ei anna syliin??

pupsuliini

mulla on luppakorva joka on niin kiltti että se antaa tehdä ittelleen lähes mitä tahansa: sitä saa "leipoa",pussata,nostaa korvia ylös ja tassujakin. MUTTA: on siinä ongelmiakin. se olisi täydellinen kani, mutta se ei anna ottaa syliin. Ekana päivänä kun se tuli, se antoi vähän nostaa, mutta sen jälkeen se ei tahdo tulla syliin ellei ole salaattia sylissä. häkkiin meneminenkin on vaikeaa kun se rimpuilee LÄHES aina. mikä neuvoksi??

8

1759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufo-karkki.

      Kani ei vain pidä siitä että sitä nostetaan. En usko että siinä mitään muuta on. Tai ehkä nostat kania huonolla tavalla? Pidätkö tarpeeksi tukevasti kiinni? Meillä kani alkaa rimpuilemaan kun välillä täytyy pitää sitä vain yhden käden avulla kun toisella kädellä esim avaa ovea.

    • hoplaah

      Meillä on kanssa nostaessa rimpuilua. Epäilisin, ja itseasiassa tiedän että pupu pelkää nostamista sen takia, että se on tiputettu joskus edellisessä kodissaan.. Voiko olla mahdollista että joku on nostanut pupua ja se olisi tippunut? Meillä ei antanut syliin myöskään aluksi..nyt viihtyy jo sylissä mutta nostaminen on arka paikka pojalle.. Ja jotkut puput vain eivät ikinä opi pitämään sylissä olemisesta.. Luonteita on yhtä monta kuin pupujakin :)
      Huh, olipa epäselvä kirjoitus :)

      • htfr

        Kani pelkää nostamista, koska se viestii siitä, että jos joku sitä luonnossa nostaisi ylös, se olisi esim. saalislintu. Se on siis aivan luonnollista ja kertoo siitä, että kanissasi on vielä joitain luonnon jänikseen verrattavia ominaisuuksia. Itselläni on 3 erilaista kania, kaksi niistä ovat epävarmoja siinä vaiheessa kun jalat irtoavat maasta, mutta yksi tekee poikkeuksen, sillä se ei ole ikinä pelännyt nostamista. Samaten korkeat paikat ovat kanille arka paikka. Sillä luonnossakin kani pysyttelee mahdollisimman kaukana korkeista paikoista, jolloin niitä on vaikeampi saalistaa. Siksi sylissä oleminen voi joillekkin kaneille jossain vaiheessa tuottaa ylimääräistä sydämen tykytystä. Tsemppiä! :)


    • Humputin

      Minun luppani on samanlainen: se on ollut minulla jo kohta vuoden ja tosi kesy, mutta syliin ei vaan anna ottaa, vain jos houkuttelee herkuilla(silloinkin kani haluaa päästä pois kun itse haluaa). Kynnet pitää leikata eläinkaupassa, sillä rimpuilee niin etten ehkä saisi sitä pideltyä(raapii takatassuilla käsiäni). Mutta mikä sitten olisi hyvä keino yrittää totuttaa kania syliin? Itse olen sen joka päivä nostanut polvien päälle ja antanut herkkua, ja sitten se saa hypätä itse pois. Mutta miten tästä jatkaa? Jos nostan sen poiskin, kani oppii, että niin käy, ja se vain ahmaisee suun täyteen herkkua ja loikkaa alas pureskelemaan...
      Vinkiksi pupusuliinille: kanin voi houkutella häkkiin herkuilla, ilta/aamuruualla tms. Kannattaa houkutella sitä sinne muutenkin, ettei kani opi, että ovi laitetaan sitten aina kiinni kun häkkiin menee.

      • pupsuliini2

        joo.. kitti kaikille!! Joo ollaan laitettu sitä herkkujen avulla häkkiin. :) mut hei arvatkaa mitä? eilen kun vein sen pihalle se anto mun nostaa. aika paljon. mut sit välillä taas rimpuili. kiitti kaikille neuvoista :)


    • sylikani

      Moi! Minulla on ihansama ongelma. Minulla on tyttökani joka antaa tehdä itsellensä ihan mitä vaan mutta se ei anna ottaa syliin. Olen keksinyt keinon joka auttaa minua tässä ongelmassa ja se voisi auttaa sinuakin. Joka päivä kun menen kanini luokse otan sen väkisin syliiin vaikka siinä kestääkin kauan. Silitän sitä annan sille vähän herkkuja että se tajuaisi että syli ei ole paha paikka. Kanini myös murisee. Ja se murisee sitten kosvaa. Mutta mielestäni se ei tarkoita sillä pahaa. Toivottavasti siitä oli apua =)

      • Anonyymi

        Meillä on kaksi kania, jotka ovat todella herkkiä eikä anna nostaa ollenkaan alkaa heti räpiköimään kovaa yrittäisin saada valkaisuun että voisi jaloitella nurmikolla mutta ei vain onnistu mikä neuvoksi


    • Pupsis

      niin minullakin OLI sama ongelma. Pupuni pelkäsi syliin ottamista mutat todennäköisesti mun kani sitten "voitti" pelkonsa ja ei enää pyristellyt vastaan...elikkäs joka päivä kun ruokit kanisi niin yritä ottaa se syliin vaikka väkisin..ei kaniin satu helposti..syliin ottamista voi helpottaa sillä että laittaa käden sen kanin korvien päälle ja painaa ne korvat sen niskaa/selkää vasten..yleensä kanit rauhoittu tällä tavalla..minun kaverini kani vastustelee syliin ottamista vieläkin mutta silti se aina rauhoittuu sylissä...ripeät otteet pitää olla...toivottavasti tää ei ollu kauheen sekava selitys xD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe