Jukkatalo vs Omatalo

abr

Olen aikani katsellut talopakettilehtiä.. Tonttia ei vielä ole joten talomyyjän puheillekaan en kehtaisi lähteä..

Joten kaipaisin tietoa yo firmoista. Jukkataloista löytyi heti mieluinen malli ilman muutoksia, omatalossa taas joutuisi tekemään pieniä muutoksia valmiiseen malliin.

Millaiset hintaerot ovat ko firmoilla? Haluaisin Omatalolta (Suosikki-mallistosta) Hevipaketilla toimitetun talo, johon kuuluu esim. kodinkoneet. Jukkatalolta sen sijaan joko perus JättiJukka tai Eko-Jukka-toimituksen, joka tulevaisuudessa pienentää sähkölaskua.

Toimitussisällöt yms. löytyy ja

Mitä kaikkea pitää itse ostaa ja tehdä noiden pakettien niihin kuuluvien asennusten lisäksi?

12

6694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurta väliä

      koska saman pohjan saa keneltä tahansa. Kannattaa pyytää useita tarjouksia samalla pohjalla.

    • duunari2

      on ainakin paljon ala-arvoisempi kuin Jukka-talon. Molempien talopakettia olen tehnyt ja ostaisin kyllä ennemmin Jukka-talon paketin.

      • omajukka

        ulkoverhousmateriaalia? Paksuudet näyttäis olevan samat (Jukka 22mm, Omatalo 23mm)


    • vai omatalo

      Ihan suoraan on mahdotonta vertailla, mutta kokemuksen mukaan hintaero on aika pieni. Itse kilpailutettiin jukka-taloa ja omataloa, samalla pohjalla. Suht samalla toimitussisällöllä Jukka oli hieman kalliimpi, mutta silti päädyttiin siihen. Elementti vaikutti jämäkämmältä ja paljon vaikutti myös itse myyjä. Eikä ole tarvinut vielä päätöstä katua, kaikki on sujunut mallikkaasti.
      Niin ja ne pohjakuvat....pyydä samasta pohjasta molemmilta tarjous, ei sen pohjakuvan tarvitse olla kyseisen firman peruskamaa =)

      • abr

        Jukan puoleen olen hiukka kallistunut, mm. tuo energiansäästö, ja seinissä taisi olla jotain parempaa.

        Mites sitten Kimaran (tai muiden hirsitalojen, minkä?) vertaus näihin? Onko hirsitalo paljon kalliimpi? Onko terveellisempi asua? Yms.


    • Jukkaan pettynyt.

      Paraillaan Jukkan pienelementtitaloon listoja *kiroillen* paikalleen laittelen. Ko. talossa ei montaa suoraa ulkoseinää nimittäin ole. Toista samanlaista en rakenna. Lisäksi jos elemettti rakentamiseen olet kallistumassa niin ota sellanen talo missä on ikkunat ja koristelaudoitukset paikoillaan, noihin nimittäin saa menemään paljon aikaa.

      • ja noin

        Kuinkas kummassa ne meidän elementit sitten suorassa on :-O Tuon kyllä allekirjoitan että listojen laittoon menee aikaa, suurelementissä ei sitä ongelmaa ole. Ja Jukka-talo toimittaa kyllä niitäkin.


      • abr
        ja noin kirjoitti:

        Kuinkas kummassa ne meidän elementit sitten suorassa on :-O Tuon kyllä allekirjoitan että listojen laittoon menee aikaa, suurelementissä ei sitä ongelmaa ole. Ja Jukka-talo toimittaa kyllä niitäkin.

        Olen ihastunut sellaiseen talomalliin joka toimitetaan pienelementteinä ja vesikattoasennettuna eli ymmärsin että ikkunat ja ovet on paikoillaa ja katto pään päällä. Olenko väärässä?


      • ...
        abr kirjoitti:

        Olen ihastunut sellaiseen talomalliin joka toimitetaan pienelementteinä ja vesikattoasennettuna eli ymmärsin että ikkunat ja ovet on paikoillaa ja katto pään päällä. Olenko väärässä?

        Pienelementti jukka karmit paikoillaan pokat irrallaan, piti itse asentaa. Myös ovet oli asentamatta.


      • ammattitimpuri

        Itse useita taloja tehneenä valitsin Jukan omaksi kohteeksi.
        Kilpailutin samasta pohjakuvasta kaikki tehtaat ja valitsin niistä sisällöltään ja hinnaltaan järkevimmän.Nykyisin itselläni ratkaisee ainakin eristepaksuus, joka muuttuu muuten ensi vuonna min. noin 250 mm.
        Pienelementti toimitus vähän edullisempi kuin suurelementti.Molemmat hyviä kaikilla. Jos tekee kaiken itse, suosittelen suurelementtiä. Hyvä timpuri kaveriksi, niin ei ongelmia listojen yms. asioiden kanssa. Rakennusvalvoja eli vastaavamestari kannattaa valita kanssa jonkun hyväksi havaitsema eli kokonut töissään !
        Mukaan jo suunnittelu ja paketin ostovaiheessa, niin ei tule ostettua "lupauksia"
        Kaikki mitä ostaa, paperille ja työhommista kirjalliset sopparit, NÄIN VÄLTYT MONELTA ONGELMALTA !
        Älä tee mitään päätöksiä vain suullisiin lupauksiin perustuen.

        TIMPURI sAVOSTA


      • TeMeZ
        ammattitimpuri kirjoitti:

        Itse useita taloja tehneenä valitsin Jukan omaksi kohteeksi.
        Kilpailutin samasta pohjakuvasta kaikki tehtaat ja valitsin niistä sisällöltään ja hinnaltaan järkevimmän.Nykyisin itselläni ratkaisee ainakin eristepaksuus, joka muuttuu muuten ensi vuonna min. noin 250 mm.
        Pienelementti toimitus vähän edullisempi kuin suurelementti.Molemmat hyviä kaikilla. Jos tekee kaiken itse, suosittelen suurelementtiä. Hyvä timpuri kaveriksi, niin ei ongelmia listojen yms. asioiden kanssa. Rakennusvalvoja eli vastaavamestari kannattaa valita kanssa jonkun hyväksi havaitsema eli kokonut töissään !
        Mukaan jo suunnittelu ja paketin ostovaiheessa, niin ei tule ostettua "lupauksia"
        Kaikki mitä ostaa, paperille ja työhommista kirjalliset sopparit, NÄIN VÄLTYT MONELTA ONGELMALTA !
        Älä tee mitään päätöksiä vain suullisiin lupauksiin perustuen.

        TIMPURI sAVOSTA

        Meillä suurelementtitalo kohta valmiina ja ihan tyytyväinen olen ollut, suurin hermojen kiristäjä on ollut tuo jukkatalon sähköistäminen....Siis jos haluaa sähköjä vetää ikkunan päälle tai muuta hieman erilaista niin on sit meinaan hommaa. Meillä on perustuksena Legaletti eli lattia valettuna ennen pystytystä, joten piuhat on vedettävä yläkautta niitä ihania asennuskanavia pitkin sillä hemmetin vanteella... Muuten tosi tyytyväinen olen ollut taloon ja asennusryhmä oli tosi hyvä.


      • Kattimutikainen
        TeMeZ kirjoitti:

        Meillä suurelementtitalo kohta valmiina ja ihan tyytyväinen olen ollut, suurin hermojen kiristäjä on ollut tuo jukkatalon sähköistäminen....Siis jos haluaa sähköjä vetää ikkunan päälle tai muuta hieman erilaista niin on sit meinaan hommaa. Meillä on perustuksena Legaletti eli lattia valettuna ennen pystytystä, joten piuhat on vedettävä yläkautta niitä ihania asennuskanavia pitkin sillä hemmetin vanteella... Muuten tosi tyytyväinen olen ollut taloon ja asennusryhmä oli tosi hyvä.

        Itse 2000 luvulla Jukkarakentajana voin kertoa, että murheita voi tulla vielä usean vuoden jälkeen. Onnellinen olet jos kaikki menee hyvin. Virheet voivat paljastua vuosien jälkeen. Ja oppineena asiasta hommaa ajoissa lakimies, niin ei tarvitse kestää sitä rakentajan syyttelyä, vaan ilmoitetaan faktoja.
        Meidän kadulla on eri vuosina rakennettu 3 kpl ko.taloa ja kenelläkään ei ole ollut helppo asioida ikävissä merkeissä. Ainahan ei voi voittaa
        Stemppiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe