Mun on pakko käyttää lähes jatkuvasti rintakumia. Sairaalasta lähtiessä nännit niin haavaiset ja rikki ja rupiset ja tosi kipeät, että ainoa keino selvitä imetyksestä oli ottaa rintakumi käyttöön. Mietin sitä, että onkohan sillä jotain haittapuolia? Tottuuko vauva "vääränlaiseen" imemistyyliin tmv?
Rintakumin jatkuva käyttö
5
1070
Vastaukset
- +++
Rintakumin kanssa imettäminen on pikkuisen työläämpää kuin ilman rintakumia, koska se on yksi liikkuvas osa lisää siihen touhuun. Ja joillakin rintakumi saattaa vähentää herumista. Mutta jos koet, että siitä on sinulle hyötyä sen verran että on sen pienen vaivan arvoinen, ei ole vielä aika alkaa lieroittamaan vauvaa siitä.
- jatkuva käyttäjä
eli olen käyttänyt rintakumia jo viisi kuukautta ja mitään ongelmia ei ole tullut maidon riittävyyden suhteen, joten ole huoleti. Hieman enemmän työtä se vaatii, kun pitää olla rintakumi mukana, mutta pienempi vaiva se on kuitenkin kuin mukana kuskattava maitopullo.
- rasvaa
Mulla aukes nännin päät jo loppu raskaudesta ja sairaalassa sitte kokonaa ku rupes imettämää.Itku meinas tulla melkei joka kerta. Kokeilin kotiin päästyäni rintakuminki käyttöä, mut sekin tuli täyteen verta, ku vauva kerran imas. Viikko oltiin oltu kotona kun sain rintatulehduksen ja syynä kuulema just rikkinäiset nännit. Ajattelin sillon et tässäkö se imetys nyt oli, yritin käsipumpulla lypsää rintaa tyhjäks, mut ei siitäkää mitää tullu, verta vaa tihkus. Sairaalasta olin jo saanu villarasvaa purkin mukaa ja olinki laittanu sitä joka imetyksen jälkee, mut en sitte kuitekaa tarpeeks. Sitte mun yks ystävä tuli käymää, kun rintatulehdus just pahimmillaa ja tuntu et hyvä, et uskaltaa vauvan edes antaa katsoa rintaan päinkään, et kokeileppa et laittaa sitä rasvaa oikee paksun kerroksen nännii ja sit rupee imettämää. Minä kun olin pyyhkiny rasvat aina pois ennen imetystä ja laittanu sen jälkee sitte lisää. Kannattaa kokeilla vaikka rintakumia käyttäski. Rasvaa, rasvaa ja enemmän rasvaa!! Mulla rinnat parani tosi hyvin ja nyt ei enää tarvi rasvaa käyttää ollenkaa, eikä kumia.
- huoltajai
tosta rintakumista..olen käyttänyt 3kk ja alkaa kumien huoltaminene tympäsemään..
keitättekö joka kerran jälkeen??minulla 7kpl kumeja ja huuhtasen vedellä käytön jälkeen ja laitan tiskipöydälle odottamaan keittovuoroa. tarviiko keittää joka imetyksen jälkeen?? - äiti 01/07
huoltajai kirjoitti:
tosta rintakumista..olen käyttänyt 3kk ja alkaa kumien huoltaminene tympäsemään..
keitättekö joka kerran jälkeen??minulla 7kpl kumeja ja huuhtasen vedellä käytön jälkeen ja laitan tiskipöydälle odottamaan keittovuoroa. tarviiko keittää joka imetyksen jälkeen??näin sanoi mulle neuvola,kun alkuaikoina jouduin kumia käyttämään...
kerta päivässä riittää...
Ite otin aina aamulla puhtaan ja vaihoin sit illan suussa toisen, jota käytin sitten seuravaan aamuun..
Sairaalassa ollessamme käytin samaa sairaalan antamaa kumia koko ajan (5 päivää) ja ohje oli vain huuhtelu imetysten välillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713