Eipä ole häävi kohde tuo Brasilia

Tappajahai

Tuli ja meni matkakuume Brasiliaan.
Ajattelin että sen pitää olla jotain tosi hienoa kun siellä niin moni käy.
Kun lukee muutaman viestin niin ihan p...stä koko maa. Hai vaaraa, rosvoja , köyhyyttä, ei ole mangoa aamupalalla, pitkät lennot, kalliit matkat, liian kuumaa.
YÄK.

22

9717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tostekin

      En tiedä mistä olet tietosi saanut. Mielestäni Brasilia on todella hieno matkakohde ja täynnä ihania ihmisiä. Maa ei ole mikään kehitysmaa ja demokratia on. Milloin olet kuullut terrori-iskuista sun muusta. Tulonjako maassa ei ole oikeudenmukainen, joten köyhän osan on selvittävä ns. epäreiluin keinoin, mikä on valitettavaa.
      Kanarian matkat ovat lähes yhtä kalliita - mitä on palvelu, mitä on ystävällisyys, mitä näet?
      Olen kerran käynyt Brasiliassa ja sydämeeni jäi. Olen käynyt monissakin kohteissa, joihin en menisi uudelleen, mutta Brasiliaan menen.

      • miletä paitsi että

        Brasilia on totisesti kehitysmaa.

        1 % omuistaa 99% maasta ja 5 % omistaa 95 % kaikesta varallisuudesta., köyhyys on päätähuimaavaa. Tosin noissa turistirysissä siihen ei niin törmää...


      • Pettynyt
        miletä paitsi että kirjoitti:

        Brasilia on totisesti kehitysmaa.

        1 % omuistaa 99% maasta ja 5 % omistaa 95 % kaikesta varallisuudesta., köyhyys on päätähuimaavaa. Tosin noissa turistirysissä siihen ei niin törmää...

        Käytiin joo natalissa joulu-tammikuussa. Siisti kohde muttei mitään nähtävää. Lähimpään vesipuistoon 70km!!! lähe siinä nyt sitten kahden pienen lapsen kanssa sinne helteessä bussilla, jotka muistuttavat formulakyytiä, päiväksi uimaan, no thanks. Kaikki sika kallista, aurinkolasit, esim. Gucci, Dior ym. lähtöhinnoiltaan 500e, eli Suomesta saa puolet halvemmalla. Rannat törkyisiä yön jäljiltä, kortsuja, siteitä ja muuta paskaa täynnä, tosin meriveden laskettua ne huuhtoutuvat kyllä mukana pois. Ei mitään nähtävää, ei mitään ostettavaa, ihmiset toki yliystävällisiä. Olen kalaruoan ystävä mutta kaikki kalasta tehdyt ruoat haisivat niin mädälle, että jäivät lautaselle. Samoin ravut, joista kohde on tosin kuuluisa.
        Brasilia on iso maa, eikä yhden kohteen perusteella pidä suuriakaan johtopäätöksiä tehdä, joten kertomus on siis vain Natalista. Jos joskus sinne päin maailmaa vielä eksytään, on reissu vähintään kuukauden mittainen ja kierrellään mangrovemetsiköt ja muut, jotta nähtäiskin jotakin. Ylihuomenna lähdemme Karibian Antigualle, enää ei ole onneksi suuria odotuksia kaukomatkojen suhteen joten pettymyskään ei ole niin suuri luultavasti kuin Brasilian natalin kohdalla. Käymällähän se selviää.


      • Anne-Mari
        Pettynyt kirjoitti:

        Käytiin joo natalissa joulu-tammikuussa. Siisti kohde muttei mitään nähtävää. Lähimpään vesipuistoon 70km!!! lähe siinä nyt sitten kahden pienen lapsen kanssa sinne helteessä bussilla, jotka muistuttavat formulakyytiä, päiväksi uimaan, no thanks. Kaikki sika kallista, aurinkolasit, esim. Gucci, Dior ym. lähtöhinnoiltaan 500e, eli Suomesta saa puolet halvemmalla. Rannat törkyisiä yön jäljiltä, kortsuja, siteitä ja muuta paskaa täynnä, tosin meriveden laskettua ne huuhtoutuvat kyllä mukana pois. Ei mitään nähtävää, ei mitään ostettavaa, ihmiset toki yliystävällisiä. Olen kalaruoan ystävä mutta kaikki kalasta tehdyt ruoat haisivat niin mädälle, että jäivät lautaselle. Samoin ravut, joista kohde on tosin kuuluisa.
        Brasilia on iso maa, eikä yhden kohteen perusteella pidä suuriakaan johtopäätöksiä tehdä, joten kertomus on siis vain Natalista. Jos joskus sinne päin maailmaa vielä eksytään, on reissu vähintään kuukauden mittainen ja kierrellään mangrovemetsiköt ja muut, jotta nähtäiskin jotakin. Ylihuomenna lähdemme Karibian Antigualle, enää ei ole onneksi suuria odotuksia kaukomatkojen suhteen joten pettymyskään ei ole niin suuri luultavasti kuin Brasilian natalin kohdalla. Käymällähän se selviää.

        Minulla on aivan eri kokemukset Natalista. Paikka oli siisti, ruoka ja juoma halpaa, ihmiset ystävällisiä ja aurinkolasit suorastaan ilmaisia verrattuna Suomen hintoihin. Rannalla en nähnyt kahden viikon aikana korsun kortsua tai sidettä. Kalaruoat olivat hyviä ja annokset valtavia, liharuuista puhumattakaan. Menisin uudestaa jos vain pääsisi, mutta Finnmatkat ei tee sinne enään matkoja.


      • vierailija
        Pettynyt kirjoitti:

        Käytiin joo natalissa joulu-tammikuussa. Siisti kohde muttei mitään nähtävää. Lähimpään vesipuistoon 70km!!! lähe siinä nyt sitten kahden pienen lapsen kanssa sinne helteessä bussilla, jotka muistuttavat formulakyytiä, päiväksi uimaan, no thanks. Kaikki sika kallista, aurinkolasit, esim. Gucci, Dior ym. lähtöhinnoiltaan 500e, eli Suomesta saa puolet halvemmalla. Rannat törkyisiä yön jäljiltä, kortsuja, siteitä ja muuta paskaa täynnä, tosin meriveden laskettua ne huuhtoutuvat kyllä mukana pois. Ei mitään nähtävää, ei mitään ostettavaa, ihmiset toki yliystävällisiä. Olen kalaruoan ystävä mutta kaikki kalasta tehdyt ruoat haisivat niin mädälle, että jäivät lautaselle. Samoin ravut, joista kohde on tosin kuuluisa.
        Brasilia on iso maa, eikä yhden kohteen perusteella pidä suuriakaan johtopäätöksiä tehdä, joten kertomus on siis vain Natalista. Jos joskus sinne päin maailmaa vielä eksytään, on reissu vähintään kuukauden mittainen ja kierrellään mangrovemetsiköt ja muut, jotta nähtäiskin jotakin. Ylihuomenna lähdemme Karibian Antigualle, enää ei ole onneksi suuria odotuksia kaukomatkojen suhteen joten pettymyskään ei ole niin suuri luultavasti kuin Brasilian natalin kohdalla. Käymällähän se selviää.

        mene kanarian saarille siellähän saa guggin ynnä muiden aurinkilaseja ehkä halvemmalla ja vesipuisto on lähempänä. Tosin taksi on kalliimpi ja ilma viileämpi.


    • Brasilista :)

      Olet saanut Brasilian tietosi todella "luottevalta" taholta eli keskustelupalstoilta.. Näillä palstoilla kiertää samat ihmiset haukkumassa tiettyjä lomakohteita ja todenäköisesti nämä haukkujat eivät ole koskaan Suomen rajojen ulkopuolella käyneetkään.

      Brasilia on valtavan kaunis maa. Siellä on luonnonrikkauksia ja ihana ilmasto. Brasilialaiset ovat ystävällisiä ja auttavat mielellään. Hotelleja on jokaiselle kukkarolle sopivia ja mm. pousadoissa on valtavan hyvä tunnelma paikallisten (ja muiden etelä-amerikkalaisten)loma-aikaan. Lomalaiset ovat todella ystävällisiä ja heidän kanssaan on mukava viettää lomaa ja käydä yhteisillä retkillä.

      Ruoka on hyvää ja edullista. Kalaruuat on maukkaita ja annokset todella isoja. Hedelmät ihan tuoreita ja niitä on paljon. Aamupalalla pöydät notkuu hedelmistä, vastapuristetuista mehuista, on leipää, croissantteja, juustoja, tapiocaa, vihanneksia ja jälkiruuaksi kaikkea hyvää ja makeaa. Vatsan saa aamulla täyteen :) ainakin majatalojen aamupaloilla mistä minulla on kokemuksia.

      Brasilia on iso maa ja isoon maahan mahtuu myös vaaroja. Riossa sattuu ja tapahtuu, kuten myös Sao Paulossa. Fortalezassa tapahtuneet ryöstöt päättyy aina iltapäivälehtien palstoille. Recifen edusta on sataman muokkauksen takia muuttunut ja merivirrat ovat nyt suotuisat haiden hyökkäyksille.

      Myöskin köyhyyttä on, mutta kuten jo kirjoitin se on iso maa ja siellä näkee ja kokee kaikkea. Itse olen liikkunut siellä yölläkin yksin ja koskaan en ole pelännyt. Enemmän pelkään liikkua Helsingissä...

      Mä olen ollut Brasiliassa kahteen kertaan ja lentomatkoista selviää :) mä olen kierrellyt pitkin poikin ja välillä rentoutunut upeilla rannoilla, joita siellä riittää. Siellä on mun mielestä todella upeat rannat ja aamuisin on ihana lähteä auringon nousun aikaan lenkille.

      Olen matkustellut paljon, mutta Brasilia on se paikka mitä aina muistelen lämmöllä. Brasilialainen musiikki on ihanaa ja capoero on hienoa katseltavaa. Brasilialaisten vieraanvaraisuus on sydäntä lämmittävää ja olen saanut sieltä muutamia oikeita ystäviä =)

      • Aloittaja

        No tuollaisia kommentteja on kiva lukea.
        Ihmiset laittaa aina vain pelkkää negatiivista.
        Ehkä siksi vähän provosoin.
        Pakko siellä on kaikkea hienoa olla, jotain juuri suomalaisten sydämmiin osuvaa.KOska on niin suosittu kohde.


      • vierailija lasse

        Olen ollut NATALISSA parikertaa ja PDG:parikertaa
        mutta taas olen menossa uudenvuoden aattona Pdg:hen (dorisol ancorar) koska tjäreborg lopetti
        matkat sinne aikaisemmin hotelli Solar (2kertaa)


      • Capoero-fani

        Sinäpä sen sanoit!


      • capoero-fani II
        Capoero-fani kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit!

        Ihanaa, joku muu oli ehtinyt asiaan jo puuttumaan. Capoeropa hyvinkin.
        Kuinka monta kertaa hän olikaan Brasiliassa käynyt...? Turistikeskuksessa vai turistikeskuksessa? All inclusive vai all inclusive?

        (Vai luku- ja kirjoitustaidoiton idiootti....)

        Hohhoh.


      • panomiesten panomies
        capoero-fani II kirjoitti:

        Ihanaa, joku muu oli ehtinyt asiaan jo puuttumaan. Capoeropa hyvinkin.
        Kuinka monta kertaa hän olikaan Brasiliassa käynyt...? Turistikeskuksessa vai turistikeskuksessa? All inclusive vai all inclusive?

        (Vai luku- ja kirjoitustaidoiton idiootti....)

        Hohhoh.

        Nyt ei ymmärrä.

        Siis eikös kyseessä ole CAPOIERO eikä capoero.

        Niin että silleen.


      • Siis näin
        panomiesten panomies kirjoitti:

        Nyt ei ymmärrä.

        Siis eikös kyseessä ole CAPOIERO eikä capoero.

        Niin että silleen.

        Oikea muoto on capoeira.


    • häsläreistä

      matkusta brasseihin. Brasiliassa häslärit eivät häiritse, kerrasta uskovat kun olet kohtelias. Brasilialainen ottaa rennosti, ei riitele koskaan. Paitsi liikenteessä...

    • vierailija lasse

      Pysy kotona äläkä mene ulos.Täällä Suomessakin on ryöstetty ihmisiä ja jopa tapettu.

    • vierailija lasse

      Olen käynyt n.40:ssä maassa. Se on ihmeellistä kun samalla matkalla olleilla toisilla on ollut tosi kivaa ja toisilla taas tosi paskaa.
      Elämän ohjeeni on aina ollut :mitäsä kylvät sitä sä niität.Eli ystävyyteen joka maassa vastatataan ystävyydellä.
      ps.Lukuisia ystäviä ympäri maailmaa.

      • "muori"

        Sanon samaa, ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä lukee.
        Minun matkakokemukseni eivät ole aivan yhtä laajat mutta kahdesti Galinhasissa käyneenä olen todella ihastunut paikkaan ja ennen kaikkea ihmisiin.
        Se ystävällisyys on ollut aidon tuntuista eikä ainoastaan rahan vuoksi.

        Olemme kummallakin kerralla asuneet kylällä halvemmissa pousadoissa ja saaneet osaksemme ihanaa ystävällisyyttä.
        Voisin yhtyä lauluntekijän sanoihin, "sydämeni sinne jäi jne."


      • tietäjä111

        Kas kun ei 50:ssä maassa?

        Google Earthissä?

        Buhahaa


      • Mie vaan
        tietäjä111 kirjoitti:

        Kas kun ei 50:ssä maassa?

        Google Earthissä?

        Buhahaa

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Itsekin tullut käytyä yli kymmenessä ja jos ois ollu rahaa olisin matkustanut paljon enemmän, heti keksin kymmenen maata joissa haluan käydä. Ja aina kannattaa mennä uuteen paikkaan! Ja mistäs sinä tiedät kuinka monta vuotta aloittaja on reissaillut, minäkin olen vasta reilu 20v ja omaa rahaa ollut matkusteluun vasta vähän aikaa. :) Eiköhän noita maita kerry tässä vuosien varrella!


      • tietaja111
        Mie vaan kirjoitti:

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Itsekin tullut käytyä yli kymmenessä ja jos ois ollu rahaa olisin matkustanut paljon enemmän, heti keksin kymmenen maata joissa haluan käydä. Ja aina kannattaa mennä uuteen paikkaan! Ja mistäs sinä tiedät kuinka monta vuotta aloittaja on reissaillut, minäkin olen vasta reilu 20v ja omaa rahaa ollut matkusteluun vasta vähän aikaa. :) Eiköhän noita maita kerry tässä vuosien varrella!

        Ala viitsi jauhaa apulantaa.


    • PDG

      Olimme Porto de Galinhasissa maaliskuussa.

      Ei todellakaan haivaaraa. Joissakin paikoissa toki voi olla ja onkin. Kuten osa Recifen rantaa.

      PDG:ssa on niin paljon poliiseja, ettei huomattu rikollisuutta. Joku Rio on varmaan hiukka eri siinä suhteessa. Ymmärtää varmaan maalaisjärjelläkin!

      Köyhyyttä varmasti on, eiköhän kaikkialla. Ei silti ollut kerjäläisiä näkyvillä PDG:ssa.

      Ei todellakaan ollut liian kuuma! Merivesikin oli juuri sopivan suolaista. Esim. Välimeri on ällöttävän suolaista mielestäni.

      Lennot on juu pitkät, mutta siksipä kannattaakin lähteä vähintään 2 vkon matkalle! :)

      • Tortuga

        Paras oli kyllä tuo "lähimpään vesipuistoon 70 km!!!" Voi herratun aika. Ratkesi sekä perna että pari muutakin sisuskalua...

        Natalin lisäksi tuli kierrettyä muutama muukin paikka kuukausien reissulla. Kyllä, nähtävää ON. Kunhan sen pitkän välimatkan lähimpään vesipuistoon aiheuttaman raastavan tuskan ensin oppii ylittämään.


    • Carioca de gema

      Olimme riossa maaliskuussa 07, tosi hieno matka.
      Olimme omatoimimatkalla ja mitään ongelmia ei ollut. Ihmiset olivat ystävällisiä vaikka englantia harva osasi. Meitä ei yritetty missään vaiheessa ryöstää vaikka kävimme useasti sambaklubilla "downtownissa " lapassa ja liikuimme paikallisbusseilla ja takseilla. Hotelli oli upea Praia ipanema, poliisit vartioivat yötä päivää aluetta. Ruoka oli tosi hyvää ja pihvit isoja ja riossa on nähty viimeinen hai muistaakseni 40-luvulla. Rioon jäi kaipuu eli "saudade", upea paikka varsinkin kristuspatsas ja sokeritoppavuori. Miljoonakaupungiksi rio on kaunis koska vuoret "rikkovat" kaupungin osiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe