Voisko joku

Ihmettelijä,

kertoa, mitä tarkoittaa "suolille ampuminen"?

Näin sivusta seuranneena tämä taitaa olla jotain metsästäjien sisäpiirijuttuja. Jos jotain asiallista juttua löytyy, niin kertokaa.

13

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suden ystävä

      metsästäjät ampuvat susia suolla. Miksi niitä pitää mennä ampumaan nevoille missä ei ihmiset asukkaan?

      • Suden ystävä

        selvästikään ole oikea vastaus. Miksi täällä pimitetään tietoa?


      • suden ystävä
        Suden ystävä kirjoitti:

        selvästikään ole oikea vastaus. Miksi täällä pimitetään tietoa?

        peppupanoa


    • susturri

      Itsekkin susiin kyrpiityneenä ampuisin piekkarilla suolille eipähän kaatuisi omalle tontille,ja toisekseen susilauman muut jäsenet repii sen atomeiksi, siinä populaatiossa ei vaivasia elätellä.

      • Ihmettelijä,

        suolille mutta mitä se tarkoittaa. Eikö nämä tollot täällä osaa vastata yksinkertaisesti esitettyyn kysymykseen? Onko metsästäjä oikeasti näin tyhmä vai onko tämä jotain huumoria? Veikkaisin, että tyhmyys paistaa vähään liiankin selvästi......


      • anna vastausta
        Ihmettelijä, kirjoitti:

        suolille mutta mitä se tarkoittaa. Eikö nämä tollot täällä osaa vastata yksinkertaisesti esitettyyn kysymykseen? Onko metsästäjä oikeasti näin tyhmä vai onko tämä jotain huumoria? Veikkaisin, että tyhmyys paistaa vähään liiankin selvästi......

        selvään kysymykseen.

        Metsästäjien keskuudessa sanotaan peräsuoleen tunkeutumista suolille ampumiseksi eli homoilusta on kysymys.

        Se on heidän keskuudessaan halveksittava teko ja osoittaa eräänlaista alakulttuuria joka osoitetaan monesti susia ja niiden suojelijoita kohtaan.


      • anus aukko
        Ihmettelijä, kirjoitti:

        suolille mutta mitä se tarkoittaa. Eikö nämä tollot täällä osaa vastata yksinkertaisesti esitettyyn kysymykseen? Onko metsästäjä oikeasti näin tyhmä vai onko tämä jotain huumoria? Veikkaisin, että tyhmyys paistaa vähään liiankin selvästi......

        Voiko joku olla noin yksinkertainen,eläimellä sijaitsee vatsaonelossa suolisto ihan niin kuin ittelläsikin navan kohdalla, johon pyritään ampumaan niin se kuolema ois hidas ja tuskallinen voi kestää päiviäkin ennen kuin haavakuume tai susilauman muut jäsenet tappavat tälläisen heikon yksilön (joka myös tapahtuu erittäin raakasti),sillä jos ammuttaisiin rintaan missä sijaitsee sydän, kuolema olisi aika välitön.Nyt jos ajattelet että hyi helvetti,niin kerrompa sinulle omakohtaisia kokemuksia tästä eu.n suojelemasta susiystävästämme.Eräällä syyskuisella metsästys retkellä 2005 susilauma hyökkäsi toverini koiran kimppuun välimatka meidän ja koiran välillä n.500m (koiran tuskanhuuto oli selkäpiitä karmivaa)hätiin ehdittyämme sudet olivat suorastaan nylkeneet 8v ajokoiran,suurin osa koiran nahasta oli riekaleina 30m raahausjäljellä ja koira eli vielä jonka MINÄ lopetin haulikolla päähän ampumalla(arvaa oliko mieluinen tehtävä).Olen myös nähnyt susien osittain syömän hirven(selkää toista takajalkaa)joka oli hengissä"ei lasten katottavaa". Ja erään tuttavan lammastarhassa yölliset susitappiot 7 karitsaa (joista 3 vielä kitu aamulla)ja vain yhtä oli syöty.Ajatellaampa näitä meidän muita luonnonvaraisia petoeläimiä, yksikään minkkiä lukuunottamatta(joka ei lunnonvarainen)ole niin aivoton että raatelee"tappaa"tuhoaa muita eläimiä ,siinähän aika pian tulisi nälkä kun kaikki saaliseläimet häviäisi.Susihan tappaa myös muista syistä kuin nälkäänsä(reviirille tulleet koirat),susilauman reviiri saattaa olla 1000 neliökilometriä(100X10km)että kyllä nykymenolla täällä pienessä suomenmaassa tulee suuria vaikeuksia suurpetojen(etenkin suden kanssa)jos niitä vielä pitkään hyysätään.Sitten vain täytyy ottaa KORPILAKI käyttöön ,vaikka tuskin tiedät mitä se tarkoittaa kun et tiedä mitkä on suolet(enkä kyllä aio sitä sulle ruveta enää suomentamaan).


      • koulutyttöjä
        anus aukko kirjoitti:

        Voiko joku olla noin yksinkertainen,eläimellä sijaitsee vatsaonelossa suolisto ihan niin kuin ittelläsikin navan kohdalla, johon pyritään ampumaan niin se kuolema ois hidas ja tuskallinen voi kestää päiviäkin ennen kuin haavakuume tai susilauman muut jäsenet tappavat tälläisen heikon yksilön (joka myös tapahtuu erittäin raakasti),sillä jos ammuttaisiin rintaan missä sijaitsee sydän, kuolema olisi aika välitön.Nyt jos ajattelet että hyi helvetti,niin kerrompa sinulle omakohtaisia kokemuksia tästä eu.n suojelemasta susiystävästämme.Eräällä syyskuisella metsästys retkellä 2005 susilauma hyökkäsi toverini koiran kimppuun välimatka meidän ja koiran välillä n.500m (koiran tuskanhuuto oli selkäpiitä karmivaa)hätiin ehdittyämme sudet olivat suorastaan nylkeneet 8v ajokoiran,suurin osa koiran nahasta oli riekaleina 30m raahausjäljellä ja koira eli vielä jonka MINÄ lopetin haulikolla päähän ampumalla(arvaa oliko mieluinen tehtävä).Olen myös nähnyt susien osittain syömän hirven(selkää toista takajalkaa)joka oli hengissä"ei lasten katottavaa". Ja erään tuttavan lammastarhassa yölliset susitappiot 7 karitsaa (joista 3 vielä kitu aamulla)ja vain yhtä oli syöty.Ajatellaampa näitä meidän muita luonnonvaraisia petoeläimiä, yksikään minkkiä lukuunottamatta(joka ei lunnonvarainen)ole niin aivoton että raatelee"tappaa"tuhoaa muita eläimiä ,siinähän aika pian tulisi nälkä kun kaikki saaliseläimet häviäisi.Susihan tappaa myös muista syistä kuin nälkäänsä(reviirille tulleet koirat),susilauman reviiri saattaa olla 1000 neliökilometriä(100X10km)että kyllä nykymenolla täällä pienessä suomenmaassa tulee suuria vaikeuksia suurpetojen(etenkin suden kanssa)jos niitä vielä pitkään hyysätään.Sitten vain täytyy ottaa KORPILAKI käyttöön ,vaikka tuskin tiedät mitä se tarkoittaa kun et tiedä mitkä on suolet(enkä kyllä aio sitä sulle ruveta enää suomentamaan).

        niille on muodostunut Disneyn sarjakuvista omalaatuinen käsitys luonnonvaraisista eläimistä.

        Bambi, titinalle ja muut sympaattiset puhuvat eläimet muokkaavat lapsia henkisesti ja heille ei koskaan kerrota, että nämä petoeläimet syövät lihaa.

        Olisi mielenkiintoista viedä näitä nuoria katsomaan susiaitauksen luokse kun sinne lasketaan suloisia, pörröisiä ja herttaisia kissan ja koiran pentuja.

        Voisi ajatus muuttua suden herkkupalan jälkeen mutta meillähän ei ole sallittua näyttää elävän eläimen käyttöä susien ruuaksi vaan pitää tappaa ensin ja käsitellä liha mössöksi, ettei lapset järkyty.


      • Ihmettelijä,
        anus aukko kirjoitti:

        Voiko joku olla noin yksinkertainen,eläimellä sijaitsee vatsaonelossa suolisto ihan niin kuin ittelläsikin navan kohdalla, johon pyritään ampumaan niin se kuolema ois hidas ja tuskallinen voi kestää päiviäkin ennen kuin haavakuume tai susilauman muut jäsenet tappavat tälläisen heikon yksilön (joka myös tapahtuu erittäin raakasti),sillä jos ammuttaisiin rintaan missä sijaitsee sydän, kuolema olisi aika välitön.Nyt jos ajattelet että hyi helvetti,niin kerrompa sinulle omakohtaisia kokemuksia tästä eu.n suojelemasta susiystävästämme.Eräällä syyskuisella metsästys retkellä 2005 susilauma hyökkäsi toverini koiran kimppuun välimatka meidän ja koiran välillä n.500m (koiran tuskanhuuto oli selkäpiitä karmivaa)hätiin ehdittyämme sudet olivat suorastaan nylkeneet 8v ajokoiran,suurin osa koiran nahasta oli riekaleina 30m raahausjäljellä ja koira eli vielä jonka MINÄ lopetin haulikolla päähän ampumalla(arvaa oliko mieluinen tehtävä).Olen myös nähnyt susien osittain syömän hirven(selkää toista takajalkaa)joka oli hengissä"ei lasten katottavaa". Ja erään tuttavan lammastarhassa yölliset susitappiot 7 karitsaa (joista 3 vielä kitu aamulla)ja vain yhtä oli syöty.Ajatellaampa näitä meidän muita luonnonvaraisia petoeläimiä, yksikään minkkiä lukuunottamatta(joka ei lunnonvarainen)ole niin aivoton että raatelee"tappaa"tuhoaa muita eläimiä ,siinähän aika pian tulisi nälkä kun kaikki saaliseläimet häviäisi.Susihan tappaa myös muista syistä kuin nälkäänsä(reviirille tulleet koirat),susilauman reviiri saattaa olla 1000 neliökilometriä(100X10km)että kyllä nykymenolla täällä pienessä suomenmaassa tulee suuria vaikeuksia suurpetojen(etenkin suden kanssa)jos niitä vielä pitkään hyysätään.Sitten vain täytyy ottaa KORPILAKI käyttöön ,vaikka tuskin tiedät mitä se tarkoittaa kun et tiedä mitkä on suolet(enkä kyllä aio sitä sulle ruveta enää suomentamaan).

        minä olin tuon tyhmyyden suhteen. Jos joku tappaa aiheuttaen tarkoituksella maksimaalista kärsimystä ja nauttivansa siitä, niin tällaisen ihmisen on turha ruikuttaa kuollessaan esim. suolistosyöpään lääkärin hoitovirheen vuoksi. Vielä huvittavampaa on nämä tyhjänpäiväiset itkemiset susien aiheuttamista koirakuolemista niiden koiranomistajien osalta, jotka ovat näitä ns suolilleampujia.

        Kyllä sulla ainakin pitäisi olla kehittyneemmät aivot kuin sudella, mutta toisin näyttäisi olevan.


      • Ihmettelijä,
        anus aukko kirjoitti:

        Voiko joku olla noin yksinkertainen,eläimellä sijaitsee vatsaonelossa suolisto ihan niin kuin ittelläsikin navan kohdalla, johon pyritään ampumaan niin se kuolema ois hidas ja tuskallinen voi kestää päiviäkin ennen kuin haavakuume tai susilauman muut jäsenet tappavat tälläisen heikon yksilön (joka myös tapahtuu erittäin raakasti),sillä jos ammuttaisiin rintaan missä sijaitsee sydän, kuolema olisi aika välitön.Nyt jos ajattelet että hyi helvetti,niin kerrompa sinulle omakohtaisia kokemuksia tästä eu.n suojelemasta susiystävästämme.Eräällä syyskuisella metsästys retkellä 2005 susilauma hyökkäsi toverini koiran kimppuun välimatka meidän ja koiran välillä n.500m (koiran tuskanhuuto oli selkäpiitä karmivaa)hätiin ehdittyämme sudet olivat suorastaan nylkeneet 8v ajokoiran,suurin osa koiran nahasta oli riekaleina 30m raahausjäljellä ja koira eli vielä jonka MINÄ lopetin haulikolla päähän ampumalla(arvaa oliko mieluinen tehtävä).Olen myös nähnyt susien osittain syömän hirven(selkää toista takajalkaa)joka oli hengissä"ei lasten katottavaa". Ja erään tuttavan lammastarhassa yölliset susitappiot 7 karitsaa (joista 3 vielä kitu aamulla)ja vain yhtä oli syöty.Ajatellaampa näitä meidän muita luonnonvaraisia petoeläimiä, yksikään minkkiä lukuunottamatta(joka ei lunnonvarainen)ole niin aivoton että raatelee"tappaa"tuhoaa muita eläimiä ,siinähän aika pian tulisi nälkä kun kaikki saaliseläimet häviäisi.Susihan tappaa myös muista syistä kuin nälkäänsä(reviirille tulleet koirat),susilauman reviiri saattaa olla 1000 neliökilometriä(100X10km)että kyllä nykymenolla täällä pienessä suomenmaassa tulee suuria vaikeuksia suurpetojen(etenkin suden kanssa)jos niitä vielä pitkään hyysätään.Sitten vain täytyy ottaa KORPILAKI käyttöön ,vaikka tuskin tiedät mitä se tarkoittaa kun et tiedä mitkä on suolet(enkä kyllä aio sitä sulle ruveta enää suomentamaan).

        etää leikkiihän kissakin hiirellä. Senkö vuoksi sullakin pitää leikkiä eläimillä. Tätä juuri tarkoitetan metsästäjien tyhmyydellä kun ei olla elukkaa kummempia ajatusmaailmaltaan.


      • anus aukko
        Ihmettelijä, kirjoitti:

        minä olin tuon tyhmyyden suhteen. Jos joku tappaa aiheuttaen tarkoituksella maksimaalista kärsimystä ja nauttivansa siitä, niin tällaisen ihmisen on turha ruikuttaa kuollessaan esim. suolistosyöpään lääkärin hoitovirheen vuoksi. Vielä huvittavampaa on nämä tyhjänpäiväiset itkemiset susien aiheuttamista koirakuolemista niiden koiranomistajien osalta, jotka ovat näitä ns suolilleampujia.

        Kyllä sulla ainakin pitäisi olla kehittyneemmät aivot kuin sudella, mutta toisin näyttäisi olevan.

        Täytyy kyllä sanoa että kaikkea se jumala elättää,toivottavasti sinä,sinun lapsesi,tai äitisi on seuraava suden ihmissuhri marjametsässä(vaikka pahalta tuntuu sanoa),näinköhän uskallat edes metsään mennä, itse kannan aina asetta metsässä H....tin pippelinvenytteliä.


      • Ihmettelijä,
        anus aukko kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa että kaikkea se jumala elättää,toivottavasti sinä,sinun lapsesi,tai äitisi on seuraava suden ihmissuhri marjametsässä(vaikka pahalta tuntuu sanoa),näinköhän uskallat edes metsään mennä, itse kannan aina asetta metsässä H....tin pippelinvenytteliä.

        kukaan suden raatelemaksi lähipiiristäni joutuu. Sen verran pieni todennäköisyys se on. Sen sijaan syövän uhreja todennäköisesti voi olla aseampikin.

        Mutta mitäpä metsästäjät todennäköisyyksistä tajuaisivat. Heillä on susipeloissaan muutenkin vähän ajatukset sekaisin.

        Minä kyllä uskallan liikkua metsässä ilman asetta. Säälittävää, kun jotkut (kuten esim. sinä) eivät uskalla. Todella säälittävää.


    • abc-ukko

      Jos esim. hirveä ampuu liian taakse, osuma menee mahaan ns. suolille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe