Genetiikka ei ole evoluution ystävä...

Pentecostal.1

14

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackmagicwoman

      Millä vuosisadalla elät?

      Nimim. biologian opiskelija

      • Pentecostal.1

        Onko sinulla kaikki OK?


      • blackmagicwoman
        Pentecostal.1 kirjoitti:

        Onko sinulla kaikki OK?

        Minusta on mielenkiintoista päästä katsomaan vaikkapa syöpäsolujen kromosomeja elektronimikroskoopilla tai tutkia oman perimän toistojaksojen määriä tietyistä geeneistä. Me biokemistit tutkimme enimmäkseen ihmistä, biotekniikan puoli taas muita eläimiä, kasveja, sieniä, mikrobeja tms. bioinformaatikot taas ovat tuolla tietojenkäsittelypuolella, ja tutkivat eri lajien nukleotidien ja aminohappojärjestyksen samankaltaisuuksia ja eroja.

        Mieheni ihmetteli, miksi ärsyynnyn kreationisteista, koska heidän argumenttiensa kumoaminen on kuin kalastaisi akvaariosta. Itselleni tulee pahoja aavistuksia pseudotieteen ja fanaattisten aatteiden yhdistelmistä. Esimerkkejä valheellisesta biologiasta ovat esim. natsien rotuoppi, jolla oikeutettiin kansanmurha, ja Neuvostoliiton lysenkolaisuus (hankittujen ominaisuuksien periytyminen), joka johti viljasatojen tuhoutumiseen ja nälänhätään. Vanhempi esimerkki kristinuskon puolelta on inkvisitio, roviolle vaan ne, jotka uskalsivat vastustaa maapallo-keskeistä maailmankuvaa.

        Fundamentalistikristillisyys on nousussa USA:ssa. En tiedä, onko juuri teidän aatteellanne potentiaalia polttorovioihin ja kaasukammioihin. Pseudotiede ja fanaattiset aatteet vain ovat huono yhdistelmä.


      • blackmagicwoman kirjoitti:

        Minusta on mielenkiintoista päästä katsomaan vaikkapa syöpäsolujen kromosomeja elektronimikroskoopilla tai tutkia oman perimän toistojaksojen määriä tietyistä geeneistä. Me biokemistit tutkimme enimmäkseen ihmistä, biotekniikan puoli taas muita eläimiä, kasveja, sieniä, mikrobeja tms. bioinformaatikot taas ovat tuolla tietojenkäsittelypuolella, ja tutkivat eri lajien nukleotidien ja aminohappojärjestyksen samankaltaisuuksia ja eroja.

        Mieheni ihmetteli, miksi ärsyynnyn kreationisteista, koska heidän argumenttiensa kumoaminen on kuin kalastaisi akvaariosta. Itselleni tulee pahoja aavistuksia pseudotieteen ja fanaattisten aatteiden yhdistelmistä. Esimerkkejä valheellisesta biologiasta ovat esim. natsien rotuoppi, jolla oikeutettiin kansanmurha, ja Neuvostoliiton lysenkolaisuus (hankittujen ominaisuuksien periytyminen), joka johti viljasatojen tuhoutumiseen ja nälänhätään. Vanhempi esimerkki kristinuskon puolelta on inkvisitio, roviolle vaan ne, jotka uskalsivat vastustaa maapallo-keskeistä maailmankuvaa.

        Fundamentalistikristillisyys on nousussa USA:ssa. En tiedä, onko juuri teidän aatteellanne potentiaalia polttorovioihin ja kaasukammioihin. Pseudotiede ja fanaattiset aatteet vain ovat huono yhdistelmä.

        "En tiedä, onko juuri teidän aatteellanne potentiaalia polttorovioihin ja kaasukammioihin. "

        On.
        Vinkkiä ja perustelua löytynee tästä: (K-18)
        http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/KauhuA.html


      • Hmm...
        blackmagicwoman kirjoitti:

        Minusta on mielenkiintoista päästä katsomaan vaikkapa syöpäsolujen kromosomeja elektronimikroskoopilla tai tutkia oman perimän toistojaksojen määriä tietyistä geeneistä. Me biokemistit tutkimme enimmäkseen ihmistä, biotekniikan puoli taas muita eläimiä, kasveja, sieniä, mikrobeja tms. bioinformaatikot taas ovat tuolla tietojenkäsittelypuolella, ja tutkivat eri lajien nukleotidien ja aminohappojärjestyksen samankaltaisuuksia ja eroja.

        Mieheni ihmetteli, miksi ärsyynnyn kreationisteista, koska heidän argumenttiensa kumoaminen on kuin kalastaisi akvaariosta. Itselleni tulee pahoja aavistuksia pseudotieteen ja fanaattisten aatteiden yhdistelmistä. Esimerkkejä valheellisesta biologiasta ovat esim. natsien rotuoppi, jolla oikeutettiin kansanmurha, ja Neuvostoliiton lysenkolaisuus (hankittujen ominaisuuksien periytyminen), joka johti viljasatojen tuhoutumiseen ja nälänhätään. Vanhempi esimerkki kristinuskon puolelta on inkvisitio, roviolle vaan ne, jotka uskalsivat vastustaa maapallo-keskeistä maailmankuvaa.

        Fundamentalistikristillisyys on nousussa USA:ssa. En tiedä, onko juuri teidän aatteellanne potentiaalia polttorovioihin ja kaasukammioihin. Pseudotiede ja fanaattiset aatteet vain ovat huono yhdistelmä.

        Miten tutkijatohtori voi samalla uskoa mustaan magiaan? Tiede ja taikausko samassa paketissa? Mieletöntä!


      • alkup.
        Hmm... kirjoitti:

        Miten tutkijatohtori voi samalla uskoa mustaan magiaan? Tiede ja taikausko samassa paketissa? Mieletöntä!

        KUKA sanoi, että uskoisin minkäänlaiseen magiaan tai yliluonnollisuuksiin? Johan tuolla profiilissani kerrotaan, mistä lempinimeni tulee. Onhan niitä uskovaisia luonnontieteilijöitä ollut, esim. Mendel oli munkki. Itselleni tieteen ja taikauskon yhdistelmä ei sovi.


      • ääripäät
        blackmagicwoman kirjoitti:

        Minusta on mielenkiintoista päästä katsomaan vaikkapa syöpäsolujen kromosomeja elektronimikroskoopilla tai tutkia oman perimän toistojaksojen määriä tietyistä geeneistä. Me biokemistit tutkimme enimmäkseen ihmistä, biotekniikan puoli taas muita eläimiä, kasveja, sieniä, mikrobeja tms. bioinformaatikot taas ovat tuolla tietojenkäsittelypuolella, ja tutkivat eri lajien nukleotidien ja aminohappojärjestyksen samankaltaisuuksia ja eroja.

        Mieheni ihmetteli, miksi ärsyynnyn kreationisteista, koska heidän argumenttiensa kumoaminen on kuin kalastaisi akvaariosta. Itselleni tulee pahoja aavistuksia pseudotieteen ja fanaattisten aatteiden yhdistelmistä. Esimerkkejä valheellisesta biologiasta ovat esim. natsien rotuoppi, jolla oikeutettiin kansanmurha, ja Neuvostoliiton lysenkolaisuus (hankittujen ominaisuuksien periytyminen), joka johti viljasatojen tuhoutumiseen ja nälänhätään. Vanhempi esimerkki kristinuskon puolelta on inkvisitio, roviolle vaan ne, jotka uskalsivat vastustaa maapallo-keskeistä maailmankuvaa.

        Fundamentalistikristillisyys on nousussa USA:ssa. En tiedä, onko juuri teidän aatteellanne potentiaalia polttorovioihin ja kaasukammioihin. Pseudotiede ja fanaattiset aatteet vain ovat huono yhdistelmä.

        Se mitä tapahtuu ja yritys dokumentoida tapahtunut ovat kaksi ääripäätä. Toinen tulee (luonto) ilman toista mutta toinen on riippuvainen toisesta (tutkija). Ja tämä sopii kumpaankin tutkijaan; siihen joka uskoo luomiseen tutkien merkkejä siitä sekä luomiseen uskomaton tutkija. Mikä sitten on motiivi tutkimiseen? Evoluutioteorian tutkijaa motivoi mahdollisen hyödyn saaminen tai pelkkä uteliaisuus. Mutta luonto ei tarvitse tutkijaa toimiakseen. Evoluutioteoreetikolta puuttuu "ekologinen lokero" luonnon kiertokulussa.


      • Outo Attraktori
        ääripäät kirjoitti:

        Se mitä tapahtuu ja yritys dokumentoida tapahtunut ovat kaksi ääripäätä. Toinen tulee (luonto) ilman toista mutta toinen on riippuvainen toisesta (tutkija). Ja tämä sopii kumpaankin tutkijaan; siihen joka uskoo luomiseen tutkien merkkejä siitä sekä luomiseen uskomaton tutkija. Mikä sitten on motiivi tutkimiseen? Evoluutioteorian tutkijaa motivoi mahdollisen hyödyn saaminen tai pelkkä uteliaisuus. Mutta luonto ei tarvitse tutkijaa toimiakseen. Evoluutioteoreetikolta puuttuu "ekologinen lokero" luonnon kiertokulussa.

        Olet oikeassa siinä, että luonto toimii omien lakiensa mukaisesti riippumatta mitä me siitä tiedämme. Tieteen keinoin me kuitenkin jatkuvasti opimme luonnon mekanismeista. Tiede perustuu yksinketaisesti siihen, että teemme KÄYTÄNNÖN havaintoja ja muodostamme havainnot loogisesti selittävän teorian

        En sanoisi "todellisuutta" ja "käsitystämme luonnosta" toistensa ääripäiksi ja mitenkään vastakkaisiksi. Käsityksemme luonnosta on kuin pieniksi palasiksi silputtu kirja, joiden paloja sovittelemme yhteen. Kirjan sisältö on yksiselitteinen, mutta meillä voi olla erilaisia käsityksiä, mistä kirja mahtaa kertoa. Voimme esimerkiksi päätellä, mistä aiheesta joku kappale kertoo, vaikka kaikki palaset eivät fyysisesti olisikaan koossa. Jotkut sivut ovat niin hajanaisia, että on aivan oikeutetusti useampia erilaisia HYPOTEESEJA, mitä siellä voisi olla kerrottuna. Silloin tällöin epätäydellisille sivuille ilmestyy paloja, jotka muuttavat käsityksemme ko. sivun sisällöstä, jne. Silloin uuden tulkinnan pitää selittää myös sivulla jo aiemmin olleet palat.

        Kreationistin ongelma on siinä, että hän kiistää jo koottujen sivujen sisällön esimerkiksi sillä perusteella, että sivun nurkkapala puuttuu... Tai että sivulla on painovirhe, joka hänen mielestään kertoo että tulkintamme kappaleen sisällöstä on sen takia virheellinen....

        Mitkä muuten ovat sitten merkkejä luomisesta?


    • Jerobeam

      Jos minulla olisi parta, niin naureskelisin
      siihen makeasti juuri nyt.

      Lueskelin höpöhöpölinkkiäsi hetken aikaa
      ja huomasin, että sen UUSIN sitaatti mitään
      tieteellistä tutkimusta koskien on v:lta
      1967.

      Onko mielestäsi loogista käyttää oman kannan
      argumentoinnin tukena kymmeniä tai jopa yli
      sata vuotta vanhaa aineistoa?

      Eli kuten edellinenkin aloitukseesi vastannut
      kysyi: millä vuosisadalla sinä oikein elät?

      Ympäristön vaikutuksesta evoluutioon voit tutustua nykytietoon esim näistä linkeistä:
      http://www.actionbioscience.org/evolution/eldredge.html
      http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1543505

      Rekombinaatiosta esim tästä:
      http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1543505

      Banaanikärpäsistä löydät melkolailla tuoretta
      tietoa tästä: http://flybase.bio.indiana.edu/

    • vanha-kissa

      No, tuolta Luominen - lehdestä
      "Korkeasti koulutettu biologi kertoo miten asiat ovat."

      Onpa korkeasti koulutettu, kun vetäisee heti alussa metsään että soi.

      "Genetiikka (perinnöllisyystiede) ja evoluutio ovat olleet vihollisia alusta alkaen."

      Ja sitten tämä korkeasti koulutettu biologi menee ja vertaa Darwinin teoriaa ja Mendelin töitä toisiinsa. Yksi asia vain tässä näyttää unohtuvan, nimittäin tämän synteettisen evoluutioteoria, joka yhdistää Mendelin perinnöllisyystutkimuksista kehittyneen populaatiogenetiikan ja Darwinin luonnonvalintaa korostavan evoluutioteorian.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_evoluutioteoria

      Kirahvin kaulasta:
      http://natureinstitute.org/pub/ic/ic10/giraffe.htm

      Vai että korkeasti koulutettu biologi, voi elämän kevät.

      • tiedekriikki

        Poikkitieteellisesti ajatellen kirahvin kaulan pituuden todistusarvo menettää mielekkyytensä. Toisaaltahan tiedetään Afrikan aavikoituneen varsin lyhyessä ajassa suhteessa kirahveihin. Ammoisina aikoina ei kirahvin kaulan pituutta tervittu siinä merkitysessä kuin se nyt on tarpeen. Ruokaa oli joka korkeudella riittävästi. Silti tuolloinkin jo oli kirahveilla pitkä kaula. Ympäristö muuttuu paljon nopeammin kuin ne eläimet joita Afrikassa on nykyisin. Samoin on ollut aina.


      • vanha-kissa
        tiedekriikki kirjoitti:

        Poikkitieteellisesti ajatellen kirahvin kaulan pituuden todistusarvo menettää mielekkyytensä. Toisaaltahan tiedetään Afrikan aavikoituneen varsin lyhyessä ajassa suhteessa kirahveihin. Ammoisina aikoina ei kirahvin kaulan pituutta tervittu siinä merkitysessä kuin se nyt on tarpeen. Ruokaa oli joka korkeudella riittävästi. Silti tuolloinkin jo oli kirahveilla pitkä kaula. Ympäristö muuttuu paljon nopeammin kuin ne eläimet joita Afrikassa on nykyisin. Samoin on ollut aina.

        "Toisaaltahan tiedetään Afrikan aavikoituneen varsin lyhyessä ajassa suhteessa kirahveihin."

        Mitä tekemistä aavikoitumisella on kirahvien kanssa?

        Kuiva kausi on eri asia kuin aavikoituminen.

        "Ammoisina aikoina ei kirahvin kaulan pituutta tervittu siinä merkitysessä kuin se nyt on tarpeen. Ruokaa oli joka korkeudella riittävästi."

        No, mistähän tämän tiedämme? Itseasiassa nykyisinkin uroskirahvit (pitempiä) ruokailevat latvustossa ja naaraskirahvit laajemmalla alueella latvustosta alaspäin.

        Se taas ei poista sitä ekologista lokeroa, mikä kirahveille on olennaista: lehvästö muiden kavioeläinten ulottumattomissa.

        "Ympäristö muuttuu paljon nopeammin kuin ne eläimet joita Afrikassa on nykyisin. Samoin on ollut aina."

        Jos noin on, niin siitähän seuraa lopulta sukupuutto.

        Mitä evidenssiä on moiselle väitteellesi?


    • Helluntaiveli.

      Tule äkkiä takaisin helluntailaisuuspalstalle! Älä ala näiden kanssa väitellä, täällä on isoja poikia, jotka ovat oikeita tiedemiehiä. He voivat saada sinut luopumaan uskosta!

    • Shitlord

      Olipa hauska teksti :D :D :D... hyvää wappua ite kullekin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe