Poikamies ja yh äiti

Satukaarina

Minun ja lapsen elämään on tullut ihan mukava ex-poikamies :), nelikymppinen eikä juuri koskaan hän ole surusetellu. Hän kulkee meillä kuin kotonaan. Syö ja juo mitä minä olen ostanut . Silloin kun pyydän niin tuo maitopurkin tullessaan. Ja jos menee aamulla meiltä töihin saattaa ottaa vain itselleen evästä aamuksi. Minua on alkanu tämä häiritseen. Miten tämmöiselle tapaukselle voisi fiksusti vihjata että hän voisi myös tulla meille kaupan kautta?? Antakaa vinkkejä!!

15

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadonnut sixpäk

      Älä kuvittele että vihjailusi auttaisivat, erilainen vihjailu vain lisää vitutusta - jos sen suoraan sanon.

      Puhu reilusti niin kuin mies miehelle, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä kuvittele että jättämällä tyhjän maitopurkin jääkaappiin saisit jonkin sanoman läpi. Jos mies ei 40 vuoden aikana ole elänyt naisen tai perheen kanssa et voi edes kuvitella että hän automaattisesti ymmärtäisi naisellista vihjailua jonka 30% naisistakin ymmärtää väärin ja toiset 30% ei edes yritä ymmärtää.

    • miimi

      Hei Sinun kannattaisi reilusti sanoo tälle kaverille juuri se mitä tässä pohdit. Kyllä kaikki hyvät parisuhteet perustuu avoimuuteen ja rehellisyyteen. Voithan heittää pienenä vitsinä, kun hän tulee töistä "mitä toit ruuaksi kaupasta", jos kaveri ampuu sisään eikä ole mitään tuotavaa niin luulisi tuosta ymmärtävän.Jos hän on ollut tämmöinen yksin eläjä niin ei varmasti ole kokemusta näistä asioista. Joten koulutusta kehiin ...ja onnea yritykselle.

    • jos tuo on niin tyhmä ettei sillä että pistät käteen kauppalistan mitä haluat hään tuowan niin heitä pihalle :=)
      ja muista ylikorostaa listaasi niin ehkä nää tajuaa että on tehnyt jotain wäärin :=)
      ja herää kyselemään että miksi hään pitää sitä ja sitä tuoda tjn
      jos ei niin lisää listaa koko ajan ja ole onnellinen jos ei kysele ja tuo kaiken mitä olet listaasi laittanut :=)

      ja jos lähdet linjalle miten wois fiksusti wihjata?
      selkeetä eikö :=)

      • ei ole koskaan selkeää

        etkö voisi kirjoittaa, kuin muutkin aikuiset ihmiset, eikä niinkuin 7-vuotias lapsi?


      • Satukaarina

        En oo kehannu listoja laittaa ku oon ottanu että ite tajuais. Mutta tuo lista olis ehkä ihan käyttökelpoinen idea....


      • jiwe
        ei ole koskaan selkeää kirjoitti:

        etkö voisi kirjoittaa, kuin muutkin aikuiset ihmiset, eikä niinkuin 7-vuotias lapsi?

        kirjoittajassa waan lukijassa :=)
        miksi miun pitäisi sopeutua joukkoon wain sinun mieliksi?
        ennemmin olen se lapsi kuin aikuinen kusettajien maailmassa :=)
        sillä erotuksella ettei minua woi kusta silmään tjn :=)
        sinua?


      • Fiiuli
        Satukaarina kirjoitti:

        En oo kehannu listoja laittaa ku oon ottanu että ite tajuais. Mutta tuo lista olis ehkä ihan käyttökelpoinen idea....

        varo että et joudu itse maksamaan ostokset joten parempi kun et ensialkuun kirjoita siihen listaan kovin paljon ylimääräistä:))


    • Kerran kyseessä on mukava mies, niin kannattaa vihjaista asiasta. Todennäköisesti hänen ei ole tarvinnut aikaisemmin huolehtia ruokapuolesta, eikä osaa arvostaa sitä.
      Luulisi kyllä mukavalla miehellä omantunnon kolkuttavan jossain vaiheessa, kun toisen katon alla ja ruokapöydässä viihtyy pidempään.

    • LPolku

      ....torvi yhdessä vaiheessa. Eipä ollut kauaa, meizin pinna ei kestä ruveta aikuista miestä kasvattamaan jos ei sillä omat hoksottimet toimi.

    • ja yh-äiti

      ei kyllä tajua, jos et sano. Älä vaan sano, että asui ennen vanhempiensa luona, tai peräkammarin poikana äidin kanssa. Mukava voi toki olla, mutta tuollaisen kouluttaminen perhe-elämän totuuksiin voi
      viedä vuosia. Onnea vaan valitsemallesi tielle. Itse
      heitin pyyhkeen kehään kuuden vuoden jälkeen, kun eli kuin poikamies kodissani.

      • mie--

        ..äijä tajuaa että senkin pitäisi osallistua. Ehkä se käyttää sinun rakkaudennälkääsi hyväksi.
        On kokemusta näistä "poikamiehistä".


    • kun jaksat

      syöttää,kantaa selkä vääränä ruokaa,olla hyvänä,aina käytettävissä.
      Omistaudut hänelle,unohdat lapsesi(mies ei ihan aikuisten oikeesti osaa suhtautua lapsiin,jos ikää jo,eikä lapsia itsellään)tasan tarkkaan niin kauan on hyvin,aurinko paistaa.
      Siinä auringon paisteessa tulee sitten muutettua kenties jo yhteenkin,niin se perhe-elämä alkaa kukoistamaan.
      Saat onnesi kukkuloilla pestä pyykit,silittää paidat,senhän tietenkin teet,kun rakastat,maksat jopa muutaman laskun,kun just ei miehellä satu tilipäivä sille viikolle.
      Ja hups,kuinkas ollakaan,pikkuhiljaa,ihan kuin huomaamatta,mies alkaa,aikaisempien yhdessä menemisien sijaan,käydä yksin,siellä ja täällä.
      Kun se ei jostakin kumman syystä sulle käy,alkaa sitten ne syytökset,ilon pilaaja,pihi,tosikko ym.
      No,annat miehen mennä,kenties se siitä rauhoittuu,aikansa mentyään,puolustelet,kun on aiemmin ollut yksikseen ja tehnyt oman päänsä mukaan.
      Viehän se nyt totuttautuessa,tottakai jokusen kuukauden.
      Mies kenties huomaa erehtyneensä,perhe-elämästä.
      Muuttuu,ennen niin ihanasta,kultaisesta,auttavasta,miehestä--kärsimättömäksi,hiljaiseksi,huolimattomaksi,siivellä eläjäksi.
      Kun sekään,täys ylläpito,ei miellytä,alkaa haukkumiset,väsyneisyydestäsi,ulkonäöstäsi,ilottomuudestasi jne.
      Miten jaksaisitkaan,kun teet työsi,hoidat kodin,käyt kaupassa,peset pyykit,siivoat ja vielä koetat jaksaa tyydyttää miehen tarpeet sängyssäkin.Omasta nautinnostasi ei enää edes puhuta.
      Viimein,jos miehessä vielä enemmän narsistin piirteitä,alkaa pikkuhiljaa, tehosteeksi sanoillensa tukistukset,lyönnit.
      Sitten pelokkaana et vastusta enää,alistut kohtaloosi.
      Huommaat ehkä jossain vaiheessa lapsesi oireilun,kiukutteluna,itkuisuutena,koulumenestyksen huononemisena.Tämän kaiken se niin ihana mies on saanut aikaan elämässäsi.
      Tämä on eräs kertomus elvästä,elämästä.

      • rimakauhua

        ...pitäisi soida ja lujaa! Haloo, mies ei ole koskaan seurustellut- miksi? Minä en ainakaan katselisi hiljaa tuollaista menoa. Enkä mitään lappuja kirjoittelisi. Ilmoittaisin vaan, että ensi viikonloppuna ollaankin sit sun kämpässä. Katsoisin, miten naaman ilmeille käy...oikein "puistattaa"...huh huh. Sun kannattaa todella harkita, kun sulla on tuota jälkikasvuakin. Et kait nyt niin epätoivonen oo, että toisen lapsen nurkkiisi otat? Tämä kaikella ystävyydellä tietenkin.


      • kun jaksat
        rimakauhua kirjoitti:

        ...pitäisi soida ja lujaa! Haloo, mies ei ole koskaan seurustellut- miksi? Minä en ainakaan katselisi hiljaa tuollaista menoa. Enkä mitään lappuja kirjoittelisi. Ilmoittaisin vaan, että ensi viikonloppuna ollaankin sit sun kämpässä. Katsoisin, miten naaman ilmeille käy...oikein "puistattaa"...huh huh. Sun kannattaa todella harkita, kun sulla on tuota jälkikasvuakin. Et kait nyt niin epätoivonen oo, että toisen lapsen nurkkiisi otat? Tämä kaikella ystävyydellä tietenkin.

        Tapahtumista jo aikaa,tein pesäeron jo aikaa sitten.
        Siinä jutussa tapahtui enemmänkin,jääköön se pimentoon.
        Elämäni on ok,selvisin elävien kirjoihin,mutta läheltä piti.
        Kiitos silti varoituksestasi,ohjeistasi.


    • vihjaile

      parasta kertoa suoraan että käypi nyt ostoksilla, vaikkapa se laatimasi ostoslista mukanaan, hän voi olla tyytyväinenkin siitä kun saa vihdoin osallistua yhteiseen. Vihjailu vain ärsyttää, varsinkin kun minä ainakaan en rasita itseäni arvailemalla toisten ajatuksia joita en kuitenkaan voi tietää, jokainen kertokoon mitä haluaa, ei kannata olettaa/edes yrittää että toinen on ajatusten lukija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe