Polttareiden järjestäjä?

Olenko oikeassa?

Olenko ihan oikeassa siinä,että polttareiden järjestäjänä pitäisi toimia morsiammen/sulhon ystäväT eikä niin että yksi ihminen suunnittelee koko homman?

Meillä on parin viikon päästä tulossa kaverin polttarit, joihin eräs tulevan morsmaikun kaveri on suunnitellut ohjelman ja nyt vain ilmoittelee tekstiviestitse muille kavereille että mikä on homman nimi.. Että paljonko jokaisen pitää antaa rahaa ja mihin aikaan ollaan missäkin.
Yritin hänelle asiallisesti mainita asiasta, mutta eipä siitä tullut mitään..

Muilla samoja kokemuksia?

6

2311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreikanmeri

      Näin minäkin olen ymmärtänyt, että yhdessä suunnitellaan polttarit. On kaikilla mukavaa kun on päässyt osalliseksi suunnitteluun. Paljonko teillä on polttari budjetti?

      • Olenko...

        Ollaan varattu morsiammelle noin 150€ ja sitten omat juoma syömä-kustannukset jokainen hoitaa siihen päälle.

        Tympii vaan tosiaan ku yks suunnittelee eikä kysy muilta mielipiteitä ollenkaan ja silti odotta että jokainen muu polttareihin osallistuva mukisematta maksaa sen verran kun hänen suunnitelmansa vaatii. Mutta jospa tästä päästäisiin yhteisymmärtykseen vielä.


    • Kaisa......

      on yleensä helpompaa että polttarit suunnittelee vain esim. kaaso/kaasot. Tietenkin polttariporukan mielipiteitä on hyvä kysellä esim. sähköpostitse ja samoin ilmoittaa kustannuksista mahdollisimman ajoissa. Jos polttareiden järjestämisestä vastaisi esim. yli kymmenhenkinen polttariporukka, niin siinä saattaisi helposti tulla riitoja ja turhaa pahaa mieltä, kun kaikkien ideoita ei millään voi toteuttaa.
      Olen itse kaasona ensi kesänä ja olen järjestänyt polttareita yhdessä toisen kaason kanssa. Polttariporukkaa olemme informoineet jo nyt ajankohdasta, ohjelmista ja kustannuksista. Samalla olemme kysyneet porukan mielipiteitä ja ideoita. Negatiivista palautetta ei ole tullut, vaikka en tietenkään tiedä mitä kukin on tykönänsä ajatellut..

      • kaasoska.........

        Minä olen suunnitellut polttarit parhaalle ystävälleni ensi viikonlopuksi. Tammikuussa sovin ajankohdan yhdessä muiden kutsuttujen kanssa ja yritin silloin saada heiltä ideoita ohjelmaa varten. Kenelläkään ei tietenkään ollut mitään ideoita, mutta minun ideoitani heillä kyllä oli jo silloin varaa arvostella ja kieltäytyä niistä. Kevään aikana olen jatkuvasti kysellyt koko porukalta ideoita, mutta käytännössä ainoa apu, jonka olen saanut on ollut negatiivinen suhtautuminen tiettyihin ohjelmanumeroihin. On siitäkin kieltämättä sikäli ollut apua, että näin tiettyjen osallistujien inhokkijutut on saatu karsittua, mutta kyllä mulle olisi vähän rakentavampi ja aktiivisempikin osallistuminen kelvannut!!!

        Neuvoisinkin niitä, jotka tuntevat tulleensa syrjäytetyiksi polttari-/hää- tai minkä tahansa muun tapahtuman suunnittelusta/toteutuksesta miettimään voisitteko itse olla aktiivisempia: kertoa omia ideoitanne päävastuussa olevalle, kysyä miten voitte auttaa, tarjoutua tekemään jotain tms. Tuskin kukaan välttämättä haluaa ryhtyä diktaattoriksi, joka yksin järjestää kaiken! En minä ainakaan, vaikka pelkäänkin, että joku ystävistäni niin saattaa ajatella :-(


    • smem

      ...joopa, mä olen ollut monissa polttareissa ja järjestänytkin jo parit, ja on se vaan niin että on paljon helpompaa kun on vain korkeintaan 3 ihmistä järjestämässä muuten siitä ei tule mitään! Ole vain kiitollinen että saat mennä valmiiseen, kaikki on suunniteltu valmiiksi! Ainahan sitä voi itse tarjoutua jo alkuvaiheessa auttamaan jos välttämättä haluaa olla mukanajärjestelyissä!
      Eriasia on tietysti jos rahaa pitää antaa tosi paljon esim 50€ on mun mielestä jo tosi paljon, ja liikaa!
      Mene siis vaan hyvällä mielellä mukaan kun kaikki on jo valmiiksi mietitty ja nauti ja pitäkää hauskaa!

      =) smem

      • suunnitellut

        polttareita alkuvuodesta. Otin polttariporukkaan yhteyttä ja kysyin mitä haluaisivat tehdä, mutta ei tullut ensimmäistäkään vastausta,joten suunnittelin itse koko päivän ohjelman. Ilmoitin ohjelmasta ja kustannuksista(morsiammen kustannukset 10€/osallistuja omat juomat, liput ja ruoat) ja odotan nyt ilmottautumisia. Eipä ole kukaan jupissut mistään, kun ei silloin aikaisemmin suutaan auki saanut;) Nyt on osalla ollut hyviä ideoita päivän ohjelmaan, mikä on hyvin väljä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe