sappirakon poiston jälkeen kipuja?

tytteli vaan...

polen 28 vuotias ja minulle tehtiin sappirakon poisto 1,5 vuotta sitten.kuitenkin on ilmenny samankaltaisia kipuja jälkeenkin,ei ehkä yhtä pahoja.varsinkin tyhjän mahan kanssa.onko kellään samanlaista?

6

5471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten...

eikä mitään kipuja oo jälkeenpäin ollut ja kaikkea on pystynyt syömään

• 3-vuotta

Minulle kipuja jäi. Ruokavaliosta jouduin jättämään pois kaalin, kurkun, rasvaiset ruuat, paprikan, ja monet muut jotka tekivät kipuja enne leikkausta.
      Nyt oireena lähinnä sapenalueen turvotus ja kipu, sekä ilmavaiva. Ruokavalio on auttanut.
      Onhan mahdollista että sappitiehyet ovat tukossa ja siksi kannattaisi tutkituttaa lääkärillä uudelleen. Itse olen pärjännyt ruokavaliolla, siksi en ole lääkärissä käynyt asian vuoksi.

• kaksi viikkoa sitten

Moikka. Leikkaus pelotti, vaikka se olikin tähystyksellä tehty. Joutuivat isontamaan navan seudun aukkoa, kun sappi ei sopinutkaan tulemaan ulos. Nyt sitten parantelen sitä napaa. Ei voi vieläkään nostella mitään painavia. Juuri äsken napsahti taas navan reunasta auki ja tihuuttaa punaista. Minulla on ollut kaksi voimakasta sappikohtausta leikkauksen jälkeen. En ole kysellyt lääkäriltä, onko se normaalia vai mikä se odottaa tulevaisuudessa. En pysty edelleenkään syömään rasvaisia ruokia enkä kovasti maustettuja ruokia. Näyttää vakavasti siltä, että herkut on kaikki jätettävä syömättä. Pitää nauttia muuten olemisestaan. Mukavaa kesää sinulle.

• .....

Minulla leikattiin sappi pari vuotta sitten ja edelleenkin, tosin aika harvoin, etenkin aamuyöllä saattaa ilmetä kipua.

• Rosa

Moi! Kärsin todella kovista sappikivuista ja ainut lääke mikä auttoi jonkin verran oli tramali. Kävin ultrassa ja minulla todettiin sappikivet ja ne oli melko isot. Minulle tehtiin tähystyksellä leikkaus, mutta kans jouduttiin navan seudultan aukaseen isommin koska sappirakko ei mahtunut muuten tulemaan pois. Leikkaus kesti tavallista pitempään neljätuntia ja jouduin olemaan yön sairaalassa. Leikkauksesta on kulunut nyt kohta vuosi ja ei ole ollut mitään kipuja. Onneksi kivut loppuivat ne olivat todella kovia ja alkoivat aina yöllä ja kesti noin vuorokauden.

• mlooopoi

sama juttu mulla, sappi poistettu mutta silti tulee samankaltaisia kipuja kuin ennen poistoa, paljon laimeempia vaan ja aina aamuyöllä. enkä kerran kuussa. kestää noin kaksi minuuttia kerrallaan ja lähtee pois, ihan sama mitä olen syönyt edellisenä päivänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe