Kuinka kirjoittaa, että toivoo...

Elokuun morsmaikku

Meillä on sellanen ongelma, että ei tahottas ylipäänsä lahjoja pyydellä, kun tärkeintä on että ihmiset tulevat ikimuistoiseen juhlaamme. Fakta kuitenkin on, että jo nyt on monet kyselleet, että mitä toivotaan vaikka kutsut on vasta tekovaiheessa.
Astioita yms. On hirveesti ja haaveena oiskin ensimmäinen yhteinen matka...joten miten se sitten kutsuun kirjoitetaan, että matkarahaa toivomme...?
Ongelma on tää. Auttakaa joku jookos?

78

44491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaisin

      ....kutsuihin häälahjatoiveeksi lahjakortin johonkin tiettyyn matkatoimistoon tai vaihtoehtoisesti perustaisin uuden tilin ja jakelisin tilinumeroa vieraille kun tulevat lahjatoiveita kyselemään.

      • Peggy

        Kaikista yksinkertaisin on avata tili ja ,aittaa tilinumero kutsukorttiin. Nykyään on hyvin yleistä, että lahjatoivomukset on kerrottu joko kutsussa tai sen saa kaasolta tai lista on tietyssä liikkeessä. Kun te ette halua mitään tavaroita, niin toivomus häämatkakassan kartuttamisesta on ihan paikallaan..!


    • vieeraas

      Kaverini halusivat matkaa varten rahaa. Kirjoittivat kutsuun pienin "toivomusrunon" se meni jotenkin näin (tarkkaa en muista) =): Vuosia yhdessä vietetty jo on, joten kaikkea meillä melkein on. Siispä toivoisimmekin lahjana rahaa häämatkaamme varten. Toivottavasti, ette pyynnöstä tästä pahastu.... jne...

      Ja sitten tilinumerot.

      Mielestäni ihan hyvä juttu. Osa toi tavaroita siltikin ja sekin on okei. Mutta itse annettiin rahana. Parempihan se on että lahjalle on järkevää käyttöä.

      Mutta ehdottomasti jo kutsuun hienovaraisesti toivomus... NIin ei kaikki tuo kaappien täytettä.. =)

    • tytär laittoi

      hääkutsuihin näin: Lahjojen sijasta toivomme pientä avustusta häämatkakassaan tilille: xxxx. Kiitos.

      Vieraat noudattivat toivomusta hyvin, kun tiesivät että parilla on jo tavaraa kaapit täynnä.

    • minkki1234

      kaverin veli laitti kutsuun tilinumeron rehellisyys pelini ja kerrot kutsussa että haluat aurinkoon..

    • helpottuu

      vieraidenkin juhlaan valmistautuminen kun ei tarvii keksimällä keksiä teille häälahjaa...kukaan kun ei mielellään varmaan ostaisi sellaista rojua mille ei teillä ole käyttöä.

      • CarniVal-81

        Me aikoinaan saatiin vinkki käyttää runoa: "Kippoja ja kulhoja meillä jo on,joten lahjakortti olisi lahja verraton."
        Melkein kaikki lahjat tuli shekkeinä.

        Onnea ja pitkää rakkautta liitolle!


      • jo nainut
        CarniVal-81 kirjoitti:

        Me aikoinaan saatiin vinkki käyttää runoa: "Kippoja ja kulhoja meillä jo on,joten lahjakortti olisi lahja verraton."
        Melkein kaikki lahjat tuli shekkeinä.

        Onnea ja pitkää rakkautta liitolle!

        mun mielestä toi oli hyvä pikku riimi aiheesta!


    • ei kans häälahjoja

      Tavaraa on meilläkin tarpeeksi, kun 2 oman huushollin omaavaa ihmistä meni yhteen. Kutsuun voi laittaa runon muodossa toiveen häälahjasta (matkarahasto, muistojen kerääminen tms.. ), se on ihan fiksua. Vieraiden ei tarvitse miettiä lahjaa tällöin ja heitäkin se helpottaa. Katso amoriini ja naimisiin infon sivustoilta, sielä löytyy hyviä vinkkejä.

    • giggle

      'Jos haluatte muistaa, toivomme lahjoitusta tilille xxxx -xxxx. Käytämme lahjoitukset unelmiemme häämatkaan'

    • Vakooja

      Pääseehän sitä helpommallakin hullujen huoneelle !

    • saman kokenut

      heips!me laitoimme kutsukortteihin,että,jos haluatte muistaa hääparia niin tilinumeromme on....!toivomuksemme on "häälahjaksi" saatu matka etelän lämpöön!se onnistui hyvin ja vietimme ihanan viikon teneriffalla ja "lahjasta" jäi vielä käyttö rahaa paikan päällekkin!rohkeasti toivomus kutsuihin ja sillä hyvä!(kaikki laittavat varojensa mukaan,eikä kellekkään tule ongelmaa lahjan suhteen!!!!)onnea matkaan!

    • höpömummi

      Hei sovi pankin kanssa erillisestä häälahjatilistä ja laita sen numero kutsuun ja toive että voi avustaa häämatkaa moni ottaa sen ilolla vastaan ei tarvi miettiä mitä voi hankkia ettei tule 5 silitysrautaa.

    • muutama vuosi sitten

      ja toivoivat saavansa rahaa takka-projektia varten. Laittoivat reilusti kutsuihin tilinumeron ja toiveen. Saivat takkarahat kasaan, mutta myös lahjoja.

    • juuri..

      kutsun kesähäihin. Lahjalista on eräässä kauppaliikkeessä, mutta kutsun välissä oli maininta.
      Voit myös auttaa hääparia erään isomman tärkeän tavaran hankinnassa haluamallasi summalla. Oli hyvin fiksu maininta, että summan ei tarvitse olla suuri ja siihen voi osallistua moni henkilö.

      Meilläkin on suvussa työttömyyttä, joten otin kutsun ilolla vastaan.
      Tosin lahjatoiveetkin olivat kohtuullisia.
      Kyllä nykynuoret on ihan fiksuja. Te voitte laittaa kutsunne mukaan samankaltaisen tekstin: haluamallanne summalla hääparin yhteiseen hankintaan.
      Ei tarvitse erikseen ilmotella, mikä se hankinta on.
      Hyvää hääpäivää!
      Meillä se on jo lähellä, pakka nenäliinoja???

    • pajo

      Heissan...
      ymmärräm tilanteenne.. meille tuli ystäviltä kutsu häihin, johon oli leikkisästi kirjoitettu lahjatoiveen olevan rahaa tilille..tai lahjashekki..koska haaveena häämatka..ja koska koti jo valmiina....
      Minusta se on ainakin kiva juttu, koska säästyy päänvaivalta ja pähkäilyltä mitä ostaa lahjaksi ihmiselle joilla koti todellakin valmiina.
      Ihmiset arvostavat suoraa toivetta...
      kutsuihin siis lisäksi oheistusta...paikasta..ja lahjatoiveesta...
      Onne Teille tulevaan ihanaan päiväänne..;o)

      • sopiva summa

        tuollaisessa tilanteessa?


      • Nimetön
        sopiva summa kirjoitti:

        tuollaisessa tilanteessa?

        Summan sopivuus riippuu siitä kuinka läheisiä hääpari on teille...ja Teidän kukkaron paksuudestanne... Itse laitoimme ystäväparille 100e pankkilahjakortin... Kun ajattelee, että sekin on markoissa 600 mk...iso summa sinänsä...
        Mutta varmaankin 50-100e on riittävä...vai mitä itse olette mieltä...


    • Teille Hääpäri

      Hääkutsuun ilmoitus että hääpari toivoisi häälahjan kartuttavan häämatkatiliään: tilino....

      Senhän allekirjoittavat yleensä pari vanhemmat jottei se niin kovin noloa ole :)

    • tänne!

      olen oikeasti miettinyt samaa asiaa... ja kun se aika koittaa että tarvitsen lahjalistan niin se sjaitsee noilla sivuilla.

      http://www.lahjaksilehma.fi/

      Silloin voi ilahduttaa paljon enemmän ihmisiä kuin vain omat ystävät ja sukulaiset!

      Paljon onnea teille!

    • kutsuun voi laittaa

      Mun mielestä on todella typerää, että kutsuun laitetaan lahjatoiveita. Siitähän on kysymys, että hääjuhlat järjestetään sukulaisille ja ystäville sekä tietysti hääparille itselleen. Mielestäni lahjatoiveita ja varsinkaan rahalahjatoiveita ei pidä esittää. Sehän nyt tiedetään, että kaikki haluavat jonkinlaisen lahjan antaa mutta sehän on vieraan asia. Jos jollakulla on pokkaa saapua häihin ilman lahjaa niin sekin on ok. Lahja annetaan hyvien tapojen vuoksi. Monethan pyytää rahaa joko hääjuhlien laskun maksamiseksi tai häämatkaan. Olen sitä mieltä, että jos ei itsellä ole varaa järjestää isoja ruokajuhlia niin sitten järjestetään pienemmät, sellaiset joihin on varaa, ettei tarvitse vierailla maksattaa. Olen kuullut häistä, joissa on peritty pääsymaksu ja se on mainittu jo kutsussa. Kyllä jäisi multa ne juhlat väliin, joihin jo kutsussa mainitaan pääsymaksu. En myöskään osallistu juhlien maksuun tai häämatkan kustannuksiin. Viemme ainoastaan jotain tavaraa. Me saimme esim. muutamat samanlaiset kakkulapiot, emme silti vaihtanut tai palauttanut yhtäkään, ne olivat lahjola meille ja olimme onnellisia kyllä joka lahjasta. Häitä varten säästettiin niin kauan, että saimme ne itse maksettua. Sitten alettiin säästämään sitä matkaa varten ja se tehtiin kun rahat oli säästetty.

      • Jäbä28esp

        Mielestäni ei myöskään ole oikein, että on kaiken maailman häälahjalistat ja rahakirstut odottamassa. Sukulaislikka meni tuossa taannoin naimisiin ja heillä oli tuollainen häälahjalista muistaakseni Anttilaan, sieltä sitten piti varata, mitä HE halusivat. Mielestäni todella epäkelpoa, sanoinkin äidilleni, että minä en sinne hääjuhliin tule. Tosin yleistähän tuo toimintatapa on, mutta ei kyllä ole hyvän maun mukaista. Avioliiton satamaan mennään avioliiton takia, ei lahjojen yms. Enkä itse kyllä ikinä laittaisi suoraan tilinumeroa kutsuun, koska kutsu on pyyntö siitä, että saavutaan juhlimaan hääparia, ei määräys siitä minne rahat voi laittaa. Tässä on taas kysymys siitä, miettiikö itseään, vai kutsuvieraita.


    • saman kokenut

      Nykyään parit jo asuvat ensin yksin ja sitten yhdessä ennen häitä, joten huushollin tavarat on jo kasassa. Me emme halunneet tavarapaljoutta lisätä, vaan laitoimme kutsuun, että pääasia kutsutulla on saapua juhlimaan kanssamme mutta mikäli meitä haluaa muistaa, toivomme sen tapahtuvan remonttitilillemme (ja se numero). Meidän vieraamme ymmärsivät ja kunnioittivat toivettamme!!! Tämä on tätä päivää eikä se, että viedään miljoona kattilaa ja silitysrautaa.
      Kutsuun saa laittaa haluamansa tekstin ja jos joku siitä närkästyy, jättäköön tulematta.

      • Jäbä28esp

        Tuo kuulostaa ihan asialliselta, että pääasia juhlia kanssamme, mutta mikäli haluaa muistaa hääparia, niin toivomme sen tapahtuvan tilinumeron xxxx kautta.


      • Nökkerö

        Olen samaa mieltä!


    • Elokuun morsmaikku

      johan sain kuuman puheenaiheen aikaiseksi.
      Mutta kuten jo alussa mainitsin niin tärkeintä on, että ihmiset tulevat. Ongelma syntyikin siitä, että kaikki ovat jo kyselleet mitä tuoda...
      Joten taidamme sitten tehdä niin, kuin alunperin ajattelinkin, että laitetaan siihen kutsuun, että pääasia, että tulette ja jos tahdotte muistaa meitä niin toivomme sitten häämatkaa varten rahaa.
      Juhlat on vara kustantaa, ollaan se reilut 2000 euroa säästetty jo ajat sitten ja siksi ei tarvii lahjoja tuoda, että kustannukset täyttyisi vaan kun kaikki näköjään tahtoo jotain tuoda niin helpompi on sitten esittää joku toive. Ja silti jos joku tahtoo tuoda jotain muuta niin kaikki otetaan tietenkin kiitollisuudella vastaan.
      Tai toinen vaihtoehto on se, että jos tahtoo muistaa jotenkin niin Kaason numero ja soittaa saa siihen sitten.....:)

      • Alkuperäinen jatkaa

        No nyt sitten monet tajuaa ihan oikein ja toiset taas ihan väärin. Eli edelleen ei mitään sellasta, että pakko tuoda rahaa vaan saa tuoda ihan mitä tahtoo jos nyt tahtoo ylipäänsä jotain tuoda. Mutta kun ihmiset koko ajan kyselee, että mitä toivotte niin kai siihen sitten voi vastata että rahaa häämatkaa varten? Vai pitääkö sitten sanoa, että seitsemän kappaletta silitysrautoja ja sitten myydään ne huutonetissä kun kahden ihmsen kädet ei mitenkään riitä niillä kaikilla seitsemällä silittämään. Minusta se ei ole sen huonompi asia sanoa, että mielellään rahaa sen verta kuin tahtoo antaa kuin se,että ois joku lista jossain mistä vois valita. Mutta kaikilla oma tyylinsä joten se siitä.


      • columbo2007

        Jo on tehty vaikeaksi häätouhu!

        Eipä sitä ennen tarvittu mitään kaasoja sun muita.

        Ei myöskään ruinattu etukäteen kutsussa rahaa!

        Jos ei ole rahaa järjestää matkaa, niin ei lähde
        matkalle ollenkaan! Näin yksinkertaista se on
        silloin kun osaa ajatella IHAN ITSE!
        Eikä kysellä netistä neuvoja!

        Lahja voi olla mikä vaan vaikka itse tehty.

        Häävieraille ei myöskään tarvitse antaa mitään
        vastalahjaa, kuten jossain kuuluu olevan tapana.

        Tämä koko häähömppä on kuitenkin markkina ihmis-
        ten aikaan saannoksia. Ihmisten jotka odottavat
        rahaa.

        nimimerkki Äijä 50 vuotta.


    • putkiaivo

      Lahjoja ette halua,mutta rahaa kyllä.Ilmoitatte kutsuvieraille,älkää tuoko lahjoja vaan mukana olevaan tilinroon voitte tallettaa rahaa.Ainakaan häissänne ei tungosta ole,tulee edullisemmaksi kahvitilaisuuskin.

      • saman kokenut

        Vain tiukkapipot jättävät tuossa tapauksessa tulematta. Rahalla muistaminen on tätäpäivää ja helpottaa monen vieraan oloa, kun ei tarvi miettiä päätään puhki mitä veisi. Ja vaikka kutsussa olisikin tilinumero johonkin Todelliseen Tarpeeseen, ei sitä välttämättä tarvitse noudattaa jos on jo valmiiksi miettinyt, mitä haluaa antaa. Me saimme tilinumerostamme pelkästään positiivista palautetta! Silti saimme myös niitä perinteisiä lahjoja mutta emme siinä määrin kuin ilman ko.toivomusta. Rahat on vielä tallessa ja mietimme tarkoin, miten ne remonttiin sijoitamme. Se se vasta lämpimät muistot antaakin, koska tietää että siinä on kaikki rakkaat mukana. Samoin pari vuotta sitten olimme itse häissä, jossa hääpari toivoi muistamista häämatkakassaan. Tottakai kunnioitimme tätä toivetta mutta veimme silti myös sen "perinteisen" lahjan, tosin pienemmän kuin muutoin olisimme vieneet. Ja parilla oli oikein ikimuistoinen häämatka, miksi emme olisi tehneet sitä osaltamme heille mahdolliseksi?? Onko rahan antaminen suomalaiselle niin kovan kateuden paikka, että jättää mieluummin menemättä?


      • Ironlady

        Vaikutat todellakin putkiaivolta,kuten nimimerkissäsikin toteat.Miksi ei voi antaa lahjaksi rahaa,jos lahjan saaja niin toivoo?Ajattelehan,jos koti on jo kunnossa niin mitä tekee kaksin-kolminkertaisella määrällä taloustavaroita tai vuodevaatteita?Ei yhtään mitään.Kautta aikojen on kysytty esim. hääparilta tai sukulaisilta,mitä pari haluaisi tai tarvitsisi,että osais ostaa sopivan ja käytännöllisen lahjan eikä mitään turhaa,nurkkiin lojumaan jäämää kamaa.


      • columbo2007
        saman kokenut kirjoitti:

        Vain tiukkapipot jättävät tuossa tapauksessa tulematta. Rahalla muistaminen on tätäpäivää ja helpottaa monen vieraan oloa, kun ei tarvi miettiä päätään puhki mitä veisi. Ja vaikka kutsussa olisikin tilinumero johonkin Todelliseen Tarpeeseen, ei sitä välttämättä tarvitse noudattaa jos on jo valmiiksi miettinyt, mitä haluaa antaa. Me saimme tilinumerostamme pelkästään positiivista palautetta! Silti saimme myös niitä perinteisiä lahjoja mutta emme siinä määrin kuin ilman ko.toivomusta. Rahat on vielä tallessa ja mietimme tarkoin, miten ne remonttiin sijoitamme. Se se vasta lämpimät muistot antaakin, koska tietää että siinä on kaikki rakkaat mukana. Samoin pari vuotta sitten olimme itse häissä, jossa hääpari toivoi muistamista häämatkakassaan. Tottakai kunnioitimme tätä toivetta mutta veimme silti myös sen "perinteisen" lahjan, tosin pienemmän kuin muutoin olisimme vieneet. Ja parilla oli oikein ikimuistoinen häämatka, miksi emme olisi tehneet sitä osaltamme heille mahdolliseksi?? Onko rahan antaminen suomalaiselle niin kovan kateuden paikka, että jättää mieluummin menemättä?

        Vaikuttaakin selvästi siltä, että ette edes koskaan
        ole osanneet rahaa käsitellä.
        Olette syntyneet kultalusikka suussa.
        Olisitte varmaankin saaneet hääparin ikionnelliseksi
        siitä, että olisitte maksaneet hääparin koko suvun
        esimerkiksi 200 henkeä matkalle!
        Hääpari olisi muistanut teitä aina ilolla ja pyy-
        täneet teiltä aina vippiä omiin raha menoihin.

        Toi edellinen tarkoittaa sitä, että raha ei ratkai-
        se maailmassa kaikkea. Myös ilman rahan jakoa voi
        osallistua häihin.

        Rahalla muistaminen EI OLE TÄTÄ PÄIVÄÄ.
        Jos ei ole varaa mennä naimisiin ilman rahan ker-
        jäystä, niin silloin ei mene naimisiin.


    • saniliini____

      "mahdolliset muistamiset toivomme kohdistuvan matkakassaamme/häämatkakassaamme".

      • pipukka

        Minusta on täysin luonnollista, esittää toivomus päästä häälomalle. Monet ovat asuneet yhdessä jo niin kauan, että tavaraa ei tarvita.Mutta se että parissa ristiäisissä, on myös ollut sama toive, sitä mä ihmettelen. Olen aina oatanut, hyvälaatuisia oloasuja pikkuselle. Pitäisikö sen lapsen kulkee pelkissä kirppis kuteissa.Uudet lasienvaatteet, ovat sika kalliita, mutta ei sovi ristiäisissä pyytää rahaa.


    • Auttaja

      Laittakaa rehellisesti jotta ei lahjoja vaan matkakassan kartotukseen toivotte ropisia annettavaksi. Avio-onnea

    • yx vaan

      Elonpolkua olemme kulkeneet pitkästi,astioita,lakanoita ja muuta on jo riittävästi. Siispä saahan toiveemme näin kutsussa kulkea, lahjan voi pieneen kuoreen sulkea!

      • Ironlady

        Tuohan oli hyvä ja kaunis muoto rahatoivomukselle!Nykyään,kun parit ovat yleensä jo kauan yhdessä asuneet ja taloustavarat sun muut itse hankkineet,on aivan järjetöntä viedä turhia tavaroita.Käyttöhopea on aina arvokasta,mutta harvapa niitä nykyään käyttää,joten kuoreen mahtuva lahja on erittäin hyvä ja kätevä.Sinun runosi oli todella kaunis ja asiallinen kutsuun kirjoitettavaksi.Rahathan voi sitten käyttää vaikka matkaan tai kodin remonttiin tai vaikkapa johonkin suurempaan huonekalu- tai elektroniikka hankintaan.


    • Nimetön

      Pyydä valmis lahjakortti,esim,etelänmatka...

    • kummastunut

      onhan se rahalahjakin häälahja. Jos ei taho lahjoja tarkottaa se ettei taho mitään.
      Ei hääkutsuun tarvi kirjoittaa mitään lahjatoiveita vaan kaason tms. numero joka vastaa kyseiseen asiaan

    • Rehveli

      Kirjoitatte vain kutsuihin, että "Sen krääsän voitte survoa sinne, minne aurinko ei kuunaan paista. Riihikuivaa kiitos!" Eikö olekin helppoa?

    • Ailuska

      Hei! Meillä oli samanlainen ongelma. Ilmoitimme kohteliaasti kaikille sukulaisille ja ystäville että haluaisimme mieluummin lahjat rahana koska meillä on jo kaikkea. Ja kutsukortteihin voi laittaa vaikka tilinumeron, jonne voi suoraan osoittaa "lahjan". Näin olen nähnyt meneteltävän monissa häissä joissa olen ollut. Kutsuun voisi kirjoittaa että Lahjat voi osoittaa tilille: ????

      • JohhKKu

        moi, me saatiin pari vuotta sitten tutuilta kutsu missä oli perässä teksti:
        Lahjavinkki,
        (kirjekuoren kuva)
        tai
        Nordea 111222-3344

        Minusta aika fiksu jos ei halua tavaraa, sitten on mahdollisuus antaa vaikka lahjakortti jos ei riihikuivaa halua antaa.


    • Hienotunteisuus

      Älkää nyt hyvät ihmiset pilatko mainettanne laittamalla lahjapyyntöjä kutsuun tai kutsun mukaan, haluatte sitten rahaa tai tavaraa.

      Enkä todellakaan ymmärrä, miten jokin tökerö riimiruno muka pyytelyä pehmentää, tai tekee siitä hyväksyttävämmän.

      • Ducray

        Hei kaikki! Kerron vain oman mielipiteeni asiaan, eli en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset laittavat kutsuun lahjatoiveensa..mielestäni se on ahneutta, vaikka tiedänkin, että monikaan ei näin ajattele. Tiedän ainoastaan yhden parin(rakas ystäväni ja hänen miehensä) jotka eivät laittaneet kutsuun toiveita ja kun heille soitin ja kysyin, he sanoivat että jos haluat jotain ostaa, niin osta mitä haluat..olin todella iloinen että joku toivmii näin. ja itse jos joskus naimisiin päädyn, en aio lahjoja pyytää vaikka kuinka joku kysyisi, sillä todellakin, jos naimisiin menen, minulle on se yksi ainut asia tärkeintä..eli se kahden ihmisen välinen sitoumus lähimpien ihmisten todistamana.


      • roinaa
        Ducray kirjoitti:

        Hei kaikki! Kerron vain oman mielipiteeni asiaan, eli en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset laittavat kutsuun lahjatoiveensa..mielestäni se on ahneutta, vaikka tiedänkin, että monikaan ei näin ajattele. Tiedän ainoastaan yhden parin(rakas ystäväni ja hänen miehensä) jotka eivät laittaneet kutsuun toiveita ja kun heille soitin ja kysyin, he sanoivat että jos haluat jotain ostaa, niin osta mitä haluat..olin todella iloinen että joku toivmii näin. ja itse jos joskus naimisiin päädyn, en aio lahjoja pyytää vaikka kuinka joku kysyisi, sillä todellakin, jos naimisiin menen, minulle on se yksi ainut asia tärkeintä..eli se kahden ihmisen välinen sitoumus lähimpien ihmisten todistamana.

        Muutamia totuuksia häälahjoista:

        1. Kukaan ei kehtaa olla antamatta häälahjaa
        2. Jos hääpari ei ole antanut mitään vihjettä toiveistaan, sellaisen keksimisestä on vieraille paljon päänvaivaa
        3. Jos vieraat saavat itse päättää mitä antavat niin he tuovat rahaa tai tavaroita
        4. Noin 50% vieraiden vapaasti hankkimista lahjatavaroista päätyy vähitellen roskikseen/kierrätykseen koska ne eivät sovi sisustukseen, ovat muuten vaan turhia/epäkäytännöllisiä, tai eri sarjaa kuin hääparilla jo olevat vastaavat esineet (kuten astiat)
        5. Häiden järjestäminen maksaa paljon, itselläni noin 5000 euroa
        6. Jos laittaa kutsuun, että häälahja toivotaan tilisiirtona niin sillä voidaan kattaa jopa suurin osa häiden kuluista
        7. Jos hääparilla on käytettävissä häihin rahamäärä x ja häälahjarahoina on odotettavissa summa y niin häiden järjestämiseen voi käyttää summan x y jolla saa upeammat häät (tai voi kutsua enemmän vieraita) kuin summalla x

        Summa summarum, mielestäni rahalahjan pyytäminen ja antaminen on oikein hyvä ajatus.


      • Ducray
        roinaa kirjoitti:

        Muutamia totuuksia häälahjoista:

        1. Kukaan ei kehtaa olla antamatta häälahjaa
        2. Jos hääpari ei ole antanut mitään vihjettä toiveistaan, sellaisen keksimisestä on vieraille paljon päänvaivaa
        3. Jos vieraat saavat itse päättää mitä antavat niin he tuovat rahaa tai tavaroita
        4. Noin 50% vieraiden vapaasti hankkimista lahjatavaroista päätyy vähitellen roskikseen/kierrätykseen koska ne eivät sovi sisustukseen, ovat muuten vaan turhia/epäkäytännöllisiä, tai eri sarjaa kuin hääparilla jo olevat vastaavat esineet (kuten astiat)
        5. Häiden järjestäminen maksaa paljon, itselläni noin 5000 euroa
        6. Jos laittaa kutsuun, että häälahja toivotaan tilisiirtona niin sillä voidaan kattaa jopa suurin osa häiden kuluista
        7. Jos hääparilla on käytettävissä häihin rahamäärä x ja häälahjarahoina on odotettavissa summa y niin häiden järjestämiseen voi käyttää summan x y jolla saa upeammat häät (tai voi kutsua enemmän vieraita) kuin summalla x

        Summa summarum, mielestäni rahalahjan pyytäminen ja antaminen on oikein hyvä ajatus.

        muuten ihan hyviä pointteja ja syitä siihen, miksi häälahjatoiveet ovat hyvästä, mutta sillä, että en koskaan itse tekisi moista toivomuslistaa ei ole mitään tekemistä sen kanssa, olenko naimisissa vai en..(kirjoitit, että huomaa ettet ole naimisissa) Olen erittäin pitkään ollut avoliitossa ja tässähän on vain kyse siitä, mitä kokee tärkeänä..sillä ensinnäkään en koskaan laittaisi omiin häihini tuhansia euroja. Minulle ovat ne kaikki muut asiat tärkeitä, kuten toimiva parisuhde ja läheiset ihmiset. Meitä löytyy moneen junaan ja kunnioitan niiden mielipidettä, jotka lahjoja toivovat, mutta kerroinkin vaan oman mielipiteeni, että itse en niin toimisi.


      • columbo2007
        roinaa kirjoitti:

        Muutamia totuuksia häälahjoista:

        1. Kukaan ei kehtaa olla antamatta häälahjaa
        2. Jos hääpari ei ole antanut mitään vihjettä toiveistaan, sellaisen keksimisestä on vieraille paljon päänvaivaa
        3. Jos vieraat saavat itse päättää mitä antavat niin he tuovat rahaa tai tavaroita
        4. Noin 50% vieraiden vapaasti hankkimista lahjatavaroista päätyy vähitellen roskikseen/kierrätykseen koska ne eivät sovi sisustukseen, ovat muuten vaan turhia/epäkäytännöllisiä, tai eri sarjaa kuin hääparilla jo olevat vastaavat esineet (kuten astiat)
        5. Häiden järjestäminen maksaa paljon, itselläni noin 5000 euroa
        6. Jos laittaa kutsuun, että häälahja toivotaan tilisiirtona niin sillä voidaan kattaa jopa suurin osa häiden kuluista
        7. Jos hääparilla on käytettävissä häihin rahamäärä x ja häälahjarahoina on odotettavissa summa y niin häiden järjestämiseen voi käyttää summan x y jolla saa upeammat häät (tai voi kutsua enemmän vieraita) kuin summalla x

        Summa summarum, mielestäni rahalahjan pyytäminen ja antaminen on oikein hyvä ajatus.

        5000€ tyhmä mikä tyhmä.
        Naimisiin pääsee halvemmallakin!

        Vieraitakaan ei tarvitse kutsua niin paljoa, että
        niiden kestitseminen käy ylivoimaiseksi.

        Kerroppa se miksi vieraiden pitäisi osallistua häiden kuluihin rahaa antamalla??

        Hääkulujen suuruus on hääparin itse päätettävissä
        jos et tätä asiaa ole sattumoisin tiennyt, niin
        nyt tiedät!

        Tänne näyttää kirjoittelevan nämä 20 vuotiaat
        kakarat, jotka ovat vapaan kasvatuksen tulos.
        Eli sillon kun näiden 20 : ten vanhemmat oli
        itse nuoria eivätkä osanneet mitään itse eikä
        heitä kukaan osannut kasvattaa niin kuin olisi
        pitänyt kasvattaa.

        7) Miksi häät pitäisi olla upeammat kuin jolla-
        kin toisella oli ennen?????????????????????????

        Vieraita saat kutsua vaikka 10000 jos sinulla on
        siihen varaa! Älä kuitenkaan yritä pistää muita
        maksamaan häitäsi!

        Raha lahjan pyytäminen ja antaminen on lapsellista
        ja ainoastaan hömpän naisen keksimää!


    • niin miekin tekisin

      Hääparikokelaat! Eihän tuo voi olla ongelma! Jos kutsuväki ns." tonttuja", mitä uskoisin, että eivät. Ilmoitatte simple, tervetuloa todistamaan ikimuistoista juhjaamme. Menemme häämatkalle Timpuktuun, katotaan riittääkö varat tulla takaisin.. HALIT!

    • ei kerjäläinen

      Kyllä raha on mielestäni tosi persoonaton häälahja. Aivan sitten sama, että häämatkaan vai mihin muotoon ne kulukohteet pukee. Mistäköhän tiedän, paljonko on se sopiva lahjoitussumma?? 20 euroa? varmasti liian vähän. 100 euroa? nojaa. "Enemmänkin noilla olisi ollut varaa.." Eli näitä ajatuksia sitten.

      • nacci

        Tai sitte olis menny naimisiin jo aikaa sitte.Ennenku kerääntyi kaikkea tavaraa nurkkiin.Itselleni ei olis aikoinaan tullu mieleenkää alkaa vaatimaan vierailta rahaa.Se on ahneutta,ajatteli sen miten päin tahansa.Ja kylmempää lahjaa kuin raha,ei ole.Onko niitä lahjoja sitte pakko tuoda?Voi sanoa vieraille että säästää rahansa tärkeempään,kunhan vain tulevat juhlimaan.Joku kirjotti että maksaa häiden kustannukset lahjaksi saaduilla rahoilla.No haloo siihenki asiaan.En me yksiinkään sellasiin häihin vieraaksi joissa joutuu ite maksamaan ruuan ja kakkukahvinsa.Sellastakin on nimittäin sattunut.


    • kevään morsian

      Meillä on samanlainen tilanne kuin teilläkin.
      päätimme hoitaa asian, niin että lahjakyselyjen yhtydessä kerroimme, että meillä on säästöpossu häämatkaa varten. Toivomme, että lahjojen sijasta voisitte hiukan syöttää possuamme.
      Luulen, että vieraat ovat olleet itsekin helpottuneita, kun ovat säästyneet lahjojen miettimiseltä.
      Paljon onnea teidän ihanalle päivällenne!!!
      t. päpi

      • elokuun morsmaikku

        Hei :)

        Onpas mukavaa, kun joku ymmärtää tilanteen ettei se ole niin yksioikoista.
        Kiitos :)

        Onnea myös teidän päiväänne :)


      • "maksavat"
        elokuun morsmaikku kirjoitti:

        Hei :)

        Onpas mukavaa, kun joku ymmärtää tilanteen ettei se ole niin yksioikoista.
        Kiitos :)

        Onnea myös teidän päiväänne :)

        marsmaikulle tanssista. Hakaneulalla ripustetaan rahat morsiamen pukuun, :D
        Tai sitten se säästöpossu sinne hääpaikalle mukaan...saavat syöttää paikanpäällä.
        "häätanssin jälkeen seuraa: matkapossun syöttö"
        kaaso vois kertoa tai joku muu seremoniamestari!


    • Töyhtis vaan

      toimi oman pääsi mukaan. Raha on minusta maailman helpoin ja paras lahja. Enkä pidä lahjalistojakaan pahana, en pidä kaupoissa ravaamisesta enkä halua miettä, mitä joltain nuorelta parilta puuttuu ja mistä he pitävät. On helpompi lukea lahjalista läpi ja valita sieltä jotain annettavaa. Lahjalistan laatijat itse asiassa säästävät kutsuttujen hermoja ja aikaa.

      • columbo2007

        1 sin kertaisesti ajatteleva!


    • ...

      Menettekö sen takia naimisiin,että saatte tyhjentää sukulaisten lompakot?

      • Elokuun morsmaikku

        Kuten jo edellä mainitsin niin on se nyt kumma, kun aina joku kommentoi jotain tollasta kun sinä vaikka idea on edelleen siinä, että me rakastamme toisiamme ja tahdomme naimisiin mutta kun sukulaiset soittaa harva se päivä, että mitäs teille lahjaksi voisi antaa. Niin ongelma oli lähinnä se, että kai siihen jotain pitää sitten vastata.
        Mut rakkaus on tärkeintä ja maailma täynnä tiukkapipoja, se olen taas kerran saanut huomata :)


      • Elokuun morsmaikku kirjoitti:

        Kuten jo edellä mainitsin niin on se nyt kumma, kun aina joku kommentoi jotain tollasta kun sinä vaikka idea on edelleen siinä, että me rakastamme toisiamme ja tahdomme naimisiin mutta kun sukulaiset soittaa harva se päivä, että mitäs teille lahjaksi voisi antaa. Niin ongelma oli lähinnä se, että kai siihen jotain pitää sitten vastata.
        Mut rakkaus on tärkeintä ja maailma täynnä tiukkapipoja, se olen taas kerran saanut huomata :)

        Meillä on häät heinäkuussa, ja hyvinpaljon samanlainen juttu kuin Teillä. Kippoja ja kuppeja on ihan riittävästi, ja kaikki tarpeellinen löytyy. Itse laitoimme hääkutsuun "Lahjapöydän numero on XXXXXX-XXXXXX" eli pankkitilin numero. Saavat laittaa tasan sen summan rahaa kuin olivat suunnitelleet häälahjaan, ja summasta riippuen päästään syksyllä yhteiselle matkalle. Joko Imatralle tai Istanbuliin, heh...


    • antajalle

      Raha on erinomainen lahja. Antajan ei tarvitse miettiä, minkävärisen leivänpaahtimen hän ostaa niiden viiden muun paahtimen viereen. Minä ainakin huokaisen helpotuksesta, kun kutsukortissa on tilinnumero.

      Jotkun eivät pidä rahalahjan antamista itselleen sopivana tapana. Antaa heidän ostella niitä viidensiä leivänpaahtimia, kuutta muuhun astiastoon sopimatonta lautasta tai omatekoista maalausta naapurin kissasta. Ei muutama sellainen lahja merkitse mitään.

    • sanottu

      Eipä ole enää mitään uutta sanottavaa aiheesta, mutta yritän vielä avata näiden muutamien "totuuden torvien" näkökantoja ja asenteita. Katsotaan, jospa onnistuisi...

      "Kyllä jäisi multa ne juhlat väliin, joihin jo kutsussa mainitaan pääsymaksu. En myöskään osallistu juhlien maksuun tai häämatkan kustannuksiin."

      Kommentti:
      Mietipä, miksi näin vähäpätöinen asia saa sinussa aikaan noin vahvan reaktion ? Oletko mahdollisesti kateellinen morsiamelle tai sulhaselle...


      "Sukulaislikka meni tuossa taannoin naimisiin ja heillä oli tuollainen häälahjalista muistaakseni Anttilaan, sieltä sitten piti varata, mitä HE halusivat. Mielestäni todella epäkelpoa, sanoinkin äidilleni, että minä en sinne hääjuhliin tule"

      Kommentti:
      Sinulle siis oli tärkeämpää kutsumuoto ja häälahjajärjestelyt kuin itse sukulaislikka. Jäit häistä pois, koska et pysty vapautumaan omasta "hyvän maun" teoriastasi.

      "Tässä on taas kysymys siitä, miettiikö itseään, vai kutsuvieraita."

      Kommentti:
      EI. Sinun tapauksessa kyse on siitä, mietitkö taas vain itseäsi vai HÄÄPARIA, joiden päivän juhlistamisesta on kuitenkin kysymys. Joidenkin on vain niin vaikea käsittää, että HÄÄT ON HÄÄPARIN PÄIVÄ, vieras on vieras.

      "Älkää nyt hyvät ihmiset pilatko mainettanne laittamalla lahjapyyntöjä kutsuun tai kutsun mukaan, haluatte sitten rahaa tai tavaraa. "

      kommentti:
      Voitko kertoa, minkä lähteen mukaan lahjatoivetta ei saisi kutsuun laittaa? Uskallan epäillä, että kysymyksessä ei ole Kaarina Suonperän uusin teos. Sinun hyvää tarkoittavat neuvosi vaikuttavat nykypäivänä lähinnä koomisilta.

      terveisin:

      nainen, joka ei ole naimisissa eikä mene, mutta silti on onnellinen ystäviensä puolesta, jotka avioon astuvat ja näin ollen kunnioittaa heidän toiveitaan, eikä suinkaan jaksa nipottaa, vaikka itse ei pitäisi hääkutsun sanamuotoilustaa

    • sade78

      Olis varmaan paikallaan. Itse saimme muutama vuosi sitten kutsun, jossa oli humoristisesti kirjoitettu rahatoiveista. Runot löytyy seuraavalta saitilta:

      http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas/lahjat/haalahjat.php

      ja tässä kanssa suorat lainaukset sivulta:

      Älä sikoina meitä kuitenkaan pidä,
      kun lähestymme teitä rehellisinä.
      Älkääkä ajatelko meistä pahaa,
      vaikka lahjatoiveenamme onkin puhdasta rahaa.
      Meillä on jo niin paljon kaikkea toistemme haalimaa,
      että haluaisimme vain päästä kiertämään maailmaa.

      On elämä tasapuolisesti arkea ja juhlaa,
      ethän silti ansioitasi vuoksemme turhaan tuhlaa!
      On matka/remontti/oma koti suurin haaveemme,
      pakettilahjan sijaan ehkä haluat sijoittaa tulevaisuuteemme!
      Häiden jälkeen meillä on sitten aikaa yhdessä varttua,
      tehdä suunnitelmia ja antaa säästötilimme pesämunan karttua.

      Ja nyt tulee se pakollinen paha,
      lahjakäärö vai kylmä raha!
      Tässä vaiheessa kuuluu sanoa, että lahja ei ole tärkeä,
      mutta moni ei näe lahjattomana saapumisessa mitään järkeä.
      Lahjan suhteen ei ole aihetta huoleen,
      kaiva kuvetta ja laita se kuoreen!
      Jos tässä mentiin liian suorasti asiaan,
      voi sen paahtimenkin pakata sievään rasiaan!

      Lahjan kanssa ei arvitse huokailla,
      sillä säästöpossumme tahtoisi ruokailla.
      Jos taas pohditte mitä kääriä pakettiin,
      kannattaa ottaa yhteyttä tulevaan anoppiin.

      Kun lisätilaa ei ole vaikka kuinka raivaa,
      ei vieraidenkaan kannata nähdä lahjan suhteen vaivaa!
      Makuja on monia, toiset käy yksiin
      ja aina voi varautua yllätyksiin!
      Keräämme myös pesämunaa sukan varteen,
      häämatkalle kun mielimme ennen paluuta arkeen.

      Ihanaa hääpäivää!

    • kalumarco

      Juhannuksen jälkeen mittasi on miestäsi täynnä pettämisten vuoksi ja niin ei tarvi enää murehtia häälahjoja

      • jullikka26

        tai kaksi todistajaa...............


    • antaako vai ei

      Seuraanvanlaisen tekstin olen nähnyt useissa hääkutsuissa: Häämatkaa varten on avattu tili, jonka til.no: on 12345-654321 Hääpari olisi iloinen jos häälahjanne kartuttaa tätä tiliä.

      On vieraitten valinta lahjoista oli se sitten rahaa tai tavaraa tai ei mitään.
      Kumminkin kysehän on hääparin lahjasta ja luulisin antajankin iloitsevan että hänen lahjansa on mennyt käyttöön. Esim. mehulinko jonka saimme, se ei ollut edes listalla. Arvatkaapas olenko käyttänyt ko. laitetta, heh.

      Olen myös ollut vieraana häissä joihin ei saanut tuoda tavaraa eikä rahaa, koska niitä hääpari ei tarvinnut.

    • kauniisti kiitos

      Meilläkin oli jo kilometrejä takana jonka vieraatkin hyvin ymmärsi, kaikki vieraat toivat vain kirjekuoren ja se meni jotenkin näin;

      Kun turvana on rakkaan syli,
      on ainoa lahjatoive pääsy meren yli.
      Ei Kroatiaa ja Eurooppaa oo kumpikaan me nähty,
      siks häämatka sinne on kuin meille tehty.
      Jos siis haluat meitä juhlassa muistaa, on kirjekuorella helppo lahjahuolista luistaa.

    • Olet tuleva ex

      Ilmoita kaikille halukkaille tulijoille häihin olevan sisäänpääsymaksu. Hyvä summa voisi olla 50e per henki. Lisäksi 5-6 henkinen perhe voisi saada "kimppalipun" 5e halvemmalla. Näin piheimmätkin innostuu. Toinen vaihtoehto on mennä salaa naimisiin. Loppujen lopuksi; eroatte kuitenkin ensimmäisen 5 vuoden sisällä, miksi siis koko tapahtuma?? Turhaan itseäsi huijaat, molemmat teistä on potentiaalisia puolison pettäjiä. Mies 60% todennäköisyydellä, nainen 40-50%. Nämä on tutkimuksiin nojaavia. Kunhan firmojen pippalokausi alkaa, pikkujouluna viimeistään livauttaa toinen nussia napsauttaen. Näin, t.Maritta

    • Miia82

      Itse menen naimisiin heinäkuussa. Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja meillä on kaksi lasta. Hääkutsun mukana laitoimme juhlaohjesäännön ja ilmoitimme humoristiseen sävyyn että mieluiten otamme muistamiset rahan muodossa sillä meillä on kaikkea mahdollista ja mahdotonta kaapit täynnä. Myös ilmoitimme että mikään muistaminen ei ole liian pientä, ei edes halaukset.
      Ja mitä häihin käytettävistä summista oli puhe.. Mun mielestä suuret tai pienet summat eivät kerro häiden luonteesta mitään! Meille tulee kalliit häät vain koska meidän mielestä häät ovat sukujuhlat. Kutsuimme juhliin kaikki sukulaisemme ja ystävämme. Kerran elämässä sitä mennään naimisiin! Mutta jokainen hoitaa tyylillään.. Me ainakin!

    • Elokuun morsmaikku

      enpä uskonut saavani moista keskustelua aikaiseksi.
      Meitä on moneksi ja taidamme tehdä nyt asian suhteen miten kutsujen kirjoittamisvaiheessa parhaaksi näemme...
      Tärkeintä on, että läheiset paikalla ja morsiuspari saa toisensa :)

      • sitten silleen!

        vain rahanahneet ihmiset puolustelevat rahalahjaa!

        Kirjoita, EI LAHJOJA, kiitos. Kato mitä saatte.

        Vihansekaisin tuntein odotan hääkutsua tutuilta, tietäen että rahaa ruinataan. Häät on muuten elokuussa....

        ÄRRRR! Taitaa jäädä väliin ne häät, jos rahaa vielä pyytävät...


      • Elomorsian
        sitten silleen! kirjoitti:

        vain rahanahneet ihmiset puolustelevat rahalahjaa!

        Kirjoita, EI LAHJOJA, kiitos. Kato mitä saatte.

        Vihansekaisin tuntein odotan hääkutsua tutuilta, tietäen että rahaa ruinataan. Häät on muuten elokuussa....

        ÄRRRR! Taitaa jäädä väliin ne häät, jos rahaa vielä pyytävät...

        Ai häät ovat elokuussa...No jopas jotakin :)
        Jos satut olemaan sitten vaikka vieraslistaltamme.
        Pikkasen nimittäin nauran jos sattuu niin, että ootkin joku tuttu (kirjotit sen verta ärhäkkään ;P)
        Mistähän tietäisin kuka olet. Hih. Missä päin ne häät ovat joihin menet?
        Sovitaan niin, että ihmiset ovat erilaisia ja et sitten vaan mee niihin häihin jos pultit otat siitä mitä ihmiset toivoo. Se on kuule ihan oma ongelmasi :) Jaksaapa ihmiset olla pikkumaisia...


      • nii-i juu-u
        Elomorsian kirjoitti:

        Ai häät ovat elokuussa...No jopas jotakin :)
        Jos satut olemaan sitten vaikka vieraslistaltamme.
        Pikkasen nimittäin nauran jos sattuu niin, että ootkin joku tuttu (kirjotit sen verta ärhäkkään ;P)
        Mistähän tietäisin kuka olet. Hih. Missä päin ne häät ovat joihin menet?
        Sovitaan niin, että ihmiset ovat erilaisia ja et sitten vaan mee niihin häihin jos pultit otat siitä mitä ihmiset toivoo. Se on kuule ihan oma ongelmasi :) Jaksaapa ihmiset olla pikkumaisia...

        olisipa kiva nähdä ilmeesi, kun kaikki eivät tuokaan rah-hah-hah-haa....

        Pikkumaisia ovat ne, jotka eivät hyväksy lahjaksi mitä vaan.
        Se on sinun "ongelmasi", kun lahjalistaasi väsäilet.

        Häät on. Emmävaan tiedä missä? Katsos,

        ei ole kutsu tipahtanut postiluukusta eteisen lattiaa koristamaan =)

        Mistä muuten tiedät, onko ne häät oikeasti elokuussa, vai ei. Vai kirjoitinko vain niin kiusatakseni? Tässäpä vähän ajattelemista kaiken hääpuhteidesi joukkoon.

        Ajattelemisen aihetta, ettei elämä olisi liian tylsää.

        Pitäisikö tuoda lahjaksi Arvaa kuka? -peli ;) Kerro missä ne sinun häät on, niin voin vaikka postittaa kyseisen pelin sinulle ja miehellesi...

        Ja hei, älä vedä nenääsi näitä aakkosia... Me voidaan tosiaan sopia, että ollaan erilaisia, sehän on rikkaus!


      • Elokuun morsmaikku
        nii-i juu-u kirjoitti:

        olisipa kiva nähdä ilmeesi, kun kaikki eivät tuokaan rah-hah-hah-haa....

        Pikkumaisia ovat ne, jotka eivät hyväksy lahjaksi mitä vaan.
        Se on sinun "ongelmasi", kun lahjalistaasi väsäilet.

        Häät on. Emmävaan tiedä missä? Katsos,

        ei ole kutsu tipahtanut postiluukusta eteisen lattiaa koristamaan =)

        Mistä muuten tiedät, onko ne häät oikeasti elokuussa, vai ei. Vai kirjoitinko vain niin kiusatakseni? Tässäpä vähän ajattelemista kaiken hääpuhteidesi joukkoon.

        Ajattelemisen aihetta, ettei elämä olisi liian tylsää.

        Pitäisikö tuoda lahjaksi Arvaa kuka? -peli ;) Kerro missä ne sinun häät on, niin voin vaikka postittaa kyseisen pelin sinulle ja miehellesi...

        Ja hei, älä vedä nenääsi näitä aakkosia... Me voidaan tosiaan sopia, että ollaan erilaisia, sehän on rikkaus!

        Siis tämähän se ongelma on juuri. Oisit lukenut koko viestiketjun. En todellakaan odota, että kaikki toisivat rahaa vaan toivon, että toisivat itsensä paikalle ja se olisi kaikista tärkeintä.
        Mutta, kun ihmiset kyselevät jo nyt niin laitetaan kutsuun, että toivotaan rahaa mutta toki kaikesta muustakin olemme onnellisia ja ei ole väliä sillä tuoko joku rahaa vai vaikka itse tekemänsä kortin tai ihan oman itsensä.
        Mutta kun kaikki vetää heti asian niin, että halutaan vain rahaa ja oltas pettyneitä jos ei muuta saaha. Käsitätte tahallanne väärin. Joten korostan vielä kerran; Lahja ei ole tärkein vaan rakkaus ja läheiset ihmiset. Alunperinkin kysyin vain, että miten sen toiveen voisi kirjoitta kun kerta sitä kyselevät. Että näin :)

        Ps. Meillä on jo arvaa kuka peli :)

        Et varmaan ole sit meidän häihin kutsuttu jos kerta et ees tiiä onko häitä ja missä ne on....meidän vieraat tietävät :P


      • me taidetaan sittenkin
        Elokuun morsmaikku kirjoitti:

        Siis tämähän se ongelma on juuri. Oisit lukenut koko viestiketjun. En todellakaan odota, että kaikki toisivat rahaa vaan toivon, että toisivat itsensä paikalle ja se olisi kaikista tärkeintä.
        Mutta, kun ihmiset kyselevät jo nyt niin laitetaan kutsuun, että toivotaan rahaa mutta toki kaikesta muustakin olemme onnellisia ja ei ole väliä sillä tuoko joku rahaa vai vaikka itse tekemänsä kortin tai ihan oman itsensä.
        Mutta kun kaikki vetää heti asian niin, että halutaan vain rahaa ja oltas pettyneitä jos ei muuta saaha. Käsitätte tahallanne väärin. Joten korostan vielä kerran; Lahja ei ole tärkein vaan rakkaus ja läheiset ihmiset. Alunperinkin kysyin vain, että miten sen toiveen voisi kirjoitta kun kerta sitä kyselevät. Että näin :)

        Ps. Meillä on jo arvaa kuka peli :)

        Et varmaan ole sit meidän häihin kutsuttu jos kerta et ees tiiä onko häitä ja missä ne on....meidän vieraat tietävät :P

        olla joissain asioissa samaa mieltä, sorit kun en lukenut tarkkaan viestejä =(

        ehkä suurin syy, miksi kimpaannuin koko hommasta oli se, kun pari vuotta sitten saimme kutsun häihin, tilinumeron kera. Monen kutsutun mielestä se ei ollut korrektia ollenkaan.
        Itsestäni on myös ollut aina todella kiusallista "ottaa" rahaa vastaan. Lukioon meno esimerkiksi tyssäsi alkuunsa siihen, kun valkolakista luvattiin markka-aikaan jotain viittä hunttia sukulaisten taholta. En mennyt. Periaatteesta. Tuskin olisin mennyt muutenkaan, mutta se lupaus oli viimeinen naula päätökselleni. Enkä ole katunut. Noh, mennään siihen tähän häähumuun...

        Teidän liittonne onnistuu varmasti, koska ette siis ole menossa rahan takia naimisiin, kuten moni muu. Onnea teille! (mekään ei mennä lahjojen toivossa naimisiin...)

        Itse haluaisin häälahjaksi sellaisen muistokirjan, johon kutsutut toisivat valokuvia meistä ja kirjoittaisivat jotain muistoksi. Eikä sekään olisi pakko, kun kaikki eivät ole kynäniekkoja. Äh, emmä tiedä.

        Tää raha-asia jakaa ihmiset niin tarkasti, sitä on myötä tai vastaan. Mutta olkaa te miehenne kanssa sekä myötä (että vastaan) tulevassa liitossa. Niin, ja koittakaa keksiä se runon parsi kutsuun.


      • Elokuun morsian
        me taidetaan sittenkin kirjoitti:

        olla joissain asioissa samaa mieltä, sorit kun en lukenut tarkkaan viestejä =(

        ehkä suurin syy, miksi kimpaannuin koko hommasta oli se, kun pari vuotta sitten saimme kutsun häihin, tilinumeron kera. Monen kutsutun mielestä se ei ollut korrektia ollenkaan.
        Itsestäni on myös ollut aina todella kiusallista "ottaa" rahaa vastaan. Lukioon meno esimerkiksi tyssäsi alkuunsa siihen, kun valkolakista luvattiin markka-aikaan jotain viittä hunttia sukulaisten taholta. En mennyt. Periaatteesta. Tuskin olisin mennyt muutenkaan, mutta se lupaus oli viimeinen naula päätökselleni. Enkä ole katunut. Noh, mennään siihen tähän häähumuun...

        Teidän liittonne onnistuu varmasti, koska ette siis ole menossa rahan takia naimisiin, kuten moni muu. Onnea teille! (mekään ei mennä lahjojen toivossa naimisiin...)

        Itse haluaisin häälahjaksi sellaisen muistokirjan, johon kutsutut toisivat valokuvia meistä ja kirjoittaisivat jotain muistoksi. Eikä sekään olisi pakko, kun kaikki eivät ole kynäniekkoja. Äh, emmä tiedä.

        Tää raha-asia jakaa ihmiset niin tarkasti, sitä on myötä tai vastaan. Mutta olkaa te miehenne kanssa sekä myötä (että vastaan) tulevassa liitossa. Niin, ja koittakaa keksiä se runon parsi kutsuun.

        Hienoa, kiitos. Viestisi lämmitti minua todella :)
        Taidetaan olla sielunkummappaneita suorastaan :)
        Melkein tekisi mielieni laittaa sposti osoitteeni ja vaihtaa tuntemuksia.
        Ps. Tuo ideasi noista valokuvista oli aikas mukava :)
        Mitäs mietit spostista?


      • MINUN pitäisi
        Elokuun morsian kirjoitti:

        Hienoa, kiitos. Viestisi lämmitti minua todella :)
        Taidetaan olla sielunkummappaneita suorastaan :)
        Melkein tekisi mielieni laittaa sposti osoitteeni ja vaihtaa tuntemuksia.
        Ps. Tuo ideasi noista valokuvista oli aikas mukava :)
        Mitäs mietit spostista?

        kirjautua sisään, koska joku nyt kalastelee täällä sähköpostiosoitteita minun kirjoittamilla viesteillä. Halpamaista tuollainen toisten mielipiteiden (viestien)omiminen...


      • MitäMitäMitä?
        MINUN pitäisi kirjoitti:

        kirjautua sisään, koska joku nyt kalastelee täällä sähköpostiosoitteita minun kirjoittamilla viesteillä. Halpamaista tuollainen toisten mielipiteiden (viestien)omiminen...

        Mitä ihmettä?
        Kysyin vain edellisen viestin kirjoittajalta, että ois kiva jutella spostissa. Olen siis koko viestiketjun aloittaja...

        En tajunnut viestiäsi? Kuka kalastelee ja kenen osoitetta?


    • Ulla83jeejee

      "on meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri; on pakastin, kahvinkeitin, mikroprosessori ja pölynimuri" Vai miten se Leevien biisi nyt meneekään.. Tohon vielä jotain, että "muistaminen voidaan osoittaa lahjoituksena häämatkakassaan." Toimii. Mun veljellä oli tolanen kutsussa, ja porukat toi kiltisti rahaa. :)

    • johon törmännyt

      Kutsussa kerrottiin, ettei lahjoja toivota, juhlapaikalla on lipas (iso hippopankki tai mikälie olikaan) johon voit nimettömänä halutessasi laittaa sopivaksi katsomasi summan matkakassaa varten. Morsian nimenomaan toivoi, ettei nimiä tarvitse laittaa. Toki lähisukulaiset kuitenkin halusivat tuoda lahjansa kirjekuoressa, mutta meille muille häävieraille oli nimetön lahjananto suuri helpotus!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe