Mitähän betoni kuutio maksaa tällä hetkellä Turun alueella? Siis hintahaarukka kiehtoo, jos joku on jo pyytänyt tarjouksia.
Betonin hinta Turun seutu
7
10121
Vastaukset
- betonikuutio
Lohja rudukselta vastasi to 26.4.07, että 80€/kuutio ja siihen sitten pumppulisä tai kourulisä/minuutti
pihaan tuotuna.
Erikoista tässä oli, etä kysyi eri kaupunkiin kuin Turku ja silti Turusta tuotuna olisi ollut halvempaa kuin Laitilasta(110€/kuutio lisät), on 50km lähempänä kuin Turku. - omia hintoja
Lohja 74,- ajot, pumput ja purut päälle, arvio 100,- kuutio
Asv 94,- sis. purun ja pumpun 25 min, voi mennä samaan.
Marttila 106,- sis. pidemmän ajan pumppuun ja purkuun
Oma johtopäätös: Ostan useammalta, katson laskusta
menee 100 - 110 haarukkaan
Betoni jota itse käytän K30 / K35 / S2 tai S3 XO 1 luokka, sään kestävästä 10 e lisä sokkeliin / tallin lattiaan- duunari2
betonia sokkellin ja tallin lattiaan?
Hieman menee nyt huokoistettua betonia väärään paikkaan, sillä normaalisti sitä kuuluisi käyttää täysin sateille ja pakkasrasituksille jäävissä rakenteissa, kuten omakotitalossa autotallin ajoluiska, betoninen kuistin lattia, kantava betoninen avoparveke yms.
Esim. autotallin lattia ei ole koskaan niin märkä vaikka tallia ei lämmitettäisi ollenkaan, että olisi pelkoa sen pakkasrapautumisesta.
Sokkeliin laitetaan normaalisti kosteuden imeytymistä estävä pinnoite ja perumuurilevy jotka pitävät rakenteet kuivina ja pakkasrapautumiesta ei tässäkään ole pelkoa. - jättää pinnoittamatta
duunari2 kirjoitti:
betonia sokkellin ja tallin lattiaan?
Hieman menee nyt huokoistettua betonia väärään paikkaan, sillä normaalisti sitä kuuluisi käyttää täysin sateille ja pakkasrasituksille jäävissä rakenteissa, kuten omakotitalossa autotallin ajoluiska, betoninen kuistin lattia, kantava betoninen avoparveke yms.
Esim. autotallin lattia ei ole koskaan niin märkä vaikka tallia ei lämmitettäisi ollenkaan, että olisi pelkoa sen pakkasrapautumisesta.
Sokkeliin laitetaan normaalisti kosteuden imeytymistä estävä pinnoite ja perumuurilevy jotka pitävät rakenteet kuivina ja pakkasrapautumiesta ei tässäkään ole pelkoa.säärasitus syö sideainetta pitkässä juoksussa,
jos saadaan sokkelit tehtyä niin ettei rotankoloa
ja huokosia paljon, en pinnoita niitä.
Voit toki tehdä ne ilman sään kestoa ja huonommasta luokasta, minulla menee 15 m3 ja
hinta ero 15 e / m2 ei paljo kiinnosta tuosta
säästää.
Tallin lattia, se kannattaa ostaa mahdollisimman
kestävää betonia, kuten vaikka parkkitaloissa,
ei ihan heti tarvitse pinnoittaa... - duunari2
jättää pinnoittamatta kirjoitti:
säärasitus syö sideainetta pitkässä juoksussa,
jos saadaan sokkelit tehtyä niin ettei rotankoloa
ja huokosia paljon, en pinnoita niitä.
Voit toki tehdä ne ilman sään kestoa ja huonommasta luokasta, minulla menee 15 m3 ja
hinta ero 15 e / m2 ei paljo kiinnosta tuosta
säästää.
Tallin lattia, se kannattaa ostaa mahdollisimman
kestävää betonia, kuten vaikka parkkitaloissa,
ei ihan heti tarvitse pinnoittaa...jättää pinnoittamatta, mutta hieman sama kuin jättäisi katon ilma peltiä pelkälle aluskatteelle.
Tallin lattiassa toki kannattaa käyttää vahvaa betonia mutta huokoistus ei tee betonista vahvempaa vaan se heikentää sitä eli siis jos K30 lujuusluokan betoniin lisätään huokoistus lisäainetta niin lujuusluokka lisäyksen jälkeen on alle tuon K30. Huokoistus parantaa ainoastaan betonin pakkasen kestoa.
Mikäli talliin haluaa erityisen hyvin kulutusta kestävän lattian niin se kannattaa tehdä kuitubetonista. - se kuitubetoni
duunari2 kirjoitti:
jättää pinnoittamatta, mutta hieman sama kuin jättäisi katon ilma peltiä pelkälle aluskatteelle.
Tallin lattiassa toki kannattaa käyttää vahvaa betonia mutta huokoistus ei tee betonista vahvempaa vaan se heikentää sitä eli siis jos K30 lujuusluokan betoniin lisätään huokoistus lisäainetta niin lujuusluokka lisäyksen jälkeen on alle tuon K30. Huokoistus parantaa ainoastaan betonin pakkasen kestoa.
Mikäli talliin haluaa erityisen hyvin kulutusta kestävän lattian niin se kannattaa tehdä kuitubetonista.kestää paremmin kulutusta ??? Oho;sano Eemeli.
- KKehveli
Ansiolla hinta on 70€/kuutio. kuljetuksineen ja valureineen yms. se tuli aika tarkalleen 100€/kuutio maksamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161