Peliajat

Nimetön

Kuka on oikein keksinyt peliajat?!?!
Niistä ei ole kuin haittaa.
luojan kiitos minulla ei ole mitään "peliaikoja".
Pelaan k15-k18 pelejä milloin huvittaa,eikä kukaan valita ja olen vasta 14.

9

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoa

      Mitäs sillä ylpeilet, että olet "vasta" 14? Vuoden päästä et enää ole.

      Tiedätkös sen, että säännöt on keksitty kohderyhmien suojelemiseksi?
      Moni 14-vuotias mielellään noudattaa annettuja ohjeita.
      Toivoisin, että joku sellainen kirjoittaisi tänne ja sanoisi: "En pelaa, koska ole vasta 14 vee".
      Tiedätkös, siitäkään ei olisi mitään haittaa.

      Lasten mielestä monet säännöt on keksitty heidän kiusaamisekseen.
      Paljon onkin ohjeita niin aikuisille kuin lapsillekin. Opettelemalla noudattamaan lapsille suunnattuja sääntöjä nuori oppii noudattamaan niitäkin, joita aikuisilla on. Ja niitä on kuule paljon enemmän.
      Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän on ohjeita, joiden noudattaminen on tärkeää.

      Jos eläisimme ilman sääntöjä, moni nuori sanoisi ihmeissään: "Miksei minulle sanottu? Miksei varoitettu? Nyt kävi tällä tavalla"

      Ilman sääntöjä elämämme olisi pelkkää kaaosta.

    • Nette 29

      Jotkut sedät on ne peliajat keksineet, tiedäksä.
      Hienoa, että kiität Luojaa eli Taivaan Isää, siitä ettei Hän Korkein Valtias ole laittanut sinulle neljätoistavuotias hankalia peliaikoja.

      Ei sinua satu väsyttämään aamuisin?
      Tulet ehkä toimeen parin tunnin yöunilla.
      Siitä ominaisuudesta voit kiittää hyvää Isää taivaassa.

      Jännää, että voit tehdä mitä huvittaa.
      Elämäkin voi tulevaisuudessa keksiä tehdä sinulle ihan mitä sitä ikinä huvittaa.
      Tälleen se menee.

      • VitunPaviaaniVanhemmat

        Ite oon 12 ja ei se tarkota sitä että jos pelaa paljon nii ei muista nukkua tai syödä. Vitun paviaanit menkää muualle satuilemaan


    • olen 30 v.

      elää noin. En noudata liikennesääntöjä... saan varastaa... saan rikkoa toisen omaisuutta...

      Höh, ihan tyhmiä kaikki säännöt!

    • paljon poissa?

      Poika hei, mä en ole sua kymmeniä vuosia vanhempi tai edes välttämättä paljoa viisaampi, mutta 12-vuotiaasta olen ilman rajoituksia pelannut eikä se aina ollut hyvä juttu. 14-vuotiaan mieli on vasta kehitysvaiheessa eikä k-18pelit kuulu tuohon vaiheeseen ollenkaan. Susta on siistiä tappaa porukkaa ja varastella autoja (virtuaalimaailmassa tietenkin, heh), mutta jos satut törmäämään liian rankkaan tavaraan (kidutuskuolemat, vastaavat) liian aikaisin, siitä on tutkitusti haittaa. Ne ikärajat on juu olemassa ihan syystäkin, ite katoin Hohdon liian nuorena ja se kostautui vuosia jatkuneina painajaisina.

      Kunpa joku saisi ne vanhemmatkin ymmärtämään että pelit vaikuttaa aivoihin niin hyvässä kuin pahassakin ja että ne ikärajat on olemassa hyvästä syystä..!

      • gtav

        Mutta säännöt on tehty rikottaviksi


    • gfgyhtyh

      mää näin videon mis terroristit veti moottorisahal jonkun pään irti ku olin 14v

    • Plsss

      :D:D:D:D:D:D Nauroin sinulle ja viesillesi oikein paljon!

    • Hyvää niillä peliajoilla vaan tarkotetaan. Monet varmaan jotka jotkut peliajat asettaa toivoo lastensa tekevän muutakin kun olevan tietokoneella. Itekkin tuli joskus useita tunteja pelattua jotain peliä ja ei siihen sillon niin kiinnittäny huomioo eikä omat vanhempani kyllä sanonu siihen mitään. Joillekkin liika istuminen koneella voi tehdä jotain terveydellisiä haittoja, vaikka päänsärkyä tai selkäkipua tms ja sit kun innostuu pelaan niin saattaa unohtaa syödä ja juoda ja kun ne unohtuu ni tulee heikko/huono olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe