Yorkshirenterrieri

Perhonen

Heippa!

En löytänyt yorkhirenterriereistä minkäänlaista keskustelua täältä niin päätin sitten aloittaa sellaisen:)

Onko täällä ketään joka omistaisi tälläisen ihanan pakkauksen? Itse olen tälläistä tässä lähiaikoina hankkimassa ja haluan kerätä kaiken mahdollisen tiedon. Olis kiva, jos kertoisitte kaikkea omista koiristanne...luonne? koulutettavuus? hinta? onko pentuja hyvin saatavilla? asun rivitalossa joten kiinnostaisi myös kuinka kovia yorkit on haukkumaan? :)

61

23649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silkkillinen

      Minulla ei ole yorkkia, mutta sukulaisrotu silkkiterrieri on ja tunnen hyvin kaksi yorkkia ja kahta en tunne kauhean hyvin, mutta tunnen ne kummiskin. Haukkuvuus on ihan omistajasta ja koiran luonteesta kiinni. Hyvin arka koira räksyttää koska sitä pelottaa, mutta jos yorkkia pitää sillä asenteella "mamin mussu saa tehä mitä se haluu onhan se niin pieni" niin kotona asuu terrori. Tunnen yhden pilalle hemmotellun yorkin, ei se räksytä, mutta jos joku vieras yrittää koskea sitä niin se puraisee omistajalle se on vauva(niinkuin ne kaikki tuppaa olemaan) eikä se tee tutuille mitään. Muitten koirien kanssa se tulee hyvin toimeen. Useimmat yorkit ovat hyvin ihmisrakkaita varsinkin omistajilleen. Kaikki yorkit eivät pidä vieraista, mutta jottku pitää, se riippu miten omistajasta aika paljon. Kannattaa antaa vieraiden välillä ainakin silittää pentua, mutta opettaa se ettei kaikkia mennä katsomaan. Meillä on silkki opetettu sellatteeksi että se menee luvansaatuaan katsomaan vieraita. Yorkit eivät ole niin kovia antamaan pusuja kun silkit, ainakaan nämä minun tuntemani. Yorkit noppii nopeasti, mutta se on eri asia totteleeko se sitten ilman palkintoa. Yorkit maksavat 1000-1500e, mutta rekisteröimättömän saa halvemmalla, mutta ei kannata ottaa paperitonta kun yorkeista on kova kysyntä ettei joudu pentutehtaan uhriksi. Näyttelypituinen turkki pitäisi nyytittää jossa kestää n. 20 min, mutta suurinosa leikkaa turkin lyhyemmäksi eikä ylety maahan asti. Näyttelypituinen turkki on harjattava päivittäin ja pestä kerran viikossa. Apulasta voi etsiä yorkkia http://www.lemmikkipalstat.net/apula/ ,mutta kannattaa kysyä pentuvälittäjiltä http://www.yorkshirenterrieri.fi/

      • Anonyymi

        Minä halusin yorkinterrierin mutta mistä niitä saa? ei varmaan mistään!!!!! ja iskä ei osta mulle semmosta ja mä en tiiä se maksaa paljon mutta mä toivoisin sitä joululahjaksi, jos jollakulla on yorkinterrieri se ei saa olla pitkäkarvanen! olen lapsi. Jos jollakulla siis on niin toivoisin sitä joululahjaksi ....lahja-paketissa mutta ensin se vain häkkiin ...jos joku suostuu antamaan, sen pitää olla pentu tai sitten nuori en ota liian vanhaa koiraa! koska se kupsahtaa melkein heti kaunko ne oikein elää? Asun kangasalalla. Olen lapsi siis joka on kirjoittanut tämän. toivoisin niin paljon pientä koiraa. Jouluaatoksi 24.12. jos on!


    • Panic-

      Meiltä löytyy kolmen muun koiran lisäksi 13,5vuotias yorkki narttu Sarah.

      Oma hurtta on sangen jääräpäinen, vaatii kovaa kuria eikä saa lepsuilla. Ottaa heti tilanteesta kaiken irti jos alkaa vähänkin näyttämään heikkouden merkkejä :)
      Tykkää paljon muista koirista, en ole meidän yhteisen taipaleen aikana huomannut yhtään kertaan jolloin tämä ei olisi jostakin pitänyt. Aina on häntä ojossa tutustumassa uusiin nelijalkaisiin ja myös ihmisiin.

      Itse kävin tuon kanssa koirakoulun pentuaikoina ja oli ryhmänsä paras. On hyvin kuuliainen, ei niinkään miellyttämishaluinen mutta oppii helposti uusia asioita, vaikeitakin.

      Lenkkeilyintoa löytyy paljon. Nykyään jo eläkeikäisenä on liikunta jäänyt vähemmälle, päivässä kierretään noin 2,5-5km lenkkejä. Mutta nuorempana juoksi minun kanssani yli 10km lenkkejä eikä ollut moksiskaan ja vielä pari vuotta sitten hölköteltiin noin viiden km edestä.

      Leikkimään tuo ei ole koskaan ollut kova. Mitä nyt aktivointipallostaan on aina tykännyt.
      Paljon ollaan myös kotiagilityä harrasteltu.

      Terrierit luonnostaan haukkujia mutta koulutuksella sen saa pois joten ei pitäisi olla este, ennemminkin hidaste :)
      Meille pikkuinen räksytti pentuja paljonkin mutta koulutuksella se saatiin pois ja mekin nykyään rivitalossa asutaan ja hyvin tullaan toimeen.

      Meillä yorkki maksoi tuolloin noin 1200€ (markoissa toki). Hintahaitari toki voi olla suurikin, mutta hyvin halvan pennun kohdalla pitäisi alkaa hälytyskellot soimaan. Jostain 800€ ylöspäin alkaa varmaan menemään nuo hinnat.

      Itse tiedän Suomessa 4 kenneliä jotka kasvattaa yorkkeja, mutta kaiketi niitä enemmänkin on. Suosio kun nousee kokoajan :)

    • <=)

      Täällä yksi onnellinen yorkkiomistaja! Kokemusta yorkeista on vuoden ajalta, muista roduista pidemmältä ajalta.

      Koiramme on hieman iso yorkiksi, painaa noin 4 kiloa, kun se rotumääritelmän mukaan pitäisi olla korkeintaan 3,125 kiloa. Koira on sopivan pieni otettavaksi mukaan mihin vaan, mutta tarpeeksi iso jaksaakseen lenkkeillä pitkiäkin lenkkejä (10 km) kanssamme väsymättä. Autossa matkustaminen sujuu näppärästi omassa pikkuisessa boxissa.

      Meillä koiran on haukahtanut sisällä vuoden aikana alle 5 kertaa, nekin kerrat säikähtäessään jotain ulkoa tulevaa ääntä. Eli haukkuminen taitaa olla kasvatuksesta ja yksilöstä kiinni.

      Yorkki oppii kovin helposti uusia asioita. Olemme opettaneet koiralle käskyjä (istu, maahan, tassu, paikka, odottaa yms yms.), joista on paljon iloa esimerkiksi metsälenkeillä, joissa voi leikkiä mm. etsimisleikkejä. Koiran pienestä koosta huolimatta samanlainen kuri kuin isollekin koiralle on tarpeen.

      Koiramme on kova leikkimään. Jos ei muuta leikkiä ole tarjolla, hän raahaa pallonsa yläkertaan ja tiputtaa sen rappusia pitkin alas, ja sitten täysillä sitä palloa noutamaan. ;)

      Oma yorkkimme maksoi 1 000 euroa. Nykyinen pikkukoiravillitys on nostanut yorkkien hintoja, mutta yli 1 200 euroa en kotikoirasta suosittelisi maksamaan.

      Kaiken kaikkiaan ihana rotu, aktiivinen ja reipas!

      • täällä kans

        Älä osta rekisteröimätöntä, ja tuontien kanssa kannattee olla hyvin tarkka. Ulkomailla on todella kauniita koiria, mutta trokareiden bisnekset ei välttämättä ole niin koiraystävällisiä.
        Hinta taitaa olla 1000-2000 e välillä, riippuen kasvattajasta ja pennun ulkonäöstä. Soita pentuvälittäjälle, yhteystiedot löytyy tuolta yorkkien sivuilta. Kasvattajia tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Toiset kasvattavat elääkseen, toiset rakkaudesta rotuun.


      • .......

        katselin tänään koiran myynti-ilmoituksia ja huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin MUTTA kahdessa ilmoituksessa oli 200e ja yhdessä 150e, ja koirat ovat puhdasrotuisia.


      • höpöhöpönpöppö
        ....... kirjoitti:

        katselin tänään koiran myynti-ilmoituksia ja huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin MUTTA kahdessa ilmoituksessa oli 200e ja yhdessä 150e, ja koirat ovat puhdasrotuisia.

        No noi on noita huijarien ilmoituksia. Tervejärkinen ymmärtää kyllä, ettei tuohon hintaan puhdasrotuista saa.


      • merjaL
        ....... kirjoitti:

        katselin tänään koiran myynti-ilmoituksia ja huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin MUTTA kahdessa ilmoituksessa oli 200e ja yhdessä 150e, ja koirat ovat puhdasrotuisia.

        itse törmäsin keltaisessapörssissä juuri koira ilmoitukseen 350e puhdas,sirutettu,tarkastettu,paperit....hah hah laitoin uteliaisuuttani sähköpostia ja olin " kiinnostunut".kyllä alkoi tulla vaikka mitä ja koira on rajan takaa kaikki on eu-passia myöten,hinta nousi hiukan 100e kun on kuljetus juttuja jne.
        Oli surullista tarinaa menetyksistä jne jne jne..... huh huh. Minä autan paljon kuulema jos otan koiran.Alussa oli yksi pentu mutta nyt sieltä saa jo muitakin.Laitoin takasin tulenpalavan viestin että en todellakaan ota koiraa enkä koiria. Tässä nyt mielenkiinnolla odotan mitä tämä kauppias aikoo, tuntuu pakko myyvän.No niin minäkin tiedän mitä teen seuraavaksi....onhan minulla hänen sähköpostitiedot ja nimi.


      • öäm
        ....... kirjoitti:

        katselin tänään koiran myynti-ilmoituksia ja huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin MUTTA kahdessa ilmoituksessa oli 200e ja yhdessä 150e, ja koirat ovat puhdasrotuisia.

        "huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin"
        joo meillä makso 1500e. enkä mä mitää hintoja kato. iha sama mulle minkä hintane koira on.


      • Koti Yorkki
        ....... kirjoitti:

        katselin tänään koiran myynti-ilmoituksia ja huomasin että ko rodusta pyydetään tonninkin MUTTA kahdessa ilmoituksessa oli 200e ja yhdessä 150e, ja koirat ovat puhdasrotuisia.

        Ei muuten varmasti ole puhdasrotuisia tuohon hintaan ja jos on paperit niin väärennetty taikka ovat tehdaspentuja ÄLÄ ihmeessä ainakaan noita mene ostamaan edes kotikoiraksi voivat myös olla varastettuja tai sairaita.


      • Olen vaan tätä mielt
        Koti Yorkki kirjoitti:

        Ei muuten varmasti ole puhdasrotuisia tuohon hintaan ja jos on paperit niin väärennetty taikka ovat tehdaspentuja ÄLÄ ihmeessä ainakaan noita mene ostamaan edes kotikoiraksi voivat myös olla varastettuja tai sairaita.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Puhdas Jorkki Maksaa Tänä Päivänä väh. 1500 - 2000€. SUOMEN KENNEL- Liitto. Muualta kun Liiton Kasvattajilta en voisi kuvitellakkaan ostavani esim. kyseessä olevaa rotua olevia koiria.


    • -yorkie-

      Moi,

      Oma yorkkini ei ainakaan ole haukkuvaista tyyppiä. Toki se haukkuu, jos esim. näkee ikkunasta jonkun tms. Mutta se lienee normaalia...:)

      Yorkki on maailman ihanin rotu, älykäs ja tempperamenttinen vailla vertaa! Onnittelut osuvasta rodun valinnasta! :)

    • yoooo

      Myös tälläisiä yorkkeja löytyy:Jotka räksyttävät todella paljon, eivät tee tarpeita ulos vaan sisälle vaikka juuri käyneet ulkona,
      myös ongelmiin kannatta varautua!!

      • Laura pohjanmaalta

        Pentuja syntyy vähän väliä ympäri maata mutta ovat todella kysyttyjä. Usein ovat varattuja jo ennen kuin on astutettu edes koiraa. eli jonoja on.
        Hinta alkaa olla tällä hetkellä jo lähempänä 1500 euroa, mikä mielestäni on hyvä siinä mielessä että se karsii jo ns. huonot koiraihmiset pois.
        Yorkki saattaa elää yli 15 vuotta joten kannattaa todellakin harkita kunnolla ennenkuin sellaisen ottaa.
        Toiset haukkuu toiset ei. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
        Ihania luonteeltaan ovat ja kaikki aina niin erilaisia.
        Päivääkään en vaihtaisi pois joita koirani kanssa olen saanut viettää.


      • Myöskin Laura
        Laura pohjanmaalta kirjoitti:

        Pentuja syntyy vähän väliä ympäri maata mutta ovat todella kysyttyjä. Usein ovat varattuja jo ennen kuin on astutettu edes koiraa. eli jonoja on.
        Hinta alkaa olla tällä hetkellä jo lähempänä 1500 euroa, mikä mielestäni on hyvä siinä mielessä että se karsii jo ns. huonot koiraihmiset pois.
        Yorkki saattaa elää yli 15 vuotta joten kannattaa todellakin harkita kunnolla ennenkuin sellaisen ottaa.
        Toiset haukkuu toiset ei. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
        Ihania luonteeltaan ovat ja kaikki aina niin erilaisia.
        Päivääkään en vaihtaisi pois joita koirani kanssa olen saanut viettää.

        Heippa Laura. Itsekin hommasin juuri yorkin ja olen yrittänyt etsiä pohjanmaalaisia yorkkiharrastajia mutta tuntuvat olevan harvassa ja mikä ihmeellisintä tässä on se että itse olen myös Laura. :D missäpäin pohjanmaata asustelet? Itse asun Laihialla. Olisi kiva treffata koissujen kesken joskus niin saisi omanrotuisia kavereita.


      • Pieni huomautus:)

        On kyllä hyvin epätavallista, jos koira ei opi tekemään tarpeitaan ulos! Voi kai olla sellaisia yorkkeja jotka tekevät tarpeitaan sisälle,etenkin silloin, kun on ulkona kaamea pakkanen niin ei ole suostunut tehdä tarpeitaan, saati sitten edes etsiä hyvää paikkaa.
        Muuten tämä johtuu melko varmasti siitä, että koiraa ei ole opetettu kunnolla tai on vaan luovutettu sen asian suhteen. Suurin osa yorkeista ei ole luonteeltaan kovia eli sellaisia, jotka ei muista mielyttäviä saati epämielyttäviä asioita tai kokemuksia.Sellaiset koirat tarvitsevat pehmeämpään koiraan verrattuna paljon enemmän toistoja saavuttaakseen tekemisestä onnistuneita pysyviä muutoksia käytökseensä. Sanoisin että yorkin kanssa ei ole kovin ongelmia tuossa tarpeiden ulos tekemisessä,jos sitä vaan käytetään pentuna säännölisin ajoin ulkona.:)(Tässäkin asiassa on poikkeuksia.) Mutta haukkuminen tosiaan voi tuottaa ogelmia etenkin kerrostaloasunossa. Sillä naapurit ei varmasti ole kovin mielissään.


      • Pieni huomautus:) kirjoitti:

        On kyllä hyvin epätavallista, jos koira ei opi tekemään tarpeitaan ulos! Voi kai olla sellaisia yorkkeja jotka tekevät tarpeitaan sisälle,etenkin silloin, kun on ulkona kaamea pakkanen niin ei ole suostunut tehdä tarpeitaan, saati sitten edes etsiä hyvää paikkaa.
        Muuten tämä johtuu melko varmasti siitä, että koiraa ei ole opetettu kunnolla tai on vaan luovutettu sen asian suhteen. Suurin osa yorkeista ei ole luonteeltaan kovia eli sellaisia, jotka ei muista mielyttäviä saati epämielyttäviä asioita tai kokemuksia.Sellaiset koirat tarvitsevat pehmeämpään koiraan verrattuna paljon enemmän toistoja saavuttaakseen tekemisestä onnistuneita pysyviä muutoksia käytökseensä. Sanoisin että yorkin kanssa ei ole kovin ongelmia tuossa tarpeiden ulos tekemisessä,jos sitä vaan käytetään pentuna säännölisin ajoin ulkona.:)(Tässäkin asiassa on poikkeuksia.) Mutta haukkuminen tosiaan voi tuottaa ogelmia etenkin kerrostaloasunossa. Sillä naapurit ei varmasti ole kovin mielissään.

        Meillä oli ns. helppo yorkki. Toki oli net ensivaikeudet, varsinkun oli syyspentu. Pisupapereita kohdistettiin moneen kertaan.... :)))

        Mut hankalinta oli käyttää ulkona kylmässä ja totuttaa, pissan ja kakin pitää tulla sinne. Mut nopeasti oppi.

        Reuhaa se ei kenellekkään eikä hauku, korkeintaan yrittää komentaa meitä, mutta meidän kasvattajien pitää silloin osata komentaa! Mielummin heti kunnolla, että ymmärtää, kuin puputtaa kieltosanoja.
        Kerralla komentamisella tarkoitan terävää EI -käskyä. Joskus on joutunut ottamaan turpavilloista kii ja komentamaan silmästä silmään.

        Yrkki on ihana rotu. Mulla itsellä oli ongelmia, miten komennan noin pientä, mutta se on pakko.


      • Täti
        Pieni huomautus:) kirjoitti:

        On kyllä hyvin epätavallista, jos koira ei opi tekemään tarpeitaan ulos! Voi kai olla sellaisia yorkkeja jotka tekevät tarpeitaan sisälle,etenkin silloin, kun on ulkona kaamea pakkanen niin ei ole suostunut tehdä tarpeitaan, saati sitten edes etsiä hyvää paikkaa.
        Muuten tämä johtuu melko varmasti siitä, että koiraa ei ole opetettu kunnolla tai on vaan luovutettu sen asian suhteen. Suurin osa yorkeista ei ole luonteeltaan kovia eli sellaisia, jotka ei muista mielyttäviä saati epämielyttäviä asioita tai kokemuksia.Sellaiset koirat tarvitsevat pehmeämpään koiraan verrattuna paljon enemmän toistoja saavuttaakseen tekemisestä onnistuneita pysyviä muutoksia käytökseensä. Sanoisin että yorkin kanssa ei ole kovin ongelmia tuossa tarpeiden ulos tekemisessä,jos sitä vaan käytetään pentuna säännölisin ajoin ulkona.:)(Tässäkin asiassa on poikkeuksia.) Mutta haukkuminen tosiaan voi tuottaa ogelmia etenkin kerrostaloasunossa. Sillä naapurit ei varmasti ole kovin mielissään.

        Moikka !
        Minulla on vuoden vanha tyttöyorkki. Noin kuukaudessa oppi sisäsiistiksi. Pentuna oppiminen menee hyvin perille. Kannattaa jo alussa ottaa kantaa haukkumiseen. Kun pentu huomaa ettei se ole soveliasta niin ei sitten hauku enemmälti. Kuitenkin joskus on pakko vähän ääntä päästää ainakin jos pelkää tai on hyvillään. Koirani on kiltti tyttö. Pidän kuitenkin itselläni isännän roolin ja koira tietää kuka määrää. Hyvin tulee toimeen toisten koirien ja ihmisten kanssa. Hinta oli 1000 euroa. Yorkkini on hintansa väärti.


    • Calle

      Heips vaan. Olen tutkaillut suomi24 myynti palstaa ja havainnut siellä yorkki ja muita pieni rotuisien koirien selvää pentu tehtailua. Huomioi heti halpa hinta ja kirjoitusvirheet ilmoituksessa. Pennut voivat olla englannissa oulussa turussa ei puhelin numeroita surullisia tarinoita missä tytär lähtee koulukotiin opiskelemaan ja pentu yksin kotona jne. Ei kannata mennä halpaan te kuppikoirien kanssa vaikka kuinka naistenkoira.

      • koiran hankkia :)

        olen hankkimassa loppuvuodesta koiraa. ajattelin ensimmäisenä sekarotuista halvan hinnan ja sairaattomuuden perusteella , mutta sitte tuli jorkin pentu vastaan ja isohkot korvat leikittely herätti kiinnostusta . Rupesin tutkimaan rotua muutenkin ja huomasin etten löytänyt kenneleitä kauheasti. Tänä aamuna käännyin sitten tänne .
        Jos kenelläkään olisi kenneleistä vinkkejä niin otan avosylin vastaan (esim. toisiksi ylin oli aika hyvä ;D).
        jos jollakulla olisi vielä pienistä koirista jotka olisivat rauhallisia ,mutta en kaipaisi kyllä turkkikoiraa (HUOM! yorkko on vasta vaihtoehto) ja seurallisia nassikoita kerrohan ,tänne tulen katsomaan.
        P.S on 17 vuoden takainen koira kokemus. esellinen koira oli coton de tulear joka eli juuri 17 vuotiaaksi :DD. Iso nymero vai mitä!??


      • shih tzu
        koiran hankkia :) kirjoitti:

        olen hankkimassa loppuvuodesta koiraa. ajattelin ensimmäisenä sekarotuista halvan hinnan ja sairaattomuuden perusteella , mutta sitte tuli jorkin pentu vastaan ja isohkot korvat leikittely herätti kiinnostusta . Rupesin tutkimaan rotua muutenkin ja huomasin etten löytänyt kenneleitä kauheasti. Tänä aamuna käännyin sitten tänne .
        Jos kenelläkään olisi kenneleistä vinkkejä niin otan avosylin vastaan (esim. toisiksi ylin oli aika hyvä ;D).
        jos jollakulla olisi vielä pienistä koirista jotka olisivat rauhallisia ,mutta en kaipaisi kyllä turkkikoiraa (HUOM! yorkko on vasta vaihtoehto) ja seurallisia nassikoita kerrohan ,tänne tulen katsomaan.
        P.S on 17 vuoden takainen koira kokemus. esellinen koira oli coton de tulear joka eli juuri 17 vuotiaaksi :DD. Iso nymero vai mitä!??

        Kannattaa tutustua myös shih tzuun.

        Lue lisää shih tzuista:

        http://www.shihtzukenneljokins.net


      • Yourkshire
        shih tzu kirjoitti:

        Kannattaa tutustua myös shih tzuun.

        Lue lisää shih tzuista:

        http://www.shihtzukenneljokins.net

        Heippa! Paljonko Yourkkit yleensä maksaa? Ja viihtyvätkö ne muiden seurassa?


      • merjaL

        jep minulle kävi näin ,oli perheen poika kuolla kupsahtanut kun leikki juuri ulkona 3 viikkoisen pennun kanssa.
        nyt pentu ikävöi poikaa ja pakko saada pentu pois.ai niin olisi muitakin pentuja jos tarvitsee.no huh huh


      • liikkeellä..
        merjaL kirjoitti:

        jep minulle kävi näin ,oli perheen poika kuolla kupsahtanut kun leikki juuri ulkona 3 viikkoisen pennun kanssa.
        nyt pentu ikävöi poikaa ja pakko saada pentu pois.ai niin olisi muitakin pentuja jos tarvitsee.no huh huh

        tyyppi johon yhteyttä otin, ilmoituksessa oli että keskisuomessa, laittoi sähköpostia että koira on Kamerunissa (Afrikassa) ja tämä tyyppi on englantilainen, mut muuttanut kameruniin ja vaimo kuollut ja ei kerkee viettää tarpeeks aikaa pennun kans jne.. kunnon nyyhkytarinaa..
        Sitten ois pitäny lennot ym. maksaa suomeen. Eikä afrikasta voi ees tuua koiraa suomeen ilman puolen vuoden tutkimuksia.. Todella törkeetä huijaamisen yrittämistä ja sitten syyllistämistä kun sanoin etten todellakaan häneltä koiraa ota..


      • Yorkista kiinnostunu
        liikkeellä.. kirjoitti:

        tyyppi johon yhteyttä otin, ilmoituksessa oli että keskisuomessa, laittoi sähköpostia että koira on Kamerunissa (Afrikassa) ja tämä tyyppi on englantilainen, mut muuttanut kameruniin ja vaimo kuollut ja ei kerkee viettää tarpeeks aikaa pennun kans jne.. kunnon nyyhkytarinaa..
        Sitten ois pitäny lennot ym. maksaa suomeen. Eikä afrikasta voi ees tuua koiraa suomeen ilman puolen vuoden tutkimuksia.. Todella törkeetä huijaamisen yrittämistä ja sitten syyllistämistä kun sanoin etten todellakaan häneltä koiraa ota..

        Hei!
        Paljonko pentuja on nyt tänä vuonna keskimäärin suomessa? Saattaako tulla pitkiäkin jonotus aikoja? Missä olisi luotettavia kenneleitä? Paljonko ne maksaa?


    • aikaläppÄ

      Meillä helmikuussa 3 vuotta täyttävä Yorkki.
      Meillä haukkuu aika paljon kun katsoo ikkunasta ja aina kun näkee jonkun nii hirveet rähinät ja haukut..:D
      No meidän Yorkki onkin aika terhakka ja muutenkin kuin vahtikoira..:D
      Eli meidän koira on tosi villi ja muutenkin ihan höperö (: Ja kyllä koiraa voi aina kouluttaa. Kaikki yorkit on aika erinlaisia luonteeltaan.. yleensä aika pirteitä ja lapsirakkaita yms. tykkää tutustua toisiin ihmisiin. Meillä kun yorkki näkee toisen koiran nii heti ois sen luo menossa. Ja vieläpä niin että mitä isompi koira sen kiinnostavampi ! :D Ja makso 1500e .

    • Upea koira kamu!

      Itselläni on pieni puolitoista vuotias yorkki tyttönen. Luonteesta voin sanoa että yorkki on iloinen, terhakka, viisas ja valpas. Omani on hyvin uskollinen, joka ei oikeastaan ole yorkin yleisin luonteen piirre. Toisaalta ei kaikki voi olla saman laisia,(kaikki ovat yksilöitä). Tämä kaikki "tiivistettynä", luonteeltaan se on oikea terrieri! Ja niinkuin äskeisessäkin tekstissä mainittiin kaikki yorkit on aika erilaisia luonteeltaan pitää täysin paikkaansa.
      Yorkit on muuten hyvin oppivaisia, ainakin meidän tyttö. Osaa (istua,kieriä,antaa tassua,odottaa,jättää, istua taka jaloilla) yms. Harrastamme yorkimme kanssa agilityä ja hei hyvin on pärjännyt!
      Talvella käytämme tyttöämme lyhemmillä lenkeillä. Johtuen pakkasesta, jolloin laitamme aina takin päälle(joka varmasti auttaa mutta ei kuitenkaan niin ettei se tärisisi ollenkaan). Yorkillahan ei ole sitä aluskarvaa, joka pitää lämpimänä. Tämä kannattaa otaa huomioon, jos yorkkia harkitsee lemmikisi. Kesä on kuitenkin aivan eri juttu! Kesällä meidän yorkki on päätynyt myös veteen uimaan, josta se pitää suunnattoman paljon.

      Niin kuin onkin jo mainittu tästä haukkumis asiasta, jotkut yorkit haukkuvat paljon enemmän kuin muut.Kouluttamalla haukkumista toki voi vähentää, mutta helppoa se usein ei ole jos on kovin ärhäkkä räksyttäjä, niin kuin meidän neiti. Hinta on Amerikassa kavanut viime vuosina äärettömiin lukemiin, noin 1500-2800! Kuitenkin Suomessa yorkkien yleisin hinta on 1100-1500 euroa. Meidän yorkkimme on meillä sijoituksessa mikkeliläiseltä kasvattajalta. Yorkkeja myydään nykyään aika tiuhaan eli ne ovat hyvin suossittuja suomessa toisinsanoin koko maailmassa.

      Tässä oli vähän vastauksia kyseisiin kysymyksiin.

    • essi and kassi

      YCF:n ja Yorkshirenterriri Ry:n sivuilta löytyy yhteystietoja/yhteyksiä hyviin kasvattajiin. Yorkin hinta on noin 1200-1500 euroa. Tällä hinnalla saa hyvän koiran. Edullisemmat yorkit eivät ole asiallisilta kasvattajilta.

    • epäröiväyorkhankkija

      ovatko keltaisenpörssin yorkki ilmoitukset (100-400e) peräisin luotettavilta kasvattajilta? se kuka tietää sen oikeasti vastatkoon! mutta ei semmoinen joka luulee tietävänsä. sillä ystäväni osti bedlingtonin terrierin joka on paperiton 150e eikä hänellä ole ollut mitään ongelmia tai mitään ? ja vielä se että miten kennelissä voidaan myydä 150e koiria ???

    • killiijjjoo

      halpa hinta voi johtua siitä että se ei välttämättä ole edes puhdasrotuinen yorkki vaikka yorkilta näyttäisikin.. kyseessä voi olla myös pentutehtailija jolta EI SAA OSTAA koiraa halvan hinnan vuoksi!!!!! sinuna sijoittaisin muutaman satasen enemmän koiraan joka tulee hyvältä kasvattajalta jonka asiat on kunnossa.. sillä hinnalla saat myös kasvattajan tyen koiran koko loppuelämäksi toisin kun noissa 100e koirissa.. myyjää ei enää sen jälkeen kiinnosta mitä koiralle tapahtuu kun on vaan saanut sen satasen sinulta..

    • tällästä meillä

      kannattaa ottaa se yorkki tarpeeks pienenä.. meille tuli 2 kk sitten pikkunenyorkki poika joka oli jo 4kk tullessaan. otettiin mukamas hyvältä kasvattajalta mutta toisin meni. ensimmäiset ulkoilut oli ihan tuskaa, koiraa ei oltu päästetty pihalle varmaan koskaan, niin paljon se pelkäsi. pari viikkoa meni siinä että saatiin koira liikkumaan pihalla. vieläkään ei ymmärrä tehä tarpeitaan ulos vaikka ulkoilutetaan todella monta kertaa päivässä ja muulla tavalla opastetaan. Kun koira tuli meille, se ei ollut eläessään syönyt mitään muuta kun kuivaruokaa ja taistellaan vieläkin syömisen kanssa kun koiralle ei maistuis muu kun koiran jauheliha. maha on ollut sekasin koko ton 2 kk mitä se meillä on ollu ja kaikkea on kokeiltu. on ollu antibioottii ja maitohappoo ja vaikka mitä. kannattaa myös selvittää millasissa oloissa koira on ollu, meijän pientä ihan varmasti jollain lailla pahoinpidelty ku on niin jumalattoman arka ja miehiä pelkää ylikaiken. onneks kasvattaja asuu tässä lähellä nii sai hiukkasen kiukkusen olosta tekstiä hän. toivottavasti teillä parempia kokemuksia, mahtava rotu!(=

    • APUA!!

      Kerro nyt edes paikkakunta mitä pitää varoa!

    • ihmeissään :(

      Meillä on 2.vuotias tyttö yorkki. Se tuli meille 10 kk. vanhana ja sitä ei oltu opetettu sisäsiistiks ollenkaan ja pidetty häkissä, johon se oli tarpeitaan tehnyt. Siinä meni hetki et se tottu ulkona käymiseen. Meillä on myös Maltankoira jolta se otti mallia että ulos pitää tehdä tarpeita, joten aika nopeesti se kuitenkin tajusi että ulos tehdään tarpeet. Mutta edelleen se pissaa sisälle, varsinkin silloin kun ketää ei ole kotona.. ja silloin kun noustaan aamulla sängystä ja jos ite käy ensiks wc:ssä ennen kuin lähtee koirien kans lenkille ni pissat saattaa olla matolla. Mä en tajuu vois sillä olla niin huono pidätyskyky vai mikä sillä on.. Mä oon ihan helisemäs tän pissahomman kans..eikä sillä oo mitään virtsatulehdusta. Voiko sillä olla jotain traumoja pentuajoista kun sitä ei oltu opetettu tekemään ulos. En tiedä pitäs viedä jollekin koira terapeutille tai jotain..
      Alusta asti meille tullessaan se on ollut todella pirteä ja tykkää muista koirista ja ihmisistä. Aivan valloittava rotu :)

    • ilkku

      Meillä on ihana 2,5-vuotias yorkkityttö. Aika arka se on, mutta hurmaava ja ihmisrakas. Nyt haluaisimme teettää sillä pennut. (Koira on mikkeliläisestä kennelistä ja sukupaperit on, samoin sirutus ja rokotukset kunnossa). Ongelma on, etten tiedä, mistä ja miten löydämme uroksen astutusta varten. Juoksuaika on juuri käsillä, alkaa luultavasti 2 viikon sisällä. Olisi hyvä, jos uros löytyisi Forssan seudulta.

    • Hei..meilläkin

      Meilläkin Mikkeliläiseltä kasvattajalta. Ja tämä kasvattaja on kyllä todella hyvä ja luotettava. Koirat AINA etusijalla!!!

      • pentuhaave

        Kuka kasvattaja Mikkelissä? En löydä?


    • laura p.

      sopiiko ne rivitalo asuntoihin ja jos pentu tulee voisiko sitä pitää kodinhoitohuoneessa/tilavassa vessassa??? voiko 11v. tyttö kouluttaa semmosen koiran? onko se hyvä ensimmäiseksi koiraksi?

      • heinä sirkka

        Mitä tarkoitat vessassa/kodinhoitohuoneessa pitämisellä? Toivon ja oletan, että tarkoitat "pitämisellä" makuupaikan tms sijaintia, etkä sitä, että koira viettäisi pääasiassa aikansa ks. huoneessa.

        Koira on tietenkin laumaeläin ja sen täytyy saada olla mukana perheen jokapäiväisessä elämässä sekä saada riittävästi liikuntaa ja älyllisiä virikkeitä, joten luonnollisestikaan koiraa ei pidä lukita omiin oloihinsa kovinkaan pitkäksi aikaa. Kodinhoitohuone/vessa voi kait olla ihan ok, jos lattia ei ole epämiellyttävän liukas koiran jaloille ja huone on kuiva eikä huoneen lämpötila ole liian korkea jne. Jos huone on aktiivisessa käytössä, niin en tiedä miten käytännöllinen ratkaisu lopulta olisi, mutta sehän on teidän asianne.

        Koiraa ei mielestäni pitäisi ottaa koskaan yksinomaan lapselle, vaan kyllä vanhempien tulee olla koiran hyvinvoinnista, ravinnosta ja koulutuksesta ensisijaisesti vastuussa. Lapselta ei voi odottaa vastaavaa tietämystä koirista, mitä aikuisella tulisi olla mieluusti jo ennen koiran hankintaa.


    • tyytyväinen jorkkiin

      jorkki aivan ihana koira, ei hauku ja on todella kiltti. meillä on rauhallista, olemme jo ikäihmisiä. vaatii kyllä harjaamista päivittäin, luonnetta jorkilla on kun se päättää ettei jotain halua niin ei. nukkuu kovasti, tämä on vajaa 2 vuotta vanha. trimmata pitää, haluamme ettei karvat ole niin pitkät, helpompi hoitaa. lenkkeillään niinkun koiran kanssa pitääkin. todella pieniruokainen, aamusta ceessaria ja illalla nappuloita.

    • Yorkkit

      Oulun yorkkitapaaminen Puolivälinkankaan koirapuistossa sunnuntaina 27.5 klo17.30, luonnollisesti pientenpuolella. Säävaraus!

    • sansnsnsn

      Heips !


      Meille tulee heinäkuussa yorkki 400e ja ei suomesta, aikani tappelin noiden keltaisenpörssi ilmoituksien kanssa ja sielä oli yhtä jos toistakin huijaria moniin otin yheyttä, ja huono suomi tuli takas ja sit oli itäny maksaa vaan 100e et pentu on koti ovelle seuraavana päivänä. Mutta tää mikä meil nyt tulee heinäkuussa, sillä kaikki kunnosa ok, omistaja puhuu suomea, ja tuo pennun henk koht suomeen meille. Tämä on luotettava, ja ei kaikki halua rosvo hintaa pennusta 1100e?? Hoho. joku haluaa antaa halvemmalla eikä ole rahan kiilto vaan silmissä jollain on tärkeäää se että pentu saa kodin

      • sinisilmä

        Heh... tajuatko miltä tuo sinun koiranosto kuulostaa? Se, että koira ei ole Suomesta, kasvattaja puhuu suomea ja tuo sen teille kotiin, ei tarkoita että "kasvattaja" hyvää hyvyyttään myy koiria halvalla hyvään kotiin.


    • YORKKARI

      Hei, minulla on ihana YorkkiPoika ja ne ovat aika itsepäisiä ja kovia haukkumaan kaikenlaista, joten omakotitalo olisi paras mahdollinen tälle rodulle. Muuten aivan ihana veitikka, iloinen leikkisä,kova lenkkeilemään ym. ym. Turkissa on kova hoitaminen, koska on pitkä ja silkkinen, tosin minä trimmaan omani, koska on kotikoira (ei näyttely). Paljon aktiviteettiä niin silloin ei tee pahoja, ainakaan aina :) t.Raija

    • Yorkiebuu

      Moi! Meijän perheessä on yksi iso koira,ei siis mikään berninkokonen vaan ihan belgianpaimenkoiran kokoluokkaa oleva seropi. Koira on rauhallinen,tulee kaikkien eri koirien kanssa toimeen ja sen hyviä ystäviä on sukulaiseni chihuahuat. Pärjää mainiosti pienten kanssa,toki on vahdittu ja ei ole höslääjä vaan ottaa huomioon pienen koiran koon eikä runttaa alleen..naapureilla venäjäntoitsu.

      Voidaanko me hankkia yorkki perheeseen? Meillä kokemusta pääosin isoista koirista,tutuilla paljon pieniä koiria joten on mahdollisuudet päästä leikkimään myös omankokoisten kanssa.

      Miten yorkki ja iso koira tulevat toimeen,onko sen kummempaa vaaraa kuin chihuahuassa ja isossa koirassa?

      Paljonko kannattaa maksaa pennusta jonka ovi viedä näyttelyihin mutta kasvattajalla ei ole kennelnimeä?


      Kiitti jos vastaatte

    • mona88

      Itse omistan 2 vuotiaan yorkien ja yksityiselt ostin netist 650€ hintaan. Oli arka,laiha ja pelokas sekä paperit tuli venäjältä mutta oli lääkärintodistukset (epäilijöille huom!) ja kaiken tarvittavat ohjeet sain myyjältä jotta uusi koti oli mahdollisimman samanlainen ruoan suhteen ja antoi mukaan jopa kuljetuskassinsa josta pentu sai haistella vanhan omistajansa hajun (oli silloin 5 kuukautinen).Hienosti oppinut kaiken maailman temppui ja tekee jopa ilman namia! Haukkuu vain postiluukun käydessä ja ovikellon soidessa (asumme kerrostalossa).Seurallinen ja iloinen,tulee kaikenlaisten koirien kanssa toimeen,olen jopa usein kuullut koirani olevan vieraalle ainut jonka koira hyväksyisi ^^

      • Yorkista haaveileva

        Jatketaanpa tätä ketjua. - Olen myös harkitsemassa yorkin ottoa. Meillä on iso perhe ja sen vuoksi päädyimme tähän rotuun, että mahtuu paikkaan kuin paikkaan melkein mukaamme. Tässä on kovasti puhuttu rodun muista ominaisuuksista, mutta mitäs mieltä olette siitä "väittämästä", että yorkilta ei juuri lähde kauheasti karvaa? Onko se totta? Tiedän, että turkki on hyvin ihmishiusmaista ja aluskarvaa ei ole. Jääkö teillä jo yorkin omistavat karvaa vaatteisiin tai pyöriikö karvoja lattioilla? Yorkki kuulemma myöskin harvoin varsinaisesti haisee koiralta, kun sitä voi pestä ja hoitaa hoitotuotteilla..pitääkö tämä paikkansa?


      • happyhannah
        Yorkista haaveileva kirjoitti:

        Jatketaanpa tätä ketjua. - Olen myös harkitsemassa yorkin ottoa. Meillä on iso perhe ja sen vuoksi päädyimme tähän rotuun, että mahtuu paikkaan kuin paikkaan melkein mukaamme. Tässä on kovasti puhuttu rodun muista ominaisuuksista, mutta mitäs mieltä olette siitä "väittämästä", että yorkilta ei juuri lähde kauheasti karvaa? Onko se totta? Tiedän, että turkki on hyvin ihmishiusmaista ja aluskarvaa ei ole. Jääkö teillä jo yorkin omistavat karvaa vaatteisiin tai pyöriikö karvoja lattioilla? Yorkki kuulemma myöskin harvoin varsinaisesti haisee koiralta, kun sitä voi pestä ja hoitaa hoitotuotteilla..pitääkö tämä paikkansa?

        Meillä on 5kk vanha yorkkipoika. Yorkista ei lähde karvaa huonekaluihin tai vaatteisiin, tietty harjaan/kampaan sitä aina jää. Todella hiusmaista se turkki tosiaan on, vaikka tällä meidän pikkumiehellä se turkki on vielä pumpulimaista pentukarvaa. Mistä syystä kyselet karvanlähtöä? Ihan siivoussyistä vai onko tämä taas niitä ei karvanlähtöä, ei allergiaa -pohdintoja? Mikä tahansa koira voi aiheuttaa allergiaa, sillä kuten esim. ihmisestä myös yorkistä lähtee kaikenlaista mikroskooppista hilsettä ym. jatkuvasti. Eli allergiamielessä koirarotu pitäisi aina testata ottamalla koira viikoksi-pariksi hoitoon luoksenne. Pentukoira allergisoivat aina aikuisia yksilöitä enemmän.

        Turkki vaatii sitten päivittäistä harjaamista. Hoitamaton turkki takkuuntuu pahasti, kerää likaa ja bakteereita ja voi aiheuttaa tulehduksia. Myös yorkin silmät rähmivät ja vaativat jatkuvaa putsaamista. Yorkki on vilkas ja ainakin meidän poika on koko ajan kaikkialla. Se on herkkätekoinen ja isossakaan perheessä ei saa joutua jalkoihin. Se ei myöskään saa hyppiä alas mistään minne ei pääse hyppäämään ylös tai sille voi kehittyä yorkille tyypillisiä polvivaivoja.

        Haisemisesta sen verran, että tuon aluskarvan puuttumisen takia yorkeilla usein käytetään talvivaatteita ja meidän pojan kaltaisille talvipennuille niitä löytyy Suomesta todella heikosti. Hurtalla ja Rukalla ei pahemmin ole selkäpituudeltaan 20cm talvivaatteita ja vaikka yhden sellaisen Hurtan poistomyynnistä bongasin, ei siinä sitten ole otettu huomioon poikakoirien pissaamisvaatimuksia. Ainakin meidän poikarassukka tulee aina lenkiltä sisälle maha pissaisena. Puppy Angeliltä ostin kalliilla poikakoirille tehdyn pikkuhaalarin, mutta silti on massu pissassa. Että semmoisiin hajuhaittoihin kannattaa varautua...


      • Yorkista haaveileva
        happyhannah kirjoitti:

        Meillä on 5kk vanha yorkkipoika. Yorkista ei lähde karvaa huonekaluihin tai vaatteisiin, tietty harjaan/kampaan sitä aina jää. Todella hiusmaista se turkki tosiaan on, vaikka tällä meidän pikkumiehellä se turkki on vielä pumpulimaista pentukarvaa. Mistä syystä kyselet karvanlähtöä? Ihan siivoussyistä vai onko tämä taas niitä ei karvanlähtöä, ei allergiaa -pohdintoja? Mikä tahansa koira voi aiheuttaa allergiaa, sillä kuten esim. ihmisestä myös yorkistä lähtee kaikenlaista mikroskooppista hilsettä ym. jatkuvasti. Eli allergiamielessä koirarotu pitäisi aina testata ottamalla koira viikoksi-pariksi hoitoon luoksenne. Pentukoira allergisoivat aina aikuisia yksilöitä enemmän.

        Turkki vaatii sitten päivittäistä harjaamista. Hoitamaton turkki takkuuntuu pahasti, kerää likaa ja bakteereita ja voi aiheuttaa tulehduksia. Myös yorkin silmät rähmivät ja vaativat jatkuvaa putsaamista. Yorkki on vilkas ja ainakin meidän poika on koko ajan kaikkialla. Se on herkkätekoinen ja isossakaan perheessä ei saa joutua jalkoihin. Se ei myöskään saa hyppiä alas mistään minne ei pääse hyppäämään ylös tai sille voi kehittyä yorkille tyypillisiä polvivaivoja.

        Haisemisesta sen verran, että tuon aluskarvan puuttumisen takia yorkeilla usein käytetään talvivaatteita ja meidän pojan kaltaisille talvipennuille niitä löytyy Suomesta todella heikosti. Hurtalla ja Rukalla ei pahemmin ole selkäpituudeltaan 20cm talvivaatteita ja vaikka yhden sellaisen Hurtan poistomyynnistä bongasin, ei siinä sitten ole otettu huomioon poikakoirien pissaamisvaatimuksia. Ainakin meidän poikarassukka tulee aina lenkiltä sisälle maha pissaisena. Puppy Angeliltä ostin kalliilla poikakoirille tehdyn pikkuhaalarin, mutta silti on massu pissassa. Että semmoisiin hajuhaittoihin kannattaa varautua...

        Kiitos happyhannah vastauksestasi. :)

        Juu, en toki ajatellut, että koira hajuton olisi ;)
        Ihastelin vain näitä ominaisuuksia, joista kasvattajat minulle ovat kertoneet ja pohdin, että onko tosiaan näin. Eipä siitä haittaa toki ole jos karvaa lähtee vähemmän, jolloin siivous helpottuu. ;)

        Tiedän yhden paikan jo ainakin mistä talvitakkeja yms saa ostettua nimenomaan pienille koirille. Hintaa näillä toki on, mutta.. Tokikaan en tiedä sitten onko näissä huomioitu riittävästi poikakoiran anatomiaa.. Onneksi osaan ommella itse.. ;)

        Jalkoihin joutumista meidän perheessä toki pitäisi nuorimmaisen osalta seurata. Muut perheessämme jo sen verran isoja, että yhteentörmäyksia ei pahemmin pitäisi syntyä. Koko on kuitenkin meille juuri oikea siksi, että saamme koiran mukaamme helposti, kun ei tilaa paljon vie autossakaan.

        Turkin hoidosta olen myös kuullut toki. Itse en koe sitä ongelmaksi ainakaan ajatuksissa. Minulla on kolme pitkähiuksista tyttöä, joita olen aina harjaillut ja laitellut.. nyt tytöt jo isompia ja haluavat itse laittaa hiuksiaan - joten aikaa olisi harjailla koiraakin :D

        Allergisointia en sinänsä miettinyt kysymyksillä. Olen kuullut, että yorkki allergisoi aluskarvan puuttumisen vuoksi ehkä vähemmän, mutta että allergisoida toki voi.


    • Hauvaneuvola

      Haukkuu, kun ei ole koulutettu ja turhautunut.
      Mukava kouluttaa.
      Yorkin kruunu on turkki. Toivottavasti jaksat hoitaa sitä päivittäin.
      Se muuten osaa kävellä ihan itse.
      www.pimihau.com

      • Yorkista haaveileva

        - Ilman muuta turkki hoidetaan. Tosin kotiturkiksi varmastikin leikataan, mutta en todellakaan näe kyllä tuota turkin päivittäistä kampausta lainkaan työläänä.. En päästä turkkia "itsestään kävelevään" kuosiin! :D
        - Kuule.. kävin katsomassa tuota linkittämääsi nettisivua. Onko sinulla bieweryorkkeja??!!!! Niin ihania!!!! - Ei teille olisi sattumalta tulossa bieweryorkki pentuja??


      • ......
        Yorkista haaveileva kirjoitti:

        - Ilman muuta turkki hoidetaan. Tosin kotiturkiksi varmastikin leikataan, mutta en todellakaan näe kyllä tuota turkin päivittäistä kampausta lainkaan työläänä.. En päästä turkkia "itsestään kävelevään" kuosiin! :D
        - Kuule.. kävin katsomassa tuota linkittämääsi nettisivua. Onko sinulla bieweryorkkeja??!!!! Niin ihania!!!! - Ei teille olisi sattumalta tulossa bieweryorkki pentuja??

        Kasvattajasitoumuksen kirjoittanut kasvattaja ei saa kasvatta/ välittää sekarotuisia. Pimihau kulkee vaarallisilla vesillä. Tästä voi saada jopa rekisteröintikieltoa.

        http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/90299741-63A7-4037-A817-CED21783A26A/0/Kasvsitoumus_2011_300510_201110.pdf


    • lissukka_83

      Onko Jyväskylässä kellään yorkkia johon voisin rotuna tutustua ja tarkastaa olenko kyseiselle rodulle allerginen. Vakaa aikomus olisi kyseinen koira ottaa, jos vain ei oireita ilmene. Tutuillani ei kellään ole kyseistä rotua, kun on niin "vaativa luonne".

    • Yorkista haaveileva

      Kuinka monta kertaa vuodessa Yorkshiren terrierin turkin pitää trimmata vuoden aikana,kun lyhyenä haluaa pitää?

    • yorkkifani

      Minulla on yorkkityttö. Rotuna aivan ihana ja kaunis. Tyttöni luonne on täysi kymppi, niin herttainen, kiltti ja kaikille ystävällinen. On kuitenkin hyvä tiedostaa myös se, että yorkeillä on paljon perinnöllisiä vikoja, mistä koituu omistajalle sekä rahallista haittaa että murhetta. Minulle sattui valitettavasti tällainen yksilö, vaikka maksoin pennusta 1500e ja ostin sen luotettavalta kasvattajalta Suomesta. Koiraltani alettiin poistaa ensimmäisiä hampaita jo 4-vuotiaana (päivittäisestä harjaamisesta huolimatta). Lisäksi sillä todettiin polvilumpion luksaatio molemmissa takapolvissa ja molemmat jouduttiin leikkaamaan. Lisäksi koiran suolisto reistailee. Olen tähän mennessä maksanut näistä el.käynneistä jo lähes 3000e. Tottakai koria on perheenjäsen ja kuluihin on varauduttava. Itse tuolloin opiskelijana nämä ylimääräiset kulut tekivät kuitenkin tiukkaa. Edelleen koiran toinen takajalka reistaa ja joudutaan luultavasti leikkaamaan uudelleen. Myös hampaiden poistoja on edessä. Kaikista suurin taakka on jatkuva huoli koiran hyvinvoinnista, kivuista ym. Lisäksi näin pienen koiran useaan kertaan nukuttaminen ja lääkitykset huolestuttavat.

      En sano, etteikö jokaisella rodulla olisi omat vikansa. Olen kuitenkin kuullut todella monelta yorkin omistajalta, että monenlaisia vikoja on ollut. Rakastan koiraani yli kaiken ja olisin enemmän kuin mitään muuta toivonut sille terveen elämän. Yorkki on mahtava rotu, paras kaikista, jos vain sattuu saamaan terveen yksilön. Itseäni toisen yorkin ottaminen arveluttaa, niin raskasta tämän tytön kohdalla on ollut. Suosittelen ottamaan tarkasti selville pennun taustat. Tehtailijoiden pentuja ei pidä missään nimessä edes harkita. Toivon sinulle Perhonen onnea pennun valintaan, jos yorkkiin päädyt :)

    • Seks11

      Kuka täällä myy yorkie pentuja halvalla? Haluaisin koiran mutta äiti ei anna, niin äiti sanoi jos ite ostan niin saan otta jos ei niin ei. Jos se on tyttö niin annan sille nimeksi nicoli, jos se on poika niin nimeksi tulee Coco tai Oskar:)

    • maria401

      Hei, meillä kokemusta 16 vuoden ajalta omasta Yorkista. Nyt meillä 2 ihanaa Yorkkia. Ihania persoonia, mutta todellisia terrierejä pienestä koosta huolimatta. Tarvitsevat rakkautta ja rajoja. Siis koulutusta ! Turkki vaatii todella paljon työtä tai sitten se pitää pitää lyhyeksi trimmattuna. Meillä on tässä uuden pennun etsiminen kohta ajankohtaista ja paljoa ei ole tarjontaa. Yksi näyttää olevan, mutta olen kuullut että se välittää myös Puolasta salakuljetettuja pentuja ominaan. Joten kannattaa olla tarkkana ja pyytää nähdä äiti koira kun pennut ovat vielä emän kanssa.

    • Anniina I.
    • Yorkki

      Yorkki ihan BEST rotu!!!!!!!!!!!!!!!! :)

    • Anonyymi

      Aivan ihana rotu. Ostin jo aikuisen
      Yorkin. Pari päivää ikävöi mutta sen jälkeen oli niinkuin ei mitään. Edullinenkin oli.hyvä vaihtoehto jos sellaisen löytää.hhampaita poistettiin ,muuta ongelmaa ei ole ollut.turkki on puolipitkänä oidetty joten harjaamista on mutta mitäpä sitä ei tekisi oman kultamussukan eteen...

    • Anonyymi

      Hei. Haluaisin tietoa Pyhtäällä olevasta Elsar kennelistä? Pentuja ei voi rekisteröidä kuulemma Suomen Kennelliittoon? Facebookin kennel sivulla on aika monta pentuetta myynnissä? Hp 1800e-2000e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe