minkäslainen

Saapikaskas

auto getz 1.1 on talviautona,täytyykö paimentaa vai kulkeeko vakaasti,riittääkö lämpö,kulutus ?

6

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut 1.talven

Ja olen yllättynyt positiivisesti sen koko luokkaansa nähden ajettavuudessa talvella.
      Lämpöä myös on riittänyt ihan ok,mutta on olemassa
      myös kuumempiakin automerkkejä kovilla pakkasilla.
      kulutus talvella sekailaisella ajolla 7-7,5litraa/100km.
      Mutta miinusta tuuliherkkyys.

• Saapikaskas

aika korkea on kulutus.

• Kulutus on isompi kuin luvattu, mutta kuitenkin siedettävä. Tammikuussa keskikulutus oli minulla 7,8 l/100 km, ja ajo oli melkein yksinomaan kaupungissa.

Ajo-ominaisuudet ovat yllättävän hyvät näin pieneksi autoksi.

Lämpöä riittää, kun ajaa pitempään.

Ja tämä on tosiaan 1,1 litran moottorilla varustettu.

• huonompi

asia talvikäytössä on sähkölämmitteisten peilien puute perusmalissa, gls -mallissa nämäkin löytyy. Penkinlämmittimet ovat hyvät ja nopeat, samoin takalasin lämmitin, myös itse lämmityslaite on hyvä. Nastarenkaiksi suosittelen jotain muuta merkkiä kuin nokian renkaita, rengasmeteli on jo kehätie nopeuksilla rasittavaa, ero hiljaisiin kesärenkaisiin tosi iso. Talvirengastestistä löytyy varmaankin joku hiljainen vaihtoehto.
      Kulutus on talvella ollut n. 7,5 l/100km, kesällä pääsee litraa vähemmällä, nämä siis kehä 3:sen sisäpuolisessa käytössä.
      Halvalla voi joskus saada hyvääkin, jos pieni tavaratila riittää niin eikun menoksi vaan...

• Saapikaskas

saattaapi olla että ostan moisen, korkea kulutus pikkuautoksi kuitenkin.

• ....
        Saapikaskas kirjoitti:

saattaapi olla että ostan moisen, korkea kulutus pikkuautoksi kuitenkin.

riippuu kyllä kanssa aikalailla omista ajotavoista sekä tietenkin myös siitä onko kyseessä kaupunkiliikenne vai rauhallinen maantienopeus. Itse olen kyllä päässyt viiden litran pintaan myös talvella maantiellä (nopeus kahdeksankympin pinnassa) pidemmillä matkoilla. Lyhyillä matkoilla ja kaupungissa kulutus tosiaan on tuossa 6.0-6.5 kesällä ja litra enempi talvella. Moottorina 1.1.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3472
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2139
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1985
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1530
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1368
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1334
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1287
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1055
    Aihe