miekka/jousi

jousi

Eiks jotenki oo aika ällöö ku tuol gallupis oli kysymys miekka vai jousi. Ja niin monet vastas miekka! Ajattele et tulisit painavan miekan kaa jonkun iljetyksen ihan etee ja raskaal vedol lyöt sen pään poikki, että veri lentää??
vai haluaisitko jousen jonka keviyesti virittämällä ja ampumalla hoitaa saman homman monen metrin päästä?

19

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calowiel

      No, kaikilla on omat mielipiteet ja en usko että gallupin tekijä on kiinnittänyt kauheesti huomiota et mitä se sinne laittaa. ja toiseksi ehkä vastaajat ei nyt ajatellut ihan sitä mitä niillä tehdään, vaan jotain muuta.. No, mä en sepitä enempää ;)

    • Alyanome

      Minä vastasin että miekka ihan sen käytännöllisyyden vuoksi: mitä hyötyä on jousesta, jos vihollinen seisoo varpaillasi?

      • Padma

        ...tökätä sitä silmään sillä kärjellä...


      • Mitä hyötyä on miekasta kohteen seisoessa monen metrin päässä?


    • Sametti

      Se on kaikkien oma mielipide..
      riippuu jousesta, joidenkin virittämiseen kuluu tunteja, toisiin taas minuutteja. miekka on helppompi, sitä ei tarvitse virittää.
      pidän itsekkin enemmän miekoista - kuten saatoit huomata. Miekkailu tunnitkin voisi olla ihan hauskoja..mutta ei jousessa mitöön vikaa, varsinkaan niissä Lórienin jousissa...

      • Sametti

        Tuolla pitäis lukee mitään, ei mitöön...
        sitten, edellisiin viesteihin - niin, mitä hyötyä on jousesta, jos vihollinen seisoo varpaillasi? Tai sitten, olet juuri ottamassa nuolta viinestä, mutta huomaat että se on tyhjä, mitä teet? eikä sinulla ole miekkaa, ym terä asetta...


      • Elanor
        Sametti kirjoitti:

        Tuolla pitäis lukee mitään, ei mitöön...
        sitten, edellisiin viesteihin - niin, mitä hyötyä on jousesta, jos vihollinen seisoo varpaillasi? Tai sitten, olet juuri ottamassa nuolta viinestä, mutta huomaat että se on tyhjä, mitä teet? eikä sinulla ole miekkaa, ym terä asetta...

        viisaat kantaa sekä jousta että miekkaa?? Eikä jousta ihan niin vaan ammuta kyl siin pitää olla käsissä voimaa että jaksaa jännittää sen..ei miekatkaan kyl kevyit oo...tai riippuu...tikarit olis kätsyt=)


      • nienna
        Elanor kirjoitti:

        viisaat kantaa sekä jousta että miekkaa?? Eikä jousta ihan niin vaan ammuta kyl siin pitää olla käsissä voimaa että jaksaa jännittää sen..ei miekatkaan kyl kevyit oo...tai riippuu...tikarit olis kätsyt=)

        ..käyttäisin pippurisuihketta. En halua tappaa ketään. :)


      • Sametti
        Elanor kirjoitti:

        viisaat kantaa sekä jousta että miekkaa?? Eikä jousta ihan niin vaan ammuta kyl siin pitää olla käsissä voimaa että jaksaa jännittää sen..ei miekatkaan kyl kevyit oo...tai riippuu...tikarit olis kätsyt=)

        Ei sitä aina ajattele kaikkea, onneksi joku keksii sitten sen viimeisenkin murhaamisvälineen. =)


    • The Crow

      Painavakaan miekka, edellyttäen että sitä voi käyttää ei ole niin hirvittävän painava ja jousi on hyvin hankala ase oppia käyttämään. Ja sen tehokkuus perustuu siihen jännitykseen, eli raskaimmissa, sadan paunan jousissa tarvitaan hyvin paljon vetoa, jotta sen voi virittää käyttöön. Miekka ei vaadi jännittämistä.

      • jousi

        No joo.. Ei se jousi nyt NIIN raskas oo, ainakaan ne millä ammuttiin leirikoulussa, ja niissäkin oli tuskailemista, aika hyvii teidän perustelut...
        Sit ku jousel ampuu, ni ainakin mun tapauksessa (kun ammuin) se tuli niin hirveen kovaa siihen kasaa et siihen kyl kuolee...
        En mäkään kyl ketään haluis tappaa!!!
        ;)


      • ~Arwen~
        jousi kirjoitti:

        No joo.. Ei se jousi nyt NIIN raskas oo, ainakaan ne millä ammuttiin leirikoulussa, ja niissäkin oli tuskailemista, aika hyvii teidän perustelut...
        Sit ku jousel ampuu, ni ainakin mun tapauksessa (kun ammuin) se tuli niin hirveen kovaa siihen kasaa et siihen kyl kuolee...
        En mäkään kyl ketään haluis tappaa!!!
        ;)

        Tota noin.. Jousi oisit voinu esittää asian vähän eri tavalla.. Voisinhan mäki sanoo, et kauniisti se miekka viiltää örkin kaulan, ja jousi taas iskeytyy siihen, ja örkki jää kitumaan ja kiljuu.. :) Mut miekka on parempi..


    • rölli

      siis mitä paskaa tämä on? miekka vai jousi?
      no puukepakko prkl!

      • DramiellaQ

        Vois toimiakin. Puukepakko nimittäin.


    • Suippokorva

      Must kummatkin on ihan hyvii taisteluissa!Nyt ehkä jotjut haukkuu mut, mut ei se nii hirveesti haittaa.. =/

    • angels dont kill....

      ampuu jousella,kun ei ikinä oo ampunu!
      kyllä miekan heiluttajana olis helpompi olla.

      • Rica1

        Jos haluaisit saada örkeiltä hengen pois, niin ei se joltakin, joka ei ikinä miekkaan oo koskenu onnistuis


    • Laitan tänne kolmannen vaihtoehdon ja aion sanoa keihäs.

    • Äkkipää

      Entit ei tarvitse kumpaakaan. Joko astuu örkin littanaks tai potkasee muhjuks.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe