Eli siis valittujen palojen kyselyssä Silja Line oli jälleen luotetuin laivayhtiö. Tosin oliko sen Siljan prosentit tippunut 72%:sta 58%. Kävi kuitenkin ilmi että suurin "voittaja" oli emoyhtiön toinen varustamtamo eli Tallink, jonka nousu edellis vuoteen oli 6,4%.
Eli kyllä se on niin että ei Vikingin luotettavuus juuri noussut vaikka Silja ajautui Virolaiseen omistukseen.
Valittujen palojen kyselyssä
24
1702
Vastaukset
- "ne kyselyt"
enää ole varustamo, vaan osa tallink-konsernia.
Ja kuinka luotettava tuo tutkimus on, onko vastaajat olleet suurimmalta osalta juuri näitä silja faneja?
Eri asia olisi jos tuon kyselyn olisi tehnyt joku sellainen taho joka on erikoistunut niihin.
Muutenhan saa lukea kuinka ihmiset ovat kyllästyneet uudistuksiin jotka vievät entiset edut mennessään.
TUSKIN KOVIN LUOTETTAVA TUTKIMUS,
tosiseikkoihin verratessa.- hehehhee
....niin - Valitut Palat olisi säästänyt kasan rahaan, markkinatutkimusyhtiön sijasta olisi kysynyt asian sinulta!
Jotenkin tulee mieleen se satu ketusta ja pihlajanmarjoista.
;-) - "ne kyselyt"
hehehhee kirjoitti:
....niin - Valitut Palat olisi säästänyt kasan rahaan, markkinatutkimusyhtiön sijasta olisi kysynyt asian sinulta!
Jotenkin tulee mieleen se satu ketusta ja pihlajanmarjoista.
;-)jotain ymmärtämättä, onko sisälukutaidoissasi
petraamisen varaa (lueppa uudestaan). - kyseenalaistajan kyseenalai...
"Ja kuinka luotettava tuo tutkimus on, onko vastaajat olleet suurimmalta osalta juuri näitä silja faneja? "
Eiköhän se ole yhtä luotettava kuin yleensäkin lehtien, Ylen tai MTV3:n teettämät "tutkimukset". Onko sinulla mitään, millä voit sen huonommaksi osoittaa. Tuskin kyselyä Siljan kanta-asiakkaille on lähetetty, vaan satunnaisotannalla on vastaajat valittu kuten yleensäkin tällaisissa tutkimuksissa.
"Eri asia olisi jos tuon kyselyn olisi tehnyt joku sellainen taho joka on erikoistunut niihin."
Onko sinulla todisteita, ettei Valitut Palat olisi käyttänyt Gallupia, Markkinatutkimusta tms.? Eipä mikään tiedotusväline yleensä itse tee noita tutkimuksia. Niillä ei yksinkertaisesti ole väkeä siihen hommaan.
Veikkaanpa, että paremmin tuollainen kysely vastaa risteilyasiakkaiden näkemyksiä kuin jonkun nettipalstan muutamien käyttäjien näkemykset. - kyseenalaistajan kyseenalai...
hehehhee kirjoitti:
....niin - Valitut Palat olisi säästänyt kasan rahaan, markkinatutkimusyhtiön sijasta olisi kysynyt asian sinulta!
Jotenkin tulee mieleen se satu ketusta ja pihlajanmarjoista.
;-)Saatatpa olla oikeassa siinä, että tuossa tutkimusken kyseenalaistajalla ei ole mitään sen parempaa tietoa takanaan kuin vain heäne itsensä kapea näkökulma. Kuvittelee raukka sitten muidenkin risteilymatkustajien ajattelevan samalla tavoin.
Tuskin on edes lukenut sitä Valittujen Palojen juttua - silti on ensimmäisenä sen tuomitsemaan! - kertovat
kyseenalaistajan kyseenalai... kirjoitti:
"Ja kuinka luotettava tuo tutkimus on, onko vastaajat olleet suurimmalta osalta juuri näitä silja faneja? "
Eiköhän se ole yhtä luotettava kuin yleensäkin lehtien, Ylen tai MTV3:n teettämät "tutkimukset". Onko sinulla mitään, millä voit sen huonommaksi osoittaa. Tuskin kyselyä Siljan kanta-asiakkaille on lähetetty, vaan satunnaisotannalla on vastaajat valittu kuten yleensäkin tällaisissa tutkimuksissa.
"Eri asia olisi jos tuon kyselyn olisi tehnyt joku sellainen taho joka on erikoistunut niihin."
Onko sinulla todisteita, ettei Valitut Palat olisi käyttänyt Gallupia, Markkinatutkimusta tms.? Eipä mikään tiedotusväline yleensä itse tee noita tutkimuksia. Niillä ei yksinkertaisesti ole väkeä siihen hommaan.
Veikkaanpa, että paremmin tuollainen kysely vastaa risteilyasiakkaiden näkemyksiä kuin jonkun nettipalstan muutamien käyttäjien näkemykset.varustamoiden ilmoittamat luvut matkustajamääristä,
jonka vuoksi tuo Vp:n juttu voidaan kyseenalaistaa.
Eihän tältä juorupalstalta nyt mitään luotettavaa...
FCBS:llä on paljon asiantuntevampaa ja luotettavampia tietoja saatavilla, et silleen.
- joopa joo.
Ai, Valittujen Palojen tekemä tutkimus...hih!!!
Lukekaapa, mitä muita "brändimerkkejä" arvostettiin? On taidettu tehdä tutkimus korpimetsien asukastaajamassa. Ihovoiteista mainittiin mm. "Daily", joka lie maitokauppojen vakiohalpisrasva.
Kaikenkaikkiaan tuollaisella kakkendaalijulkaisun tekemällä mittauksella ei ole mitään painoarvoa.- kyseenalaistajan kyseenalai...
"Kaikenkaikkiaan tuollaisella kakkendaalijulkaisun tekemällä mittauksella ei ole mitään painoarvoa."
Millä tai minkä lehden vastaavalla tutkimuksella sitten sitä painoarvoa on? - Ville-Viikinki
kyseenalaistajan kyseenalai... kirjoitti:
"Kaikenkaikkiaan tuollaisella kakkendaalijulkaisun tekemällä mittauksella ei ole mitään painoarvoa."
Millä tai minkä lehden vastaavalla tutkimuksella sitten sitä painoarvoa on?näyttäisi tilasto Siljan matkustajamääristä ennen ja jälkeen Tallinkin, eli jos jostakin löytyisi tällaisia lukuja keväältä 2006 ja samalta ajalta myös tänä vuonna. Tietääkö joku löytyykö sellaista ja mistä?
- "pääkallonpaikalta"
Ville-Viikinki kirjoitti:
näyttäisi tilasto Siljan matkustajamääristä ennen ja jälkeen Tallinkin, eli jos jostakin löytyisi tällaisia lukuja keväältä 2006 ja samalta ajalta myös tänä vuonna. Tietääkö joku löytyykö sellaista ja mistä?
En tiedä tilastoista, mutta siljalaisten suusta kuultuna on matkustajamäärä laskenut.
Pari viikkoa sit tapasin viimeksi yhden, joka Helsingin linjalla. Hän kertoi, että esim. pääsiäispyhinä, jolloin aiemmin oli aina laiva täynnä, löytyi hyvin tilaa.
Samoin on kuulemma myynnit laskeneet menneisiin vuosiin verrattuna.
Mene ja tiedä, en kyllä näe syytäkään, miksi firmassa duunissa olevat henkilöt valehtelisivat. - ne tilastothan
"pääkallonpaikalta" kirjoitti:
En tiedä tilastoista, mutta siljalaisten suusta kuultuna on matkustajamäärä laskenut.
Pari viikkoa sit tapasin viimeksi yhden, joka Helsingin linjalla. Hän kertoi, että esim. pääsiäispyhinä, jolloin aiemmin oli aina laiva täynnä, löytyi hyvin tilaa.
Samoin on kuulemma myynnit laskeneet menneisiin vuosiin verrattuna.
Mene ja tiedä, en kyllä näe syytäkään, miksi firmassa duunissa olevat henkilöt valehtelisivat.tallink saa näyttämään miltä haluaa, esim pörssitiedotteissa verrataan aina viime vuoden lukuihin, joilloin siljaa ei ollut vielä riveissä mukana ja kasvuahan on ollut yli 100 %, mutta ruotsi-viro-linja on laskussa ja suomi-viro-linjalla ei ole mainittavaa kasvua vaikka laivoja on enemmän kuin muilla yhteensä, ja viikkarin laivat on jatkuvasti loppuunmyytyjä linjalla kuin linjalla, että siitä voi varmaan päätellä, että paketti on "kunnossa" ja kohta tulee noutaja ei siinä auta vaikka rahoittajia yritetään hakea tälläkin hetkellä jopa USA:sta.
- Deipyle
ne tilastothan kirjoitti:
tallink saa näyttämään miltä haluaa, esim pörssitiedotteissa verrataan aina viime vuoden lukuihin, joilloin siljaa ei ollut vielä riveissä mukana ja kasvuahan on ollut yli 100 %, mutta ruotsi-viro-linja on laskussa ja suomi-viro-linjalla ei ole mainittavaa kasvua vaikka laivoja on enemmän kuin muilla yhteensä, ja viikkarin laivat on jatkuvasti loppuunmyytyjä linjalla kuin linjalla, että siitä voi varmaan päätellä, että paketti on "kunnossa" ja kohta tulee noutaja ei siinä auta vaikka rahoittajia yritetään hakea tälläkin hetkellä jopa USA:sta.
kaikenlaista tietoa satelee eri puolilta. Tallink Silja sanoo matkustajalukujen viime vuonna luonnollisesti laskeneen, kun Silja-kauppoihin ei kuulunut Opera eikä Finnjet (tai joku sinnepäin..).
Samalla kuitenkin yhtiö ilmoittaa vahvoista tulevaisuudenkuvista (toisin kuin Vikingillä katsotaan Tallinkilla kehityksen jatkumiseen, uusiin kuvioihin, parannuksiin) ja on jo tilannut uusia laivoja; -sitä ei kai kukaan kiellä että TallinkSilja on tällä hetkellä Itämeren suurin. Uusi hotelliketjukin on hankittu.
Kerrotaan ettei venäläiset juurikaan perusta risteilystä, laivoja käytetään vain lähinnä siirtymiseen Ruotsiin. Virolaiset taas ovat kaikkea muuta kuin "palvelukansaa", eivät mitenkään tunne olevansa jotenkin alempia suomalaisiin nähden, palveluammatti laivoilla huonolla palkalla ei heitäkään kiinnosta, joten tätä "tummempi-ihoista" jengiä nähdään jatkossakin.
Muutamat tuttumme (ollaan siis nelikymppisiä) taas ovat olleet todella pettyneitä Vikingin "nuorisomellastukseen" ja päättäneet siirtyä jatkossa TallinkSiljalle. No nythän tämä korttiuudistus on avannut taas uusia mahdollisuuksia Saksaa myöten, katsotaan nyt kompastuuko yhtiö omaan suuruuteensa.. - Naisen logiikkaa
Deipyle kirjoitti:
kaikenlaista tietoa satelee eri puolilta. Tallink Silja sanoo matkustajalukujen viime vuonna luonnollisesti laskeneen, kun Silja-kauppoihin ei kuulunut Opera eikä Finnjet (tai joku sinnepäin..).
Samalla kuitenkin yhtiö ilmoittaa vahvoista tulevaisuudenkuvista (toisin kuin Vikingillä katsotaan Tallinkilla kehityksen jatkumiseen, uusiin kuvioihin, parannuksiin) ja on jo tilannut uusia laivoja; -sitä ei kai kukaan kiellä että TallinkSilja on tällä hetkellä Itämeren suurin. Uusi hotelliketjukin on hankittu.
Kerrotaan ettei venäläiset juurikaan perusta risteilystä, laivoja käytetään vain lähinnä siirtymiseen Ruotsiin. Virolaiset taas ovat kaikkea muuta kuin "palvelukansaa", eivät mitenkään tunne olevansa jotenkin alempia suomalaisiin nähden, palveluammatti laivoilla huonolla palkalla ei heitäkään kiinnosta, joten tätä "tummempi-ihoista" jengiä nähdään jatkossakin.
Muutamat tuttumme (ollaan siis nelikymppisiä) taas ovat olleet todella pettyneitä Vikingin "nuorisomellastukseen" ja päättäneet siirtyä jatkossa TallinkSiljalle. No nythän tämä korttiuudistus on avannut taas uusia mahdollisuuksia Saksaa myöten, katsotaan nyt kompastuuko yhtiö omaan suuruuteensa..viimosen päälle?
Tuskin on lukuihin laskettu alkuunkaan operan ja finjetin lukuja, kun ne eivät niihin lukuihin edes kuulu.
Ja aikas hupasaa textii tuo loppukin on!
NAISEN LOGIIKKAA, JUU-UH !! - Deipyle
Naisen logiikkaa kirjoitti:
viimosen päälle?
Tuskin on lukuihin laskettu alkuunkaan operan ja finjetin lukuja, kun ne eivät niihin lukuihin edes kuulu.
Ja aikas hupasaa textii tuo loppukin on!
NAISEN LOGIIKKAA, JUU-UH !!vaan ihan luettua tekstiä Talouselämän sivuilta:). En yleensäkään suhtaudu (tähän loputtomaan) TallinkSilja vs. VikingLine -keskusteluun tunteella. Vaihdan kyllä Vikingin laivoihin heti kun löytyy vakuuttava syy palvelussa, hinnoittelussa, ilmapiirissä.. Olen jo liian vanha läpiyön-biletykseen, arvostan hyvää hyttiä, asiantuntevaa neuvontaa Parfymeriassa, Symphonyn Infon ihania virkailijoita, puhumattakaan yökerhon "bailaavista" tarjoilijoista joiden hulluttelua ei voi nauramatta seurata.. Tai "Just" baarinpianisti.. Sitä tunnelmointia..
Tai sitten mennä jo autioituneelle promenadelle yöpalalle, syödä pannupizza valoja katsellen... Tai sitten seuraavana iltana (Tukholman metron ja keskustan jälkeen) - Deipyle
Deipyle kirjoitti:
vaan ihan luettua tekstiä Talouselämän sivuilta:). En yleensäkään suhtaudu (tähän loputtomaan) TallinkSilja vs. VikingLine -keskusteluun tunteella. Vaihdan kyllä Vikingin laivoihin heti kun löytyy vakuuttava syy palvelussa, hinnoittelussa, ilmapiirissä.. Olen jo liian vanha läpiyön-biletykseen, arvostan hyvää hyttiä, asiantuntevaa neuvontaa Parfymeriassa, Symphonyn Infon ihania virkailijoita, puhumattakaan yökerhon "bailaavista" tarjoilijoista joiden hulluttelua ei voi nauramatta seurata.. Tai "Just" baarinpianisti.. Sitä tunnelmointia..
Tai sitten mennä jo autioituneelle promenadelle yöpalalle, syödä pannupizza valoja katsellen... Tai sitten seuraavana iltana (Tukholman metron ja keskustan jälkeen)paluumatkalla Ruotsin kaunista saaristoa. Sanokaahan edes yksi syy miksi vaihtaisin Vikingiin, kun rahaa kyllä on, enkä biletyksestä välitä? Virolaisia on työkavereina, ovat tasan yhtä v-mäisiä kuin suomalaiset kollegansakin.
- purrut eräisiin
Deipyle kirjoitti:
vaan ihan luettua tekstiä Talouselämän sivuilta:). En yleensäkään suhtaudu (tähän loputtomaan) TallinkSilja vs. VikingLine -keskusteluun tunteella. Vaihdan kyllä Vikingin laivoihin heti kun löytyy vakuuttava syy palvelussa, hinnoittelussa, ilmapiirissä.. Olen jo liian vanha läpiyön-biletykseen, arvostan hyvää hyttiä, asiantuntevaa neuvontaa Parfymeriassa, Symphonyn Infon ihania virkailijoita, puhumattakaan yökerhon "bailaavista" tarjoilijoista joiden hulluttelua ei voi nauramatta seurata.. Tai "Just" baarinpianisti.. Sitä tunnelmointia..
Tai sitten mennä jo autioituneelle promenadelle yöpalalle, syödä pannupizza valoja katsellen... Tai sitten seuraavana iltana (Tukholman metron ja keskustan jälkeen)Luepas uudestaan ne Talouselämän sivut tai päivitä tietosi, Häipyli!
Jauhat skeidaa tummaihoisista, ja ties mistä hulluttelevista yökerhon tarjoilijoista(jotka ovat todellakin palkattuja esiintyjiä.) - näemmä edelleen,
Deipyle kirjoitti:
vaan ihan luettua tekstiä Talouselämän sivuilta:). En yleensäkään suhtaudu (tähän loputtomaan) TallinkSilja vs. VikingLine -keskusteluun tunteella. Vaihdan kyllä Vikingin laivoihin heti kun löytyy vakuuttava syy palvelussa, hinnoittelussa, ilmapiirissä.. Olen jo liian vanha läpiyön-biletykseen, arvostan hyvää hyttiä, asiantuntevaa neuvontaa Parfymeriassa, Symphonyn Infon ihania virkailijoita, puhumattakaan yökerhon "bailaavista" tarjoilijoista joiden hulluttelua ei voi nauramatta seurata.. Tai "Just" baarinpianisti.. Sitä tunnelmointia..
Tai sitten mennä jo autioituneelle promenadelle yöpalalle, syödä pannupizza valoja katsellen... Tai sitten seuraavana iltana (Tukholman metron ja keskustan jälkeen)Mistä olet saanut läpi yön biletyksistä viikingillä, oletko käynyt itse sen toteamassa, vai onko vain kuulopuhetta?
Itse en ole väittämääsi biletystä huomannut varsinkaan mitenkään häiritseväksi, ja olet vielä nuorukainen tämän kirjoittajaan verrattuna eikä mainitsemasi `biletys´ minua haittaa.
Ja mitenkähän olet talouselämäsi lukenut, kun siellä sinulla tuntuu hieman olevan noita päivitysongelmia tietojesi suhteen. - Deipyle
näemmä edelleen, kirjoitti:
Mistä olet saanut läpi yön biletyksistä viikingillä, oletko käynyt itse sen toteamassa, vai onko vain kuulopuhetta?
Itse en ole väittämääsi biletystä huomannut varsinkaan mitenkään häiritseväksi, ja olet vielä nuorukainen tämän kirjoittajaan verrattuna eikä mainitsemasi `biletys´ minua haittaa.
Ja mitenkähän olet talouselämäsi lukenut, kun siellä sinulla tuntuu hieman olevan noita päivitysongelmia tietojesi suhteen.Vikingin laivoista on kokemusta (ja totta, myös niitä kuulopuheita), että mieluummin valitsen aina Siljan. Siitäkin huolimatta että se täällä tuntuu joitakuita jostain syystä loukkaavan...
- Bile-
"pääkallonpaikalta" kirjoitti:
En tiedä tilastoista, mutta siljalaisten suusta kuultuna on matkustajamäärä laskenut.
Pari viikkoa sit tapasin viimeksi yhden, joka Helsingin linjalla. Hän kertoi, että esim. pääsiäispyhinä, jolloin aiemmin oli aina laiva täynnä, löytyi hyvin tilaa.
Samoin on kuulemma myynnit laskeneet menneisiin vuosiin verrattuna.
Mene ja tiedä, en kyllä näe syytäkään, miksi firmassa duunissa olevat henkilöt valehtelisivat.Munkin naapuri on Siljalle töissä ja valitteli kanssa katoa Turku- Tukholma välillä. Tilaa löytyy myös viikonloppulähdöistä.
- Ville-Viikinki
Bile- kirjoitti:
Munkin naapuri on Siljalle töissä ja valitteli kanssa katoa Turku- Tukholma välillä. Tilaa löytyy myös viikonloppulähdöistä.
keväänä risteillyt Tallinksiljalla kahdesti(Festivalilla). Toisella kerralla laiva oli aivan tyhjä, tosiaankin kuin aavelaiva, toisella kerralla matkustajia oli jonkin verran, tosin nekin valtaosaltaan venäläisiä. Europalla en ole nyt Tallink-kuvion jälkeen käynyt, onkohan sielläkin tilanne samanlainen?
- tuoreet tiedot
onkohan tätä kyselyä uusittu
- ei tarpeen.
Moniko lukee valittuja paloja, moniko heistä vastaa kyselyihin.
Ei anna oikeaa kuvaa tilanteesta.
Jos vaikka Apu-lehti tekisi vastaavan kyselyn, saattaisi tuo lukijakunta valita vaikka Eckerö Linen luotetuimmaksi, Seuran taasen Linda Linen jne jne ...
- Anonyymi
Niin se aika muistot kultaa.
- Anonyymi
Varmastikin narkkien hilluminen ja koloistaan ulostuleminen alkaa jo itsekutakin kyllästyttämään. Elottavan imelät, kannabisnarkkareiden aikaansaamat savut ovat todella lopetettavissa. Ja ihan helposti.
Käräytä narkkari.
Käräytä huumeheebo! Kannabisnarkkari on itserakas, omahyväinen, itseään taviksia parempana pitävä, lainrikkomista ja kannabiskulttia levittävä muka-älymystön edustaja. Käräytys käy helposti:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/08D7962CFA62393FC2256B9900334688?opendocument
Eli esim: Helsingin alueella (09) 189 5189
Vihjeen voi antaa nimettömänä eikä soittajan numero tule poliisin tietoon. http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B00BE943631F982AC2256B99002F82D7?opendocument
Estä oman asuntoalueesi muuttuminen huumehemmojen tyyssijaksi. Estä automurtojen lisääntyminen, estä asuntomurtojen lisääntyminen, estä oman asuinalueesi asuntojen arvonaleneminen.
Käräytä narkki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082