Minulla on tiedossani tasan kolme tyyppiä jotka ovat Steineriin joutuneet kun eivät normaalissa koulussa pärjänneet , kaksi ylivilkkauden takia ja kolmas muuten levottoman olemuksensa takia. miten sinne viitsii sitten näiden joukkoon laittaa oppivia lapsia?vastatkaa te jotka ootte käyneet.
häiriintyneitä
4
1159
Vastaukset
- Steinerkoulun käynyt
Minun kokemukseni oli se, että luokalle tuli runsaasti sellaisia lapsia, jotka olisivat normaalikoulussa joutuneet tarkkailulokalle. Kun vanhemmille oli selvinnyt, että heidän ihana lapsukaisensa joutuu tarkkikselle, niin äkkiä etsittiin vaihtoehtoa, ja tällöin tuli steinerkoulu mukaan kuvioihin. Steinerissa tarkkailuluokkaa ei ollut, vaikka sellaiselle olisi ollut käyttöä vähintään yhtä paljon, kuin peruskoulussa. Nämä häirikköoppilaat pilasivat ja sabotoivat tunteja parhaansa mukaan. Meininki oli suoraan kuin tarkkailuluokalta, sillä erolla, että opettaja ei edes yrittänyt saada lapsia kuriin. Tilannetta pahensi se, että opettajalla ei ollut pedagokisia valmiuksia edes normaalien lasten opettamiseen. Hän oli kyllä antroposofi, mutta ei kasvattaja. Lisäksi opettajan yleistieto oli kehnolla tolalla, sillä hän oli käynyt vain steinerilaisten lähetysopiston, eli Snellman -korkeakoulun. Luokka oli kaoottinen, ja luokkahengestä ei voinut puhuakkaan. Kiusaaminen oli näkyvää ja opettajien tiedossa. Siihen ei puututtu, sillä steinerin oppien mukaan vanhojen sielujen edellisistä elämistä johtuviin kaunoihin ei tule puuttua. Oppilaista moni on kokenut surullisen kohtalon, ja kokemani perusteella voin sanoa, että vanhemmille markkinoitiin aivan jotain muuta, kuin mitä todellisuus on. Pettyneitä vanhempia, ja ahdistuneita lapsia oli, ja moni kantaa synkkiä muistoja sisällään. Oma tapani käsitellä kokemaani on kirjoittaa siitä. Toivon että kirjoitukseni voisi toimia myös varoituksena niille vanhemmille, jotka pahaa-aavistamattomana harkitsevat lapselleen vaihtoehtoista koulua.
- ei steinerlainen
tuohon kiusaamiseen kyllä puututa tavallisessa peruskoulussakaan ainakaan mun luokalla,vaikka on opettajien tiedossa.Että silleen ei oo eroa ainakaan!
- Aika hyvä peruste
Siten, että "tuutista" tulee lopulta näistä yhteiskunnan hyljesimistä "adhdistä" ja muista vastaavista itsestään käsin oivaltavia nuoria eikä opetettuja koir.. ..nuoria.
No, leikki leikkinä... Kävin koulun,viihdyin hyvin, sain hyvät valmiudet elämään "aspergeriydestäni" huolimatta ja olen myös hyvässä työpaikassa juristina... Olin kyllä kahden vaiheilla ryhtyä itse koulun opettajaksi tai sitten taidemaalariksi. Ehkä vielä joskus...- ahjklak
Ainakin siinä steiner koulussa mitä käyn ei ole kummempia 'häirikköoppilaita' normaaleja kapinallisia teinejä muutama mutta ei kummempaa. Eikä sinne ole tullut muista kouluistakaan mitään ongelmanuoria, tai jos on tullut niin aika hyvin ne on sitten saatu taltutettua sillä en ole ainakaan havainnut siellä sellaisia olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303901Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401442Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1741184Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲106937Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764