Halkeilevat kantapäät

kipuakipua

Mikä avuksi kun kantapäät halkeilee? Siis jaloissa.

49

25667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iltainen

      pesu ja rasvaus. Kokeilepa vaikka Ceridal öljyä apteekista, auttoi minulla.

    • auttoi

      Kantapäät talella tuppaa halkeilemaan ja kasvaa jopa sarveismaista ihoa. Calmuril auttaa aika hyvin ja npeasti.

    • höyläten

      Ensiksi liotellaan lämpöisessä vedessä. Kaupan kemppariosastolta saa viiloja vai mitä raspeja lienee juuri ko. tarkoitukseen. Itse tosin rapsuttelen puukolla tai saksilla. Ja sitten jotain voidetta.

      • pykämä

      • aina_valmiina

    • jalat hoidettu

      Sain eka kerran kokea miltä tuntuu kun ammatti kosmetologi antoi mulle jalkahoitoa. Olen 56v mies
      ja jalat on aina tullut "hoidettua" kotikonstein.
      Olen kokemani jälkeen sitä mieltä että otan ammattihoitajalta muutaman hoitokerran vuodessa. On aivan ihmeellinen tunne kun kovettumat poistetaan höyläten ja poraten.Kynnet tietenkin leikataan ja kynnen aluset ja kynsivallit poistetaan. Kaikki kuitenkin aloitetaan jalkakylvyllä jossa jalat pehmitetään.Lopuksi rasvaus verenkiertoa edistävällä voiteella.On niin kevyt olo ja tunto palaa jalkapohjiin.Muuta negatiivistä en kokenut - on vaan aika hintavaa,ei varmaan kaikilla ole varaa moiseen ylellisyyteen,240e/kerta.

    • rasvaus

      Pehmitä jalkasi lämpöisessä vedessä ensin ja hio sitten pehmennyt kuollut nahka pois jalkaraspilla. Älä käytä mitään veitsiä tai muita teräaseita, eikä metalliraspiakaan.
      Sen jälkeen Helosan jalkavoide (riittoisa 100g tuubi n. 5 e, apteekista) ja sukat jalkaan.
      Rasvaa joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja laita yöksi vielä sukat.
      Ota tavaksi!

    • Tosi on

      hamppuvoide, on paras. Kokeile sitä. Säännöllinen rasvaus helpottaa kummasti. Mä olen kuullut jostain ettei kovettumia kannattais alkaa ollenkaan raspaamaan, jos niin tekee ni niitä saa olla aina hiomassa. Rasvaa mieluummin.

    • tehoaa heti!

      Olen kärsinyt halkeilevista kantapäistä jo kauan. Talvisin vaiva on ollut todella paha, kun kantapää on kova ja rosoinen niin jopa pitkäkarvaisemmat matot ovat tarttuneet mukaan kävellessä! Ja joka kerta vaiva tulee yhtä yllättäen eikä kertakaikkiaan pysty edes kävelemään kunnolla kivun tähden.Joskus halkeamasta tihkuu jopa verta.Kosteusvoiteet ovat olleet turhia yms. käsivoiteet. Kunnes kerran plänttäsin ison kasan Klöver-vaseliinia (keltainen pyöreä peltipurkki,saa lähes joka kaupasta) halkeamaan , sideharson päälle ja kunnolla laastarilla kiinni ,niin olo oli taivaallinen kun kipu lakkasi lähes heti. Suosittelen kyseistä vaseliinia niin huulirasvaksi,nahan käsittelyyn esim. käsineet, kengät tai vaikka oven saranoihin...

    • kipuakipua

      Halkeilevat kantapäät olen itse saanut kuntoon sillä, että noin kaksi kertaa viikossa saunassa käydessäni raspaan kantapäät kevyesti kun ovat vähän pehmenneet. Sen jälkeen rasvaan jalat paksulla rasvalla (esim. dermosilin extra-rasva tai helosan rasvalla) ja sukat jalkaan yöksi.

    • Auttoi..

      Itse sain avun b-vitamiinista jota söin halkeileviin kantapäihini. Sitten aloin voidella jalkoja säännöllisen epäsäännöllisesti ja apu on tullut.

      Mutta ensiapuna siis b-vitamiini!

    • soikka1

      Ilmastointiteippi auttaa varmasti.tätä ei moni usko mutta kokeilkaapa

      • vittuuntunut1

        Joku hullu laittaa vaseliinia paksun kerroksen,mutta tosiaan kokeilkaa ihmeessä aivan tavallista ilmastointiteippiä,sellaista ohkaista ei mitään bilteman paskaa vaan esim.ADVANCE TAPES tai muu vastaava minkä liima pitää ja teippi muotuu hyvin.Tätä ei moni usko mutta kokeilkaa niin uskotte.ps jopa lääkäri tätä suositteli,aivan turha ostaa mitään kalliita voiteita,mutta siihen tää meidän yhteiskunta perustuu että myydään ihmisille mitä turhimpiakin tuotteita!


      • kanta-asutujamummeli
        vittuuntunut1 kirjoitti:

        Joku hullu laittaa vaseliinia paksun kerroksen,mutta tosiaan kokeilkaa ihmeessä aivan tavallista ilmastointiteippiä,sellaista ohkaista ei mitään bilteman paskaa vaan esim.ADVANCE TAPES tai muu vastaava minkä liima pitää ja teippi muotuu hyvin.Tätä ei moni usko mutta kokeilkaa niin uskotte.ps jopa lääkäri tätä suositteli,aivan turha ostaa mitään kalliita voiteita,mutta siihen tää meidän yhteiskunta perustuu että myydään ihmisille mitä turhimpiakin tuotteita!

        Kiitos vinkistä, täällä yksi mummeli touhuaa teipit kantapäissä... :)

        Hautominen saattaa muuten tosiaan auttaa, muistan kerran kun olin koko päivän ollut laskettelumonoissa, sen jälkeen sai melkein sormella pyyhkäisten kovettumat pois.


      • simo66

        uimahallissa kovettumat pehmenee hyvin,,,oiskohan joku merisuola vesi liotus hyvä pehmittäjä!


      • masamatkaaja
        kanta-asutujamummeli kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, täällä yksi mummeli touhuaa teipit kantapäissä... :)

        Hautominen saattaa muuten tosiaan auttaa, muistan kerran kun olin koko päivän ollut laskettelumonoissa, sen jälkeen sai melkein sormella pyyhkäisten kovettumat pois.

        Olisiko kovettumien poiston jälkeen , etikkaa sivellyt koko jalkaterään joka desinfioisi jalkasientä hiukan! Tosin jos laitat sukan heti jalkaan etikka haisee sukissa.

        sukkien vaihto , vaihda puhtaat sukat kahdesti päivässä , kuivassa puhtaassa sukassa ei pöpöt heti jatka kasvamista!


    • Älä ala rapsuttaan, se ei tee hyvää. Liota jalkoja vedessä halutessasi ja ostat ison purkin tummeli-voidetta tai tuubin.. Illalla paksu kerros tummelia jalkoihin/jalkapohjiin ja sitten puuvillasukat siihen päälle. Tämä on minulle auttanut joka ainoa syksy kun tämä vaiva tuntuu ilmenevän. Halkeilevat kantikset on tosi kipeaät. Tämä neuvoni on edullinen ja toimiva, takaan sen.

    • 16+20

      Tehokkain keino on vähentää vedellä läträämistä, se auttaa myös kutiavaan ihoon.

      Mutta muutoin aina suihkun jälkeen paksu kerros rasvaista ihovoidetta kantapäihin ja sukat päälle suojaamaan. Jos tuntuu karheutta seuraavana päivänä, niin hoidon uusinta, ja samalla se on varma merkki siitä, että suihkutuskertoja pitäisi harventaa. Ceridalin ihoöljy on ihan toimiva tässä taistelussa.

    • kookoosta

      kookosöljy on melkoisen tehokas, mutta sottaavaa tavaraa.

    • Pihkagurun tytär

      Halkeilaevat kantapäät paranee pihkasalvalla. Levitä puhtaisiin kuiviin jalkoihin ennen nukkumaanmenoa pihkasalvaa ja laita puhtaat puuvillasukat päälle. Toista muutaman kerran viikon sisällä. Kantapäät ovat kohta pehmoiset kuin vauvan peppu. Huutonetissä myynnissä aitoa kansanperinteen mukaan valmistettua pihkasalvaa. Auttaa myös jalka-ja kynsisieneen .

      • 6-3

        Ja pakurisalva. Molemmat hyviä. Olen monenlaista voidetta käyttänyt, mutta nämä ovt parhaita. Nettikaupasta näyttää saavan, Minulla on kylläkin luottotoimittaja, jolta saan tarvittaessa.


    • tahnatassu

      Minulla on basibact-voidetta josta on päiväys mennyt umpeen. En pihinä ihmisenä tietenkään raatsinut heittää sitä pois vaan voitelin halkeilevat kantapäät. Auttoi heti ensimmäisellä hoitokerralla! Siinä on niin hyvä jämäkkä voidepohja että siksi varmaan auttaa, ja sukat päälle tietty ettei peti sotkeennu.

    • Sandaali varpaat

      Halkeileviin ja kuiviin kantapäihin auttaa Vademecum suuvesi, niin hullulta kuin se kuullostaakin. Kasta pumpulit tai vanulaput vademecum liuokseen ja laita kantapään kuiviin kohtiin ja sitten kiedo kelmuun jalka. Voit laittaa sukan vielä siihen niin ei kelmu purkaannu. Nuku yö niin voi kuumottaa mutta ihan ok. Aamulla huomaat eron. Myöhemmin auttaa sitten pelkkä vademecumilla sively. Tämän vinkin sain yhdeltä vanhalta rouvalta jo monia vuosia sitten :)

    • SabeDr

      Jalkapohjien halkeilu johtuu kahdesta asiasta: liian kovista kenkien pohjista ja ylipainosta. (jos siis kyse jalkapohjan takajalkaterästä).

      Kannattaa vaihtaa kenkiä ja pistää vaikka kahdet sukat päällekkäin.
      Jalat kuumaan veteen ja raspilla ohueksi jotta kipeät haavaumat pääsevät paranemaan.

      • masamatkaaja

        Kantapään halkeilu johtuu mokkasilsasta, ja pahenee ajan kanssa ja minulla myös kynnsisieni ollut jo yli 10 vuotta ja kävin terveyskeskus lääkäriltä hakemassa 3kk tabletti reseptilääkkeet ja nyt kantapää ei halkeile eikä kynsisieni vaivaa enää.
        Tosin hoidin jalkoja joka päivä yli vuoden ajan ja kynsisientä valkosipuli ja etikkaa sivelin 4 kertaa päivässä, sukkien vaihto kahdesti päivässä puhtaat sukat, vanhat kengät hävitettävä ja hiukan käytetyt desinfioitava .
        Ruokavalioon myös kiinnnitettävä huomiota , vähensin huomattavasti makeisten ja herkkujen ja pullan syöntiä myös.
        Näillä konsteilla on talttunnut mutta uusii kuulema helposti jos lipsuu hygieniasta ym laiminlyö säännnöllisen jalkojenn tarkkailun.
        Joten pitkäkestoinen ja malttia vaativa operaatio kyseessä.
        Itsellä on paljon sellaisia harrastuksia jossa altistuu jalat kosteudelle joka lisää riskiä saada kaikenlaisia jalkavaivoja.
        Nyt vain voin tarkkailla ja huoltaa jalkoja säännöllisesti toivoen ettei ala oireilemaan taaskin, tosin enää siitä ei ole haittaa niin paljon koska jo vuoden ajan kamppaillut vaivoja vastaan joten tulee tarkkailusta rutiini.


    • Sa ehfj

      NYT ON PAKKO HEHKUTTAA.
      Minulla on ollut todella pahasti halkeilevat jalkojen kantapäät. Kovia ja syviä haavoja myös ettei oikein ole pystynyt edes kävelemään. Olin testannut IHAN kaikkea, MUTTA NYT löytyi apu!!!

      Ostin Tarjoustalosta O'Keeffe's For Healthy Feet voidetta ja KAHDESSA PÄIVÄSSÄ parani kantapäät. Ihan uskomatonta ainetta.. Jo seuraavana päivänä pyyhin kädellä jalkapohjia niin rapisi vain kuollut iho pois.

      Satuin vielä ihan vahingossa törmäämään tuohon aineeseen, jos ei ole enää Tarjoustalossa niin kannattaa tilata vaikka ulkomailta.

      • Anonyymi

        Tuo on todella hyvä voide! Kokeilin itsekin, hämmästyin. Päivä, pari, ja kantapäät sileät!


    • bbb1

      Apteekista saa Bebanthen-rasvaa. Auttaa sekä kuivuuteen että rauhoittaa lohjenneita kohtia. Yöksi rasvaa ja sukat jalkaan, päiväksi voi laittaa ohuemmin (vaikka kuluu kyllä aika äkkiä pois)

    • voi kiitos

      jessari on parasta !!!! kokeilin kaikea mahdollista ja mahdotonta ... täältä luin tuon jesari vihjeen ja KIITOS se toimi !!!!!

    • sinkinpuute

      Syö Sinkki kuuri muutaman purkillinen ohjeen mukaan perä jälkeen.

    • Kuivat

      Nyt räjähtää uutispommi,omat jalkapohjat parempana kun sinkkiä oon syöny.

    • itselleauttoivat

      Ihan kuule Sinkki pillerit siis syötynä....

    • Delphi

      Älä ensinnäkään päästä alkojasi huonoon kuntoon.
      Joka-aamuinen pesu, vesipesukin voi riittää jos et nyt paskassa ole kävellyt, puhtaat sukat, kesällä ei sukkia eikä kenkiä mahdollisuuksien mukaan, jos kengät on oltava, niin oikean kokoiset ja malliset; ei purista eikä hierrä vaikka koko päivän olis jalassa.
      Jos joku ihonpaksunnos johonkin tulee, niin pieni viilaus vaikka kynsiviilalla ja päälle nahanhoitoainetta.

    • 18-5

      Pihkasalva, sitä saa Rovaniemeltä. Pakuso.fi

      • hömppäkansaa

        No just. Oikea ja ylivoimaisesti paras on Compeed voide, joka sopii myös diabeetikoille. Maksaa alle kympin ja saa lähes kaikista apteekeista. Apua muutamassa päivässä.


    • paljasjalkainenkainen

      Maalaismies tervasi äitini kantapäät.Paljain jaloin maalla käveli.

      • niksnaksruokasooda

        Konstit on monet.
        Vanha konsti on myös tämä, jota itse käytän:
        Pesuvatiin lämmintä tai haaleaa vettä , maun mukaan.
        Hurautan veteen suolaa ja ruokasoodaa ja liottelen kantapäitäni.
        Kovettumat pehmenee, ei tarvitse raspeilla hinkata.


    • Kuivaraajainen

      Kyllä hoituu kuivuudesta halkeilevat kädet, kyynärpäät ja jalat kaikki O'Keeffes käsivoiteella. Samaa voidetta oon kokeillu myös jalkoihin ja toimii! Todellakin eron huomaa jo kertapyyhkäisyn jälkeen (seuraavana päivänä) eikä jää tuntikausiksi iholle, ja pieni määrä riittää! Kerrankin tuote jota voi aidosti suositella! 👍

    • Sos

      Kunnon rasvaus ainakin muutaman kerran viikossa aina, ei odoteta halkeamia eikä lopeteta jalkojen hoitoa milloinkaan. Tarpeen mukaa joka/jokatoinen viikko kunnon jalkahoito: tarpeen mukaan liotus, tarpeen mukaan raspaus, kynsien ja kynsivallien hoito ja sitten lopuksi tärkein rasvaus.
      Jalkojen hoito on elinikäinen juttu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ikinä en ole jalkojani liikoja hoidellut ja raspitkin heitin roskiin jo 35 vuotta sitten kun ei niistä apua ollut eikä myöskään kaikenmaaliman jalkavoiteista. Samalla kun heitin raspit roskiin aloin laittamaan iltaisin hoitoöljyä jalkapohjiin ja kantapäihin ja niin vain alkoi olemaan kuin uudet jalat ja ne vähäisetkin kovettumat hävisi. Sen koommin ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin öljyä levittää yöksi, ohuet sukat suojaksi. Sukkia en muuten pidä kuin talvella enkä silloinkaan kotona sisällä, riittää pelkät kangastossut.

      mummo 68v

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe