Rannat!?

tekis

Yritin lueskella aikaisempia viestejä, mutta rannoista ei hirveästi tuntunut olevan kommentteja.. Eli, millaisia rannat noin yleisesti ottaen ovat isla de margaritalla? Kokemuksesta tiedän että Finnmatkojen kuvaston kuviin ei hirveästi kannata luottaa, pitääkö tämä tässä lomakohteessa paikkansa? Ovatko rannat kuinka siistejä ja millaiset uintimahdollisuudet niissä on? Kalliit aurinkotuolit? Mikä on saaren parhain ranta? Kyselen koska ilmeisesti hotellimme uima-allas ei ole kovin kummoinen, joten rannat taitavat olla se paikka jossa me vietämme eniten aikaa..

Kiitos jo etukäteen kaikista kommenteista! :)

7

2353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekis

      Meduusat! Jossain viestissä sanottiin että niitä oli paljon, onko näin? Haittaavatko ne paljon uimista? Ei kuulosta kovin houkuttelevalta :)

      • irma

        Hei!!!
        Meduusoja on paljon ja niitä hyytelökasoja huuhtoutuu rannalle paljon. Isot siniset eivät polta lainkaan eli sen voi ottaa vaikka käteen. Toisin kuin ne punaiset pienet polttivat kipeästi.Aurinkotuoleja on useimmilla hotelleilla ja ne ovat ilmaisia, oma kokemus oli että muualla tuolien vuokrat olivat päivältä n.2000 bolivaria. Rannat olivat ihan kivoja, mutta levää oli välillä aika paljon jos oli tuulinen ilma. Sinne vaan uimaan ja nauttimaan, kaikkea kannattaa kokeilla retkistä erilaisiin ruokiin. Itse esimerkiksi söimme ihan kaikkea ja mitään vatsatauteja ei tullut. Hauskaa matkaa vaan, suosittelen:)


      • lomailija

        Miestäni osui uidessa meduusa Play Punta Arenasin rannalla käsivarteen kainalon viereen. Siihen nousi paljon rakkuloita ja oli tosi polttava ja kipeä.
        Meidän perheen rentouttavat ja hauskat aaltoihin hyppelyt meressä loppuivat siihen koettelemukseen.


    • ainakin playa el aqua

      Muista rannoista ei kokemusta kuin playa el aquasta. Se ranta oli siisti, ainakin meidän hotellin kohdalla (hesperia playa el aqua) sekä siitä n. kilometri molempiin suuntiin (emme kävelleet pidemmälle rannalla). Joka aamu ranta siivottiin. Tosin paljon siivottavaa ei edes ollut (muutamia vesipulloja ja paperiroskaa). Rannalla pehmeä hiekka ja mukava matka uimasyvyyksiin. Eli ranta ei syvennyt liian nopeasti (hyvä lapsillekin). Aallot eivät olleet maalis-huhtikuussa kovinkaan isoja. Meduusoja oli (sinisiä me näimme) ja ne olivat "vaarattomia". Rannalla käveli kaupustelijoita, mutta ne lähti heti pois kun sanoi vaan, että no thanks. Niin ja aurinkotuolit olivat "meidän rannalla" hotellin asiakkaiden käytössä ilmaiseksi.

    • Belen

      Olimme Margaritalla helmikuun alussa ja hotellimme oma ranta (tarkoittaa siis ilmaisia rantatuoleja ja muita all inclusive palveluita) oli myös Playa el Agualla. Ranta on saaren suurin ja suosituin, paljon turisteja ja siten myös kaupustelijoita. Meidän aikana merivirrat kyseisellä rannalla olivat erittäin voimakkaat ja uiminen siinä oli käytännössä mahdotonta vaarallisten virtausten vuoksi. Tästä varoiteltiin joka paikassa. Rannalla on kuitenkin oikein mukava tunnelma ja kuten todettua, paljon ihmisiä!

      Mielestäni uimiseen paljon paremmin soveltuvia rantoja saarelta löytyy vaikka kuinka paljon, kymmenittäin kun vaan lähtee rohkeasti kiertämään saarta ja kokeilemaan muitakin paikkoja. Oma suosikkini oli Playa Caribe, joka on huomattavasti pienempi ranta kuin Playa el Agua. Erittäin siisti ja hyvin hoidettu ja miellyttävä nimenomaan uimiseen. Tykkäsin kovasti myös saaren toisessa päässä (Macanaon puolella) sijaitsevasta Playa Punta Arenas -rannasta. Jeeppisafarilla pysähdyttiin sinne pariksi tunniksi ottamaan aurinkoa ja uimaan. Mikäli on kiinnostusta nähdä paikallisia kalastajia - ja pelikaaneja! - kannattaa mennä pienelle Zaragozan rannalle.

      Rantoja siis riittää, tässä vain muutamia mainitakseni...

      • tekis

        Kuulostaa ihan lupaavalta :) Löytyykö lisää mielipiteitä?


      • mar
        tekis kirjoitti:

        Kuulostaa ihan lupaavalta :) Löytyykö lisää mielipiteitä?

        Oli hotellimme ja siellä oma ranta ja tietysti ilmaiset tuolit siellä. Maksusta olisi saanut hienot sängyt lakanoineen ja patjoineen ja katoksineen. Mutta meille riitti muoviset ranta pedit ja pyyhkeet niihin päälle. Tuolle rannalle ei tietysti pääset muut kuin hotellin asukkaat. Se oli vartioitu ja erittäin siisti eikä mitään meduusoja näkynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe