Tässä kevään aikana olen hommaamassa uutta tulostinta (ensimmäinen).
Etupäässä valokuvia tulostaisin koneelta.
Hintahaitari sellaset 50-100€.
Mikä olis hyvä hankinta ja sellanen mieluusti, johon sais väripatruunoitakin edullisesti.
Olen ymmärtänyt että HP tulostimiin on kalliit värit.
Sit jossain mainoksissa on EPSON merkkisiin tulostimiin alle 10€ värit, ei huonolta vaikuttais?
Vai kannattaako sittenkin laittaa lisää rahaa ja ostaa laser tulostin?
Mielipiteitä!
Tulostinta ostamassa
4
1462
Vastaukset
Nuo kolme merkkiä käytännössä hallitsevat valokuvatulostinten markkinoita. Hintaerot eri myyjien välillä ovat suuria, joten kannattaa vilkaista MB-netin sivuja ennen hankintaa.
Itse päädyin testien perusteella Canon iX4000:een, joka ei ole varsinainen valokuvatulostin, mutta antaa aika hyvän A3 kokoisen tulosteen. Tulosteiden hintojen vertailu oli päätöstä tehtäessä kaikkein hankalin asia, enkä saanut luotettavaa tietoa asiasta koottua. Mustekasettien hinnan lisäksi on riittoisuus tietysti tärkeää. Digikuva-lehdenkin muuten asiallisesta testistä puuttui tämä tieto.
Mieti riittääkö A4 vai tarvitsetko suurempaa. Kymppikuvat on havempaa tulostaa liikkeessä. Tavitsetko mahdollisuuden tulostaa rompulle ja sitten nuo yllämainitut hinta-asiat. Siitä se päätös muotoutuu.
Niin, omaan valintaani olen tyytyväinen - mutta en ole päässyt vertaamaan vierekkäin esimerkiksi Canonin varsinaisen fototulostimen jäljen kanssa.- ehj
Laser tulostimilla ei saa kunnon valokuvia.Osta mustesuihkutulostin missä on vähintään viisi väripatruunaa ,tulee halvemmaksi.Itsellä huonoja kokemuksia Epsonista.
- muuta et tarvitse
kuvat on 10 valokuvatulostus
värit maksaa 6,euroa väri jolla tolostaa 100,A4,ta
laaser laatu ei vielä ole yhtä hyvä kuin mustesu.- mietintämyssy
Itse ostan seuraavaksi mustan laserin ja kehitän kuvat painossa tai valokuva yrityksissä jos tarvii valokuva paperilaatua, tulee loppuen lopuksi halvemmaksi jos kuvia ei jatkuvasti tuota.
Meni itsellä tulostimen tulostinpää uudesta canonin mustesuihkutulostimesta osittain käyttämättömyyden takia osittain halppis musteiden firmaa nyt en mainitse mutta en suosittele halppis musteita.
Tällä hetkellä mietin ostaisiko halvan mustan laserin vai korjaisiko 70€ maksavan tulostuspään.(en oo korjaamassa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785