Onko joku saanut ReactOSsin käynnistymään ja pelaamaan? Mä sain vain sinisen ruudun virheilmoituksineen ja kehoituksen raportoida virheistä ReactOSsin kehittäjätiimille. Mitä vi-tua, ottaako toi jo Windowsin virheistäkin kopioita kun tarkoitus oli vaan heillä tehdä vapaa käyttis joka pyörittäis Windows-softia..
Mitä mieltä muuten olette, olisiko linux Winellä ReactOSsia parempi alusta wintussusoftien pyörittämiseen jos wintoosaa ei halua tai voi käyttää?
Joku saanu ReactOSsin pelaamaan
4
602
Vastaukset
- woody
Mikäs sen versionumero mahtaa olla? 0.3.jotain? On nimittäin ihan saatanan kesken, että ei tuollaista kannata edes yrittääkkään asentaa koneeseen ellet ole kiinnostunut itse koodaamaan sitä.
- EnJaksaEnää
Kahdella koneella kokeiltu v0.3.1 sekä uusin SVN versio ja mustaan ruutuun pääsee, ei pidemmälle.
Yli 10 vuotta tuohon on käytetty...aikaa.
wine on paljon pidemmällä ja aina vain paranee. - nimetön.
Todennäköisesti laiteajurit tökkii.
Sininen ruutu tulee yleensä silloin.
ReactOS:lle on hyvin vähän laiteajureita, joten se ei toimi useimmissa koneissa. Virtuaali PC:ssä saattaa toimia, en ole tutustunut asiaan.
Sitä on myös kehitetty 10 vuotta, enkä usko että siitä koskaan tulee valmista, ja jos tulee, niin tekniseltä tasoltaan se olisi jossakin Windows NT4 tasolla. A la vuosi 1997.
ReactOS on jo nyt vanhentunut, koska Microsoft ja koko Windows sovelluskehitys siirtyy pikkuhiljaa Vistaan ja alkaa käyttämään Vistan mukana tulleita uusia tekniikoita ja rajapintoja Windows ohjelmissa.
Jos haluat käyttää Windows ohjelmia muussakuin Windowsissa, niin WINE on siinä tapauksessa se tie.
Vaihtoehto käyttiksistä lupaavin (Linux poislukien) on Haiku OS, joka alkaa olla jo melkein valmis BEOS:in klooni. WINE:kin portattaneen tähän aikanaan. Tekninen taso vielä n. siellä missä BEOS lopetettiin (2000), mutta Haiku OS kehittäjät ilmeisesti aikovat alkaa jatkokehittämään sitä niin pian kuin he saavat sen 100% valmiiksi BEOS klooniksi.- ap.
Eli eipä taida näköjään kannattaa tota ReactOSia edes harkita. Taitaa se linuxin Wine ajaa paremmin noita softia, ainakin mä sain sen toimimaan suht hyvin ja kun muutenkin tarkoitus on enenevässä määrin alkaa käyttää linukkaa niin miksipä tota ReactOSsia edes alkaisi yrittämäänkään ja koska kommentit puhuu sitä kieltä että tosta ei tuu koskaan edes valmista ja nykyinen ei toimi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949127Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki564809Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414501Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit532823Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641222Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota411189Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1681140