Kattopaneelin maalaus

neuvo nopeasti

Hei,
Olen hankkimassa maalia 70-luvun talon kattopaneelien (ruskeaa puuta) maalaukseen? Katosta haluaisimme kuultovalkoisen. MItä maalia suosittelette? Tikkurilalla on valkoinen paneelikattomaali? Onko tämä hyvä vai millä saan helposti kuultavan sävyn ??
kiitos etukäteen

5

5484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunari2

      tummentuneeseen kattoon ei pysty tekemään siistiä kuultovalkoista eli siis kuultolakkaa jossa maalia joukossa.
      Ainoa järkevä vaihtoehto on peittävä maalaus, mihin kyseinen maali hyvin soveltuu. Tosin vanhan katon maalauksessa on niin suuri työ, että itse ennemmin purkaisin vanhan pois ja asentaisin uuden tilalle, tällöin myös pintakäsittelystä saisi juuri sellaisen kuin haluaa.

      • kysynpä vielä

        Katto ei mielestäni ole tummunut... luultavasti ei ole alkuperäinen, vaan laitettu joskus 10 vuotta sitten ja todella hyvässä kunnossa ja vaikuttaa puulta...
        MIksi sitä ei siis voisi maalata kuultovalkoisella??? Missään nimessä en halua kattoa purkaa, koska on niin hyvässä kunnossa. joku helppo tapa vain saada siitä vaaleampi olisi keksittävä. vinkkejä lisää !?!


      • duunari2
        kysynpä vielä kirjoitti:

        Katto ei mielestäni ole tummunut... luultavasti ei ole alkuperäinen, vaan laitettu joskus 10 vuotta sitten ja todella hyvässä kunnossa ja vaikuttaa puulta...
        MIksi sitä ei siis voisi maalata kuultovalkoisella??? Missään nimessä en halua kattoa purkaa, koska on niin hyvässä kunnossa. joku helppo tapa vain saada siitä vaaleampi olisi keksittävä. vinkkejä lisää !?!

        puu kuin tummuu todella nopeasti ainakin jonkin verran.

        Voit maalata sen kuultovalkoisella, mutta lopputulos ei ole yhtä hyvä kuin jos maalaa uudelle puulle koska puu ei enää ime kuultolakkaa ollenkaan. Kuultovalkoinen sävy saadaan aikaiseksi lakalla johon on sekoitettu maalia joukkoon EI siis maalilla.
        Kuultolakkaukseen soveltuu esim. Tikkurilan paneeliässä
        http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot/paneeli-assapuolihimmea_ja_himmea.html


    • neuvo

      Mielestäni voit maalata kuultovalkoiselle, jos tummumista ei ole tapahtunut pahasti. pari kertaa on maalattava ja huolellinen maalipesu pohjalle. ja ehdototmasti keinokuitusiveltimellä ja muista pitää ovet ja ikkunat kiinni maalauksen ajan. eikun hommiin !

      • duunari2

        hän haluaa kuultovalkoisen pinnan, ei maalata kuultovalkoisen päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe