitsu..
        kokki kirjoitti:

Kakkapesun jälkeen tulee kyllä itselle vähän mukavampi olo, jos saa lopuksi painaa tipan käsidesiä käsille. Käsidesin käyttö on hyväksi ensisijaisesti itselle, ja vasta toissijaisesti muille.

Vasta kun koko perhe on ollut samaan aikaan vatsataudissa, käsidesiä alkaa arvostaa...

Käsidesi siis tappaa bakteereja käsissä, ei kodin pinnoilta. Koti ei siis voi tulla "liian hygieeniseksi" käsidesin käytöstä. Käsidesillä kuitenkin voi estää vatsataudin/flunssan tms leviämistä.

olen kokin kanssa :)

• on hoitopöydällä
        kokki kirjoitti:

käsidesipullo siltä varalta, että yöllä tulee kakka. Vaihdan vaipan vauvan huoneessa pöydällä. Pyyhin pepun puhdistuspyhkeillä, koska en viitsi roudata vauvaa virkistymään vessaan. Ja kun peppu on putsattu hieron desit käsiin ennekuin puen vauvan uudestaan ja otan rinnalle.

• syysmami

Meillä poika 7 kk.

Pesimme alussa käsiämme usein ja pyysimme myös vieraita pesemään ne, ennenkuin koskettelivat lastamme.

Sen jälkeen kun poika oppi itse tunkemaan tavarat suuhunsa ja lähti liikkeelle, vähensimme hygieniatasoa ihan normaalille levelille.

Mahataudit, flunssat yms tottakai yritetään välttää hyvällä perushygienialla.

Lapsi rakkaamme on ollut terve kuin pukki, vaikka tässä yksi päivä olikin nuollut rattaiden pyörää. Niin ja koiran pyllyäkin on tainnut kaivella. silloin kyllä mentiin käsien pesulle, muttei mitään alettu desinfioimaan.

Käsidesiä ei mielestäni tarvitse käyttää, jos on mahdollista pestä kätensä ihan normaalisti vedellä ja joskus saippualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe