Mistähän oikein johtuu, että tällä 50 palstalla on uusia viestejä kaksikertaa enemmän kuin kaikilla muilla ikäryhmillä yhteensä ?? Olemmeko me viisikymppiset jotenkin erilaisia ? Vai emmekö juuri me keksi itsellemme mitään parempaa tekemistä?
Vai onkohan sattuman oikusta tänne eksynyt harvinaisen suurilukuinen määrä suupaltteja joka-alan asiantuntijoita. Tällä en halua loukata ketään. Mutta jotainhan tämä 50-kymppisten "viriilisyys" tällä palstalla kertoo. Vai kertooko ? Hyvähän se toki on,että joku palsta pelittää :))
( huom hymiö )
Kas kummaa !
26
1505
Vastaukset
- tammikuun likka
Tuntuu olevan vaikka minkälaista tekemistä. Mutta, tota noin, kyllä tänne pitää ehtiä, ainakin hetkeks lukemaan ja kommentoimaankin :))
- häärää
myös nuo 40 , 3 , 20, 15 ja 10
- henri.2
83,voisko joku tarkistaa
- henri.2
Pirrejuupas kirjoitti:
.....heh..:))
siinä 5.virhe
- Pirre*
henri.2 kirjoitti:
siinä 5.virhe
tarkistanut, niin tai näin mutta mukava oivallus :)
- henri.2
mutta ei haittaa.Johtunee kai siitä kun kapakkakausi
on jo ohi - Viriö
...se että on :) ja :( ja ;) ja :O -tuulisia immeisiä joilla puhututtaa.
- mies_vm56
nuoremmilla sitä ei ole kun lapset pyörivät vielä kotona ja vanhemmat eivät ole omaksuneet tätä nykytekniikkaa.
- Pirre*
aika looginen päätelmä, - juu noin se on.
- mies_vm56
Pirre* kirjoitti:
aika looginen päätelmä, - juu noin se on.
panna talteen;) Edes jonkinmoinen todiste siitä, että miehelläkin voi olla loogisia ajatuksia, muutakin kuin "miehen logiikkaa";)
- eikös miehet
mies_vm56 kirjoitti:
panna talteen;) Edes jonkinmoinen todiste siitä, että miehelläkin voi olla loogisia ajatuksia, muutakin kuin "miehen logiikkaa";)
ole niitä kauko A putkiaivoja?
- mies_vm56
eikös miehet kirjoitti:
ole niitä kauko A putkiaivoja?
se mahtaa tarkoittaa, olen kuullut puhuttavan enemmänkin alapääaivoisista.
- Akaton mies
mies_vm56 kirjoitti:
se mahtaa tarkoittaa, olen kuullut puhuttavan enemmänkin alapääaivoisista.
Iltaasin on aikaa ja varsinkin talavi aikahan tuloo oltua sisällä. Kenelle muullekkaan täs ny puhuus ku teille, rakkahat palstalaaset. No Tiitu pikkuuselle ny kyllä tuloo höpötettyä koko ajan, se vain on aina samaa mieltä mun kanssa ja ittelleni on tullu kirijoottamisesta tänne sellaanen tapa. Ku ei oikeen toisinkaan taira. Ku vain kesittääsihin sellaasia mukavia alootuksia mistä toimiteltaasihin, sellaasia välihin ainaki ja niinkuun on ollukki leikkimielisiä juttuja. Välihin mä ainakin nauran täällä notta meinaa naama halijeta. Ja sanotahan notta nauru pirentää ikää jos ei ny aivan kuallakseen naura. terv. minä itte ja uninen pieni Tiitu pohojanmaalta.
- mies_vm56
Akaton mies kirjoitti:
Iltaasin on aikaa ja varsinkin talavi aikahan tuloo oltua sisällä. Kenelle muullekkaan täs ny puhuus ku teille, rakkahat palstalaaset. No Tiitu pikkuuselle ny kyllä tuloo höpötettyä koko ajan, se vain on aina samaa mieltä mun kanssa ja ittelleni on tullu kirijoottamisesta tänne sellaanen tapa. Ku ei oikeen toisinkaan taira. Ku vain kesittääsihin sellaasia mukavia alootuksia mistä toimiteltaasihin, sellaasia välihin ainaki ja niinkuun on ollukki leikkimielisiä juttuja. Välihin mä ainakin nauran täällä notta meinaa naama halijeta. Ja sanotahan notta nauru pirentää ikää jos ei ny aivan kuallakseen naura. terv. minä itte ja uninen pieni Tiitu pohojanmaalta.
meillähän tässä iässä on sitä aikaa, kun ei tuota töllöäkään viiti liikoja vahdata.
Minäkin kyllä höpäjän tuolle Emma-koirattarelle mutta ei sekään juuri vastaile muttei kyllä ole aina samaa mieltäkään. Sillä on voimakas oma tahto mutta lopulta kuitenkin tunnustaa, että kuka se on, joka määrää. Mutta väliin kyllä leikitäänkin, silloinkin kun neiti tahtoo.
Nyt se ei kyllä tahdo, lojuu ketarat oikosenaan tuossa sängyllä.
Ja se on oikea periaate, sinulla, ei tätä vakavasti pidä ottaakkaan. Viihdettä se voi olla tämäkin.
- Rocellii
patoumia ?
ollaan "se" sukupolvi, jonka aikana koululaitosta kehitettiin monin eri tavoin
-opettajan auktoriteettiasema kyseenalaistettiin
-ja opiskelijoiden oppimisen aktiivisempaa roolia
alettiin jo tuomaan esiin
-opiskelijan omaa vastuuta oppimisesta lisättiin
olimme ensimäinen sukupolvi, jonka toivottiin ilmaisevan mielipiteitä opiskeltavista asioista, ottavan kantaa ...
mutta koska olimme jo ehtineet omaksua autoritäärisen otteen, emme ehkä enää kyenneet muuta kuin omaksumaan nämä uudet tuulet alitajuisesti, mutta meillä ei ollut valmiuksia ottaa sellaista käyttöön
no ...nyt sitten ollaan aktiivisia ... ;) - me-ha
Niinkin se saatta olla ? Yksinäisten olohuoneeksi tosin sanotaan "kapakoitakin", mutta täällä surffailee se yksinäisten porukka joka ei baareissa kait käy. Tai käy harvemmin?
Minulle tämä on useinkin tällainen viikonloppujen aamu juttu käydä täällä. Tämä on ihan mukava aamun avaus. Katsoa ensin säätilanne ja vilkaista lehdet ja sitten tulla tänne kurkkimaan kirjoituksia.
Viikolla käyn harvemmin,työaikana en koskaan, sillä muutenkin on tekemistä selvitä päivän töistä,niin paljon on porukkaa irtisanottu firmastamme. Siispä tehtävänä on kahden työt.
Iltaisin saatan piipahtaa täällä, mutta aikaa ei mene paljon siihen, päivä työssä jo tietokoneella töitä tehden,johtunee siitäkin??
Harrastan aktiivisesti kuntoilua, niin aika menee niitten harrasteitten parissa enemmänkin.
Mutta tosi juttu on se, että tämä on vilkkain palsta. Mistä se sitten ikinä mahtaa kertoakaan,en mene sitä arvostelemaan. Kukin taaplaa tyylillään ja ihan hyvä niin.
Iloista Vappua kaikille palstalaisille toivottelen jo tässä etukäteen- Akaton mies
No vaikka niinki yksinäästen olohuoneshan tämä on ihan selevästi, tai ainakin mun kohoralla soon justihin sitä.
Sellaasena joutotuntina tänne kirijoottelen aikani kuluuksi. Ny jo vanhenevana seppänä on paree aikaa kirijoottaa ja maharrollisuuksiaki ku nuorempana. Tykkään liioon liikunnasta ja samoon pyöräälen pitkiäki lenkkejä ajelen.
Onhan tämä palsta sellaanen ikkuna maalimahan, ku löytääs vain niinkuun se "Havukka-ahon ajattelija" sellaasia sinisiä ajatuksia mitä sitten kirijoottelis tänne muitten luettavaksi.
Ei sunkahan sitä työaikana tänne eheri kirijoottamahan mutta iltaasin ja pyhäpäivisin paremmin.
Hyvää Sunnuntaipäivää kaikille. terv. seppä ja pieni varhaanen Tiitu-kani pohojanmaalta. - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
No vaikka niinki yksinäästen olohuoneshan tämä on ihan selevästi, tai ainakin mun kohoralla soon justihin sitä.
Sellaasena joutotuntina tänne kirijoottelen aikani kuluuksi. Ny jo vanhenevana seppänä on paree aikaa kirijoottaa ja maharrollisuuksiaki ku nuorempana. Tykkään liioon liikunnasta ja samoon pyöräälen pitkiäki lenkkejä ajelen.
Onhan tämä palsta sellaanen ikkuna maalimahan, ku löytääs vain niinkuun se "Havukka-ahon ajattelija" sellaasia sinisiä ajatuksia mitä sitten kirijoottelis tänne muitten luettavaksi.
Ei sunkahan sitä työaikana tänne eheri kirijoottamahan mutta iltaasin ja pyhäpäivisin paremmin.
Hyvää Sunnuntaipäivää kaikille. terv. seppä ja pieni varhaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.Ja, tulleeko sitä valmista mittää :)) ?
- Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
Ja, tulleeko sitä valmista mittää :)) ?
No tuloohan ny, tulloohan toki. Kiitos hyvän "puhemiehen" Oikeen naurattaa nua sun juttus, täällä ei oliis mitään iliman sun tarinootas. Täs kesän aikana tierä mitä ennätetähän tl.n. kanssa. Hyvä kun on teiränlaasia hyviä ystäviä, ja täälläkin näköö ihimisten luontehen erilaisuuren. Toisen kans tuloo juttuhun paremmin ku toisen ja onhan se rikkauskin erilaisuus. Kyllä meillä pienen Tiitun kans tahtoo muutoonkin olla nämä päivät täs kovasti samanlaasia ja kaikki teherähän aina justihin samoon ja aina samahan aikahan. Oli täs yhtenä ehtoona säännööstä poikkeuskin ku Tiitu oli vissihin nukkunu päivällä täällä yksin ollessaan ja ei meinannu sitten ehtoolla rauhoottua nukkumahan lainkaan. Paineli karkuhun vain ja jouruun jo korrottamahan ääntäni ku oli tottelematon. Ku mun mielestäni kaikki kiltit ja pienet kanilapset pitääs jo olla puolikymmenen aikahan iltaasin omaas sängyssään nukkumas.
Kävin täs justihin kirijaastos hakohon luettavaa ja otin yhyreen vireokasetinki. Pohojanmaan pojan Antti Tuurin kirijoottaman romaanin pohojalta teheryyn elokuvan Talvisota. Tämä elokuva on niinkuun sanotahan "tositarina" siitä kuinka lakeurenmiehet taisteli Taipaleenjoella yli 20 kertaasta vihollista vastahan. "Meiltä voiraan kyllä vaatia, mutta paha on meiltä väkisin tulla mitään ottamahan" lukoo täs takakannees.
Täytyy ku tuloo sellaanen sopiva joutotunti jonaan ehtoona sitten tämä kattoa. Vaikka oonhan mä tämän nähäny ennenki. Ja hyvät asiathan ne vain pysyy ja paranoo, eikä väliähy vaikka niitä kertaas aamenen päiväästä-aamenen päivähän. Justihin niinkuun sä Pirre ja Tammikuun likkaki ootta. Ja on kaikki muukki oikeen rakkaita ja kivoja kavereita, ihan kaikki jokka näille palstoolle ajatuksiaan naputteloo. Hyvä me kaikki. terv. seppä pahalaanen pohojanmaalta. (täällä tuuloo ja sataa vettä, oikia sellaanen "akkaan ilima") - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
No tuloohan ny, tulloohan toki. Kiitos hyvän "puhemiehen" Oikeen naurattaa nua sun juttus, täällä ei oliis mitään iliman sun tarinootas. Täs kesän aikana tierä mitä ennätetähän tl.n. kanssa. Hyvä kun on teiränlaasia hyviä ystäviä, ja täälläkin näköö ihimisten luontehen erilaisuuren. Toisen kans tuloo juttuhun paremmin ku toisen ja onhan se rikkauskin erilaisuus. Kyllä meillä pienen Tiitun kans tahtoo muutoonkin olla nämä päivät täs kovasti samanlaasia ja kaikki teherähän aina justihin samoon ja aina samahan aikahan. Oli täs yhtenä ehtoona säännööstä poikkeuskin ku Tiitu oli vissihin nukkunu päivällä täällä yksin ollessaan ja ei meinannu sitten ehtoolla rauhoottua nukkumahan lainkaan. Paineli karkuhun vain ja jouruun jo korrottamahan ääntäni ku oli tottelematon. Ku mun mielestäni kaikki kiltit ja pienet kanilapset pitääs jo olla puolikymmenen aikahan iltaasin omaas sängyssään nukkumas.
Kävin täs justihin kirijaastos hakohon luettavaa ja otin yhyreen vireokasetinki. Pohojanmaan pojan Antti Tuurin kirijoottaman romaanin pohojalta teheryyn elokuvan Talvisota. Tämä elokuva on niinkuun sanotahan "tositarina" siitä kuinka lakeurenmiehet taisteli Taipaleenjoella yli 20 kertaasta vihollista vastahan. "Meiltä voiraan kyllä vaatia, mutta paha on meiltä väkisin tulla mitään ottamahan" lukoo täs takakannees.
Täytyy ku tuloo sellaanen sopiva joutotunti jonaan ehtoona sitten tämä kattoa. Vaikka oonhan mä tämän nähäny ennenki. Ja hyvät asiathan ne vain pysyy ja paranoo, eikä väliähy vaikka niitä kertaas aamenen päiväästä-aamenen päivähän. Justihin niinkuun sä Pirre ja Tammikuun likkaki ootta. Ja on kaikki muukki oikeen rakkaita ja kivoja kavereita, ihan kaikki jokka näille palstoolle ajatuksiaan naputteloo. Hyvä me kaikki. terv. seppä pahalaanen pohojanmaalta. (täällä tuuloo ja sataa vettä, oikia sellaanen "akkaan ilima")miten hyvälle tuulelle nämä sinun tarinasi saavat minut, ja varmaan monet muutkin palstamme käyttäjät.
Suuta vetää korviin ajatuskin kilpajuoksustasi sen Tiitu hyväkkään kanssa, - hyvä vaan kun on välillä vähäsen tottelematonkin; oisipa ollut videokamera paikalla silloin, jotta mekin nähtäis se jälekkäinjuoksunne :))
Antti Tuuria olen mieki tykänny lukea, sellainen meikäläisen tajuun - ja arvomaalimaan menevä kirjoittaja.
Yksinäinenhän ihminen on iliman toista puolikasta, se on totisin tosi, vaikka kuin muuta väitetäisiin.
Ei tyhjille seinille olisi mukava puhua, ja tosiaan vaikka sinullakin Tiitu on hyvä kaveri, ei hän tietenkään ihmistä korvaa, - no jospa se siitä iloksi muuttuisi :))
Niin, täällä oli yli puolenpäivän aurinkoista, mutta nyt veti taivaan pilveen ja tuuli on kylymää.
Lähen tästä vielä lenkille ennen ilmeistä sadetta, - moi vaan sulle ja terkkuja kultullesi :)
tai ehkä hitaampi poistamaan :=)
ws 40 palstaan :=)
ja siellä rekatut puskikset hoitawat osan poistoista :=)
olen kyllä huomannut saman ?- oli sellainen
luonollinen valinta aikoinaan kun olen 50 .
Tosin täällä oli pari vuotta sitten mukavampi kirjoitella. Nykyään täällä on jotenkin "riitaisaa"
ja "hyökkäävää" sakkia.
Ei millään pahalla, mutta uskon että tämän palstan ilmapiirin ovat pilanneet muutamat 40 häiriköt.tapahtuu kun porukka on samalla foorumilla vuosikausia. Kuitenkin sitten luulee ettei nettihenkilöitä koskaan tapaa joten voi sanoa mitä vaan.
Liiku eri foorumeilla viikko kerrallaan. Sitten voi palata vanhoihin ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos on jotain ikävää sanonut. Tai kärsinyt.- ddd.
että nelikymppiset tätä palstaa ovat pilanneet, vaan viiskymppiset tiukkapipoiset naiset ja miehet. Nimimerkillä kokemusta on.
- huomattavaa.
Nimittäin, täällä on paljon aloituksia päivää kohti ja vain keskimäärin 15 vastausta aloitusta kohti.
Kunnollista keskustelua ei synny oikeastaan mistään aloituksesta.
Tämä palsta muistuttaa chat-palstaa ja on aika lailla HuuHaa-palstan tyylinen.
Se kertoo siitä että n. 50 vuotiaat ovat levotonta sakkia, vai mitä, onko jollakin muuta mielipidettä?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078