Miten on?

Lyyti

Kyyniset ihmiset väsyvät ja uupuvat helposti. Kyynisyys sairastuttaa sydämen: se kieltäytyy lyömästä, menee tukkoon. Kyynikon mielestä mikään ei ole mitään, eikä kukaan mistään kotoisin. Elämä on paitsi ikävää ja onnetonta, myös turhaa. Vain tyhmät ja naiivit iloitsevat elämästä, mutta kyynikko taas on älykäs ja tietää, että kyse on suuresta harhasta, kusetuksesta.
Ihminen kestää kovuutta vain tietyn määrän, ennen kuin alkaa murentua. Usko ja toivo eivät kuulu vain kirkollisiin menoihin, vaan jokapäiväiseen elämään. (Tommy Tabermann, kolumni Me-lehdessä.)

Tunnistatko itsesi kyynikoksi? Vieläkö osaat nauttia kevään ensimmäisistä kukkasista, auringonpaisteesta, nauravista lapsista?

Minä nautin jokaisesta päivästä ja tulen iloiseksi nauravista ihmisistä ympärilläni, varsinkin lapsista.

8

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pussipuskapiru

mun motto on että jos tänään menee huonosti niin huomenmna on kaikki paljon paremmin, miksi surra sellasta seuraavaa päivää mitä ei millään voi vielä tietää.

Ehkä sitten oon senverran tyhmä että osaan nauttia kaikesta ja odottaa aina vaan parempaa.

• meistä

Tuskin monikaan meistä tuntee- tai ainakin tunnustaa itsensä kyynikoksi. Sanakirjan mukaan kyyninen on; välinpitämätön, kylmä, säälimätön, julkea, häikäilemätön. Olisivatko Tuusulassa pidätetyt kyynikkoja tai senkaltaisia.

• kaupasta

lintu voi ostaa uudet höyhenet? Mistä kyynikko voi ostaa iloa ja riemua?
      Miksi pitäisi muuttaa itseään, olkoon kukin sitä, mitä on äidinmaidossa saanut. Kun kukaan ei luonnettaan voikaa muuttaa.

Onneksi itse olen kaiken menetyksenkin jälkeen kaikkea muuta, kuin kyynikko. Silti annan heillekin elintilaa.

• mutta miksi

sellainen ihminen ryhtyy muita arvostelemaan ja
        suorastaan vaikeuttamaan toisten elämää.
        SAtun sellaisenkin tapuksen tietämään.
        Annan kaikenlaisille ihmisille elintilaa, mutta jos minun elämästäni aletaan tarkoituksella tekemään h....... taatusti puolustaudun.
        Siinä olet oikeassa, jokaiselle pitää antaa elintilaa kunhan tekevät sen "omalla tontillaan" ja omissa ympyröissään sekaantumatta muitten elämään.

• aina tiennyt
        mutta miksi kirjoitti:

sellainen ihminen ryhtyy muita arvostelemaan ja
        suorastaan vaikeuttamaan toisten elämää.
        SAtun sellaisenkin tapuksen tietämään.
        Annan kaikenlaisille ihmisille elintilaa, mutta jos minun elämästäni aletaan tarkoituksella tekemään h....... taatusti puolustaudun.
        Siinä olet oikeassa, jokaiselle pitää antaa elintilaa kunhan tekevät sen "omalla tontillaan" ja omissa ympyröissään sekaantumatta muitten elämään.

oman huonouteni, joten en ole tietoisesti koskaan ketään arvostellut.
        Enkä totisesti usko, että kyynisyys panisi ihmisen arvostelemaan muita. Minusta tuo kyynikon kuvitelma itsestään muita parempana on täysi floppi.

Uskon vakaasti, että kyynikko on kyyninen myös itseään kohtaan. Muutenhan hän olisi uskoton omalle luonteelleen.

• Pirre*

on tuonut kyynisyyttäkin, silti olen elämään positiivisesti suhtautuva - eli "kyllä se tästä" -tyyliin.

• tarvi olla

totta, vaikka sen joku nimeltä tietty sanoisikin.

• Lyyti

Kiva nähdä, ettette ole kyynisiä, vaan mukavia ihmisiä kaikki tyynni.

Totuuttahan tässä ei kysymyksellä haettu, vaan mielipiteitä lähinnä, ja oikeita sellaisiahan on yhtä paljon kuin on vastaajiakin.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82