häiriintyneitä

osa ainakin

Minulla on tiedossani tasan kolme tyyppiä jotka ovat Steineriin joutuneet kun eivät normaalissa koulussa pärjänneet , kaksi ylivilkkauden takia ja kolmas muuten levottoman olemuksensa takia. miten sinne viitsii sitten näiden joukkoon laittaa oppivia lapsia?vastatkaa te jotka ootte käyneet.

4

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steinerkoulun käynyt

      Minun kokemukseni oli se, että luokalle tuli runsaasti sellaisia lapsia, jotka olisivat normaalikoulussa joutuneet tarkkailulokalle. Kun vanhemmille oli selvinnyt, että heidän ihana lapsukaisensa joutuu tarkkikselle, niin äkkiä etsittiin vaihtoehtoa, ja tällöin tuli steinerkoulu mukaan kuvioihin. Steinerissa tarkkailuluokkaa ei ollut, vaikka sellaiselle olisi ollut käyttöä vähintään yhtä paljon, kuin peruskoulussa. Nämä häirikköoppilaat pilasivat ja sabotoivat tunteja parhaansa mukaan. Meininki oli suoraan kuin tarkkailuluokalta, sillä erolla, että opettaja ei edes yrittänyt saada lapsia kuriin. Tilannetta pahensi se, että opettajalla ei ollut pedagokisia valmiuksia edes normaalien lasten opettamiseen. Hän oli kyllä antroposofi, mutta ei kasvattaja. Lisäksi opettajan yleistieto oli kehnolla tolalla, sillä hän oli käynyt vain steinerilaisten lähetysopiston, eli Snellman -korkeakoulun. Luokka oli kaoottinen, ja luokkahengestä ei voinut puhuakkaan. Kiusaaminen oli näkyvää ja opettajien tiedossa. Siihen ei puututtu, sillä steinerin oppien mukaan vanhojen sielujen edellisistä elämistä johtuviin kaunoihin ei tule puuttua. Oppilaista moni on kokenut surullisen kohtalon, ja kokemani perusteella voin sanoa, että vanhemmille markkinoitiin aivan jotain muuta, kuin mitä todellisuus on. Pettyneitä vanhempia, ja ahdistuneita lapsia oli, ja moni kantaa synkkiä muistoja sisällään. Oma tapani käsitellä kokemaani on kirjoittaa siitä. Toivon että kirjoitukseni voisi toimia myös varoituksena niille vanhemmille, jotka pahaa-aavistamattomana harkitsevat lapselleen vaihtoehtoista koulua.

      • ei steinerlainen

        tuohon kiusaamiseen kyllä puututa tavallisessa peruskoulussakaan ainakaan mun luokalla,vaikka on opettajien tiedossa.Että silleen ei oo eroa ainakaan!


    • Aika hyvä peruste

      Siten, että "tuutista" tulee lopulta näistä yhteiskunnan hyljesimistä "adhdistä" ja muista vastaavista itsestään käsin oivaltavia nuoria eikä opetettuja koir.. ..nuoria.

      No, leikki leikkinä... Kävin koulun,viihdyin hyvin, sain hyvät valmiudet elämään "aspergeriydestäni" huolimatta ja olen myös hyvässä työpaikassa juristina... Olin kyllä kahden vaiheilla ryhtyä itse koulun opettajaksi tai sitten taidemaalariksi. Ehkä vielä joskus...

      • ahjklak

        Ainakin siinä steiner koulussa mitä käyn ei ole kummempia 'häirikköoppilaita' normaaleja kapinallisia teinejä muutama mutta ei kummempaa. Eikä sinne ole tullut muista kouluistakaan mitään ongelmanuoria, tai jos on tullut niin aika hyvin ne on sitten saatu taltutettua sillä en ole ainakaan havainnut siellä sellaisia olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe