Elikkäs, mitenkäs menee vapaa kun mies lähtee armeijaan ja meillä yks vuoden ikäinen lapsi ja toinen syntyy juuri kun miehellä armeija alkanut. (noin kuukaus alkamisesta laskettu aika) Siispä onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia mahdollisista vapaista (mies menee santahaminaan, jos paikalla merkitystä) kun perheessä pieniä lapsia kotihoidossa? Rahallisesta avustuksesta sain jonkun verran selkoa tuolta kelan sivuilta mutta entäs nuo ilta yms viikonloppu vapaat.. onko ne samat kaikille ja onko mahdollista esim tulla illoiks/öiksi kotiin? (ihan kun olisin kuullut tollasista??)
Ihanaa jos joku osaa auttaa. Ajatus siitä että olisin yksin kahen pienen kanssa aamusta iltaan viisikin päivää viikossa kuulostaa masentavalta kun vielä ikävä painaa rinnassa. :) ja toisinpäin, voin kuvitella että kuinka mies kaipaa perhettään! (on jo ?? 27 ja armeja lykkääntynyt harrastuksen/uran takia)
ARMEIJA,PERHE + VAPAAT
5
1235
Vastaukset
- näin!!!
mies kävi armeijan ollessaan 23, eikä tarvinnu olla ku puol vuotta (pääsi tammikuussa pois) meillä on kans kaks lasta, isompi oli silloin 1v 3kk:tta ja nuorempi 2kk:tta.
mies kävi armeijan rovaniemellä, missä ei ainakaan annettu mitään erityisiä lomia vaikka oliki perheellinen mies. eli oli monesti sillai, että pääsi vaan kahen viikon välein lomille. meillä tätä matkaa nyt sinne onki, että en sitte tiedä niistä iltalomista, että miten ne menee.
alku oli ihan hirveetä, kun oli niin kamala ikävä, mut kun siihen tottu, niin meni tosi nopiaa se intti aika. ja oon muutenki tottunu olemaan keskenään lasten kans, kun mies on aina tehny töissä pitkiä päiviä. eikä se mun mielestä ollu ees mitenkään raskasta, tosi hyvin pärjättiin.
rahallisestikki pärjättiin todella hyvin, kun saatiin niin hyvää sotilasavustusta ja vuokran ne makso melkeen kokonaan. jäi itellekki rahaa shoppailla, kun sitä todellakin sai niin hyvin. =)- alkup.
Meillä kans mies tekee paljon töitä ja tosiaan tuo harrastus vie myös suuren osan(joskin nykyään vähemmän) vapaa-ajasta että tottunut olen yksin pojan kanssa olemaan ja hyvin meillä meneekin! Mutta sit kun pieniä on kaksi ja meilläkin koira joka vie oman aikansa ja etenkin nuo kolme kertaa lenkki päivässä kauhistuttaa!:)
Mitenhän mahtaa muuten kaiken maailman lainojen käydä...? meillä on iso autolaina (minun nimissä) ja "remonttilaina" (myöskin minun nimissä! Miehellä hyvät tulot ja rahaa jää joka kuukas just shoppailuun sun muuhun niin todella hirvittää miten näistä kaikista veloista/menoista selvii silloin ku hän on armeijassa. mä olen silloin vielä äitiyspäivärahoilla eli eikö sekin pienennä sitä kelan avususta?? - se on
alkup. kirjoitti:
Meillä kans mies tekee paljon töitä ja tosiaan tuo harrastus vie myös suuren osan(joskin nykyään vähemmän) vapaa-ajasta että tottunut olen yksin pojan kanssa olemaan ja hyvin meillä meneekin! Mutta sit kun pieniä on kaksi ja meilläkin koira joka vie oman aikansa ja etenkin nuo kolme kertaa lenkki päivässä kauhistuttaa!:)
Mitenhän mahtaa muuten kaiken maailman lainojen käydä...? meillä on iso autolaina (minun nimissä) ja "remonttilaina" (myöskin minun nimissä! Miehellä hyvät tulot ja rahaa jää joka kuukas just shoppailuun sun muuhun niin todella hirvittää miten näistä kaikista veloista/menoista selvii silloin ku hän on armeijassa. mä olen silloin vielä äitiyspäivärahoilla eli eikö sekin pienennä sitä kelan avususta??enpäs osaa sanoa nuista laina hommista mitään, kun meillä ei vielä sillon ollu mitään lainaa (paitsi opintolainaa) varmaan tulee olemaan tiukkaa rahan kans, jos miehellä nyt hyvät tulot ja armeijaan kun menee, niin se päivärahahan on ihan paska. kahden viikon välein sai 50e. mun piti sitte maksaa kaikki miehen laskut omien lisäksi. autovakuutukset ja puh. laskut. plus sitte ihan kaikki perheen menot.
mutta en tosiaankaan tiedä niistä laina-asioista. enkä osaa neuvoa mistä niistä vois kysyä. niin no pankista tai kelalta.
loppujen lopuksi se intti aika menee ihan sairaan nopeesti. vaikiaa se varmasti tulee olemaan, meillä ainaki välillä oli niin ikävä. varsinki aina lomien jälkeen, kun piti takasi lähtä, niin itku silmässä oli kummallaki. meillä mies meinas jättää kesken jo puolessa välissä, mut onneksi oli järkevä ja kävi sen sit loppuun. voimiahan siinä tarvitaan, että jaksaa olla kotona pienten lasten kans yksin.
- mammasyys
Meillä kans mies menee armeijaan ennen lapsen syntymää. Kyllähän tuo vähän jänskättää että miten käy, olen kyl kuullut että saa tietysti synnytyksen jälkeen isyysvapaan (olikohan 8 vai 6 pv) ja myös tuosta mahdollisuudesta päästä yöksi kotiin.
Onhan siellä armeijalla sitten niitä henk.kohtaisia lomia joita saa ottaa.
Ja kyl olen siitäkin kuullut että saisi ehkä enenmmän ilta ja viikonloppulomia (mutta eipä voi kuuleman perusteella varmasti sanoa).
No tiedän kuiteski että ihan yksin en ole. Omat porukat asuvat aika lähellä ja sinnekkin voi mennä
vaikka asustelemaan jos tulee yksinäistä. :) - isha
mies meni armeijaan kun vauva oli 2vk..oli intissä vuoden,sai yövapaita (aika useasti,paitsi tietty silloin kun olivat leirillä jne.) samoin sai iltavapaita ja harkkavapaita :) ja tietysti viikonloppuvapaita silloin kun muillakin oli..
Opintolainan korot maksoi kela (siis minun lainani :o) ja sotilasavustustahan saatiin jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841