Olisi tarkoitus lukion käytyä (eli 1 vuoden kuluttua) muuttaa Kanadaan vuodeksi (British Columbiaan) ja haluaisin vain kysyä (vaikka nyt näitä muitakin aiheita täällä tästä oli) että onko asumisemenetelmät samanlaiset kuin esimerkiksi USA:ssa, eli onko mahdollista saada jotain Green Cardin tapaista asumis- ja työskentelylupaa vai pitääkö sitä ennen muuttamista jotenkin hakea vai miten tämä homma menee kun itse en ole siihen vielä niinkään perehtynyt kun kumminkin tässä vuosi on aikaa vielä miettiä. Olen kuullut vain kehuja Kanadasta ja senpä takia se minua viehättääkin, eikä ilmaston ja ympäristönmuutoskaan olisi isompi kun täältä Suomesta on kotoisin. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)
Kanadaan töihin vuodeksi
6
2557
Vastaukset
- taalta
Taalta loytyy kaikki tarvittava tieto:
http://www.cic.gc.ca/english/index.html - elämä edessä
olin vuosi sitten kuukauden duunissa kanadassa
british columbian victoriassa. 600 km pitkä saari
vancouverin edustalla.
oli mahdollisuus tavata 26 v siellä asunut suomalainen.
kertoi että työvoimapula on aivan valtava.
jos ammattimies, töitä saa välittömästi.
apumies raksalla saa 35 can dollaria /tunti.
jos vain mahdollisuus mennä tutustumaan niin
suosittelen.
nimim. vahvasti myös lähtö mielessä..- 35 can dollaria /tunti.
ihan varmasti.jos saat 15$ tunti helpparina saat olla tosi tyytyvainen. ammattimiehen palkat ovat erikseen,mutta apupojat [ei unionin] palkat ovat paljon alle mainitsemasi.ja unioniin [ay..] et voi valiaikaisena paasta.l-h
lykkya tyko kuitenkin sinulle. - 123
rakennus alalla on puutetta tyontekijoista.
kaikkia alan miehia tarvitaan.Sahkomiehia.
Putkimiehia.Kirvesmiehia yms.
- elämä edessä
vielä sen verran et olosuhteet lähes samat kuin
suomessa mut talvi puuttuu. tuli sentti lunta yks
päivä ja heti kaikki koulut ym kiinni.
alue kasvaa kovaa vauhtia. jos suomessa eläköityminen
on huoli, niin amerikassa satakertainen. amer eläkeläiset haluavat helteestä pohjoiseen juuri kana-
daan. sen vuoksi esim rakentaminen menee y-akselia
pitkin. vielä sais tonttia halvalla.
victoriassa työmiehellä tudortyyliset kivitalot.
suomessa kaksio hakunilassa.
pistää ihan oikeesti miettimään.
jos papereiden kanssa ongelmia ne hoitaa byrokratian. - sinulle vastausta
Hei...nykyaan ihmiset matkustaa paljon ja on ihan
kiva nahda maailmaa.Ja kokea elamaa muuallakin kuin vaan Suomessa.Joten tervetuloa.Me olemme olleet taalla yli 30 vuotta.Ja se on koti meille.Kanada ja
USA ovat hyvin erillaisia.Helpompi paasta Kanadaan.Ja ei niin vaikeeta.Mutta tietysti se on oma paatos.Ja kumpikin maa on isoja ja mielenkiintoisia.Rahaa tarttee kummassakin paikassa.
www.freewebs.com/menekanadaanopiskelee/
Tuossa mun Web Sivussa on paljon tietoja ja linkkeja Kanadasta.Joka sivun ala osassa on linkkeja.Joten saatte tietoa ja kuvia Kanadasta.
Toivon se auttaa myos kun suunnittelette matkaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073