Minua on aina kauheasti kiehtonut Saudi-Arabiassa oleva Mekan kaupunki. Kuitenkin kun olen tutustunut lähemmin kaupunkiin, niin minua harmittaa kun sinne ei pääse niin sanotut uskonnottomat ihmiset. Mietin vain että kuinka tälläinenkin asia siellä tarkistetaan ja olisiko kuitenkin jotenkin mahdollista päästä sinne? En nyt tietenkään halua omaa henkeäni vaarantaa tai mitään sellaista mutta kaupunki kiehtoo kuitenkin suuresti minua. On jotenkin aivan kuin toisesta maailmasta se paikka. Olisi hienoa tietää onko joku Suomalainen muslimi käynyt paikassa ja millainen kokemus se oli?
Lisää Mekasta löytyy ainakin täältä:
http://www.kookas.fi/articles/read/6299
Mekka
1
496
Vastaukset
- muutama ajatus
Monikin suomalainen lienee käynyt Mekassa. Kokemus on varmasti jännittävä. Onhan Mekka Saudi-Arabian kansainvälisin kaupunki, jonne saapuu värikästä porukkaa ympäri maailmaa kaupustelemaan tavaroitaan. Mutta vanha kunnon Mekkakin on menossa pilalle, koska länsimaiset vaate- ja ruokaketjut valloittavat alaa ja aivan päämoskeijan viereen rakennetaan pilvenpiirtäjää hotelleineen, mikä muuttaa yleisilmettä kovasti. Samalla jotkut haluavat eristää miehet ja naiset toisistaan, joten yhteinen uskonnonharjoitus on vaarassa. Välillä on myös mekkalointia (!) ja yhteenottoja eri ryhmien välillä. Kuolonuhreja tulee pyhiinvaelluksilla paljon, mihin varaudutaan melkoisella sairaankuljetuskalustolla.
Nykyään ei kuitenkaan tarvitse mennä paikan päälle, koska netistä tulee suoraakin kuvaa Mekasta ja muutakin aineistoa on yllin kyllin. Netistä voi lukea myös matkakertomuksia ei-muslimeilta, jotka ovat käyneet Mekassa. Esimerkiksi joitakin laitteita pitää huoltaa ei-muslimien voimin. Myös jotkut islamista pois kääntyneet ovat käyneet Mekassa - ilmeisesti juuri osoittaakseen, että se on mahdollista. Saudeissahan oletetaan, että jokainen maan kansalainen on myös muslimi, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Riippuu myös vähän siitä, millaisella liikennevälineellä ja millaisessa seurueessa matkustat, kuinka tarkkaan uskontosi syynätään. Tästä voit päätellä, miten matka ehkä onnistuu.
Kirjoittele tänne kokemuksiasi, jos osut Mekkaan matkoillasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882