Prossujen ero?

päivitys...

Eli olen päivittämässä konetta ja en ole seurannut markkinoita viimeiseen vuoteen pahemmin. Prossujen välillä on ongelma, miten nämä eroavat toisistaan tehoiltaan: AMD ATHLON 64 X2 4800 AM2 (65W)& INTEL E6320 CORE2D 1.86GHZ 1066/4M S775? Olen ymmärtänyt, että intel on ns. tehokkaampi kuin amd, mutta onko juuri noilla prossuilla miten tuo teho ero?

9

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinaamaan

      Prossuista mutta emon pitää tukea prossua,että ehkäpä uusi emokin.

      • päivitys...

        Kyl se emo, muitit ja näyttiskin uusiutuu...


    • Intel hyvä

      osta se.

      Core2:n etuna on myöskin hyvä kellottuvuus, jos vauhti ei vakiona riitä.

      Jos tänäpäivänä uudistaa konetta, niin ei taida olla kahta sanaa, kumpi prosessori.

    • Intel..

      mutta AMD puolelta tulee "mielenkiintoisempia" emo-levyjä kohtuu hintaan.

      • tämä emo 775

      • päivitys...
        tämä emo 775 kirjoitti:

        http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDual-VSTA
        Ei hinnalla pilattu.

        menettelevä... vain 2 sata-väylää, eikä tue ddr2-800mhz.

        Jos prossu o intel nii emo ois ASUS P5ND2 SE, ellei parempaa vastaavaa löydy.

        Mut jos päädyn amd:hen nii sit toi ASUS M2N-E. Tollasen emon ku sais tohon intelin prossuun...


      • 775 parempi
        päivitys... kirjoitti:

        menettelevä... vain 2 sata-väylää, eikä tue ddr2-800mhz.

        Jos prossu o intel nii emo ois ASUS P5ND2 SE, ellei parempaa vastaavaa löydy.

        Mut jos päädyn amd:hen nii sit toi ASUS M2N-E. Tollasen emon ku sais tohon intelin prossuun...

        Jokainen voi verrata. http://www.itwebbuy.net/i/173001/1.htm


      • Preerian McLammas
        tämä emo 775 kirjoitti:

        http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDual-VSTA
        Ei hinnalla pilattu.

        ja toimii hyvin mutta jos aikoo kellotella niin ei oikein hyvä. Noin satasella saa vaikka Gigabyten 965 DS3:n joka on kellotushommaan parempi. Ei muuten mutta vaikka vuoden tai parin päästä saa lisäaikaa koneelle jos on kulkeva pohja. 775VSTA:han saa taas vanhoja romppeita kiinni eikä maksa paljon. Omat etunsa nekin.


    • http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000025878571

      E6320 toimii samalla kertoimella 7x kuin tuossa testissä E6400.Jos tässä koneessa olisi E6320 samoilla kelloilla tuo SuperPi aika olisi n. 2sek parempi johtuen E6320 suuremmasta välimuistista.Kuitenkin nuokin kellot vaatii jo hyvää muistia joka kulkee 900MHz.E6420 prosessorilla pääsee samollle kelloille halpismuistilla n.130€ 2X Gigan kapulaa.

      Ei taida olla epäilystäkään kumpi parempi Core2 duo vai Athlon 64X2 whatever.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe