Mekka

uskonnoton ihminen

Minua on aina kauheasti kiehtonut Saudi-Arabiassa oleva Mekan kaupunki. Kuitenkin kun olen tutustunut lähemmin kaupunkiin, niin minua harmittaa kun sinne ei pääse niin sanotut uskonnottomat ihmiset. Mietin vain että kuinka tälläinenkin asia siellä tarkistetaan ja olisiko kuitenkin jotenkin mahdollista päästä sinne? En nyt tietenkään halua omaa henkeäni vaarantaa tai mitään sellaista mutta kaupunki kiehtoo kuitenkin suuresti minua. On jotenkin aivan kuin toisesta maailmasta se paikka. Olisi hienoa tietää onko joku Suomalainen muslimi käynyt paikassa ja millainen kokemus se oli?

Lisää Mekasta löytyy ainakin täältä:

http://www.kookas.fi/articles/read/6299

1

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama ajatus

Monikin suomalainen lienee käynyt Mekassa. Kokemus on varmasti jännittävä. Onhan Mekka Saudi-Arabian kansainvälisin kaupunki, jonne saapuu värikästä porukkaa ympäri maailmaa kaupustelemaan tavaroitaan. Mutta vanha kunnon Mekkakin on menossa pilalle, koska länsimaiset vaate- ja ruokaketjut valloittavat alaa ja aivan päämoskeijan viereen rakennetaan pilvenpiirtäjää hotelleineen, mikä muuttaa yleisilmettä kovasti. Samalla jotkut haluavat eristää miehet ja naiset toisistaan, joten yhteinen uskonnonharjoitus on vaarassa. Välillä on myös mekkalointia (!) ja yhteenottoja eri ryhmien välillä. Kuolonuhreja tulee pyhiinvaelluksilla paljon, mihin varaudutaan melkoisella sairaankuljetuskalustolla.

Nykyään ei kuitenkaan tarvitse mennä paikan päälle, koska netistä tulee suoraakin kuvaa Mekasta ja muutakin aineistoa on yllin kyllin. Netistä voi lukea myös matkakertomuksia ei-muslimeilta, jotka ovat käyneet Mekassa. Esimerkiksi joitakin laitteita pitää huoltaa ei-muslimien voimin. Myös jotkut islamista pois kääntyneet ovat käyneet Mekassa - ilmeisesti juuri osoittaakseen, että se on mahdollista. Saudeissahan oletetaan, että jokainen maan kansalainen on myös muslimi, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Riippuu myös vähän siitä, millaisella liikennevälineellä ja millaisessa seurueessa matkustat, kuinka tarkkaan uskontosi syynätään. Tästä voit päätellä, miten matka ehkä onnistuu.

Kirjoittele tänne kokemuksiasi, jos osut Mekkaan matkoillasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe